l920 ekran çizildi yardım

oysu

Üye
    Konu Sahibi
l920 ekran çizildi yardım
arkadaşlar telefonu cebimden çıkardığımda küçük çizikler vardı sadece telefon ve 1 lira yan yanaymış.O kadar çizilmiyor diyorlardı napayım şimdi önerisi olan arkadaşlar yardım
 
Benim c7 de paralardan çizilmişti. Drop testlerde testereyle bıçakla çiviyle çizilmeyen ekranlar bozuk paralarla çiziliyor. Hayret bir şey ya
 
Çiziklere yapacak bir şey yok artık, ama en azından bundan sonra ekran koruyucu kullan.
 

erdgnblt

Üye
Bende de var sakınılan göze çöp batıyor işte.
Küçücük ve tek bir çizik var. Oda ışıkta dikkatli bakınca belli oluyor.
Ama İÇİME OTURDU!
 

oysu

Üye
    Konu Sahibi
Bende de var sakınılan göze çöp batıyor işte.
Küçücük ve tek bir çizik var. Oda ışıkta dikkatli bakınca belli oluyor.
Ama İÇİME OTURDU!
içime oturmakla kalmadı telefondan soğudum resmen elime alasım gelmiyor telefonu o derece
 
içime oturmakla kalmadı telefondan soğudum resmen elime alasım gelmiyor telefonu o derece

ben dıger telefonlardan tecrubelıyım telefona ViP yer ayırıorum artık . gecmıs olsun

- - - Eklendi - - -

içime oturmakla kalmadı telefondan soğudum resmen elime alasım gelmiyor telefonu o derece

ben dıger telefonlardan tecrubelıyım telefona ViP yer ayırıorum artık . gecmıs olsun
 
Bazen şüphelenmiyor değilim. Acaba cam konusunda kandırılıyor muyuz? Atıyorum reklamlarda ve testlerde kullanılan camlarla elimizdeki seri üretimden çıkmış camlar farklı mı?

- - - Eklendi - - -

Neden şüpheleniyorum biliyor musunuz, benim 7 yıllık 6670 telimin camında bile çizik yok. Lumia 920 telimde var.
 
geçmiş olsun bu telefonların ekranları sağlam değilmiydi ya ???
 

papakudioflu

Emekli Yönetici
çizilmez,kırılmaz,batmaz,yanmaz diye bir şey mumkun mu? Bunlar kul yapisi sadece normalinden daha dayaniklidir. Tabi ki kirilir ve cizilir. Titanik bile battı
 
Tepkiler: OttomaN TigeR ve suyunsesi
çizilmez,kırılmaz,batmaz,yanmaz diye bir şey mumkun mu? Bunlar kul yapisi sadece normalinden daha dayaniklidir. Tabi ki kirilir ve cizilir. Titanik bile battı

aslında bir üstteki mesajıma bunu yazacaktım da polemik olur diye yazmadım : ) e tabi telefonu öyle antin kuntin testlere sokuyorlar ki kullanıcıları da bunları izleyince telefona bir şey olmaz sanıyor . Ama titanik örneği güzeldi : )))
 

oysu

Üye
    Konu Sahibi
Anahtar ile millete o kadar gösterdim çizilmez dedim çizilmedi herkes hayran kalıyordu bak sen şu 1 tl nin yaptığına ilk işim bozuk para haznesi olan cüzdan almak oldu ikincisi ise 1020 yi beklemek artık yapcak birşey yok
 
arkadaşlar gorilla glass ekran kullanıyor sanıyorum ve çizilmez diye bir şey yok korumalı demek yani ve gorilla glass'ın en büyük düşmanı kum haberiniz olsun telefonunuzda koruyucu sticker kullanın
 
Tepkiler: oysu

hocam cebe bile sokmayacaksın aslında o kadar diyorum hani cepten çıkarırken pantalona sürtünmesi bile o ince minik minik kılcak çiziklere sebep oluyor. Ben hep elimde tutuyorum zaten oturduğum yerde direk masanın üzerine bırakıyorum arabada da gözlerin bir tanesine koyuyorum yani mümkün oldukça sağ solla temas ettirmiyorum
 

goktas19

Üye
Ne kadar gorilla glass testlerinden geçerse geçsin biraz önlem almak lazım (Ekran jelatini kılıf vb.) yani bende şüphelenmedim değil gorilla glas test yapılan tellerle seri üretim olan tellerin farklı olacağından
 
Dostum büyütecek bir mesele değil çok rahatsız olduysan Noki Care a git camını değiştirt ve artık jelatin kullan Ama diyeyim bir mala bu kadar çok üstüne titrersen ne yaparsan yap nazar mı dersin bilemem ama aldığı yaraların önüne geçemezsin Benim lumia şap diye yüz üstü mermere düştü üfleyip cebime attım ama bir çiziği bile yok Dünya malı dünyada kalıyor bilader hem 42 bilemedin seneye değiştireceğin bir cihaz için bu kadar sıkma tatlı canını sadece sen üzülürsün
 
Tepkiler: oysu
İnanın biraz dikkat edin çizilmez telefon cepte olur ancak tek başına olacak anahtar para çakmak vs koymayın
 

serinaga

Üye
Arkadaşlar,
Madem konu açıldı, biraz aydınlatayım. Dünyanın en sert maddesinin, karbon elementinin bir allotropu olan elmas olduğunu söyleyebilirim. Fransız mineralogist Friedrich Mohs yaklaşık 170 yıl önce “sert olan bir madde, kendisinden daha yumuşak olan maddeyi çizer ya da yıpratır” mantığını öne sürerek bir sertlik sınıflandırması yapmıştır. Buna göre sertlik durumunu 1 ile 10 arasında ölçeklendirmiş ve en az sert olan minerale 1, en sert maddeye (yani elmasa) 10 puan vermiştir. Bu ölçeğe göre tırnaklar 2.5, cam 5,5 ve bakır bozuk paralar 3 derecesinde sertliğe sahiptir. Buna göre sizlere Mohs'un Sertlik Cetvelini belirtmeliyim ...

1. Talk
2. Akıl Taşı (El Tırnağı) 2.5
3. Kalsit (Bakır Para) 3
4. Flüorid
5. Pencere Camı 5.5
6. Feldspat
7. Kuvars
8. Topaz
9. Korindon (Zımpara)
10. Elmas

Bu skalaya göre doğada çizilmelere karşı sürekli bizi tehdit eden kum taneleridir. Nedeni ise içerisinde kuvars mineralleri barındırabiliyor olmasıdır. Kuvars sertliği 7 olan ve doğadaki çoğu maddeyi çizebilen bir altıgen kristaldir. Şimdi L920 ekranı sadece cam olsaydı sertliği 5,5'a kadar olanlar (madeni para dahil) çizemez. Gorilla Class, bir çeşit cam, ama sertliği 7'yi bulmaz. Haliyle kuvars taneleri çizebilir. Tavsiyem ise tatilde olduğumuz şu günlerde deniz kumuna dikkat edin, tozlu havalarda ekranınızı mutlaka nemli bir bez ile temizleyin, son olarak ekran koruyucu kullanın.

Bu anlattıklarımdan sonra yanlış anlaşılmasın, kuvars taneleri her kumda yada her yerde olmayabilir, ama eğer varsa da hiç affetmez ...
 
Tepkiler: oysu, OttomaN TigeR, ÖEY ve 1 kişi daha

Açıklama harikulade ve tatmin edici olmuş bence de. Sonuç olarak telefonunuzun ekranının çizilmemesini istiyorsanız camınızı elmastan yaptıracaksınız
 

MaxipmaN

Üye
c6-01de görünmeyen çok küçük bir çizik var satrken anlamazlar o derece jelatin yok ve yanına para koymuyorum bu kadar