KVK Rezaleti Ve Cihaz Değişimi Yerine Anakart + Kapak Değişimi - YARDIM LÜTFEN:(((

Sponsorlu Bağlantılar

lafebesi3434

lafebesi3434

Üye
    Konu Sahibi
KVK Rezaleti Ve Cihaz Değişimi Yerine Anakart + Kapak Değişimi - YARDIM LÜTFEN:(((
20/05/2011 tarihinde satın aldığım Nokia C7 marka ve model telefon, satın aldıktan sonra iki ay bile geçmeden bozuldu. 14/07/2011 tarihinde tamir için KVK'ya teslim ettiğim telefonum 38 iş günü tamirde kaldı ve bu süre boyunca bana kullanmam için başka bir telefon teslim edilmedi.26/08/2011 tarihinde telefonu teslim aldım ve o zamandan beri de kullanırken sorunlar yaşamaya devam ettim.
Haziran ayının başında söz konusu telefon kapandı ve tekrar açılmadı. 06.06.2012 tarihinde Kvk Teknik Servis'e cihazı götürdüğümde bir önceki raporda yazmadığı halde icihazın içinde elektronik parça değiştirildiğini öğrendim. Elimdeki belgelerle birlikte 07.06.2012 tarihinde hakem heyetine giderek cihazın değişmesi için başvurumu yaptım. 20.06.2012 tarihinde servisten cihazı teslim almaya gittim. Telefonun anakartının değiştirildiğini öğrendim. Cihazı elime teslim ettiklerinde ise arka kapak elime düştü! Donanımı sağlam olarak teslim ettiğim telefonun arka gövdesindeki kapağı tutan mandal, serviste bozulmuştu. Hemen durumu bildirdim,cihazı tekrar kayıt açarak servise aldılar. Ertesi gün ise benden 104 lira ücret talep ederek, KULLANICI HATASI olarak garanti dışı işlem yapacaklarını söylediler.
Nokia'yı ve KVK'yı defalarca arayarak durumu anlattım ve tamir değil cihaz değişimi istediğimi ısrarla belirttim. Bugün Nokia'dan arayarak anakart değişimi cihaz değişimidir, kapakları da ücretsiz değiştirsinler cihaz değişmiş olucak dediler. Ben bunu cihaz değişimi olarak kabul etmediğimi söyledim ancak başka birşey yapamayız dendi. Sonuçta benim satın aldığım (bir yıldır doğru düzgün kullanamadığım) sıfır cihaz, parçalarının orijinalliği şaibeli, toplama bir cihaz haline getirildi. Bu konuda ne yapabilirim, hakem heyetine tekrar başvursam mı? Elimde bütün belgeler var telefonun serviste bozulduğu da ispatlı.
Cihaz değişimi olarak kabul edilmesi kanuni mi, her parçanın ayrı değiştirilmesi?
Zamanınızı aldığım için kusura bakmayın. Lütfen bana bu konuda yardım edin gerçekten artık hakkımı nasıl arayabileceğimi bilemez hale geldim:(
 


StunnerDead

StunnerDead

Üye
20/05/2011 tarihinde satın aldığım Nokia C7 marka ve model telefon, satın aldıktan sonra iki ay bile geçmeden bozuldu. 14/07/2011 tarihinde tamir için KVK'ya teslim ettiğim telefonum 38 iş günü tamirde kaldı ve bu süre boyunca bana kullanmam için başka bir telefon teslim edilmedi.26/08/2011 tarihinde telefonu teslim aldım ve o zamandan beri de kullanırken sorunlar yaşamaya devam ettim.
Haziran ayının başında söz konusu telefon kapandı ve tekrar açılmadı. 06.06.2012 tarihinde Kvk Teknik Servis'e cihazı götürdüğümde bir önceki raporda yazmadığı halde icihazın içinde elektronik parça değiştirildiğini öğrendim. Elimdeki belgelerle birlikte 07.07.2012 tarihinde hakem heyetine giderek cihazın değişmesi için başvurumu yaptım. 20.07.2012 tarihinde servisten cihazı teslim almaya gittim. Telefonun anakartının değiştirildiğini öğrendim. Cihazı elime teslim ettiklerinde ise arka kapak elime düştü! Donanımı sağlam olarak teslim ettiğim telefonun arka gövdesindeki kapağı tutan mandal, serviste bozulmuştu. Hemen durumu bildirdim,cihazı tekrar kayıt açarak servise aldılar. Ertesi gün ise benden 104 lira ücret talep ederek, KULLANICI HATASI olarak garanti dışı işlem yapacaklarını söylediler.
Nokia'yı ve KVK'yı defalarca arayarak durumu anlattım ve tamir değil cihaz değişimi istediğimi ısrarla belirttim. Bugün Nokia'dan arayarak anakart değişimi cihaz değişimidir, kapakları da ücretsiz değiştirsinler cihaz değişmiş olucak dediler. Ben bunu cihaz değişimi olarak kabul etmediğimi söyledim ancak başka birşey yapamayız dendi. Sonuçta benim satın aldığım (bir yıldır doğru düzgün kullanamadığım) sıfır cihaz, parçalarının orijinalliği şaibeli, toplama bir cihaz haline getirildi. Bu konuda ne yapabilirim, hakem heyetine tekrar başvursam mı? Elimde bütün belgeler var telefonun serviste bozulduğu da ispatlı.
Cihaz değişimi olarak kabul edilmesi kanuni mi, her parçanın ayrı değiştirilmesi?
Zamanınızı aldığım için kusura bakmayın. Lütfen bana bu konuda yardım edin gerçekten artık hakkımı nasıl arayabileceğimi bilemez hale geldim:(

Tüketici haklarına başvur. haklı çıkarsan tazminat olarak iki telefon birden verebilirler.
 
xPaSHax

xPaSHax

Üye
bencede dava acman yararına olur ınsanları magdur etmekten baska ıse yaramıyolar:off:
 
juristokrat

juristokrat

Üye
hakem heyetine ayni konu ile ilgili birden fazla başvuru yapamazsın.yaparsan derdestlik yani önceden başvuru yapıldığı itirazı ileri sürülür.fakat başvurularının farklı konulara ilişkin olduğunu düşünüyorsan tekrar başvuru yapmanda fayda var diyebilirim.yani ilk başvurun tamir için gerekli ve geçerli yasal süreye uyulmadığına iliskinse 2.başvuruyu cihazdaki donanımsal parçalara dair olarak yapabilirsin kanımca.muhtemelen bunlar birlikte incelenir.başvurunun sonucunu bekle aleyhine karar çıkarsa-ki şu şartlar altında aleyhine karar çıkması zor-tüketici mahkemesine itiraz et.
 

sataer

Üye
iyide anakartla kapak değişti mi zaten cihaz değişimi gibi olur c7 nin 0 ı yok ki artık
 
avcitalip

avcitalip

Üye
iyide anakartla kapak değişti mi zaten cihaz değişimi gibi olur c7 nin 0 ı yok ki artık

arkadaş üzerine gitsin 701 bile verirler arkadaşa,git sen tüketici haklarına paranı bile geri alabilirsin ama cihazını tamamen onardıysalar birşey diyemezsin:oke:
 
  • Beğen
Tepkiler: StunnerDead
lafebesi3434

lafebesi3434

Üye
    Konu Sahibi
az önce izmir tüketici hakları birimi'nden bir avukatla görüştüm. hakem heyetinden eski başvurunun dosya dumarasını öğrenip yeni dilekçeyle aynı dosyaya ek olarak yeni belgeleri eklememi ve mağduriyetimin arttığını belirtmemi söyledi.pazartesi ilk iş hakem heyetine gidiyorum. olumlu-olumsuz sonuç aldığımda buraya yazarım, belki benzer durumda olan başkaları da vardır. müşteri hizmetleri öyle bir cesaret kırıcı konuşuyor ki insanlar yasal haklarını aramaktan vazgeçebiliyor:off:
 
lolaman

lolaman

Üye
az önce izmir tüketici hakları birimi'nden bir avukatla görüştüm. hakem heyetinden eski başvurunun dosya dumarasını öğrenip yeni dilekçeyle aynı dosyaya ek olarak yeni belgeleri eklememi ve mağduriyetimin arttığını belirtmemi söyledi.pazartesi ilk iş hakem heyetine gidiyorum. olumlu-olumsuz sonuç aldığımda buraya yazarım, belki benzer durumda olan başkaları da vardır. müşteri hizmetleri öyle bir cesaret kırıcı konuşuyor ki insanlar yasal haklarını aramaktan vazgeçebiliyor:off:
Yürü be koçum kim tutar seni.
 
lafebesi3434

lafebesi3434

Üye
    Konu Sahibi
iyide anakartla kapak değişti mi zaten cihaz değişimi gibi olur c7 nin 0 ı yok ki artık

parça değişimi cihaz değişimiyle aynı şey değil. parçaların birebir orijinal kalitesindeki parçalarla değişeceğinin garantisi yok malesef.

- - - Eklendi - - -

acaba cihaz değişimi yapıldığında garanti süresi uzuyor mu?bilen var mı?
 

sataer

Üye
uzamaz garanti süresi üstüne gidersen talip in dediği gibi 701 alabilirsin bi arkadaşa vermişlerdi forumda
 
lafebesi3434

lafebesi3434

Üye
    Konu Sahibi
c7'nin üretimi durdurulmuş sanırım-ki zaten fiyatı da çok düşmüş. muhtemelen 701 verirler hakem heyeti onay verirse. ama benim şimdi fazla heveslenmemem gerek,olumsuz cevap gelirse damdan düşmüş eşek gibi olurum yoksa:d:



- - - Eklendi - - -

bu arada bir mal veya hizmetin tutarı 1.031,87 TL'nin altındaysa, tüketici hakem heyeti kararı bağlayıcıdır,yani tekrar dava açmaya gerek kalmaz, hakem amcalar ne derse o olur-muş.
 
franzliszt

franzliszt

Üye
üstüne gidin bu kvk da cozuttu iyice bizde 2700 yolladık 4 sefer gidip geliyor
 
StunnerDead

StunnerDead

Üye
arkadaş üzerine gitsin 701 bile verirler arkadaşa,git sen tüketici haklarına paranı bile geri alabilirsin ama cihazını tamamen onardıysalar birşey diyemezsin:oke:

dediğim gibi. sadece telefon konusu değil. eğer haklıysan tüketici haklarına başvurursan para+ daha üst model telefon tazminatı vermek zorundalar.
 
lafebesi3434

lafebesi3434

Üye
    Konu Sahibi
dediğim gibi. sadece telefon konusu değil. eğer haklıysan tüketici haklarına başvurursan para+ daha üst model telefon tazminatı vermek zorundalar.

bu biraz "imkansızı iste" der gibi oldu sanki:)
 
papakudioflu

papakudioflu

Admin
bu gibi durumlarda en başta yapilan en buyuk hata cihazin yenisi ile degişimini istemek oluyor malesef. Boyle olunca da bazi işguzar servisler anakart ve kasa-kapak degişimi ile cihazin degişmiş sayilabilecegini iddia ediyor. Tavsiyem teknik servise verdiginiz cihaziniz icin teknik servislerin yasal sorumluluklarini yerine getirmediginden dogan haklarinizi cihazin yenisi ile degişimi yerine fatura bedelinin iadesi olarak kullanmaniz.
 
[ENGİN]

[ENGİN]

Üye
bu gibi durumlarda en başta yapilan en buyuk hata cihazin yenisi ile degişimini istemek oluyor malesef. Boyle olunca da bazi işguzar servisler anakart ve kasa-kapak degişimi ile cihazin degişmiş sayilabilecegini iddia ediyor. Tavsiyem teknik servise verdiginiz cihaziniz icin teknik servislerin yasal sorumluluklarini yerine getirmediginden dogan haklarinizi cihazin yenisi ile degişimi yerine fatura bedelinin iadesi olarak kullanmaniz.

bende o kanı'dayım ana kartı değişmış bir cihaz sıfır cıhaz olarak nitelendiriliyor malesef imei değiştiğinden dolayı
 
lafebesi3434

lafebesi3434

Üye
    Konu Sahibi
hakem heyeti,kvk, tekrar hakem heyeti koşuşturması ardından öğrendiklerim:
* telefonun serviste 38 iş günü kalmasından doğan hakkım, üzerinden çok zaman geçtiği için ölmüş. sanırım 30 günde filan başvurmak gerekiyormuş o şikayetle. :vur
* eski dilekçeyi işlemden kaldırmadan yeni dilekçe verilemiyor.
* satın aldığım tarih 28 mayıs 2011'den önce olduğu için 2 ve daha fazla kez servise giden cihazın ücret iadesini talep edebiliyormuşum. 28 mayıs ve sonrasında bu rakam 2'den 4'e çıkarılmış. :hmmm
* elimdeki servise giriş raporunun pek anlamı yokmuş, aslolan teslimat raporlarıymış. o yüzden kvk'ya gidip kırık telefonu kırık haliyle teslim almam gerekti. gerçi sonra 4. kez servise verip onarımını talep ettim ve servise yeniden sokmayı başardım cihazı.
* hakem heyetine verilen dilekçede olayları ne kadar özetleyerek anlattığını düşünsen de;teslim alan memurun, "sadece belgelerin tarihlerini ve servise giriş çıkış sayısını yazsaydın, niye milletin zamanını harcıyorsun bunlar gereksiz bilgi" tepkisiyle karşılaşmak mümkünmüş.
sonuç: başvurumu yaptım cevap bekliyorum ama pek ümidim kalmadı açıkçası, çünkü telefonun 2. kez servise girişi tam olarak 1 yılı 1 hafta geçe. :vur yine de hakem heyetinde bana yol gösteren bayan sanıyorum hakem heyeti'nin üyesiydi ve 1 yıl içinde filan demedi,öyle durduk yere ümit vericek birine de benzemiyordu hani.
 
dedereis123

dedereis123

Üye
Aynı şeyi benim 4 günlük lumia 920 yapıyorlar kasa + anakart değiştiriyorlar ve nokia 0 cihaz verilceğini onayladı ve söyledi . Bune saçmalıktır ki 0 cihaz diyipte böyle birşey yapıyorlar hem cihaz yeni yani ellerinde çok rahat 0 var . Sizce napmalıyım cihazı alınca ?
 
Seglopsi

Seglopsi

Üye
Aynı şeyi benim 4 günlük lumia 920 yapıyorlar kasa + anakart değiştiriyorlar ve nokia 0 cihaz verilceğini onayladı ve söyledi . Bune saçmalıktır ki 0 cihaz diyipte böyle birşey yapıyorlar hem cihaz yeni yani ellerinde çok rahat 0 var . Sizce napmalıyım cihazı alınca ?

keske sende cihazi verirken ucret iadesi diyerek verseydin. cihaz gelince yakin zamanda tekrar ariza yaparsa eger bu sefer o sekilde servise ver.
 


Üst Alt