
Symbianist
Üye
İkinci El Telefon Alırken Dikkat Etmeye Çalıştığım Şeyler ( İkinci El Telefon Aldım)
Merhaba arkadaşlar.
Bir cihazı almak mantıklı mı değil mi şeklinde sorulan bir soruya cevap vermek ilk etapta zor. Bu biraz da zevk ve ihtiyaç, bazen de mecburiyet (maddi imkanlar) meselesi. İşte bu sonuncusundan ötürü yani bu sıralar telefona fazla para verecek durumda olmadığımdan ben de letgodan ikinci el bir Note 4 aldım.
Ben burada ikinci el telefon alırken dikkat etmeye çalıştığım şeylerden ve özellikle kronik sorunları olan Samsung Galaxy Note 4’ten bahsedeceğim.
Eğer siz de almak istiyorsanız, kronik sorunları olabilen bu tip cihazın testlerini yapmadan almayın. Benim dikkatimden kaçan 2 şey olmuştu. Siz daha dikkatli olun. Önce ikinci el bir cihaz alırken dikkat etmeye çalıştığım birkaç genel şeyden bahsetmek istiyorum. Yine aklıma gelen şeyler olursa buraya eklerim.
BUNLAR;
- En başta yapılması gereken ama çoğumuzun da ihmal ettiği alım-satım ile ilgili 2 satır yazıyı yazmaktan kaçınmamız, aslında bunu yapsak hukuki açıdan da sıkıntıya düşülebilecek durumların önüne geçmiş olacağız, bence böyle bir sözleşme yapın ve bir nüshası elinizde bulunsun, bunu yapmasanız bile satıcının telefon numarasını alın, bazı satıcılar özellikle telefonla irtibat kurmak istemez (Yeri belli olan telefon satıcıları hariç) ve siz de şüpheye düşersiniz, düşmelisiniz de,
- Telefonun imeisini kontrol edin, Nasıl mı? E-devlette imei sorgulama ekranına girip cihazın kayıtlı olup olmadığına bakın,
- Satıcı garantisi var diyorsa, ilgili distribütör firmanın (KVK vs. ) sayfasından imei ile garanti durumunu sorgulayın (ithalatçıların böyle sistemleri olup olmadığını bilmiyorum),
- Cihazın kasasında ya da kutusunda yazan imei ile içerisindeki aynı mı bir bakın (*#06#), değilse cihazdaki imeiyi yine edevletten imei sorgusuna yazın, imei atılmış bir cihazı alıp almamak da tercih meselesi (ben duruma göre alırım) tabi ama o imei de kayıtlı değilse cihaz şebekede çalışmaz ki zaten bunu biliyorsunuz, burada şunu da söylemek isterim, imei atılmış bir cihazın hem kasasındaki hem de atılan imei sini edevletten kontrol etmekte fayda var, eğer iki imei de kayıtlıysa ben olsam o cihazdan şüphelenirim (imei si klonlanmış ve başka çaresi kalmamış kullanıcılar hariç),
- Satıcı cihaz tamir görmedi diyorsa şöyle bir kasanın etrafını kontrol edin, vidalar varsa boyalarına bakın yoksa da ekranın ve arka kısmın etrafına bir bakın, her zaman anlaşılmasa da çoğunlukla belli olur, ülkemizdeki telefon tamircilerinin ve servislerin işçilikler malum (İşin iyi yapanlar alınmasın. Onları tenzih ediyorum.),
- Cihazın bataryasının durumunu o an tam anlamıyla test etmeniz mümkün değil ama cihazı kapatıp açınca şarj anormal derece azalıyorsa, bu bir batarya sorununun belirtisi olabilir, yüzde kaç diye sormayın ben de bilmiyorum ama bana göre yüzde 3-5 düşüş bataryanın iyi olmadığına işarettir, hatta kapasitesi yüksek bataryalarda kapanıp açılma esnasında giden yüzde 1 den fazla şarj bile bana göre iyi değil,
- Samsunglar için bir test menüsü var, *#0*# ye basınca test ekranı geliyor, orada bir takım testler var, bunu bilmiyorsanız internette araştırmanızı ve alacağınız ikinci el cihazda mutlaka yapmanızı tavsiye ederim, diğer taraftan bazı custom (yani üzerinde oynanmış) romlarda bu menü çalışmayabiliyor, diğer markaların da belki böyle test menüleri vardır, bilmiyorum, araştırmak lazım,
- Telefonun hangi sensör özelliklerine (jiroskop, proximity, nem, sıcaklık, basınç, ışık gibi) sahip olduğunu öğrenin ve almayı düşündüğünüz cihazda bunları kontrol edin, sensör testleri ile ilgili bazı programlar da bulabilirsiniz, bence bu önemli bir test, mesela jiroskop çalışmasa telefon ekranı yan dönmeyebilir, ışık sensörü çalışmasa ekran aydınlatması otomatikte düzgün çalışmaz, özetle bunlara mutlaka bakın,
- Telefonun mikrofonunu, ahizesini arama yaparak kontrol edin, müzik çalarak hoparlörü test edin, kulaklık götürün sesini dinleyin arama yapıp mikrofonunu deneyin, kameralarına, flaş ışığına ve odaklamasına bakın,
- Ekranda ölü piksel olup olmadığını test edin, bununla ilgili internette araştırma yapabilirsiniz, tabi bunu test etmek için ortam da her zaman uygun olmayabilir, başlarda çok da önemli olmasa da bu meret zamanla artıp ekrana iyice yayılabiliyor,
- Yanınızda başka bir telefonla gitme imkanınız olursa ondan wireless paylaşımı açın ve almayı düşündüğünüz cihazdan bağlanıp bir süre internete girin, yine aynı şekilde mobil internet bağlantısını ve bluetoothu deneyin,
- Telefonun şarj olup olmadığını varsa hızlı şarj olup olmadığını kontrol edin,
Gelelim NOTE 4’e;
- Samsung’un Note 4 telefonlarında bir takım kronik sorunlar olabiliyor, bu sorunlar telefonun çekmemesi, bazen şebekenin gidip telefonu kapatıp açmadıkça geri gelmemesi, şebeke olmasına rağmen arayanın size ulaşamaması, 2g ve 3g’de düzgün çekse bile 4g’de zayıf çekmesi (bu sorun bendekinde de var), telefonun yoğun işlem yapmadığı halde ısınması, dokunmatik ekranın düzgün çalışmaması ve hatta bazen sadece kalemle çalışması, kızılötesinin yani kumanda özelliğinin çalışmaması (sizin için önemliyse tabi) gibi,
- Öncelikle en önemlisi şebeke, şebekeyi ayrı ayrı 2g, 3g ve 4g de test edin, çekimine bakın, mesela arama yapın ve cihazı arayın, internete girin hız testi yapın, zaten cihazı aldığınız yerleri az çok biliyorsunuzdur, hatta mümkünse yanınızda aynı operatöre ait hat takılı 4g li telefon olsa ve onunda kıyaslasanız çok daha iyi olur, satıcı size burada şebeke sorunlu, yok bilmem efendim ben hızını kaç sefer test ettim çok iyi, öyle orada görünen çubuğa bakmayın falan diyebilir, hatta bazısı ben zaten paketten fazla yemesin diye 4g kullanmıyorum ki de diyebilir, biz hep 3g de kullanıyoruz ihtiyaç duymadık 4g ye diyen de çıkar (Bir başkası bana demişti, ondan almadım tabi), bu sorun yazılımsal da diyebilir size satıcı ama ben çok araştırdım bu donanımsal yani tamirlik bir iş, araştırdığım kadarıyla ya anten ile ilgili bir şeyler yapılır ya da anakart değişir denildiğini gördüm hep ama emin olamıyorum tabi, bu konuda doğrudan satıcıyı suçlamak istemem çünkü bazısı başka telefon kullanmadığından sorunun baz istasyonundan kaynaklı olduğunu zannedebilir ve telefonunun hatasını fark etmemiş olabilir,
- Yine Note 4’lerdeki kronik sorunlardan birisi de gereksiz ısınmalar, burada oyun falan oynarken meydana gelen ısınmalardan bahsetmiyorum, bir satıcıya sorduğumda cihazda ısınma problemi olduğunu, bu ısınmanın bataryadan değil de cihazdan kaynaklandığını, sebebini bilmediğini söylemişti, en azından dürüsttü, başka satıcıların da ilanlarında bunu yazdığını gördüm,
- Dokunmatik ekran sıkıntısını her yerine dokunarak ve üstte verdiğim *#0*# test menüsünden test etmek mümkün,
şimdilik aklıma gelenler bunlar. Zamanla eklemeler yapabilirim.
Sonuç Olarak, her ne kadar bunları yazsam da yukarıda belirttiğim gibi gözümden kaçan şeyler oldu zaman zaman. Bunlara ve daha birçok şeye bakmak ve kontrol etmek her zaman aldanmayacağımız anlamına da gelmez. Karşıdakinin niyeti kötüyse işimiz şansa da kalabilir.
Şansınız açık olsun.
Bir cihazı almak mantıklı mı değil mi şeklinde sorulan bir soruya cevap vermek ilk etapta zor. Bu biraz da zevk ve ihtiyaç, bazen de mecburiyet (maddi imkanlar) meselesi. İşte bu sonuncusundan ötürü yani bu sıralar telefona fazla para verecek durumda olmadığımdan ben de letgodan ikinci el bir Note 4 aldım.
Ben burada ikinci el telefon alırken dikkat etmeye çalıştığım şeylerden ve özellikle kronik sorunları olan Samsung Galaxy Note 4’ten bahsedeceğim.
Eğer siz de almak istiyorsanız, kronik sorunları olabilen bu tip cihazın testlerini yapmadan almayın. Benim dikkatimden kaçan 2 şey olmuştu. Siz daha dikkatli olun. Önce ikinci el bir cihaz alırken dikkat etmeye çalıştığım birkaç genel şeyden bahsetmek istiyorum. Yine aklıma gelen şeyler olursa buraya eklerim.
BUNLAR;
- En başta yapılması gereken ama çoğumuzun da ihmal ettiği alım-satım ile ilgili 2 satır yazıyı yazmaktan kaçınmamız, aslında bunu yapsak hukuki açıdan da sıkıntıya düşülebilecek durumların önüne geçmiş olacağız, bence böyle bir sözleşme yapın ve bir nüshası elinizde bulunsun, bunu yapmasanız bile satıcının telefon numarasını alın, bazı satıcılar özellikle telefonla irtibat kurmak istemez (Yeri belli olan telefon satıcıları hariç) ve siz de şüpheye düşersiniz, düşmelisiniz de,
- Telefonun imeisini kontrol edin, Nasıl mı? E-devlette imei sorgulama ekranına girip cihazın kayıtlı olup olmadığına bakın,
- Satıcı garantisi var diyorsa, ilgili distribütör firmanın (KVK vs. ) sayfasından imei ile garanti durumunu sorgulayın (ithalatçıların böyle sistemleri olup olmadığını bilmiyorum),
- Cihazın kasasında ya da kutusunda yazan imei ile içerisindeki aynı mı bir bakın (*#06#), değilse cihazdaki imeiyi yine edevletten imei sorgusuna yazın, imei atılmış bir cihazı alıp almamak da tercih meselesi (ben duruma göre alırım) tabi ama o imei de kayıtlı değilse cihaz şebekede çalışmaz ki zaten bunu biliyorsunuz, burada şunu da söylemek isterim, imei atılmış bir cihazın hem kasasındaki hem de atılan imei sini edevletten kontrol etmekte fayda var, eğer iki imei de kayıtlıysa ben olsam o cihazdan şüphelenirim (imei si klonlanmış ve başka çaresi kalmamış kullanıcılar hariç),
- Satıcı cihaz tamir görmedi diyorsa şöyle bir kasanın etrafını kontrol edin, vidalar varsa boyalarına bakın yoksa da ekranın ve arka kısmın etrafına bir bakın, her zaman anlaşılmasa da çoğunlukla belli olur, ülkemizdeki telefon tamircilerinin ve servislerin işçilikler malum (İşin iyi yapanlar alınmasın. Onları tenzih ediyorum.),
- Cihazın bataryasının durumunu o an tam anlamıyla test etmeniz mümkün değil ama cihazı kapatıp açınca şarj anormal derece azalıyorsa, bu bir batarya sorununun belirtisi olabilir, yüzde kaç diye sormayın ben de bilmiyorum ama bana göre yüzde 3-5 düşüş bataryanın iyi olmadığına işarettir, hatta kapasitesi yüksek bataryalarda kapanıp açılma esnasında giden yüzde 1 den fazla şarj bile bana göre iyi değil,
- Samsunglar için bir test menüsü var, *#0*# ye basınca test ekranı geliyor, orada bir takım testler var, bunu bilmiyorsanız internette araştırmanızı ve alacağınız ikinci el cihazda mutlaka yapmanızı tavsiye ederim, diğer taraftan bazı custom (yani üzerinde oynanmış) romlarda bu menü çalışmayabiliyor, diğer markaların da belki böyle test menüleri vardır, bilmiyorum, araştırmak lazım,
- Telefonun hangi sensör özelliklerine (jiroskop, proximity, nem, sıcaklık, basınç, ışık gibi) sahip olduğunu öğrenin ve almayı düşündüğünüz cihazda bunları kontrol edin, sensör testleri ile ilgili bazı programlar da bulabilirsiniz, bence bu önemli bir test, mesela jiroskop çalışmasa telefon ekranı yan dönmeyebilir, ışık sensörü çalışmasa ekran aydınlatması otomatikte düzgün çalışmaz, özetle bunlara mutlaka bakın,
- Telefonun mikrofonunu, ahizesini arama yaparak kontrol edin, müzik çalarak hoparlörü test edin, kulaklık götürün sesini dinleyin arama yapıp mikrofonunu deneyin, kameralarına, flaş ışığına ve odaklamasına bakın,
- Ekranda ölü piksel olup olmadığını test edin, bununla ilgili internette araştırma yapabilirsiniz, tabi bunu test etmek için ortam da her zaman uygun olmayabilir, başlarda çok da önemli olmasa da bu meret zamanla artıp ekrana iyice yayılabiliyor,
- Yanınızda başka bir telefonla gitme imkanınız olursa ondan wireless paylaşımı açın ve almayı düşündüğünüz cihazdan bağlanıp bir süre internete girin, yine aynı şekilde mobil internet bağlantısını ve bluetoothu deneyin,
- Telefonun şarj olup olmadığını varsa hızlı şarj olup olmadığını kontrol edin,
Gelelim NOTE 4’e;
- Samsung’un Note 4 telefonlarında bir takım kronik sorunlar olabiliyor, bu sorunlar telefonun çekmemesi, bazen şebekenin gidip telefonu kapatıp açmadıkça geri gelmemesi, şebeke olmasına rağmen arayanın size ulaşamaması, 2g ve 3g’de düzgün çekse bile 4g’de zayıf çekmesi (bu sorun bendekinde de var), telefonun yoğun işlem yapmadığı halde ısınması, dokunmatik ekranın düzgün çalışmaması ve hatta bazen sadece kalemle çalışması, kızılötesinin yani kumanda özelliğinin çalışmaması (sizin için önemliyse tabi) gibi,
- Öncelikle en önemlisi şebeke, şebekeyi ayrı ayrı 2g, 3g ve 4g de test edin, çekimine bakın, mesela arama yapın ve cihazı arayın, internete girin hız testi yapın, zaten cihazı aldığınız yerleri az çok biliyorsunuzdur, hatta mümkünse yanınızda aynı operatöre ait hat takılı 4g li telefon olsa ve onunda kıyaslasanız çok daha iyi olur, satıcı size burada şebeke sorunlu, yok bilmem efendim ben hızını kaç sefer test ettim çok iyi, öyle orada görünen çubuğa bakmayın falan diyebilir, hatta bazısı ben zaten paketten fazla yemesin diye 4g kullanmıyorum ki de diyebilir, biz hep 3g de kullanıyoruz ihtiyaç duymadık 4g ye diyen de çıkar (Bir başkası bana demişti, ondan almadım tabi), bu sorun yazılımsal da diyebilir size satıcı ama ben çok araştırdım bu donanımsal yani tamirlik bir iş, araştırdığım kadarıyla ya anten ile ilgili bir şeyler yapılır ya da anakart değişir denildiğini gördüm hep ama emin olamıyorum tabi, bu konuda doğrudan satıcıyı suçlamak istemem çünkü bazısı başka telefon kullanmadığından sorunun baz istasyonundan kaynaklı olduğunu zannedebilir ve telefonunun hatasını fark etmemiş olabilir,
- Yine Note 4’lerdeki kronik sorunlardan birisi de gereksiz ısınmalar, burada oyun falan oynarken meydana gelen ısınmalardan bahsetmiyorum, bir satıcıya sorduğumda cihazda ısınma problemi olduğunu, bu ısınmanın bataryadan değil de cihazdan kaynaklandığını, sebebini bilmediğini söylemişti, en azından dürüsttü, başka satıcıların da ilanlarında bunu yazdığını gördüm,
- Dokunmatik ekran sıkıntısını her yerine dokunarak ve üstte verdiğim *#0*# test menüsünden test etmek mümkün,
şimdilik aklıma gelenler bunlar. Zamanla eklemeler yapabilirim.
Sonuç Olarak, her ne kadar bunları yazsam da yukarıda belirttiğim gibi gözümden kaçan şeyler oldu zaman zaman. Bunlara ve daha birçok şeye bakmak ve kontrol etmek her zaman aldanmayacağımız anlamına da gelmez. Karşıdakinin niyeti kötüyse işimiz şansa da kalabilir.
Şansınız açık olsun.
Son düzenleme: