Kola alarmı!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
Kola alarmı!

Son yapılan araştırmalarda şok edici
gerçek ortaya çıktı... Fransa Ulusal Tüketim Kurumu'nun
araştırmasına göre, 19 kola ürününün
çoğunda litre başına 20 küpe eşit
şekere rastlandı. Lightlardaki
tatlandırıcılar sağlığa zararlı çıktı. Ve
kolalarda çok düşük miktarda da olsa alkol bulundu. Fransa'da yapılan bilimsel bir araştırma,
şeker deposu kolanın obeziteye yol
açtığını ortaya koydu. "60 Millons de
consommateurs" (60 Milyon Tüketici)
isimli dergi, Fransa Ulusal Tüketim
Kurumu'nun (INC) kolalı içecekler üzerindeki araştırmasının sonuçlarına
açıkladı. Dergi, ülkede sağlık
tartışmasına yol açan sonuçların
"şaşkınlık verici" olduğunu ve bu
içeceği tüketenlerin artık daha temkinli
olması gerektiği yorumunu yaptı. En büyük tehlikenin koladaki şeker
miktarıyla ilgili olduğunu belirten INC,
tam 19 kola markası (Coca-Cola, Pepsi,
Auchan, Cora, Casino, Leader Price, Man
U-Cola, v.b.) üzerinde yaptığı
araştırmada; şeker, tatlandırıcı, katkı maddeleri, kafein ve alkole rastladı.
Çoğunda litre başına 100 gramdan
fazla, yani 20 küpe eşit şekere
rastlanırken, bu rakam Coca- Cola'da 18,
Pepsi de ise 17 olarak açıklandı. "Light"
kolaya gelince; tatlandırıcı miktarının "vücuda zarar verecek kadar çok
oranda" olduğu belirildi. Kurum, fazla
şeker tüketiminin başta obezite olmak
üzere, diyabet ve kardiyovasküler
hastalıklara yol açtığı hatırlattı. Bilim insanları, laboratuvardaki
incelemede sürpriz bir şekilde tarçın,
Hindistan cevizi ve turunçgiller gibi bazı
bitki ve meyvelerin bulgularını da elde
etti. Kurum, bazı insanların bu bitki ve
meyvelere karşı alerjik olduğunu hatırlatarak, giderek artan gıda
alerjilerinin bir nedeninin de kola
olabileceği belirtildi. Daha önce gazlı
içeceklerde bulunduğu bilinmeyen
"terpen"in doğal ürün bileşeni olarak a
r o m a yaratmakta kullanıldığı keşfedildi. ABD'nin Kaliforniya
eyaletinde kanserojen olarak kabul
edilen fosforik asit veya amonyum
sülfat karamel E150D isimli gıda
renklendirmekte kullanılan tartışmalı
içeriğin de kola üretiminde kullanıldığı ortaya çıktı. ÇOK DÜŞÜK ORANDA ALKOL En şaşırtıcı veriyse kolada alkola
rastlanması oldu. Aralarında Coca-Cola,
Pepsi Cola, Coca-Cola Light Coke ve Coke
Zero'nun da bulunduğu 10 içecekte
alkole rastlandığını belirten uzmanlar,
bu oranın ülkede alkollü içecek kabul edilen yüzde 1.2 oranından çok daha
düşük, 0.001 oranında olduğunu
bildirdi. Bu da litre başına 10 mg alkole karşılık
geliyor. Fransa'daki Coca-Cola direktörü
Michel Pepin "gizli formülü gereği" bazı
aşamalarda alkolün kullanmış
olabileceğini belirtirken, Pepsi adına
konuşan bir sözcü de bazı içeceklerde "alkolün izine rastlanabileceğini", ancak
Pepsi Cola'nın "alkol içermediğini"
söyledi.

HaberTürk
 

Emrgncy

Üye
Sonuçta asitli içeceklerin hepsi sağlığa zararlı, ama çılgınca tüketiyoruz maalesef...
 
Tepkiler: OttomaN TigeR

Emrgncy

Üye
[ENGİN];4886143' Alıntı:


benim içim rahat içmiyorum zaten

Tebrik ediyorum seni abi

ama ben tüketiyorum mâlesef, önceye göre azalttım ama.
işyeri olunca mecbur ikram ediyorsun ve sende beraber içiyorsun
 

_RYUK_

Üye
le cola icin mübarek su gibi hiç bir zararı olmaz
 

Emrgncy

Üye
Drink Mineral Water

Üstad'ım onuda çok içtim, oda mideyi tembelleştiriyor fazla tüketince


- - - Eklendi - - -

le cola icin mübarek su gibi hiç bir zararı olmaz

Onu Adana organizede Bani meyve suları Bim adına üretiyor, kayınım direk üretimde, oda pek sağlıklı değil. Sonuçta kola özleri dışardan geliyor içerisinde ne olduğu meçhul.


Aslında en güzeli Ayran, iç iki bardak deliksiz iki saat uyku çek
 
Tepkiler: OttomaN TigeR

balcolu

Üye
acaba şekerin fazlasını ayriştiramaz mıyız
 
kola böbreklere zararlı ama yinede kendimi tutamıyorum
 

MasteLaa

Üye
Mineralli Su için hiç bir zararı yok yani Kolayı zor da olsa bıraktım şükür
 

[ENGİN]

Üye
en iyisi hiçbirini içmeyin.
 
Biz şimdi oruçlarımızı alkolle mi açmış olduk
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...