Işte o lüks mercedes arabalarının gerçeği (tüyleriniz ürperecek)

  • 29 Eylül 2012
  • 1879 Okunma
  • 28 Cevap

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Bu bir hikâye ya da şehir efsanesi değil.

    Günümüz zenginliğinin simge markası Mercedes otomobillerinin sağlamlığını, dayanıklılığını bilmeyen yoktur. Başbakan Tayip Erdoğan'ın Ankara'da bir hastane bahçesi içerisinde yaşadığı rahatsızlığın ardından meydana gelen ve balyozlu kurtarma operasyonu daha hafızalardaki yerini koruyor.

    Yaşanmış bir olayın kahramanından dinlediğim gerçek bir anı. İster inanın, ister inanmayın cinsinden. Hele bir de son yıllarda satın aldığınız lüks bir Mercedes sahibiyseniz bence bu yazıyı iki kere okumanızda fayda var.




    Aralarında babaları oldukça nüfuzlu kişiler olan, hatta bir bankanın en üst düzey yöneticilerinden birinin de oğlunun bulunduğu dört genç, geçtiğimiz yılın yaz ayında İstanbul Anadolu yakasından babalarının yeni aldığı otomoblle E-5 üzerinden Tekirdağ'a doğru yola çıkarlar. Amacı olmayan bir gezintidir bu.

    Dört arkadaş Silivri'yi de geçtikten sonra hava kararmaya başlayınca uygun bir yerden geri dönmek isterler. Silivri'den 40-50 km sonra bir sapaktan geri dönerler. Oto yoldan çıkan gençlerden biri rahatsızlanır. Otomobil yolun kenarına çekilir, arkadaşlarına temiz hava aldıran gençler tarlaların kenarında bir süre yürüdükten sonra geri dönerler.

    Arabayı kullanan genç, anahtarı düşürdüğünü fark ettiğinde arabanın otomatik kilitlerinin kapıyı adeta bir kaleye çevirdiğini anlar. Dört genç yürüdükleri yol kenarında girdikleri tarla çizileri arasında Mercedes'in anahtarını aramaya başlar. Cep telefonlarının cılız ışıkları ile yarım saatten fazla süren aramanın ardından anahtar bulunmaz.

    Bir çekiciye yükleyip arabayı Anadolu yakasına evin önüne getirmeyi düşünürler önce, ama arabayı babasından izinsiz aldığını söyleyen genç bunu kabul etmez. Babasının haberi olacağı ve kendisine kızacağı endişesiyle iyice paniğe kapılır.

    Gençlerden biri, cep telefonundan Mercedes'in İstanbul'daki temsilcisine ulaşır. Kendini ve aracın yanında bulunan arkadaşlarını tanıtır. Kendilerine bir servis aracı yollanmasını isteyen genç, bu konuda olumsuz yanıt alır. Ama ısrarlı çıkış ve siyasi bir nüfuzun varlığının hissettirilmesi kısa sürede sonuç verir. Mercedes'in Türkiye ofisinde etkili bir isim, Silivri yakınlarında gecenin karanlığında bir otomobilin etrafında dolaşan gençlere umut olur.

    Kendilerini arayan Mercedes yetkilisi önce gençlere kullandıkları araçla ilgili bilinmesi gereken özel bilgiler sorar. Aracın kime ait olduğu, plakası, araç sahibinin ev iş teli ve adresleri gibi güvenlikle ilgili bir takım sorular yöneltilir. Bu bilgilerin doğruluğunun teyit edilmesinin ardından, yönetici başka bir telefonla Almanca görüşmelere başlar.

    Mercedes yetkilisi, gençlerin en önemli müşterilerinden birinin oğlu olduğunu telefona konuştuğu kişiye anlatmaktadır. Mercedes'teki telefon trafiği devam ederken gençler mahsur kaldıkları köy yolunda eve dönüşte babalarına ne diyeceklerini düşünürken, yetkili aracı kimin kullandığını sorar. Otomobil sahibinin oğlu kendisinin kullandığını söyler.

    - Şu anda bulunduğunuz yerden oturduğunuz ev ya da park edeceğiniz yere ne kadar sürede ulaşabilirsiniz.

    - 2 saat 10 ya da 15 dakika içerisinde

    Bu sırada Almanya'daki yetkili Türkiye'de konuştuğu yöneticiye talimatları iletir.

    - Sürücü otomobilin yanına gelsin.

    Gençler zaten otomobilin yanındadır. Beş on sanaye sonra önce otomobilin iç lambası kendiliğinden yanar. Ardından Park lambaları, sonra motor çalışır. Ardından kapıların kilidi açılır. Telefondan ikinci talimat gelir.

    - Sürücü otomobile binsin.

    Otomobili kullanan genç ve arkadaşları şaşkınlık içinde otomobile biner. Direksiyonun kilitli olduğunu fark eder. Bu sorun da 30 saniye sonra giderilir. Telefondan son talimat gelir.

    - Aracın en son park edildiği yere ulaşması için size 2 saat 20 dakika izin verildi. Araç 2 saat 20 dakika sonra yeniden stop ettirilecek ve kapıları kilitlenerek emniyet altına alınacak. Geçmiş olsun iyi yolculuklar.

    Otomobilin sürücü koltuğuna oturan genç ve arkadaşları şoke olmuş durumdadır. O köy yolundan keskin bir U dönüşü yaparak istenilen süre içinde İstanbul'da Anadolu yakasındaki evin önüne ulaşmayı başarırlar. Gençler sözü edilen saat ve dakikanın dolmasını beklerler aracın yanında. Araç motoru durdurulur ve kapılar kilitlenir.

    Yedek anahtarın bile kullanımı iptal edilirken şirket araç sahibine bir sonraki gün yeni anahtarını ulaştırır.



    Bu olayı anlatan arkadaşım aracın içinde bulunanladan biridir.

    O yaşadıklarını anlatırken başta Susurluk kazası olmak üzere, bütün Alman malı BMW ve Mercedes marka otomobillerin karıştığı olaylar ve Türkiye'de çok tartışılan kazalar aklıma geldi. Rahmetli Vali Recep Yazıcıoğlu, Bakan Adnan Kahveci ve Mustafa Taşar gibi nice değerlerimizin birbiri ardına yollarda kaybettiğimizi düşündüm. İçim sızladı.

    Bakanlarımızın, milletvekillerimizin bindiği güvenlik açısından 'Kale' olarak nitelendirilen son model lüks otomobillerin aslında tepemizde dolaşıp duran bir uydunun kör bir frekansında yol aldığını düşündüm.

    Parasını bastırıp satın aldığı otomobilin kontak anahtarının bir nevi mülkiyet sembolü olduğu ülkemizde, binlerce lüks aracın asıl sahibinin hâlâ üretici şirket olduğunu hissetmek içimi burktu.

    Aynı araçlar uzaktan böylesine kontrol edilebiliyorsa, neden içindeki konuşmalar dinlenmesin, ürettiği sattığı aracı kontrol edebilen güç, içindeki kişilerin konuşmalarını dinlemeyecek kadar olamaz diye düşündüm ve ürperdim

    ALINTIDIR....
     


    Yazan: yavuzkaraca
  2. oha sonuna kadar okudm gerçektn tüylerim diken diken oldu
     
  3. Konu uzun özet geçecek olan?
     
  4. Arabanın anahtarı tarlaya düşüyor gecenin köründe anahtarı bulamıyorlar mercedes almanyadan merkeze yönlendirip uzaktan aracı çalıştırıyorlar.Giriş gelişme sonuç yerlerinde de detaylar var:)
     
    hmgurbuz2 ve Rambo_FT bunu beğendi.
  5. :zuhaha: özetin özetinin özeti çok iyi yapmışsın gerçekten :kop2:
     
  6. Vay be çok teşekkür ederim :)
     
    maxirabit bunu beğendi.
  7. En önemli bölümleri orada geçiyor zaten:)


    - - - Eklendi - - -

    Ne demek:)
     
  8. mercedes temsilcisi hızmetde sınır tanımıyor :)
     
  9. Bizim opeli dinlemezler heralde o da alman sonuçta ama neden dinlesinlerki :D
     
  10. o adamların ölüm zamanında o teknoloji yoktu 2005 yılında geldi o teknoloji :oke:
     
  11. Bu muhabbet hep anlatılır, bu teknoloji tirlarda bile var ayrıca o ses dinleme olayını yapamaz en azından başbakan da falan yapamaz çünkü o adamların her yediği lokma inceleniyor ve bulundukları her ortamda o tarz aygıtlar var mi diye inceleniyor.
     
  12. aynen bi de şöyle bi anımı anlatayım pederin araba ile yolda giderken birden önüme bi kız çocuğu çıktı o anki hızla biranda sert f fren yapınca abs devreye girdi ve flaşörler yanarak yürüyen aksam belli süreliğine kitlendi(yeni nesil otomobillerde oluyor bilen bilir) o zaman da araç telefonundan arayarak sebebini sordular sonra yoluma devam ettim aslında iyi bir şey bu olay
     
  13. 89 model ve sonrası tüm mercedes lerde bu özellik var
     
  14. amerikanın bize sattığı helikopterlerde ve savaş uçaklarında neler olur siz düşünün :hmmm
     
  15. Yeni nesil arabalar okadar akıllandıki zaten yakında kendimizin kullanmasına bile izin vermez:D
    İlk başlangıç abs mercedesler de başladı o yapı daha sonra asr,ebs derken iyice kendini aştılar.
    Şu var bazı arabalar da kör nokta ve şeritten çıkamama eğer siz şeritten taşarsanız uyarır yada direksiyonu kırmanıza izin vermez.
    Ani fren sistemi ve kendi kendini park edebilme bazı araçlarda şimdilerde yaygın olarak kullanılıyor.
    Aslında hız sabitlemeyide sevmiyorum değil:D
    Kör nokta olayı ilk olarak alman arabalarında çıktı yine onların mimarisi tırlar,hatta şeritten çıkmayan araç olarak yine tırlarda yapıldı çünkü öyle araçlarda standartları aşmak lazım oluyor zamanlada çok denenince binek arabalarda kullanılıyor sistem:)
     
  16. sanırım ilk abs'yi buick yapmıştı yanlışsam düzeltin ama :)
     
  17. 780 tane uydu var mılyon dolarlar harcanıp mıllet ahmak tv kanalları ızlesın dıye uzaya fırlatılmadı ya
     

  18. İlk kullanılan marka mercedes:)
    Tümleşik devre sistemlerinin seri olarak üretilebilmesi 70'li yıllarda gerçekleşince ve otomobillerin tekerleklerine yerleştirilen devir sayaçlarınında geliştirilip hatasız çalışmaları sağlanınca atılım gerçekleşmiştir. 1978 yılında Mercedes S serisinde daha sonra da BMW 7 serisinde ABS sistemini kullanmaya başlamıştır.


     
  19. mercedes yenilikleriyle buralara kadar gelmiştir zaten bugüne kadar birçok yeni özelliği mercedes bulmuştur çoğunu patent olarak vermiştir. Ama ben abs'yi buick diye duymuştum :)
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
Yüklüyor...
16/11/2018 - 04:59