İsrail'e Atatürk Meydanı

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
İsrail'e Atatürk Meydanı
İsrail’e Atatürk meydanı



Yahudi İzak Şatil’in önerisiyle, 1. Dünya Savaşı’nda Ber Şeva’da şehit düşen Türklerin anısına yapılan anıtın bulunduğu meydana ’Atatürk Meydanı’ adı veriliyor. Türkiye’nin Tel Aviv Büyükelçisi Namık Tan ile Ber Şeva Belediye Başkanı Yaakov Terner çalışmalarını birlikte yürüttü. 31 Ekim’de açılacak meydana dikilecek Atatürk büstü de kente getirildi.


Osmanlı izleri

Ber Şeva Belediye Başkanı Terner, Türk halkına çok derin ve sıcak duygular beslediğini belirterek, yıllar önce, genç bir İsrail Hava Kuvvetleri pilotu olarak görev yaparken Türkiye’ye gittiğini, İzmir Gaziemir ve Konya’da bulunduğunu anlattı. Terner, o günlerden bu yana Türkiye’ye karşı her bakımdan yakınlık hissettiğini, kentin Osmanlı döneminden birçok iz taşıdığını hatırlattı. Ber Şeva’da "Eski Kent" olarak bilinen çarşının yanı sıra Osmanlı döneminden kalma evler ve binaların bulunduğunu kaydeden Terner, Atatürk büstü ve meydanıyla kentin Türk geçmişiyle birlikte yaşatılacağını söyledi.

Dostluk sembolü
Büyükelçi Namık Tan da meydan ve Atatürk büstünün, iki ülkenin iyi ilişkilerinin bir sembolü olacağını ifade etti. Tan, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün Türk askerlerinin savaştığı yerlerde isminin bulunmasının ve bir büstünün yer almasının önemine dikkati çekti.

Tan, Ber Şeva Belediye Meclisi ve Belediye Başkanı’nın bu kararlarından dolayı çok memnun olduklarını da dile getirdi.

Bir Yahudi’nin fikri
1. Dünya Savaşı sırasında, 1914-1918 arasında Ber Şeva cephesinde şehit düşen 298 Türk askerinin anısına, kentteki Osmanlı dönemi eski Hicaz Demiryolu’nun istasyonunun hemen yanında bir Şehitler Anıtı bulunuyor. 21 Ekim 2002’de, Türkiye ile Ber Şeva Belediyesi tarafından yaptırılan anıtın bulunduğu meydana "Atatürk Meydanı" adının verilmesi fikrinin öncülüğünü ise Ber Şevalı bir Yahudi olan İzak Şatil yaptı. Şatil, İsrail’de her kent ve kasabada olduğu gibi, Ber Şeva’da cadde ve sokakları, bahçeleri isimlendiren komisyonda üye.

"Bu meydana Atatürk isminin verilmesinin çok uygun olacağını düşündüm" diyen Şatil, geçen yılbaşında bu düşüncesini hayata geçirmek üzere harekete geçmiş. Önerisiyle 14 Ocak’ta İsimler Komisyonu’ndan bu konuda karar çıktığını, kararın daha sonra Belediyece de onaylandığını ifade eden Şatil, bu konuda Belediye Başkanı Terner’den de büyük destek aldığını dile getirdi. Şatil şöyle konuştu: "Burada (Ber Şeva) Kennedy, Roosvelt isimleri yok. Ama artık Atatürk’ün adı var. Atatürk, çocukluğumdan bu yana benim için bir kahraman."

Hürriyet
 


grafikseli 84

grafikseli 84

Üye
ATATÜRK ü tanımayan yer kaldı mı ki....
güzel olmuş...
ATAMIZIN heykeli her yere dikilmeli bence....
paylaşım için teşekkürler
 
Romantik Prens

Romantik Prens

Üye
haber için teşekkürler
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Adamlar bu kötü günlerde Türkleri yanına almak istiyor. İyi olduğu kadar Kötüde olabilir dikkat etmemiz lazım.
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Haber İçin Teşekkür Ederim Kardeşim..

Ama Şunu Söylemeliyim Ki İsrail'in Mutlaka Bir Bildiği Vardır..
DeaDSiLeNCe'nin de Dediği Gibi Türkiye'yi Yanına Almak İstiyor Olabilir..
Çünkü Türkiye Arap Ülkeleri İle İsrail ve ABD Arasında Köprü Konumunda..
Böyle Stratejik Öneme Sahip Bir Ülkeyi Bütün Batı Ülkeleri ve Oldukça Riskli Bir Yerde Bulunan İsrail Müttefik Olarak Görmek İster..
Ki Herhangi Bir Anlaşmazlık Anında 1-0 Önden Başlasınlar..

Türk Devletlerinde, Birkaç Asya Ülkesinde (Moğolistan, Pakistan, Afganistan, Endonezya) ve Başlıca Afrika Ülkelerinde (Özellikle Cezayir, Tunus, Fas Başta Olmak Üzere, Gana, Nijer Cumhuriyeti, Kongo, Kamerun, Mali, Güney Afrika, Senegal, Nijerya) Atatürk Büstlerine Rahatlıkla Rastlayabiliriz..
Bu Ülkelerde Yıllardır Süren Türkiye ve Atatürk Hayranlığı Medyamızda Hiç Söz Edilmezken Nedense İsrail'in Bu Tutumu Hemen Dikkat Çekmiş..
 
Nedved

Nedved

Emekli Yönetici
inanın sadece gözümüzü boyamaya calısıyorlar.bu takım yollarla münasebetleri sıklastırıp kendilerince bizim özgüvenimizi kazanmaya calısıyorlar. bana soracak olursanız: '':birak:
 

karides

Üye
"Adolf Hitler, insan yakılan fırınlar" başlıklı konuda yahudilerin soykırımına son derece agresif bir tutumla karşı çıkmıştım. İnsan haklarının söz konusu olduğu yerde yahudi-hristiyan-müslüman ayrımı olmaksızın yaşama hakkının kutsallığından bahsetmiştim ve şimdi aynı nedenlerle meydana Atatürk isiminin verilmesine son derece karşıyım.
Türkiye Cumhuriyeti'nin dış ilişikileri hiç bir zaman Filistinli kardeşlerinin kanı üzerinde şekillenemez. Türkiye-İsrail ilişkileri orada kan döküldüğü sürece yürütülmemelidir.
Sebebi çok basit :

YAŞAMA HAKKI !
Bu bir çoğumuz için sıradan bir cümle. Neden mi? Çünkü bizim yaşama hakkımız hiç gaspedilmedi ki bugüne kadar. Abimiz bir yahudi hapishanesinde çürürken, İsrail askerlerinin vurduğu babamızın mezarı başında ağlamadık ki hiç. Kız kardeşimiz, şehre sadece iki günde bir gelen su kamyonu için sabahın dördünde elinde bidonlarla kuyruğa girmedi ki, ya da girdiyse bile israil askerlerinin cinsel tacizlerine mağdur kalmadı ki.
YAŞAMA HAKKI ?

- Atatürk niçin savaşmıştı?
- YAŞAMA HAKKI!

Bu nedenle Atatürk'ün kemikleri sızlayacaktır. Ya bırakın, İsraille de aramız iyi olmasın (Sanki komşuarımızla aramız çok iyi de, bi İsrail kalmıştı).
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
"Adolf Hitler, insan yakılan fırınlar" başlıklı konuda yahudilerin soykırımına son derece agresif bir tutumla karşı çıkmıştım. İnsan haklarının söz konusu olduğu yerde yahudi-hristiyan-müslüman ayrımı olmaksızın yaşama hakkının kutsallığından bahsetmiştim ve şimdi aynı nedenlerle meydana Atatürk isiminin verilmesine son derece karşıyım.
Türkiye Cumhuriyeti'nin dış ilişikileri hiç bir zaman Filistinli kardeşlerinin kanı üzerinde şekillenemez. Türkiye-İsrail ilişkileri orada kan döküldüğü sürece yürütülmemelidir.
Sebebi çok basit :

YAŞAMA HAKKI !
Bu bir çoğumuz için sıradan bir cümle. Neden mi? Çünkü bizim yaşama hakkımız hiç gaspedilmedi ki bugüne kadar. Abimiz bir yahudi hapishanesinde çürürken, İsrail askerlerinin vurduğu babamızın mezarı başında ağlamadık ki hiç. Kız kardeşimiz, şehre sadece iki günde bir gelen su kamyonu için sabahın dördünde elinde bidonlarla kuyruğa girmedi ki, ya da girdiyse bile israil askerlerinin cinsel tacizlerine mağdur kalmadı ki.
YAŞAMA HAKKI ?

- Atatürk niçin savaşmıştı?
- YAŞAMA HAKKI!

Bu nedenle Atatürk'ün kemikleri sızlayacaktır. Ya bırakın, İsraille de aramız iyi olmasın (Sanki komşuarımızla aramız çok iyi de, bi İsrail kalmıştı).


Dediklerine Katılıyorum Abi Ama Konu Sapma Pahasına da Olsa Ben de Birkaç Şey Söyleyeyim..

İsrail'in Yaptıklarını Bütün Dünya(!) Gibi Biz de Kınıyoruz..
Ama Sadece Kınıyoruz..

Peki Bütün Suç İsrail'in mi ?

Peki İsrail Nasıl Olur da 14 Mayıs 1948 'de Bu Kadar Kolay Bağımsızlık Kazanır..
Sebebi Açık; Para Sevdası...

Bugün Filistinliler Orada Hergün Can Korkusuyla Yaşıyorlarsa, Kendi Vatanlarında Uykuya Hasret İseler,Hatta ve Hatta Kendi Topraklarında Bayraklarını Dalgalandıramıyorlarsa Dedelerinin Yaptığı Cahilliğin Cezasını En Ağır Biçimde Çekiyorlar..

Peki Araplar Neden Sahip Çıkmıyorlar Filistin'e ??

" Arap Birliği " nin Kurulma Amacı Nedir Peki ??
Dünya Haritasında Parmağımızı Koyduğumuzda Kaybolan Bu İsrail'e Neden Koskoca Arap Ülkeleri Kafa Tutamıyor.. (İran Hariç Tabi..)

Arap Arap'a Sahip Çıkamadıktan Sonra Biz Ne Yapabiliriz ki ?? Evet Orası Bizim Topraklarımızdı.. Osmanlı'nın Parçalanışını Fırsat Bilip Belli Bir Zaman Sürecinde Yerleşmeye Başlayan Yahudilere Filistinliler Karşı Koymadı da Biz mi Kovacağız ? Üstelik Osmanlı Hükümdarları Onca Yıl Yahudileri Filistin'e Sokmazken Filistinliler Sanki Fırsat Bu Fırsat Deyip Tüm Kapılarını Açtılar Yahudilere..

Bugün İsrail Kenidni Dünyaya Kanıtlamışsa Bunun En Büyük Nedenlerinden Biri de Filistinlilerdir..

Sözüm Sana Muhalefet Olmak İçin Değildi Karides.. Ama Objektif Düşünecek Olursak İsrail'e Zemin Hazırlayanların Yine Onlar Olduğunu Göreceğiz..

Allah Yardımcıları Olsun Onların Diyeceğim Birşey Yok.. İsrail'in de Bize Herhangi Bir Kıyağı Olsun İstemiyoruz.. Karides'in de Dediği Gibi Atalarımızın Kemikleri Sızlayacak !!
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
İsrail'den ABD dışında hiçbir ülke samimiyetlik beklemez. ABD'nin samimiyetlik beklemesinin nedeni ise, ABD'lilerin "Biz sizi 50 yılda dünyanın en iyi ve güçlü ülkelerinden, Ortadoğu'nun en güçlü ülkesü yaptık" düşüncelerinden kaynaklanır.

Atatürk benim hayranım, düşüncesi çok saçma. Ruslarda Atatürk'ün devrimci kişiliğine ve liderliğine hayranlar fakat komünist olmadığı için devlete bağlı yerlere; caddelere, sokaklara, okullara vs. Atatürk ismi verilmez.
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Atatürk benim hayranım, düşüncesi çok saçma. Ruslar da Atatürk'ün devrimci kişiliğine ve liderliğine hayranlar fakat komünist olmadığı için devlete bağlı yerlere; caddelere, sokaklara, okullara vs. Atatürk ismi verilmez.


Güzel Bir Örnek Vermişsin..
Önceki Yorumumda da Değindiğim Gibi O Kadar Türkiye ve Atatürk Hayranı Millet Var ki (Özellikle Bir Osmanlı İmparatorluğu'nun Egemenliği Altında Yaşayan Ülkeler) Bunların Hiç Birinden Söz Edilmezken İsrail'in Bunu Yapması Çıkardan Başka Birşey Değildir..


ChavRash'ın da Dediği Gibi İsrail'e ABD'den Başka Müttefik Yok..
Ama ABD'ye Yaranmak İçin İsrail'e Gizlice Destek Veren Ülkeler de Yok Değil..
 

karides

Üye
Dediklerine Katılıyorum Abi Ama Konu Sapma Pahasına da Olsa Ben de Birkaç Şey Söyleyeyim..

İsrail'in Yaptıklarını Bütün Dünya(!) Gibi Biz de Kınıyoruz..
Ama Sadece Kınıyoruz..

Peki Bütün Suç İsrail'in mi ?

Peki İsrail Nasıl Olur da 14 Mayıs 1948 'de Bu Kadar Kolay Bağımsızlık Kazanır..
Sebebi Açık; Para Sevdası...

Bugün Filistinliler Orada Hergün Can Korkusuyla Yaşıyorlarsa, Kendi Vatanlarında Uykuya Hasret İseler,Hatta ve Hatta Kendi Topraklarında Bayraklarını Dalgalandıramıyorlarsa Dedelerinin Yaptığı Cahilliğin Cezasını En Ağır Biçimde Çekiyorlar..

Peki Araplar Neden Sahip Çıkmıyorlar Filistin'e ??

" Arap Birliği " nin Kurulma Amacı Nedir Peki ??
Dünya Haritasında Parmağımızı Koyduğumuzda Kaybolan Bu İsrail'e Neden Koskoca Arap Ülkeleri Kafa Tutamıyor.. (İran Hariç Tabi..)

Arap Arap'a Sahip Çıkamadıktan Sonra Biz Ne Yapabiliriz ki ?? Evet Orası Bizim Topraklarımızdı.. Osmanlı'nın Parçalanışını Fırsat Bilip Belli Bir Zaman Sürecinde Yerleşmeye Başlayan Yahudilere Filistinliler Karşı Koymadı da Biz mi Kovacağız ? Üstelik Osmanlı Hükümdarları Onca Yıl Yahudileri Filistin'e Sokmazken Filistinliler Sanki Fırsat Bu Fırsat Deyip Tüm Kapılarını Açtılar Yahudilere..

Bugün İsrail Kenidni Dünyaya Kanıtlamışsa Bunun En Büyük Nedenlerinden Biri de Filistinlilerdir..

Sözüm Sana Muhalefet Olmak İçin Değildi Karides.. Ama Objektif Düşünecek Olursak İsrail'e Zemin Hazırlayanların Yine Onlar Olduğunu Göreceğiz..

Allah Yardımcıları Olsun Onların Diyeceğim Birşey Yok.. İsrail'in de Bize Herhangi Bir Kıyağı Olsun İstemiyoruz.. Karides'in de Dediği Gibi Atalarımızın Kemikleri Sızlayacak !!


Bana muhalefet olarak algılamadım sözlerini kardeş. Zaten aynı şeyleri düşünüyoruz. Nitekim, http://www.maxicep.com/belgesel/adolf-hitler-insan-yakilan-firinlar-2-150092.html başlığı altında yazdıklarım seninkilerle aynı zaten. Çok doğru şeyler yazmışsın; ancak şunu gözönüne sermeye çalışıyorum: ATATÜRK'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti, SEBEBİ NE OLURSA OLSUN politikası SOYKIRIM olan bir ülkeyle dost olmamalı. Bunun hiçbir izahatı olamaz.
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Bana muhalefet olarak algılamadım sözlerini kardeş. Zaten aynı şeyleri düşünüyoruz. Nitekim, http://www.maxicep.com/belgesel/adolf-hitler-insan-yakilan-firinlar-2-150092.html başlığı altında yazdıklarım seninkilerle aynı zaten. Çok doğru şeyler yazmışsın; ancak şunu gözönüne sermeye çalışıyorum: ATATÜRK'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti, SEBEBİ NE OLURSA OLSUN politikası SOYKIRIM olan bir ülkeyle dost olmamalı. Bunun hiçbir izahatı olamaz.

O Zaman Avrupa Birliği'ne Girmeyelim Diyorsun..
Çünkü Avrupa Ülkelerinin Hemen Hepsinin Tarihinde Kanlı Soykırımlar ve Asimilasyonlar Var..

Hoş Bu Ülkeler Bize Ermeni Soykırımından Bahsedip İnsanlık Öğretmeye Çalışıyorlar ya Ben de Ona Yanıyorum..

--------------- Ekleme ---------------

Yorumlarını da Okudum Şimdi Yerinde Cevaplar Vermişsin..
 

karides

Üye
Evet, ben Avrupa Birliği'ne karşı olanlardanım. Ama bunun sebebi sadece soykırım değil elbette. İdeolojik olarak destek vermediğim bu topluluğun zaten bugünkü durumunu, Osmanlı İmparatorluğunun DURAKLAMA dönemine benzetiyorum. Önümüzdeki 10-15 sene içerisinde gerileme ve dağılma dönemine de girecektir. O tarihe kadar da alınmayacağımız için zaten tartışmaya bile gerek yok kanaatimce.

Ve evet, Kanlı Soykırımlar ve Asimilasyonlar konusunda kesinlikle haklısın dostum. Bunlar sadece kendi insanları için insan haklarından bahsederler, eğer senin insan haklarından bahsediyorlarsa hiç durmadan o masadan kalkacak ve bir daha oturmayacaksın. Çünkü amaçları hiçbir zaman senin insanlarının hakları değil, kendi finansal ve emperyalıst çıkarlarını korumaktır.
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Evet, ben Avrupa Birliği'ne karşı olanlardanım. Ama bunun sebebi sadece soykırım değil elbette. İdeolojik olarak destek vermediğim bu topluluğun zaten bugünkü durumunu, Osmanlı İmparatorluğunun DURAKLAMA dönemine benzetiyorum. Önümüzdeki 10-15 sene içerisinde gerileme ve dağılma dönemine de girecektir. O tarihe kadar da alınmayacağımız için zaten tartışmaya bile gerek yok kanaatimce.

Ve evet, Kanlı Soykırımlar ve Asimilasyonlar konusunda kesinlikle haklısın dostum. Bunlar sadece kendi insanları için insan haklarından bahsederler, eğer senin insan haklarından bahsediyorlarsa hiç durmadan o masadan kalkacak ve bir daha oturmayacaksın. Çünkü amaçları hiçbir zaman senin insanlarının hakları değil, kendi finansal ve emperyalıst çıkarlarını korumaktır.

Evet Çok Doğru.. Şaşılacak Durumdur ki Bunları Gözümüze Soka Soka Yapıyorlar ve Israrla Avrupa Birliği Diyoruz..

Üstelik 45 Yıldır..

Hızla Kültürel Olarak Benliğimizi Kaybediyoruz.. Türkçe'nin Turkche'leşmesi de Bunun En Basit Örneği..

Bugün Hala Türk-Kürt Çatışması Varsa Bunun Tek Nedeni de Onlar..
Çok Değil Daha 10 Yıl Öncesine Kadar Dünyada Kendi Kendine Yeten 7 Ülkeden Biriydik..
Ama Bugün Tahıl Bile İthal Eder Olduk..

Haklısın Bir Bakıma Duraklama Devri Yaşıyoruz..

Avrupa Birliği Hayal Olduğu Gibi Yakında Türk Birliği de Rüyalarda Kalacak..
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Değerli yorumları için tüm arkadaşlarıma özellikle MSinaL'e ve karides'e teşekkürler...

Müsademe-i efkârdan barika-ı hakikat doğar* vecizesini kendisine slogan edinmiş biri olarak yazdıklarınızı okuyunca yine muhalefet damarlarım kabardı ama şimdi kimsenin tadını kaçırmayalım :ehe

Yalnızca yazılanlara bakıp şu rahatça söylenebilir ki;

Eğer bir İsrailli(Yahudi) iseniz, Atatürk hayranı iseniz ve bir meydana onun değerli ismini verme fikriniz varsa, ne kadar samimi olursanız olun, ağzınızla kuş tutsanız dahi önyargıların arasında iyiniyetiniz kaybolur gider :)

(*gerçeğin ışığı fikirlerin çarpışmasından çıkar)
 

Solamente

Üye
Aslında bi stratejile boğuşup gidiyorlar başka bişey değil bence Türkiye de bu tip sansasyonlar ancak basit dikkat çekme yöntemine yönelik eğilim nasılki hepimiz bunu biliyor ise Liderlerimizde farkındadır. İzleyelim bakalım daha neler olacak
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Değerli yorumları için tüm arkadaşlarıma özellikle MSinaL'e ve karides'e teşekkürler...

Müsademe-i efkârdan barika-ı hakikat doğar* vecizesini kendisine slogan edinmiş biri olarak yazdıklarınızı okuyunca yine muhalefet damarlarım kabardı ama şimdi kimsenin tadını kaçırmayalım :ehe

Yalnızca yazılanlara bakıp şu rahatça söylenebilir ki;

Eğer bir İsrailli(Yahudi) iseniz, Atatürk hayranı iseniz ve bir meydana onun değerli ismini verme fikriniz varsa, ne kadar samimi olursanız olun, ağzınızla kuş tutsanız dahi önyargıların arasında iyiniyetiniz kaybolur gider :)

(*gerçeğin ışığı fikirlerin çarpışmasından çıkar)


Sağolasın Kardeşim Demek İstediğini de Anladım Sanırım.. ;)

Ama Şunu Söylemeliyim ki Bugüne Kadar Olumlu Bir Eylem Yapıp da Hiç Bir Ülkenin Sempatisini Kazanamayan Bir Ülkede İyilik ve Dostluk Adı Altında Ne Yapılırsa Yapılsın Yine de Sicilini Temize Çıkarmaz..

Nasıl Batılılar İslamiyet'i Terörle Bağdaştırıyorsa, İsrail Denilince de Akla İlk Gelen Kavramlar İşgal, Terörizm, Katliamdır..

Önyargılar Nasıl mı Yıkılır ?

Bugün İsrail'de Azınlık Durumuna Düşen Filistinliler'e Karşı Kötü Tutumun ve Ambargonun Ortadan Kaldırılmasıyla Olur..

İşte O Zaman İsrail Kanlı Tarihindeki O Geçmeyecek Kara Lekenin Biraz da Olsa Üstünü Örter..

Yani Tek Yol Filistin İle İsrail'in Barış İlan Etmesidir..

--------------- Ekleme ---------------

Demek İstediğim İsrail Önce Kendi Komşularıyla Olan İlişkilerini Halletsin Sonra Kendine Dost Ülkeler Arasın..
 

karides

Üye
Değerli yorumları için tüm arkadaşlarıma özellikle MSinaL'e ve karides'e teşekkürler...

Müsademe-i efkârdan barika-ı hakikat doğar* vecizesini kendisine slogan edinmiş biri olarak yazdıklarınızı okuyunca yine muhalefet damarlarım kabardı ama şimdi kimsenin tadını kaçırmayalım :ehe

Yalnızca yazılanlara bakıp şu rahatça söylenebilir ki;

Eğer bir İsrailli(Yahudi) iseniz, Atatürk hayranı iseniz ve bir meydana onun değerli ismini verme fikriniz varsa, ne kadar samimi olursanız olun, ağzınızla kuş tutsanız dahi önyargıların arasında iyiniyetiniz kaybolur gider :)

(*gerçeğin ışığı fikirlerin çarpışmasından çıkar)


Mazlumu ezen, inleten, tecavüz eden zihniyet, Atatürk hayranı olamaz dostum. Buna önyargı denmez. Bu olsa olsa nihai hüküm olur.
Bir İsrailli vatandaşın Atatürk'ü sevmesi ve oğluna Mustafa Kemal isimini koyması ile “asimilasyon” ve “soykırım”ı politika haline getirmiş bir İsrail devletinin (tüm veya bazı unsurlarıyla) Atatürk’ü sevmesi apayrı şeylerdir.
Birincisine ben de bir şey demem/diyemem; ama ikincisine düpedüz yalakalık, çıkar ilişkisi derim. "Atatürk’ü seven adam bunları mı yapar?" der, suratlarına da bi güzel tükürürdüm.
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Mazlumu ezen, inleten, tecavüz eden zihniyet, Atatürk hayranı olamaz dostum. Buna önyargı denmez. Bu olsa olsa nihai hüküm olur.
Bir İsrailli vatandaşın Atatürk'ü sevmesi ve oğluna Mustafa Kemal isimini koyması ile “asimilasyon” ve “soykırım”ı politika haline getirmiş bir İsrail devletinin (tüm veya bazı unsurlarıyla) Atatürk’ü sevmesi apayrı şeylerdir.
Birincisine ben de bir şey demem/diyemem; ama ikincisine düpedüz yalakalık, çıkar ilişkisi derim. "Atatürk’ü seven adam bunları mı yapar?" der, suratlarına da bi güzel tükürürdüm.

Cadde sokak ve bahçeleri isimlendiren komisyona üyesiniz, belediye başkanı ile de samimiyetiniz var, makul gerekçeleriniz de var ve komisyondan bir karar çıkartıp bir meydana Atatürk Meydanı adını veriyorsunuz.
O ülkeye gitme amacı "o ülke ile Türkiye arasında ilişki kurmak" olan elçi de destek veriyor size...
Tükürecek surat ile tükürmeye neden ararsanız (hele ki karşınızda İsrail gibi Amerika'dan beter eylemlerin senaristi, cani, hak-hukuk tanımaz katil bir ülkenin vatandaşı duruyorsa) bulursunuz elbet ama bana kalırsa bir meydana bu ismin verilmesinde sorun yok, karşı değilim...

Verirse versinler...
Herhalde Türkiye meydana verilen bir isme göre dış politikasını belirleyecek değil :)
(Yani en azından öyle umuyorum, zira İsrail Devletine sizin beslediğinizden çok daha büyük bir nefret besliyorum).
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
Burda nefret büyüklüğünün, şiddetinin önemi yok.

Hangi bir emperyalist bir devlet veya millet tutup da devrimci ve milliyetçi bir lidere hayran olmuş? Samimiyet bunun neresindedir?

Sen devletvari düşünüyorsun preator. Türkiye Cumhuriyeti açısından Atatürk düşüncesine önem veren kişi ve devletler her zaman ayrı bir yer taşımaktadır. Zaten ülkeye gelen her liderin Anıtkabir'i ziyaret etmesinin beklenmesi de bunun ayrı bir göstergesidir. İsrail'in bu adımı da TC açısından çok büyük bir etki yapmadı, en azından Afganistan kadar ..

İsrailliler ***** değiller, Orta Doğu'daki gücün kendi ellerinden yavaş yavaş Türkiye'ye geçtiğinin farkındalar. Hâl böyle olunca da Türkiye olmadan Orta Doğu'da hiçbir sorunu çözemeyeceklerini biliyorlar. Böyle bir denge değişim sürecinde Atatürk hayranlığı neden patlak verir? Yaranma mıdır, samimiyet midir? Bize göre yaranmaktır. Karşı çıkılan da budur. Türk milleti ve vatandaşı her zaman samimiyetliğe bakar çünkü, kanda var! Ayrıca, İsrail'in Türkler tarafından hiç sevilmemesi samimiyetliği de arattırmaz bizlere ya, o ayrı konu. :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt