İdam Cezası Olmalı Mı?

Sponsorlu Bağlantılar

İdam Cezası Olmalı Mı?!


  • Kullanılan toplam oy
    66
ALpeRenBuGRa

ALpeRenBuGRa

Üye
İdam cezası belirli suçlar için elbette olmalı. Mesela; tecavüz, haksız yere birini öldürmek, vatana/millete ihanet gibi suçlarda idam cezası olmalı...

Olmalı! Nadiren de olsa gerektiğinde kullanılabilmeli! şıkkını seçiyorum.
 


Mr.Crunch

Mr.Crunch

Üye
"İdam cezası olduğu zaman dağdaki terörist ineceği varsa bile inmez" durumu önlenmeli. Yani adam pişman olmuş ve gelmiş teslim olmuşsa adamı niye idam ediyorsun? Topluma kazandırma çalışması yaparsın çözmeye çalışırsın.

Onun dışında normalde de idam cezası olmalı ve uygulanmalıdır. İbreti alem olsun diye değil. Nadiren de değil. İkisinin arasında. Yani adam eğer 3 kişiyi gözünü kırpmadan katletmişse bu ceza verilebilir (herkes ABD'den örnek vermiş bende öyle yapayım) ABD'de bazı eyaletlerde 2'den fazla cinayetten suçlu bulunmak = idam.

Neticesinde olmalı. Ama öyle "hadi bunu asalım ibret olsun" veya "uzun zamandır asmıyoruz hadi bunu asalım" denmesin.

Ama canım ülkemde herşeyi istediği yönde kullanma gücüne sahip insanlar olduğu sürece bu ceza olmamalı. Gider birilerini tutuklattırıp "bu adam anti-devlet propagandası yapıyor halkı kışkırtıyor asalım" diyen ve uygulattıran birileri çıkar.

Cevabım tam olarak: Olmalı, ancak yukarıda saydığım "hatırlı kişiler" tamamen defedilene kadar olmamalı.
 
Nazy

Nazy

Üye
olmalı
nadirende olsa kullanılabilmeli

müebbet hapis diyorsunuz
bir vatan haini bazen benden daha rahat yaşıyor
yakında adam adanın ismini değiştirse kimse ses çıkartmayacak

İdam cezası belirli suçlar için elbette olmalı. haksız yere birini öldürme
haklı yere birini öldürmek nasıl oluyor:)
 
van_hoijdonk

van_hoijdonk

Emekli Yönetici
Bir hukuk devletinde olmamalı diyorum ama diğer yandan da ağır suçları düşününce nadiren de olsa olmalı diyorum.

Açıkçası karar veremedim denebilir...
 
Daisy

Daisy

Üye
Cezalar caydırıcı olmadığı sürece, idamın gerekliligi bir gercek; nadiren de olsa.
 
Pure Life

Pure Life

Üye
Olayı "Apo" olayına ya da Pkk sorununa indirgemek yanlış olur.
Burada iki noktaya değinmek gerek.

1) Kişiye özel yasa olmaz! Anayasanıza ya idamı koyarsınız ve kullanırsınız ya da koymazsınız.
Abdullah Öcalan'ı asacaksanız yasayı değiştirirsiniz ve tek asılan o olmaz!.. O ceza herkese uygulanabilir!..

2) Evet bebek katillerini asalım, vatana ihanet edenleri keselim, tecavüzcüleri vs...
Peki bir kişinin o suçu işlediğini gerçekten nasıl bilebiliriz?..
Gazetede televizyonda söylenenleri dinleyip ayaklanıyoruz çoğu zaman hepimiz.
Gerçekten söylendiği gibi olduğunu nerden bilebiliriz?
Hayat bir film değil ki izleyip hüküm verelim?

Ya birisi masum olmasına rağmen çeşitli sebeplerle asılacaksa?
Ya o çamur atılan kişi anneniz ya da babanızsa?
anlıyorum ama bende demıyorum ki adamın bir suçu var hadi asalım.Adamın sicili cinayetlerle doluysa bence o adamın yaşaması suç çünkü her daim öldürme ihtimalı var.Biliyorsunuzki psikolojide bir insan bir suçu bir kere işlediğinde 2incisini ve üçüncüsünü çok daha kolay işler.
 

blue_falcon

Üye
olmalı tabiki de...yoksa bu suç oranlarının ardı arkasının kesilmesi mümkün değil....bi olsun bakalım artık suş diye bişey olur mu

--------------- Ekleme ---------------

olmalı tabiki de...yoksa bu suç oranlarının ardı arkasının kesilmesi mümkün değil....bi olsun bakalım artık suç diye bişey olur mu_?:oke:
 
erfc20

erfc20

Üye
Olmamalı! Yaradan'ın yarattığı canı ancak o alır! Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası var!
 
Yasminozz

Yasminozz

Üye
ben hiç bi şıkkı işaretlemedim...çünkü sadece olmamalı die bi seçenek yok...olsa idi tercihim o olcaktı...

bende sinirlendiğim çok kızdığım zaman idamdan hadımdan yana oluyorum o sinirle ama sonra düşününce praetor arkadaşımızın dediğine katılıyorum...bi insanın %100 o suçu işlediğini bilemeyiz hiç bi zaman...

aslında o insanı öldürmek belki de ona verilen bi ceza değildir...ölüm belki en kolayıdır...en nihayetinde hepimiz ölceğiz bi gün...o insanın yaşarken,bu dünyadayken cezasını çekmesi daha makbuldür sanırım...

ülkemizde çok dengesiz hükümler var...baklava çaldığı için 9-10 sene ceza alan çocuklar varken ülkenin anasını ağlatan ya da katliam yapmış biri kolayca çıkabiliyo...bunlar düzene girdiği vakit idam gibi bi olaya gerek kalcağını düşünmüyorum ben...

ayrıca insanoğlunun içinde bişi varsa ne yapılırsa yapılsın caydırıcı olmaz die düşünüyorum...ki hasan arkadaşımız çok güzel örnek vermiş (iran vb. yerler) :)

neyse uzun lafın kısası ölüm hiç bişeyin çözümü olamaz...cezalar yaşayanlar için... :)
 
X-LifeHard

X-LifeHard

Üye
olmalı ama nadiren :)
 
turkiminator

turkiminator

Üye
1 kesinnnnnnnnnnnnnnn
 
Odysseus

Odysseus

Üye
Allah'ın verdiği canı ancak o alabilir. Bizim böyle bir yaptırıma hakkımız yok. Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verilmeli ve dünya ile bağlantısı kesilmeli
 
7/B şampiyon

7/B şampiyon

Üye
olmalı gerektiğinde
 
lovestar

lovestar

Üye
aştık artık bu tarz konuları.olmamalı dır benim cevabımda...öyle APO yu asmak sallandırmak sanıldığı kadar kolay değil.doğunun en uç bölgesinden batının en uç bölgesine kadar türkiyede iç savaş başlar.zamanında anlamlıydı onun asılması.şimdi başımıza dert açar ancak.geberip gitsin eceliyle...
 
Cynical

Cynical

Üye
Avusturya'da ki olayı hatırlıyorsunuzdur. Kendi kızını evin bodrumuna hapsedip senelerce tecavüz eden ve neredeyse 10 kere hamile bırakan. Adama müebbet hapis cezası verildi. Tek kişilik 5 yıldızlı otel odası gibi. İnternet, televizyon, müzik seti, vesair. Ne ararsan var. Her istediğinde açık havaya çıkabilme, her türlü sportik aktivite falan filan... Sebep? Adamın psikolojisi bozukmuş. Bu mudur adalet?
İdam cezası kesinlikle olmalı. Ben mecbur muyum bunun gibi adamları ömür boyu beslemeye? Ceza verirken aşırı derecede şuçlu tarafından olaylara bakılıyor. "Neden yapmıştır?" diye soruluyor. Oysa asıl soru "Kurbanın ne suçu vardı?" olmalı.
 
oguzhan_446

oguzhan_446

Üye
bence Abdullah Öcalanlar için olmalıdır.Adam binlerce mahsumun canına katletmiş bence o bin defa öldülmeli
 
Dawn

Dawn

Emekli Yönetici
olmamali eger aramizda musluman varsa insan canini ancak allah alacagini bilir bildiginiz halde idam isterseniz bence günah işlemiş olursunuz
 
Cynical

Cynical

Üye
olmamali eger aramizda musluman varsa insan canini ancak allah alacagini bilir bildiginiz halde idam isterseniz bence günah işlemiş olursunuz


Bilakis Islam'da kasten adam öldürme, zina gibi suçların cezası idamdır.
 
Odysseus

Odysseus

Üye
Bunu neye dayanarak söylüyorsun. İslam'da ölüm cezası olduğunu ayetle kanıtlar mısın lütfen
 
Cynical

Cynical

Üye
Ayetler:
"Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hür hür ile, köle köle ile, kadın kadın ile kısas olunur. Öldürülenin velisi tarafından, öldüren lehine bir şey affolunursa (diyet için) yapılacak uygulama örfe göre normal olmalı ve en iyi bir şekilde ona ödenmelidir. Bu size Rabbinizden bir kolaylık ve rahmettir. Artık bu hükümden sonra kim haddi aşarsa ona şiddetli bir azap vardır. Sizin için kısasta hayat vardır, ey tam akıllı insanlar." Bakara 2/178-179
"Her kim haksız olarak öldürülürse onun velisine yetki verdik. O da öldürmede haddi aşmasın. Çünkü ona yeterince yardım olunmuştur." El Isra 17/33
Ve hadisler:
"Kim kasten öldürürse, bunun hükmü kısastır." Ebu Davud, Diyat, 5
"Allah'tan başka ilah olmadığını ve benim Allah'ın elçisi olduğumu tasdik eden müslüman bir kimsenin kanı şu 3 durum dışında helal değildir. Cana karşı can, zina eden evli kişi ve dini terkedip cemaatten ayrılan kimse." Buhari, Diyat, 6. Muslim, Kasame, 25, 26, Ebu Davud, Tırmizi, Ahmed b. Hanbel.
 

Benzer Konular



Üst Alt