İbrahim Sadri-Sen Benim 17 Yaşımsın!

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
___kaptan___

___kaptan___

Üye
    Konu Sahibi
İbrahim Sadri-Sen Benim 17 Yaşımsın!
Sen benim 17 yaşımsın
Deli çağımsın
Sen benim ayakkabımın arkasına ilk basışımsın
İlk cigaram, ilk ıslığım, ilk kızgınlığım, ilk aldanışımsın.
Sen benim ilk ütülü gömleğim
İlk şiirim,ilk kavgam, yaşamı ilk fark edişimsin.


Sen benim 17 yaşımsın…
Yazlık sinemanın kapısında, saçları taralı bir oğlan
Cebimde iki gazoz parası,
Gönlüne tarifsiz rüzgarlar dolar
İki film bu akşam
Birinde Yılmaz Güney oynuyor Birinde Fikret Hakan
Bak Suat Sayın söylüyor cızırtılı plaktan
‘Rüyadır gördüğüm bütün ümitler,
Gözlerin beni perişan eyler,
Aşk masalında şarkılar söyler,
Beni hülyalara salan gözlerin.’
Yazlık sinemanın kapısında, saçları taralı bir oğlan;
Bir külah çekirdeği
Mangal gibi yüreği var bilesin!..


Sen benim 17 yaşımsın
Deli çağımsın, aynaya ilk bakışımsın
Babamla ilk kavgam, evden ilk kaçışımsın.
Serçeleri sevdimse senden
Minibüslerde muavinlik ettiysem,
‘Bir teselli veri’ dinlediysem Orhan babadan
Emirgan`da çay içtiysem
Tophane’de sabahçı kahvelerini öğrendiysem
Nerden bildiysem şiirlerini Ümit Yaşar’ın
Pazar sabahları kapının önünden geçtiysem
İçimde kıpır kıpır bu soğuk meltem


Sen benim 17 yaşımsın
Okulu ilk asışım, ilk kez birine gümüş kolye alışım
Sen benim ilk sakarlığım, ilk tuhaflığım
İlk yakalanışımsın…


Sen benim 17 yaşımsın
Mahallenin delikanlısı, elleri ceplerinde,
Dudağında ıslığı, başında kavak yelleri,
Şarkılar mırıldanıyor;
‘Zalimin zulmü varsa, sevenin Allah’ı var’ yeni çalıyor
Kırk beşlik plaklarda Hayri Şahin ortalığı kavuruyor.
Mahallenin delikanlısı, cebinde iki gazoz parası
Yüreğinde garip bir pıtırtı
Alışmaya çalışıyor, sana alışmaya…
Akşamları işportaya çıkıyor
Bir defter, bir kalem, bir çakı alana Aynayı bedava veriyor
Yani günler geçiyor 17 yaşının bütün tadıyla


Sen benim 17 yaşımsın; deli çağımsın
İlk maça gidişim, Cemil Turan’ı ilk seyredişim
İlk sevincimsin
Ben anamın muskasını nasıl astıysam göğsüme,
Öyle güvendiğimsin…
Sabahları eskici geçiyor kapıdan
Karşı komşu Nazile teyze ekmek istiyor bakkaldan
Çocuklar top oynuyor mahallenin arsasında
Bir bakıyorum cama da iki güvercin konuyor,iyi mi
Her şey güzel oluyor,
Bu hengame nasıl yakışıyorsa İstanbul’a
Bana da aşk öyle yakışıyor…
Anam:’Koş kapa’ diyor muslukları
Üç gündür akmayan sular geliyor
Ben 17 yaşındayım
Hayat benden yana duruyor…


Sen benim 17 yaşımsın
Deli çağımsın,ayakkabılarımın arkasına ilk basışımsın
İlk cigaram, ilk kızgınlığım, ilk aldanışımsın,
Sen benim ilk ütülü beyaz gömleğim,
İlk şiirim, ilk kavgam, yaşamı ilk fark edişimsin


Sen benim 17 yaşımsın!
Sen benim, sen benim, sen benimsin
Sen benim, her şeyimsin…
Hiçbir şeyimsin, hiçbir şeyimsin...!


İbrahim Sadri-Sen Benim 17 Yaşımsın!
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

___kaptan___
Cevap
0
Görüntüleme
332
___kaptan___
vapur dumanı
Cevap
0
Görüntüleme
740
vapur dumanı
Albert Einstein
  • Kilitli
Cevap
0
Görüntüleme
758
Albert Einstein
Albert Einstein
  • Kilitli
Cevap
0
Görüntüleme
806
Albert Einstein


Üst Alt