hayali (ütopya) eğitim sistemi...

Sponsorlu Bağlantılar

Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
hayali (ütopya) eğitim sistemi...
felsefede bi kavram vardır adı ütopyodur yani olmayan ya da olmayacak bişeyi tasarlama veya planlama anlamı taşır. Bu iki kısma ayrılır olumlu ve olumsuz diye...
Burada sizden ricam eğitim sistemi üzerine olumlu ütopyo (Eutopya) oluşturmak. Yani sizin elinizde olsa eğitim sistemini düzenlemek nasıl bir eğitim sistemi oluştururdunuz ülkemizde?
 


jackalmami

jackalmami

Üye
gereken adamları meb'in başına getirirdim. Zaten onlar hallederdi ;)
onlar kim diye sorma. Vardır illaki birileri :ehe
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
bu kadar tartışma konusu olan bu eğitim sisteminde herkesin tartıştığına ve eleştirisini yaptığına göre herkesde bir eğitim sistemi modeli olması gerekir kafasında ee boşa dememişler ateş olmayan yerde duman çıkmaz diye... Kimse neden hayalindeki eğitim sistemini yazmadı? (buradan sonrasını otostopçu arkadaşımızın uyarısı üzerine sildim yanlış anlaşılmaya sebep olduğu için) ...
 
spy ghost

spy ghost

Üye
Yazayım yazmıyım derken planları söyleyelim : İlk önce malum sistemde hangi sınıf olursa olsun ezberci eğitim mevcut ilk önce bunu kaldıracaksın , sistem her öğrenciyi bir görüyor yani sanata ilgisi olanda sayılara ilgisi olan da o matematiği veya fiziği görüyor derslerde, sistem çok detaya iniyor ileride belki içeriği değil ismini bile hatırlamayacğınız konular önünüze çıkıyor sadece o aylarda o konuyu biliyorsunuz sonra poff herşey unutuluyor , öğrenciye sadece eğitim dayatması yapılıyor ve ülkeden bir haber öğrenci kendi coğrafyasını görmeli "bir köy var uzakta o köy bizim köyümüzdür" diyemezsiniz bilmediğiniz yer sizin değildir şu büyük sınavlar ; öğrenci bunlara aylarca yıllarca çalışıyor bir psikolojik vurgun söz konusumu tabi ki evet öğrenciyi sadece sınavla ölçüyorlar neye ilgisi olduğunu ölçmeden sınava koyup ordan kaç puan çıkarsa ona göre yerleştiriyor bunun da önüne geçilmeli
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
Yazayım yazmıyım derken planları söyleyelim : İlk önce malum sistemde hangi sınıf olursa olsun ezberci eğitim mevcut ilk önce bunu kaldıracaksın , sistem her öğrenciyi bir görüyor yani sanata ilgisi olanda sayılara ilgisi olan da o matematiği veya fiziği görüyor derslerde, sistem çok detaya iniyor ileride belki içeriği değil ismini bile hatırlamayacğınız konular önünüze çıkıyor sadece o aylarda o konuyu biliyorsunuz sonra poff herşey unutuluyor , öğrenciye sadece eğitim dayatması yapılıyor ve ülkeden bir haber öğrenci kendi coğrafyasını görmeli "bir köy var uzakta o köy bizim köyümüzdür" diyemezsiniz bilmediğiniz yer sizin değildir şu büyük sınavlar ; öğrenci bunlara aylarca yıllarca çalışıyor bir psikolojik vurgun söz konusumu tabi ki evet öğrenciyi sadece sınavla ölçüyorlar neye ilgisi olduğunu ölçmeden sınava koyup ordan kaç puan çıkarsa ona göre yerleştiriyor bunun da önüne geçilmeli

Teşekkür ederim ...
 
otostopçu

otostopçu

Üye
bu kadar tartışma konusu olan bu eğitim sisteminde herkesin tartıştığına ve eleştirisini yaptığına göre herkesde bir eğitim sistemi modeli olması gerekir kafasında ee boşa dememişler ateş olmayan yerde duman çıkmaz diye... Kimse neden hayalindeki eğitim sistemini yazmadı yoksa sizi yönetenlerin galeyana geterdiği bir konuya örnek mi? siz yoksa kendi düşünceniz olmadan mı eleştiri yapıyorsunz? ...
http://www.maxicep.com/konu-disi/si...arda-yorumlarda-bulunmak-yasaktir-147267.html

:nono::ban: :locked:
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
benim ütopyam;
Çocukların ömrü okulda tüketilmeyecek şekilde bir eğitim sistemi yapılacak ilk 2 yıl öğrenciler haftanın 5 günü okula gidecekler ve onlara temel olan okuma, yazma , işlem yapma, dinleme , konuşma, bedensel aktivite, resim yapma, toplum içinde davranma, oyun oynama faaliyetleri öğretilecek öğrencilerin başarı durumu dört dörtlük incelenip öğrencinin başarısına göre katagorilere ayrılacak bir matematikten hoşlanam çocuğa fen dalında eğitim verilecek, sanatsal alandan hoşlanan cocuğa sanat eğitimi, ... Çocukların oyun oynamaları çocuğa sezdirilmeden dikkatle incelenecek zira çocuğun oyun oynama tarzı , karmaşıklığı bize geleceği hakkında çok şey verir... Çocuklar araştırmaya , bulmaya , heyecan duymaya alıştırılmalı bu bağlamda oyun çok önemli... Başarı durumuna göre sınıflandırılan cocuklar istediği dersler verilmeli hiç bir zaman zorla bir yaptırım uygulanmamalı herderste özgür olmalılar... Sınıflar arasında geçış verilmeli öğrencilere ve 1 öğrenci yılda 2 defa sınıfını değiştirme hakkı olacak... Eğitim sistemi 1+2+4+4+5,8,10 yıl olarak ele alınmalı ilk 1 yıl okul yanında sadece oyundan ibaret olan çocuğu okula adepte eden alıştırma yılı, 2 yıl çocuğun en temel yılı bu yıllardan sonra çocuklar haftanın 3-4 günü okula gıdecekler ve ders programıyla dolu bir gün geçirmeyecekler, 4 yıl çocuğun başarı durumu yılı eğer bu dört yılda öğrenci hiç bir başarı göster
emezse erler ve işci sınıfı bu 4 yılı bitirenden oluşacak, ikinci 4 yıl sonunda basarı durumuna göre memuriyet alma ve üst okula gıtme yılı ki bu 4 yılı bitirenler memur olabilecek. Diğer yıllar en üst düzey eğitim buradan mezun olanlar devletin en önemli mevkilerine, en iyi işlerine sahip saygın insanlar olacak fakat buradan mezun olmak o kadar kolay olmayacak; ögrencinin davranışları, ahlakı, konuşma tarzı, ilişki durumu, görüş şekli, yaşadığı ortam ve edindiği cevre hep incelecek olumlu görülürse ancak o zaman mezun olabilecekler. Bilıyorsunuz ki bır toplumu yazılı yasalarla yönetmek imkansızdır herkese vicdani bır sorumluluk ve ınsanın içınde olan bır yasa ile hükmetmek gerekir, bozuk bir toplum yetıstirmemek ıcın iyi bir ic yasaya ihtiyaç duyulur ki buda ancak dinle olur, her cocuğa dogru ve dört dörtlük bir dini eğitım verilmeli...
Bu eğitim sistemi detayları çok ayrıntılı sizi sıkmamak adına yazmadım temel olarak iskeleti bu şekilde eğitimin ue öğretimin...


- - - Eklendi - - -


Siyaset nedir senin için? Siyaset yapıyorsam hangi konuda nasıl siyaset yaptiğımı ya da siyasi görüşümü pm at bileyim, aksi halde insanların her yazdığını siyasete bağlamayın... Ben düşünen bir varlığım ve düşüncelerimi paylaşılıyorum siyasi amacım olsa partimi kurardım kimsenin maşası olmamak için ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazlum Somer
abandonware

abandonware

Üye
Siyaset nedir senin için? Siyaset yapıyorsam hangi konuda nasıl siyaset yaptiğımı ya da siyasi görüşümü pm at bileyim, aksi halde insanların her yazdığını siyasete bağlamayın... Ben düşünen bir varlığım ve düşüncelerimi paylaşılıyorum siyasi amacım olsa partimi kurardım kimsenin maşası olmamak için ...

siyasete bağlamıyoruz ama öyle anlaşılıyor şimdi doğruya doğru.
 
Mazlum Somer

Mazlum Somer

Üye
Konunun Siyasetle Yakindan Uzaktan Alakasi Bile Yokk .. Cekemeyen Arkadaslar Yine Is Basinda Her Zamanki Gibi ..

Oncelikle Guzel Bir Yere Deginmissin Degerli Kardesim ..

Egitim, Bir Ulkedeki En Onemli Silahtir ..

Bu Silahi Ogrencilerin Ellerine Dogru Ve Duzgun Bir Sekilde Verirsen ..

Gerektigi Yerde, Gerektigi Sekilde, Gerektigi Zaman, Kullanacaktir ..
 
otostopçu

otostopçu

Üye
Konunun Siyasetle Yakindan Uzaktan Alakasi Bile Yokk .. Cekemeyen Arkadaslar Yine Is Basinda Her Zamanki Gibi ..

Oncelikle Guzel Bir Yere Deginmissin Degerli Kardesim ..

Egitim, Bir Ulkedeki En Onemli Silahtir ..

Bu Silahi Ogrencilerin Ellerine Dogru Ve Duzgun Bir Sekilde Verirsen ..

Gerektigi Yerde, Gerektigi Sekilde, Gerektigi Zaman, Kullanacaktir ..
ayıp ettin abi ...
çekememekle ne alakası var kaç kişiye öyle yapmışım söylede bileyim abi

'' Kimse neden hayalindeki eğitim sistemini yazmadı yoksa sizi yönetenlerin galeyana getirdiği bir konuya örnek mi? siz yoksa kendi düşünceniz olmadan mı eleştiri yapıyorsunz? ...''

bu cümlede var pm e kadar uzatmaya gerek yok ben düşündüğümü söyledim.
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
ayıp ettin abi ...
çekememekle ne alakası var kaç kişiye öyle yapmışım söylede bileyim abi

'' Kimse neden hayalindeki eğitim sistemini yazmadı yoksa sizi yönetenlerin galeyana getirdiği bir konuya örnek mi? siz yoksa kendi düşünceniz olmadan mı eleştiri yapıyorsunz? ...''

bu cümlede var pm e kadar uzatmaya gerek yok ben düşündüğümü söyledim.

siyaset diyorsan siyaset olsun... masum halkım bir konu etrafında tartışırken o konu hakkında ne dusunduklerini, planlarının nasıl olduğunu sorduğumda siyaset yapan bensem sucluluğumu kabul ederim...
 
Mazlum Somer

Mazlum Somer

Üye
ayıp ettin abi ...
çekememekle ne alakası var kaç kişiye öyle yapmışım söylede bileyim abi

'' Kimse neden hayalindeki eğitim sistemini yazmadı yoksa sizi yönetenlerin galeyana getirdiği bir konuya örnek mi? siz yoksa kendi düşünceniz olmadan mı eleştiri yapıyorsunz? ...''

bu cümlede var pm e kadar uzatmaya gerek yok ben düşündüğümü söyledim.

Benim Lafim Meclisten Disari Kardesim .. Lutfen Ustune Alinma ..

Ama Madem Cumleyi Gosterip Burada Siyasi Icerikli Mesaj Var Dedin ..

Cumlenin Neresinde Gorduysen Orayi Bizlere Soyler Misin .?
 

Lenneth

Üye
Sabanci universitesinde uygulanan sistem ama keske tum universitelerde uygulansa...

Bolum degil, universite tercih ediliyor. 1 yilin sonunda ne olacagina aldiginiz ortak derslerden sonra karar veriyorsunuz.

Bir heves makina muh yazip yazdigina bin pisman olan, bilgisayar muh yazan 2. senesinde tip istedigini anlayip birakan vs vs bircok gordugum, duydugum var.

Bu sistem onu engellerdi.
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
Sabanci universitesinde uygulanan sistem ama keske tum universitelerde uygulansa...

Bolum degil, universite tercih ediliyor. 1 yilin sonunda ne olacagina aldiginiz ortak derslerden sonra karar veriyorsunuz.

Bir heves makina muh yazip yazdigina bin pisman olan, bilgisayar muh yazan 2. senesinde tip istedigini anlayip birakan vs vs bircok gordugum, duydugum var.

Bu sistem onu engellerdi.

Keskelere kalmadan herkes becerisinin ve ruhunun kendisini götürdüğü mesleği yapardı. Herkesin işini severek yaptığını düşündükçe insanın kalbi heyecandan çarpıyor neler olmaz ki o zaman bu ülkede... Tek eksiğimiz yanlış eğitim ve öğretim...
 
paradox07

paradox07

Üye
Benim eğitim anlayışımda spiritüalist ve naturalist eğitim felsefesi karışık olacak aga :) hayırdır havvali felsefe hocası vizede ya da finalde mi soracakmış bu soruyu :D

- - - Eklendi - - -

Ben bu eğitim sisteminde şunun olmamasını isterdim:sözelciler çok çok aciz durumda kalıyorlar.örneğin sayısalcılara okulda edebiyat,tarih falan bütün sözel dersler veriliyor ama bi eşit ağırlığa ya da sözele fen verilmiyor.nerde hak,nerde adalet?


- - - Eklendi - - -

*özelciler değil sözelciler :) iki nokta ve s birleşik olunca öyle olmuş :)
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
Benim eğitim anlayışımda spiritüalist ve naturalist eğitim felsefesi karışık olacak aga :) hayırdır havvali felsefe hocası vizede ya da finalde mi soracakmış bu soruyu :D

- - - Eklendi - - -

Ben bu eğitim sisteminde şunun olmamasını isterdim:sözelciler çok çok aciz durumda kalıyorlar.örneğin sayısalcılara okulda edebiyat,tarih falan bütün sözel dersler veriliyor ama bi eşit ağırlığa ya da sözele fen verilmiyor.nerde hak,nerde adalet?


- - - Eklendi - - -

*özelciler değil sözelciler :) iki nokta ve s birleşik olunca öyle olmuş :)

:) en son felsefeyi 10. Sınıfta gördüm şuan matematik 4. Sinıf öğrenciyim :d: sadece nasil bir eğıtım sistemi var hayalimizde onu bilmek istedim...
Yorumun için teşekkür ederim...
 
paradox07

paradox07

Üye


:) en son felsefeyi 10. Sınıfta gördüm şuan matematik 4. Sinıf öğrenciyim :d: sadece nasil bir eğıtım sistemi var hayalimizde onu bilmek istedim...
Yorumun için teşekkür ederim...

rica ederim de bu eğitim felsefeleri lisede değil üniversitede gösteriliyor.lanet bi ders ya boşver görme :) spiritualistte dine dayalı bir eğitim sistemi var,osmanlıdaki gibi,fıkıh kitapları falan.naturalistte ise çocuk kendi başına keşiflerle öğrenecek yani doğadan gelen bir eğitim var,böylece ezber olmaz :)
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi


rica ederim de bu eğitim felsefeleri lisede değil üniversitede gösteriliyor.lanet bi ders ya boşver görme :) spiritualistte dine dayalı bir eğitim sistemi var,osmanlıdaki gibi,fıkıh kitapları falan.naturalistte ise çocuk kendi başına keşiflerle öğrenecek yani doğadan gelen bir eğitim var,böylece ezber olmaz :)

Sağlıklı bir toplum için gerçekten eğitim üzerine çok düşülmeli, eğitimde çocuğa bişey öğretirken temel eğitim en önemli olan ve bu eğitim sirasında ahlak çocuğun içine oturtulup gereksiz dersler kaldırılmalı ve cocuklar için çok gerekli olanlar verilmeli hatta bazı derslerin içeriği defalarca incelenmeli bu ülkemizde yapılması gereken bi durum ama öyle bi engel varki eğitim düzenlemesi önünde hala bunu çözebilmiş değilım herkes bu egitimin yanlış olduğunu gôrüyor nden ders iceriğine ve derslere müdahale edilemiyor siyaset yapmıyorum benim bildiğim 17 seneden beri böyle bu ...
 
paradox07

paradox07

Üye
Ya yorum yapmak istiyorum ama siyasete kaçıyor.zaten bir haftalık ban aldım yeni açıldı tekrar riske girmek istemiyorum :)
 
Havvali

Havvali

Üye
    Konu Sahibi
Ya yorum yapmak istiyorum ama siyasete kaçıyor.zaten bir haftalık ban aldım yeni açıldı tekrar riske girmek istemiyorum :)
Dostum korkma boş ver... 1 ay ban yedim 25 puan aldım Allah dan baskasından korkum kalmadı
 


Üst Alt