Garanti Dışı İşlemlerde Tamir Süresi

  • 12 Eylül 2013
  • 7666 Okunma
  • 13 Cevap

  1. Arkadaşlar geçen ay lumia 620 telefonum ekranı kırıldığı için servise gitti. Bir ay geçmesine rağmen hiçbir haber yok telefondan. Hala parça bekleniyor deniyor. Benim bildiğim bu tür durumlarda 150 tl olan bedeli ödediğim takdirde değişim talep edebiliyordum fakat az önce nokiayı aradığımda bana bu tür garanti dışı işlemlerde herhangi bir işlem süresi olmadığını söylediler. Bu gerçekten böyle mi? Yani bu kvk isterse 3 yıl içinde mi geri verecek telefonumu? Değişim veya herhangi bir talep hakkım yok mu?
     


    Yazan: selcuk28
  2. Benim bildiğim kadarıyla cihaz servise kayıt olduğu andan itibaren 20 iş günü içerisinde teslim edilmek zorunda. Aksi taktirde (elinizdeki servis fişinin üzerinden 20 iş günü geçmişse) değişim talep edebiliyorsunuz. Eğer size olumsuz yanıt verirlerse bu konuda tüketici haklarına başvurmanızı öneririm.
     
  3. Aynen direkt olarak tüketici haklarına başvur:oke:
     
  4. Bende bunu dedim nokia destek hattındaki kişiye fakat garanti dışı işlemlerde böyle bir şey yok dediler. Bu konuda benim kadar şey bilmeyen insanları oraya koyarlarsa öyle olur. Teşekkür ederim hakkımı aramaya çalışacağım.
     
  5. Ön bilgi açısından google'da tüketici hakları derneklerinin numaralarını bulup arayıp sorabilirsin aslında ;)
     
  6. Evet aradım sordum ve hakkım varmış yani nokia kandırmaya çalışmış bariz. Teşekkür ederim arkadaşlar bilgilendirdiğiniz için :)
     
  7. Rica ederiz, bir şey yapmadık ama kesinlikle hakkını ara, vazgeçme :)
     
  8. Olayın akışını ve sonucunu buraya yazarak bizleri ve diğer kullanıcılarımızı bilgilendirirsen seviniriz :good:
     
  9. nokiaya bir şikayet sitesi aracılığı ile haksızlıklarını anlatmayı denedim yasal yoldan başvurmadan önce fakat şöyle bir cevap geldi. anlamıyorum kim yazıyor bunların cevaplarını.
    "Değerli kullanıcımız,

    Cihazınız garanti kapsamında yetkili servise teslim edilirse 20 iş günü yasal süreç bilgisi doğrudur. Fakat cihazınız kullanıcı hatasından kaynaklı yetkili serviste ise garanti sürecindeki bilgiler dikkate alınmamaktadır.

    Saygılarımızla,
    Nokia Şikayet Destek Hattı."

    bende şöyle bir cevap yazdım ve yarın yasal yollara başvurmak zorunda kalacağım mecburen.

    "Yani kullanıcı hatasından dolayı yetkili servisinize verdiğim cihazı haftalarca sizde tutma gibi bir hakkınız mı var? Ben tüketici haklarına dahi sorduğumda böyle bir hakkım olduğunu öğrendim. İki tarafta farklı şeyler söylediğine göre en iyisi bunu aranızda halletmeniz."
     
  10. Çok açıkça yalan beyanda bulunuyorlar. Size gönderdikleri mesajı da çıktı alarak delil olarak başvurmanızı öneririm. Ben 1 yıldan fazla Samsung yetkili servisinde çalıştım, garanti dahili-harici hiçbir şekilde fark etmez tamir süresi.
     
  11. Evet Nokia saçmalamış, hazır eline de koz vermişlerken bence sonuna kadar git.
     
  12. Benim çok fazla aklım karıştı şimdi de olayı servisin üzerine yıktı sanırım haklı olma ihtimali var mı? işte verdikleri cevap.
    "Değerli kullanıcımız,

    Nokianın belirlemiş olduğu yasal garanti süreci cihazınızda yaşayabileceğiniz cihaz kaynaklı sorunlar için olup kullanıcı hatasında cihaz garanti dışı kalmaktadır. Bu süreçte isteğinize göre her hangi bir yetkili servise işlemi sağlattırabilirsiniz fakat bu süreçte Nokianın her hangi bir müdahale hakkı bulunmamaktadır.

    Saygılarımızla,
    Nokia Şikayet Destek Hattı."
    ---
    Arkadaşlar kusura bakmayın peşpeşe ikinci mesajımı yazıyorum fakat az önce kvk yetkili servisini aradım ve durumu bildirdim. bana cihaz değişimi için yetkili servise haber vereceklerini fakat reddedilme gibi bi ihtimal olduğunu vesaire söylediler. Yani şu durumda benim muhattabım kvk olarak görünüyor. Anlamadım durumu.
     
  13. Bildiğimi aynen aktarıyorum.
    Öncelikle cihaz kullanıcı hatasından dolayı servise verilmiş olduğu için bu cihaza garanti kapsamı dışında müdahalede bulunulacak ve ilgili donanım ürünü ücretli olarak değiştirilecektir. Tamir sonrası değişen parça için cihaz garanti kapsamı dışında tutulacak olsa da, ileri ki günlerde oluşabilecek kullanıcı hatası dışındaki arızalar ise garanti kapsamındadır ve garanti süresi boyunca işlem görmesi yasal hakkınızdır.

    Uzun lafın kısası size verilmiş olan o 20 günlük süre, garanti kapsamı/şartları içerisinde yer alan hatalar ve arızalar içindir, bu yüzden Tüketici Hakem Heyeti böyle bir durumda lehine karar veremez (Verirse sevinirim ama).
     
  14. Hemen Boku Nokiaya atmayın tüm suç servisin .
     
Yüklüyor...
23/09/2018 - 09:11