Ekran Tepkime Hızları - Ios Vs Windows Phone Vs Android

  • 24 Eylül 2013
  • 1676 Okunma
  • 18 Cevap

  1. < Resmi açmak için tıklayın >


    < Resmi açmak için tıklayın >


    Söz konusu karşılaştırmada; Verizon çıkışlı WP8'li Lumia 928'in yanı sıra iPhone 4, iPhone 5, Galaxy S4, HTC One ve Moto X gibi modeller yer alıyor.

    Aşağıdaki sonuçlardan da göreceğiniz gibi ekran tepkime hızında ilk sıraları Apple'ın iOS'lu iPhone cihazları alıyor. "55 milisaniyelik" tepkime hızı ile iPhone5 "test edilen telefonlar içerisinde" neredeyse Android ve WP8 cihazlarından 2 kat daha hızlı tepkimeye sahip. Testte hemen hemen tüm Android cihazları 110-120 milisaniye aralığında gezinirken, WP8 tabanlı Lumia 928 de aynı şekilde yine bu aralıkta kalıyor.

    Test sırasında Lumia 928 "117 milisaniyelik" bir tepkime hızına sahip olurken, iPhone 4 "85 milisaniyelik", iPhone 5 ise çok daha sıradışı bir rakamla "55 milisaniyelik" bir tepkime hızı yakalıyor. iPhone 5S modeli ise henüz geçen hafta çıktığından bu testte yerini alamıyor.

    < Resmi açmak için tıklayın >

    Not: Düşük değerler daha iyiyi (yani daha hızlı tepki vereni) ifade ediyor.


    Test sonuçları hakkında fikir yürütüldüğünde, Apple'ın dokunmatik donanımının daha optimize durumda olduğu yada dokunuşu algılama konusunda çok daha iyi kalibre edilmiş olabileceği olasılığına ulaşıyoruz.

    Diğer bir ihtimal ise Android ve WP8 kodlarının "Dalvik ve CLR" platformları üzerinde çalışırken, iPhone kodlarının ise metale daha yakın olan (ve hızlı tepkimenin muhtemel sebebi) Objective-C ile yazılmış olması. Durumun bu olup olmadığını anlamak için, önümüzdeki günlerde C/C++ tabanlı Android uygulamaları ile Java tabanlı uygulamaları karşılaştıracağız.

    Sebepleri bir yana bırakacak olursak, sonuç çok açık: iPhone'lara yazılmış uygulamalar, mevcut Android nesil cihazlardaki benzerlerinden çok daha hızlı tepkime hissi veriyor. (Bu satırları yazarken Temple Run konusundaki eleştiriler ve neden iPhone'da daha akıcı oynandığı konusundaki sorular aklıma geldi. Muhtemelen sorularınızın cevabını da bu konuyla birlikte almış oluyorsunuz arkadaşlar). Bu aynı zamanda neden pek çok insana iPhone klavyesinin Android klavyesinden daha iyi bir his verdiğini de açıklamış oluyor.

    Sonuçlar gerçekten etkileyici. Biz ekstradan 50 milisaniyenin kullanıcı deneyiminde fark yaratıp yaratmayacağını tartışırken, görünüşe göre Apple mağaza ve bazı özellikleriyle olduğu kadar bu konuda da Android ve WP'ye üstün gelmeyi başarıyor. Aşağıdaki videoda da göreceğiniz gibi (ki mutlaka ama mutlaka sonuna kadar izleyin) Microsoft da bu sorunun farkında ve şu an Microsoft Laboratuvarı "Yüksek Performanslı Dokunuş" konusundaki çalışmalarını sürdürüyor.

    Sonuç olarak, bu yapılan testlerin yeni çıkan iPhone 5S de dahil edilerek sürdürüleceği belirtiliyor. Umuyoruz ki bu testlere diğer Windows Phone cihazları da dahil edilir çünkü tüm bildiğimiz Lumia 928 bir istisna, yani genelleyici durum değil. Yine de Apple'ın telefonlarını tasarlarken bu konudaki (dokunmatik optimizasyonu ve kalibrasyonu konusundaki) mühendisliğe rakiplerine göre daha ağırlık verdiği açıkça görülüyor.

    Bu sonuçlar acaba HTC, Nokia ve Samsung gibi firmaların ekran kalibrasyonu konusunda çalışmalarını yeniden gözden geçirmelerine sebep olacak mı? Biz öyle olmasını umuyoruz. Çünkü bu konu, üreticilerin öyle kolaylıkla göz ardı edebileceği bir konu değil.

    Her neyse, sözü fazla uzatmadan sizleri video ile başbaşa bırakalım ve ekran tepkime hızının ne olduğunu ve neden çok önem arz ettiğini yakından görelim.

     


    Yazan: bulutsuzgece
    H.TOGAN, memojk07, umutgidik ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  2. güzel haber özgür abi teşekkürler. Gel gelelim benim için 920'nin tepki hızı oldukça yeterli ve tatmin edici :) Ama ios büyük bir başarı elde etmiş diğerlerini ikiyle katlamış
     
    BurakTura ve ON9 bunu beğendi.
  3. Dokunmatik telefonların pazara hakim olduğu bir dönemde böyle bir dokunmatik deneyimi gerçekten muhteşem olur aslında.
    Özellikle de ekranda elle yazı yazma, çizim yapma gibi işlerle uğraşanlar ya da bu tip uygulamalar kullananlar için çok mühim bir konu.

    Tepkime süresi 1 milisaniyeye yaklaştıkça resmen çizgi parmağınızı sürdüğünüz anda ekrana yansıyor. Yani sanki gerçekten parmağınızla boyuyormuşsunuz hissi uyandırıyor.

    Ancak bu süre arttıkça, yani uzadıkça çizdiğiniz çizgi parmağınızı geriden takip ediyor, yani ekran yaptığınız harekete veya çizime daha geç tepki veriyor.

    100 milisaniyelik gecikme neredeyse çizginin parmağınızı 10 santimetre geriden takip etmesine sebep oluyor.

    Sonuç olarak bu tepkime konusunda 1 milisaniyelik üstünlüğün bile çok önemli var.

    1'e yaklaştıkça dokunmatiğin kullanım konforu artarken, 50-100 veya daha üstü sürelere uzadıkça dokunmatiğin konforu düşüyor.
     
  4. Moralim bozuldu. Neden biz daha iyi değiliz.... :bann::bann::bann:
     
    maydinmaydin bunu beğendi.
  5. güzel bir araştırma olmuş haber icin Teşekkürler :oke:
     
    bulutsuzgece bunu beğendi.
  6. Bu tür haberleri de yapacağız ki eksiklerimizi görelim ve ilgili yerlere gösterelim.

    Böylece en azından bundan sonraki dönemde, bu alana da ağırlık verilsin, dokunmatik deneyiminde mükemmeliyete ulaşılsın.
    iPhone 5'in "55 milisaniyelik" performansı güzel bir sonuç.

    Ama neden daha iyisini Nokia/Microsoft yapmasın?
    Neden 1 milisaniye ya da hiç değilse 10 milisaniye tepkimeli ekranlar kullanmak dururken; 60, 80 ya da 100 milisaniyelik ekranlar kullanalım ki.
    Bu tür test ve araştırmalar mevcutlara olmasa da gelecek olan telefonlara en azından daha iyi kullanıcı deneyimi getirilmesinde firmalara yol gösterecektir.
     
  7. Videoyu bir nevi MS ar-ge bölümü hazırlamış gibi olmuş. Bence MS bu konuda ciddi çalışmalar yapıyordur. Hele hele 928'in yavaş kalmasını içine sindiremez :D
     
  8. peki mevcut cihazların dokunmatik donanımları daha iyi tepkime sureleri için yeterli olabilir mi? Bu durumda daha iyi dokunmatik performansı yazılımsal olarak sağlanabilir.
     
    ÖEY bunu beğendi.
  9. Yanılmıyorsam Nokia özellikle Lumia 920 ve 820 modellerinde dokunmatik alanında lider firma olan Synaptics'in dokunmatik teknolojisini kullandı. (Lumia 928'de aynısı mı var bilmiyorum)

    Eğer aynı değilse, Lumia 920 ve 820'nin test sonuçlarının daha iyi çıkma ihtimali var.

    Eğer aynıysa da, Synaptics gibi bir firma arkasındayken yazılımsal iyileştirmelerle çok daha iyi sonuçlara ulaşılması ihtimal dahilinde. :oke:

    Tabi araştırmada vurgulandığı gibi, burada kod yazılım dilinin de önemli bir etken olabileceğini unutmamak gerekir.
     
  10. bu araştırmadan sonra bu işin üzerinde biraz daha fazla dururlar sanırım çünkü senden çok daha önde olanın önüne geçmek için ondan çok daha iyi olman gerekir :oke:
     
  11. arkadaşlar 925'in sanki tepkime suresi 920,820 ve 720'den daha kötü geldi bana ama yanılıyorda olabilirim kullanma fırsatım oldu o nedenle kıyaslama yaptım .925 kullananlar ne der bilmiyorum
     
  12. Optimizasyon iste.. Tek modele yazilim gelistirince ortaya da daha guzel seyler cikiyor. Her firma da ayni basariyi yakalayamiyor bu konuda apple i tebrik etmek lazim. Suan kendi telefonumda bile orjinal 4.2.2 romuyla cm 10.2 romu arasindaki farki hissedebiliyorum.
     
    bulutsuzgece bunu beğendi.
  13. "Android ve WP8 kodlarının "Dalvik ve CLR" platformları üzerinde çalışırken, iPhone kodlarının ise metale daha yakın olan (ve hızlı tepkimenin muhtemel sebebi) Objective-C ile yazılmış olması"

    bu cümleyi açıklayabilecek varmı? dalvik, clr ve objective-c isimleriyle kastedilen şey nedir? metale daha yakın olması ne demektir?
     
  14. Aslında bunların cevaplarını arama motorlarından araştırarak bulabilirsiniz ama bildiğim kadarıyla kısaca belirteyim.

    Dalvik, Android kodlarının yazıldığı ve üzerinde çalıştığı sanal java sistemini ifade ediyor.

    CLR yani "ortak dil çalışma ortamı ya da platformu" dedikleri şey ise Windows Phone yani Microsoft kodlarının dayandığı sistemi anlatıyor.

    Objective-C ise iOS uygulamalarının yazdılığı programlama dilidir.

    Programlama dilleri çeşitli tabanlara dayanır.
    Fonksiyon tabanlı programlama, nesne tabanlı programlama vs vs.
    Nesne tabanlı programlamada adı üstünde nesneler (butonlar, işlem alanları, metin kutuları, formlar v.b) oluşturulur ve uygulama yazılırken bu nesnelere başvurulur.

    Makalede anlatılmak istenen Objective-C dilinin Java kökenli Dalvik ve MS Net.FrameWork kökenli CLR'ye göre nesnel kodlamaya daha yatkın olması. (Sonuç olarak diğerlerinde de nesne yönelimli kodlama yapılıyor ancak Objective-C dilinde bu tip kodlamaya yatkınlık daha fazla sanırım)
     
  15. Ben bu testi Fresh Paint ile yapmıştım, tam olarak ms veremesemde Lumia920'nin tepkime hızı oldukça tatmin edici. :oke:

    Konu için teşekkürler Özgür.
     
    bulutsuzgece bunu beğendi.
  16. teşekkürler cevap için. şu noktayı netleştirebilirmiyiz. "Dalvik platformu üzerinde çalışıyor" derken kastedilen şey

    1- Android, Dalvik programlama dili ile yazıldı.

    2- Android, Dalvik adı verilen platform üzerinde çalışıyor.

    hangisi doğru?
     
  17. İkincisi doğru.
    Dalvik, android cihazlarda uygulamaların çalışmasının sağlayan bir çeşit java sistemi.
     
  18. Android işletim sistemi native kodlanmadığı için direk olarak donanımı kontrol edemiyor. Yani donanımla yazılım aynı dili kullanmıyor. Arada dalvik virtual machine denilen bir sanal makine tercümanlık yapıyor.
     
    maydinmaydin bunu beğendi.
  19. Halbuki yazın hepsini "assembly" dili ile sizde rahatlayın bizde :) (Assembly dilli makine dilidir). Birebir donanıma hükmeder yani donanımla aynı dili konuşur arada herhangi bir çevirici bulunmaz.
     
    maydinmaydin bunu beğendi.
Yüklüyor...
22/09/2018 - 03:16