bulutsuzgece
Üye
Ekran Tepkime Hızları - Ios Vs Windows Phone Vs Android
Söz konusu karşılaştırmada; Verizon çıkışlı WP8'li Lumia 928'in yanı sıra iPhone 4, iPhone 5, Galaxy S4, HTC One ve Moto X gibi modeller yer alıyor.
Aşağıdaki sonuçlardan da göreceğiniz gibi ekran tepkime hızında ilk sıraları Apple'ın iOS'lu iPhone cihazları alıyor. "55 milisaniyelik" tepkime hızı ile iPhone5 "test edilen telefonlar içerisinde" neredeyse Android ve WP8 cihazlarından 2 kat daha hızlı tepkimeye sahip. Testte hemen hemen tüm Android cihazları 110-120 milisaniye aralığında gezinirken, WP8 tabanlı Lumia 928 de aynı şekilde yine bu aralıkta kalıyor.
Test sırasında Lumia 928 "117 milisaniyelik" bir tepkime hızına sahip olurken, iPhone 4 "85 milisaniyelik", iPhone 5 ise çok daha sıradışı bir rakamla "55 milisaniyelik" bir tepkime hızı yakalıyor. iPhone 5S modeli ise henüz geçen hafta çıktığından bu testte yerini alamıyor.
Not: Düşük değerler daha iyiyi (yani daha hızlı tepki vereni) ifade ediyor.
Test sonuçları hakkında fikir yürütüldüğünde, Apple'ın dokunmatik donanımının daha optimize durumda olduğu yada dokunuşu algılama konusunda çok daha iyi kalibre edilmiş olabileceği olasılığına ulaşıyoruz.
Diğer bir ihtimal ise Android ve WP8 kodlarının "Dalvik ve CLR" platformları üzerinde çalışırken, iPhone kodlarının ise metale daha yakın olan (ve hızlı tepkimenin muhtemel sebebi) Objective-C ile yazılmış olması. Durumun bu olup olmadığını anlamak için, önümüzdeki günlerde C/C++ tabanlı Android uygulamaları ile Java tabanlı uygulamaları karşılaştıracağız.
Sebepleri bir yana bırakacak olursak, sonuç çok açık: iPhone'lara yazılmış uygulamalar, mevcut Android nesil cihazlardaki benzerlerinden çok daha hızlı tepkime hissi veriyor. (Bu satırları yazarken Temple Run konusundaki eleştiriler ve neden iPhone'da daha akıcı oynandığı konusundaki sorular aklıma geldi. Muhtemelen sorularınızın cevabını da bu konuyla birlikte almış oluyorsunuz arkadaşlar). Bu aynı zamanda neden pek çok insana iPhone klavyesinin Android klavyesinden daha iyi bir his verdiğini de açıklamış oluyor.
Sonuçlar gerçekten etkileyici. Biz ekstradan 50 milisaniyenin kullanıcı deneyiminde fark yaratıp yaratmayacağını tartışırken, görünüşe göre Apple mağaza ve bazı özellikleriyle olduğu kadar bu konuda da Android ve WP'ye üstün gelmeyi başarıyor. Aşağıdaki videoda da göreceğiniz gibi (ki mutlaka ama mutlaka sonuna kadar izleyin) Microsoft da bu sorunun farkında ve şu an Microsoft Laboratuvarı "Yüksek Performanslı Dokunuş" konusundaki çalışmalarını sürdürüyor.
Sonuç olarak, bu yapılan testlerin yeni çıkan iPhone 5S de dahil edilerek sürdürüleceği belirtiliyor. Umuyoruz ki bu testlere diğer Windows Phone cihazları da dahil edilir çünkü tüm bildiğimiz Lumia 928 bir istisna, yani genelleyici durum değil. Yine de Apple'ın telefonlarını tasarlarken bu konudaki (dokunmatik optimizasyonu ve kalibrasyonu konusundaki) mühendisliğe rakiplerine göre daha ağırlık verdiği açıkça görülüyor.
Bu sonuçlar acaba HTC, Nokia ve Samsung gibi firmaların ekran kalibrasyonu konusunda çalışmalarını yeniden gözden geçirmelerine sebep olacak mı? Biz öyle olmasını umuyoruz. Çünkü bu konu, üreticilerin öyle kolaylıkla göz ardı edebileceği bir konu değil.
Her neyse, sözü fazla uzatmadan sizleri video ile başbaşa bırakalım ve ekran tepkime hızının ne olduğunu ve neden çok önem arz ettiğini yakından görelim.
Söz konusu karşılaştırmada; Verizon çıkışlı WP8'li Lumia 928'in yanı sıra iPhone 4, iPhone 5, Galaxy S4, HTC One ve Moto X gibi modeller yer alıyor.
Aşağıdaki sonuçlardan da göreceğiniz gibi ekran tepkime hızında ilk sıraları Apple'ın iOS'lu iPhone cihazları alıyor. "55 milisaniyelik" tepkime hızı ile iPhone5 "test edilen telefonlar içerisinde" neredeyse Android ve WP8 cihazlarından 2 kat daha hızlı tepkimeye sahip. Testte hemen hemen tüm Android cihazları 110-120 milisaniye aralığında gezinirken, WP8 tabanlı Lumia 928 de aynı şekilde yine bu aralıkta kalıyor.
Test sırasında Lumia 928 "117 milisaniyelik" bir tepkime hızına sahip olurken, iPhone 4 "85 milisaniyelik", iPhone 5 ise çok daha sıradışı bir rakamla "55 milisaniyelik" bir tepkime hızı yakalıyor. iPhone 5S modeli ise henüz geçen hafta çıktığından bu testte yerini alamıyor.
Not: Düşük değerler daha iyiyi (yani daha hızlı tepki vereni) ifade ediyor.
Test sonuçları hakkında fikir yürütüldüğünde, Apple'ın dokunmatik donanımının daha optimize durumda olduğu yada dokunuşu algılama konusunda çok daha iyi kalibre edilmiş olabileceği olasılığına ulaşıyoruz.
Diğer bir ihtimal ise Android ve WP8 kodlarının "Dalvik ve CLR" platformları üzerinde çalışırken, iPhone kodlarının ise metale daha yakın olan (ve hızlı tepkimenin muhtemel sebebi) Objective-C ile yazılmış olması. Durumun bu olup olmadığını anlamak için, önümüzdeki günlerde C/C++ tabanlı Android uygulamaları ile Java tabanlı uygulamaları karşılaştıracağız.
Sebepleri bir yana bırakacak olursak, sonuç çok açık: iPhone'lara yazılmış uygulamalar, mevcut Android nesil cihazlardaki benzerlerinden çok daha hızlı tepkime hissi veriyor. (Bu satırları yazarken Temple Run konusundaki eleştiriler ve neden iPhone'da daha akıcı oynandığı konusundaki sorular aklıma geldi. Muhtemelen sorularınızın cevabını da bu konuyla birlikte almış oluyorsunuz arkadaşlar). Bu aynı zamanda neden pek çok insana iPhone klavyesinin Android klavyesinden daha iyi bir his verdiğini de açıklamış oluyor.
Sonuçlar gerçekten etkileyici. Biz ekstradan 50 milisaniyenin kullanıcı deneyiminde fark yaratıp yaratmayacağını tartışırken, görünüşe göre Apple mağaza ve bazı özellikleriyle olduğu kadar bu konuda da Android ve WP'ye üstün gelmeyi başarıyor. Aşağıdaki videoda da göreceğiniz gibi (ki mutlaka ama mutlaka sonuna kadar izleyin) Microsoft da bu sorunun farkında ve şu an Microsoft Laboratuvarı "Yüksek Performanslı Dokunuş" konusundaki çalışmalarını sürdürüyor.
Sonuç olarak, bu yapılan testlerin yeni çıkan iPhone 5S de dahil edilerek sürdürüleceği belirtiliyor. Umuyoruz ki bu testlere diğer Windows Phone cihazları da dahil edilir çünkü tüm bildiğimiz Lumia 928 bir istisna, yani genelleyici durum değil. Yine de Apple'ın telefonlarını tasarlarken bu konudaki (dokunmatik optimizasyonu ve kalibrasyonu konusundaki) mühendisliğe rakiplerine göre daha ağırlık verdiği açıkça görülüyor.
Bu sonuçlar acaba HTC, Nokia ve Samsung gibi firmaların ekran kalibrasyonu konusunda çalışmalarını yeniden gözden geçirmelerine sebep olacak mı? Biz öyle olmasını umuyoruz. Çünkü bu konu, üreticilerin öyle kolaylıkla göz ardı edebileceği bir konu değil.
Her neyse, sözü fazla uzatmadan sizleri video ile başbaşa bırakalım ve ekran tepkime hızının ne olduğunu ve neden çok önem arz ettiğini yakından görelim.
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız