Brink - 2011

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Fahrettin.Onay

Fahrettin.Onay

Üye
    Konu Sahibi
Brink - 2011
2035 yılı... Al Gore’un tüm çığırmalarına rağmen küresel ısınmanın önüne geçemeyen insanoğlu, her şeye rağmen hayatta kalmayı başarır ancak denizlerin yükselmesiyle elverişli yaşam alanları gittikçe azalır. Yüzen bir şehre sığınan mülteciler, bu adanın sahip olduğu teknoloji sayesinde, sıfır kirlilik yayan yenilenebilir enerji kaynakları ile mutlu mesut yaşamaktadırlar. Ancak bir şeyi unuturlar; doğum kontrolünü!
5.000 kişinin yaşayabilmesi için dizayn edilen yüzer-şehir-ada The Ark, 50.000 kişiye ev sahipliği yapmaya başlar. Kaynaklar yetersiz kalır ve bu devasa duba, kaosun -her kurgu şehrin en az bir defa düştüğü- kucağına düşüverir. İç savaşın kıyısına kadar gelen, yüzer-şehir-ada sakinlerinden siz, ya güvenliği sağlayacak ya da kaosun sağ kolu olacaksınız.

Doom III’ün oyun motoru id Tech 4 ile hazırlanan Brink, yeni fikirleri ile dikkatleri üzerine çekiyor. Brink’in, yeni nesil FPS oyunlarına önderlik yapacağı iddia ediliyor. Gönüllerin şahı Wolfenstein: Enemy Territory’nin yapımcısı Splash Damage, bu yeni oyununda da bir diğer oyunu Enemy Territory: Quake Wars gibi multiplayer özelliği ön plana çıkaracak.
Brink’in can alıcı özelliği ise dinamik görev yaratma sistemi. Oyunda hikayenin akışına uygun olarak yaratılacak görevler, belli başlı taktiklerin uygulanmasını zorunlu kılacak. Aynı anda birden fazla görevin listelendiği görev çarkından canınızın istediğini seçtikten sonra, o an sunucuda olan takım arkadaşlarınızın da görev listeleri otomatik olarak bu seçim sonrasında güncellenecek. Diğer oyuncuların size yardım edip etmeyeceği onların bileceği iş deyip geçmemek lazım. Dinamik görev yapısı burada devreye giriyor. Sizin veya diğer oyuncuların, görevler sırasında aldığı kararlar direkt olarak görevin gereklerini etkileyecek. Ancak konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşma çabamız, sıkı ağızlı yapımcı sayesinde hüsranla sonuçlandı.
Karakterinizin görünümünden silahlarına, kişisel özelliklerinden yeteneklerine kadar her şey tarafınızdan değiştirilebilir olacak ve işin güzel kısmı ise yaptığınız değişiklikleri -anladığımız kadarıyla- bir şekilde geri alabiliyor olmanız. Görevin icap ettirdiği taktiğe uygun bir biçimde yapabileceğiniz bu değişikleri, o ana kadar kazandığınız tecrübe puanlarını kaybetmeden hem tek kişilik oyunda, hem de multiplayer oyunlarda uygulayabileceksiniz. Yani keskin nişancı özelliklerine sahip olmak yerine patlayıcı uzmanı olabilirsiniz. Online olarak kazandığınız tecrübe puanlarınızı ise tek kişilik oyunlarda da kullanabileceksiniz. (Terside mümkün.) Her ne kadar karakterler gerçek zamanlı bir şekilde değiştirilebilseler de firma, aldığınız kararların karakterin üzerinde fark edilebilir etkileri olacağını belirtiyor.
Oyunun grafikleri, hafiften bir akım haline gelmeye başlayan çizgi roman benzeri bir biçimde hazırlanıyor. id Tech 4’ün geliştirilmiş sürümünün, açık alanlarda hangi makineler tarafından çalıştırılabileceği sorusuna verilecek cevap, bizce oyunun FPS türüne liderlik yapmasından daha da büyük bir ilgi kaynağı olacağa benziyor.

Multiplayer veya tek kişilik, iki farklı taraf için 15’er bölüm hazırlanacağı doğrulanan Brink, multiplayer oyunlarda platform farklılığı gözetmeksizin sekiz kişinin aynı anda oynayabilmesine olanak tanıyacak. Gördüğümüz kadarıyla grafiklerin çok iyi durumda olduğunu da belirtmekte fayda var.
Brink’te de, serbest koşu öğelerinin olacağını belirtelim. S.M.A.R.T. denen ve bir tuşa basarak aktif hale getireceğimiz bu sistem sayesinde gerek bulmaca çözümü, gerekse strateji çeşitlemesi amacıyla karakterimiz, fikir babası oyuna göre daha kolay bir biçimde olsa da, çevreyi kullanarak hoplayıp zıplayabilecek. Mirror’s Edge’in çatışma konularında kısır kaldığını düşünenlere duyurulur.

[video=youtube;s-kVnw4RA80]http://www.youtube.com/watch?v=s-kVnw4RA80&feature=player_detailpage[/video]
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt