Bilgisayarım Çok mu kötü ?

Sponsorlu Bağlantılar

PALA.

PALA.

Üye
katılmıyorum artık soğutması iyi olan laptoplar masaüstü kadar performans gösterebiliyor.
İstediğiniz kadar katılmayabilirsiniz.
Bugüne kadar aynı dönemde üretilen mobil platformların masaüstü platformlar kadar performans gösterdiği asla görülmemiştir.
Isınma olayı üretimde kullanılan nanometreye bakıyor. 55 nm 'lık bir kart 110 watt tdp ihtiyacı olurken 32 nm'lik bir kartın 85 watt tdp ihtiyacı oluyor.

Üstelik 32 nm'lık kart daha güçlü kart.

Nanometre düştükçe ısınma azalıyor.
Isı sistemin verimliliğini düşürür, evet nm ile ısının düştüğü doğrudur ama güç olayı bunun farklı bir boyutudur.
Günümüzde oyunların sistem gereksinimlerinin arttığını, gerekli grafik işlemcilerinin yüksek frekans, bellek ve çekirdek sayısı olduğunu düşünürsek güç tüketiminin ısınmadan çok aslında oyunu gereksiniminden kaynaklandığını görülür.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK


ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
İstediğiniz kadar katılmayabilirsiniz.
Bugüne kadar aynı dönemde üretilen mobil platformların masaüstü platformlar kadar performans gösterdiği asla görülmemiştir.

Isı sistemin verimliliğini düşürür, evet nm ile ısının düştüğü doğrudur ama güç olayı bunun farklı bir boyutudur.
Günümüzde oyunların sistem gereksinimlerinin arttığını, gerekli grafik işlemcilerinin yüksek frekans, bellek ve çekirdek sayısı olduğunu düşünürsek güç tüketiminin ısınmadan çok aslında oyunu gereksiniminden kaynaklandığını görülür.
katılmama haklımı saklı tutmakla beraber yazımda kullandığım "masaüstüne kadar" kelime grubunda ifade etmek istediğim laptopların ham işlemci ve GPU gücünün uygun soğutma sağlandığındaki en üst performansının masaüstü performansına kadar olabileceğini belirtmektir. Laptopların performansı mobil işlemci kullanmaları sebebiyle daha düşüktür. Mobil işlemcilerin performansındaki kayıp ise işlemcinin güçsüz olması değil, beslemenin ve veri yollarının masaüstü anakartlara kıyasla daha düşük olmasıdır ve bu ilkeye göre kıyaslarsak sarf ettiğimiz enerjiye göre aldığımız performans çoğunlukla laptoplarda da yüksektir yani laptoplar daha verimlidir. Ayrıca aynı koşullar altında ve model numaraları aynı overclock edilmiş bir mobil işlemciyle overclock edilmemiş bir masaüstü işlemcinin performansını kıyaslarsak masaüstünün performansı laptopa göre daha bile aşağıda kalabilir. okuduğun için teşekkürler.
 
PALA.

PALA.

Üye
katılmama haklımı saklı tutmakla beraber yazımda kullandığım

Katılmama hakkınızı saklı tuttuğunuzu belirterek cümleye başlayıp, sonrada gizlemeden yani açıkça katılmadığınızı belirtmeniz :hmmm
Yazdıklarınızı okudum. Bu forumda en sevmediğim şeylerden birisi konuyu farklı boyutlara taşıyanlar ile beraber mesajlarımın silinmesidir.
Bundan sonra çokta açıklama yapmaya gerek kalmıyor ama işte konu dışı olmadığının altını çizmek için zamanımızı ayırıp cevap veriyorum.
Verimlilik kavramı ile güç kavramını iyi analiz ettiğinizde sorunun cevabını kendiniz vermiş olacaksınız.

Masaüstü platformlarda 1 den fazla gpu ve 1 den fazla cpu bağlanabilir bu şekilde en üst seviyede işlemler yapılabilir.
Yazdıklarınızdan bu durumun açıkça mobilden daha verimsiz olduğunu söylüyorsunuz. Verim bir güç ölçüsü değildir ve birimi yoktur.

Ör; Mustang çok yakıt tüketiyor diye verimsiz mi diyelim ? Peki ortaya çıkan güç ? Az yakıt tüketiyor diye Tofaş daha verimli diyelim, olur mu ?
Tüketim üzerinden verimlilik hesabı yaparak, ancak elektrik faturasından tasarruf edebilirsiniz, yapılan işten tasarruf edemezsiniz.

katılmama haklımı saklı tutmakla beraber yazımda kullandığım "masaüstüne kadar" kelime grubunda ifade etmek istediğim laptopların ham işlemci ve GPU gücünün uygun soğutma sağlandığındaki en üst performansının masaüstü performansına kadar olabileceğini belirtmektir. Laptopların performansı mobil işlemci kullanmaları sebebiyle daha düşüktür. Mobil işlemcilerin performansındaki kayıp ise işlemcinin güçsüz olması değil, beslemenin ve veri yollarının masaüstü anakartlara kıyasla daha düşük olmasıdır ve bu ilkeye göre kıyaslarsak sarf ettiğimiz enerjiye göre aldığımız performans çoğunlukla laptoplarda da yüksektir yani laptoplar daha verimlidir. Ayrıca aynı koşullar altında ve model numaraları aynı overclock edilmiş bir mobil işlemciyle overclock edilmemiş bir masaüstü işlemcinin performansını kıyaslarsak masaüstünün performansı laptopa göre daha bile aşağıda kalabilir. okuduğun için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ömer talat katı

Silinen Üye 2553318

Kapalı Hesap
Türkiye'de idare edeceksin maalesef. Ben öyle yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Katılmama hakkınızı saklı tuttuğunuzu belirterek cümleye başlayıp, sonrada gizlemeden yani açıkça katılmadığınızı belirtmeniz :hmmm
Yazdıklarınızı okudum. Bu forumda en sevmediğim şeylerden birisi konuyu farklı boyutlara taşıyanlar ile beraber mesajlarımın silinmesidir.
Bundan sonra çokta açıklama yapmaya gerek kalmıyor ama işte konu dışı olmadığının altını çizmek için zamanımızı ayırıp cevap veriyorum.
Verimlilik kavramı ile güç kavramını iyi analiz ettiğinizde sorunun cevabını kendiniz vermiş olacaksınız.

Masaüstü platformlarda 1 den fazla gpu ve 1 den fazla cpu bağlanabilir bu şekilde en üst seviyede işlemler yapılabilir.
Yazdıklarınızdan bu durumun açıkça mobilden daha verimsiz olduğunu söylüyorsunuz. Verim bir güç ölçüsü değildir ve birimi yoktur.

Ör; Mustang çok yakıt tüketiyor diye verimsiz mi diyelim ? Peki ortaya çıkan güç ? Az yakıt tüketiyor diye Tofaş daha verimli diyelim, olur mu ?
Tüketim üzerinden verimlilik hesabı yaparak, ancak elektrik faturasından tasarruf edebilirsiniz, yapılan işten tasarruf edemezsiniz.
verimlilik yapılan iş karşılığı harcanan maddenin birbirine oranıdır. mesela tofaş sadece az yakar . mustang ise sadece performanslıdır ve çok yakar. verimlilik düşük hacimli motordan maximum gücü almaktır. mustang performanslı diye verimli olmaz. mesela eski motorlarda 4litre makinadan 26beygir çıkıyordu
 
PALA.

PALA.

Üye
verimlilik yapılan iş karşılığı harcanan maddenin birbirine oranıdır. mesela tofaş sadece az yakar . mustang ise sadece performanslıdır ve çok yakar. verimlilik düşük hacimli motordan maximum gücü almaktır. mustang performanslı diye verimli olmaz. mesela eski motorlarda 4litre makinadan 26beygir çıkıyordu
Böyle bir verimlilik kavramı nerede var ? İş ile verimlilik farklı kavramlardır. Verimlilik bir enerji dönüşüm hesaplamasıdır. Konuyu noktalıyorum.
Söz konusu oyun oynamak ise her kullanıcı oyunu max performans ile oynamak ister, yüksek çözünürlükte oynamak ister. Tüketimi hesap etmez...

Aslan besleyen yemini düşünmez... Verilen örnekte amaç buydu.
 

Dobraokuyucu

Üye
Benimkinden iyi
Forumun en patatesi bende galiba su an :ehe
 
Silinen Üye 2625978

Silinen Üye 2625978

Kapalı Hesap
  • Kahkaha
  • Beğen
Tepkiler: Dobraokuyucu ve DarkredBlue61

Mehmet Zurna dürüm

Üye
Usta bunun özelliklerinin 2 katı laptop var bende ekran kartı gt 920m ben bile zor oynuyorum hadi 2-3 yıl önce gene idare ederdi ama yıl 2024 olmuş hatta 2025 e gireceğiz ve laptop kendini şuan zor açıyor artık uygulamalar/oyunlar yüksek sistem gereksinimleri istiyor şuan laptopum çöp yani senin laptop ne durumda bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Dobraokuyucu

Dobraokuyucu

Üye
Usta bunun özelliklerinin 2 katı laptop var bende ekran kartı gt 920m ben bile zor oynuyorum hadi 2-3 yıl önce gene idare ederdi ama yıl 2024 olmuş hatta 2025 e gireceğiz ve laptop kendini şuan zor açıyor artık uygulamalar/oyunlar yüksek sistem gereksinimleri istiyor şuan laptopum çöp yani senin laptop ne durumda bilmiyorum
Late 2006 macbook ile ayni özellikleri
Mesaj birleştirildi:

Ben memnunum office adobe acrobat edge üçgeninde beni götürüyor
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

Mehmet Zurna dürüm

Üye
Late 2006 macbook ile ayni özellikleri
Mesaj birleştirildi:

Ben memnunum office adobe acrobat edge üçgeninde beni götürüyor
Yok işlemci i5 7. Nesil benimkisi bu arada benim robot süpürge önerisi konusu neden silindi ya en son siz mesaj atmıştınız sanırım size bir bildirim geldi mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve Dobraokuyucu

Dobraokuyucu

Üye
Yok işlemci i5 7. Nesil benimkisi bu arada benim robot süpürge önerisi konusu neden silindi ya en son siz mesaj atmıştınız sanırım size bir bildirim geldi mi?
Bildirim gelmedi sanirim konunuz reklam konukari ile beraber güme gitti
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

Mehmet Zurna dürüm

Üye
Anlamadım @MAERKEK sizde bir açıklama yapar mısınız bana bir bildirim gelmedi ama
 
  • Beğen
Tepkiler: Dobraokuyucu ve MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Admin
  • Beğen
Tepkiler: Dobraokuyucu

Mehmet Zurna dürüm

Üye
Süpürge konunuzu hangi başlık altına açmıştınız ? İlgili admine/moderatöre durumu iletmeye çalışırım.
Konu dışı başlığının konu dışı alt başlığına açmıştım
 
Son düzenleme:
  • Düşünceli
Tepkiler: Dobraokuyucu ve Silinen Üye 2625978


Üst Alt