DeEenzameMan
Üye
-
Konu Sahibi
-
hiç araba kullanmayı bimeyen birisi olarak öneriyorumArkadaslar hepinize merhaba.
Yillardir hayalini kurdugum an geldi catti!
Otobus ve tramvay'lardan kurtulus gunum bugunn!
Cunku bugun yeni arabamin plakasi geldi ve artik gidip arabami alabilirimm
Yalniz bir sorun var oda;
Ben daha once yani 4 ay kadar otomatik vites araba kullandim ve manuel vites araba cok zor geliyor bana.
Internetten baktim ve cevremden bilgi aldim ama yeterli gelmedi sanirimm =/
Aramizda manuel vitesli araba kullanmayi bilen arkadaslar varsa su sorulari cevaplasalar?
Vites ne zaman degisir?
Kirmizi isikta beklerken vites hep 1'demi olmali?
Vitesin 2'ye yada 3'a atilacagi zaman ne zamandir?
Debriyaj tam olarak ne is gorur? Sadece vites degistirmek icin mi?
Daha yeni manuel kullandigim icin vitesi 1'atacakken 2'ye yada geriye atarsam (daha once basima geldii) araba herhangi bir zarar gorur mu?
Bu sorularimin yaninda manuel arac kullanmanin puf noktalari varsa ve benimle paylasirsaniz cok mutlu olurum.
Hocam ehliyeti alali 8 ay oldu olacak daha once otomatik arabadan baska birsey kullanmadim.bir dakka benim de bir sorum var, bunları bilmeden ehliyet nasıl aldınız?
Aynen hocam bende aynen debriyaja atip vitesi 1'e atiyorum hafiften gaz verip o sirada ayagimi debriyajdan cekiyorum ama araba stop ediyor. 5 kere denedimm hepsinde ayni sonuchiç araba kullanmayı bimeyen birisi olarak öneriyorum
yanınıza biriniz alınız ve onun dedikleriyle yapınız bi kaç tekrardan sonra alışırsınız yani öyleymiş
geçenlerde ilk kez arabaya bindim 4. denemede çalıştırdım sonra frene basarken felan illa debraja basmak gerekiyomuş felan felan hiç tahmin ettiğin gibi çıkmadı
yani bir bilen ile çalışın derim öncelikle
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullan inşallah.Vites ne zaman degisir?
Kirmizi isikta beklerken vites hep 1'demi olmali?
Vitesin 2'ye yada 3'a atilacagi zaman ne zamandir?
Debriyaj tam olarak ne is gorur? Sadece vites degistirmek icin mi?
Daha yeni manuel kullandigim icin vitesi 1'atacakken 2'ye yada geriye atarsam (daha once basima geldii) araba herhangi bir zarar gorur mu?
Bu sorularimin yaninda manuel arac kullanmanin puf noktalari varsa ve benimle paylasirsaniz cok mutlu olurum.
HahahaÖncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullan inşallah.
-Işıkta beklerken aracınızı her zaman boşal alın, debriyaja uzun süreli basarak beklemek baskı ve bilyenin ömrünü azaltır.
-Vites geçişlerini aracınızın kazandığı hıza veya devir göstergesine bağlı olarak yapınız. Devir göstergesine göre geçiş 2500+ üst vitese geçişi için ideal hızdır. Bu devirde vites geçişleri aracı yığdırmadan rahatlıkla geçiş sağlar.
-Debriyaj sadece vites değiştirmek için kullanılır, başka bir amacı yok.
-Debriyaja basıp vitesi 1yerine 2'ye atarsan araç biraz nazlı kalkış yapar, o anda gazı yeterince vermezsen motor stop eder. Geriye takarsan geriye gider. Yalnız hareket halindeki aracı kolay kolay geri vitesine geçiremezsiniz zaten. Yok ben geçirecem arkadaş deyip zorlarsan zararı o zaman görürsün.
Estagfurullah.Ben daha 15 yaşındayım ama babamın araba kullanmasına bakarak ve kendimde bi kaç kez kullanarak alıştım birazBu soruların çoğunu yanıtlayabilirim diğer arkadaşlar yanıtlamış gerçi ama neyse
1-Işıkta tabiki araba boşta duruyor ve ayak debriyajda olucak. ( nedenini bilmiyorum eniştem bana öyle söyledi)
2-Vitesi atma zamanı olarakta ben devir göstergesine pek bakmıyorum ama 3 ile 4 arasında atıyorum genellikle zaten vites atmazsan ve gaza yüklenirsen araba bağırmaya başlıyor vitesi atınca susuyor
3-Debriyaj arabayı kaldırırken ve vites atarken basılması gerekiyor.. Arabayı kaldırırken debriyaj pedalını ortaya doğru çekerken gaza yüklenince araba itiyo kendini zaten( Ayrıca ayağı debriyajdan çekerken arabanında motor sesi değişiyor )
4-Bu hiç başıma gelmedi ama sanırım araç dururken direk 2'ye attığında muhtemelen gaza sert basman gerekir yoksa araba stop eder. Geriye atarsan zaten bişe değişmez sadece arabayı ileri gidicek diye beklerken geri giderIşıkta falan vitesi atarken dikkat etki arkanda araba falan varsa küt diye girersin. Ki zaten vitesi " R " yani geriye atarken vitesi biraz zorlaman gerekir öyle 1'den 2'ye atar gibi kolay geçmez
Bu aşta akıl vermek gibi oluyor ama k.b.
Hocam ehliyeti alali 8 ay oldu olacak daha once otomatik arabadan baska birsey kullanmadim.
Gerci onuda tam kullanmadim
Ayrica ben Tr'de yasamadigim icin ehliyete 2 defa girip aldim.
Burda istedigin hergun ehliyet sinavina girebiliyorsun ve sana vites hakkinda, motor hakkinda birsey sormuyorlar.
Sadece; Trafik, sollama, otoban, onemli tabelalar ve kurallar soruluyor.
Hepsi bu.
Aynen hocam bende aynen debriyaja atip vitesi 1'e atiyorum hafiften gaz verip o sirada ayagimi debriyajdan cekiyorum ama araba stop ediyor. 5 kere denedimm hepsinde ayni sonuc
vites düşürerek frenlemek çok iyi ama 6dan bire tek tek inince de baska balata ömrü kısalır bence- Araç her zaman 1. viteste kaldırılmalıdır. Çünkü kalkış için en ideal vitesdir kendisi
- Sen aracı 3. vites hızında 1'e takarsan Allah muhafaza aracına takla bile attırabilirsin. Bunlara çok dikkat etmelisin. Çünkü vites atışlarında sadece şanzumana değil motorada dikkat etmelisin. Motor ne istiyor onu anlamalısın.
- Motorne istiyor kısmı vitesten kasıttır. Ne istediğini ancak pratik yaparak öğrenebilirsin.
- Otomatik viteslerde pek kullanamadığın bir özellik vardır düz vites araçlarda. MOTOR FRENİ. Aracın devrine göre vites düşürerek ilerlersen buna motor freni denir. Genellikle fren patladığı zamanlarda aracı yavaşlatıp durdurmak için kullanılır. Temkinlik olmak gerek.
- Araç 2500 devir civarından vites attırman @OttomaN TigeR 'ın da dediği gibi idealdir.
- Işıklarda yada park halinde beklemedeyken aracı viteste tutma. Baskı-balatanın ömrünün kısaltırsın.
Benim aklıma gelenlerdebu kadar. Bilen diğer arkadaşlarda bildiklerini ekleyerek yardımcı olacaklardır.
Hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin inşallah.
İllaki hocam ama yoruma dikkat ettiyseniz "Fren patlarsa" satırını göreceksiniz.vites düşürerek frenlemek çok iyi ama 6dan bire tek tek inince de baska balata ömrü kısalır bence
debriyaj baskı balatası başka ne içindir acabaVites degistirmeyeceginiz zaman ayağınızı debriyajdan uzak tutun, baskı balatanin ömrünü yersiniz, debriyaj balatası sadece vites değiştirmek için değildir ömrünü uzun tutunuz .
Araç kullanırken mutlaka
kural 1:
önünüzdeki araçla aranızda mesafe bırakın
2 aynaya bakarak, arkadaki arabaya göre araba kullanmayın her iki durum en çok kaza yapılan durumlardandır
takla atmaz da vites düşürerek frene asılmak mesafeyi kısaltır diye biliyorum ben3 hızıyla giderken 1 takınca takla atar ? Yok artık...
Vites düşerek yavaşla ? Yok artık...
1-3-5
1-3-4-6 gibi değişmelerde motor ömür kısaltır? Yok artık...
Vites değişimi aracın motoruna max. tork ve max hp aralıklarına uyarak atılabilir.
Devir ayarlandıkça 1-3-4-6 da yaparsın neden kısalacakmış ömrü.
Vites düşerek yavaşlamak da nedir ? bas frene uygun vitese tak yani.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?