Haber Microsoft'tan FingerShadow ile Pil Tasarrufu

Sponsorlu Bağlantılar

beats

beats

Üye
    Konu Sahibi
Microsoft'tan FingerShadow ile Pil Tasarrufu
Microsoft'un teknolojik geliştirmeler için kullandığı Microsoft Araştırma (Research) Laboratuvarları​
yeni bir gelişme daha kaydetti, FingerShadow. Microsoft Araştırma Asya Laboratuvarı çalışanları, FingerShadow diye adlandırdıkları teknoloji akıllı telefonların dokunmatik etkileşimlerine dayalı bir OLED ekran güç optimizasyonu olduğunu belirtiyorlar.


(On kullanıcıyla yapılan dokunmatik etkileşim testinden, iki kullanıcının okunanan ekran kapsama oranı davranışı.)

Teori (Özet) :
OLED ekranların akıllı telefonlar için güç tasarrufu sağladığı kabul edilmesine rağmen, akıllı telefonlar
hâlâ çok enerji tüketen modüllerden biridir. Yerel karartma gibi tekniklerin OLED ekranda güç tasarrufu için önerildiği, ancak ekranın soluk olması karar vermeyi zorlaştırdığı ve kullanıcı deneyiminin tehlikeye atılmasıyla sonuçlanabilir. Bir kullanıcı dokunmatik ekran üzerinden akıllı telefonla etkileşime girdiğinde sezgisel olarak kullanıcının parmakları ekran alanlarını kaplar ve bazı alanlar soluk olabilir. Dolayısıyla bu yazıda, biz kullanıcı görsel deneyiminden ödün vermeden FingerShadow'la daha fazla güç kazanmak için kullanıcı parmağının kapsadığı alanlar için yeni bir tekniği öneriyoruz.


(Farklı yerel karartma politikası örnekleri)

Biz on kullanıcının dokunmatik etkileşim davranışlarını okuduk ve ekranın ortalama %11.14'ünün​
parmaklarla kaplı olduğunu bulduk. Bu on kullanıcı için, tahminen FingerShadow ile %5.07 ~ %22.32 yaklaşık güç tasarrufu elde edebilirsiniz, önemsiz bir yükle ortalama %12.96. Biz mevcut akıllı telefon sistemlerinde FingerShadow'u uygulamanın zorlukları ve gelecekteki araştırma çalışmalarını tartışıyoruz.

Kaynak: , .
 
Son düzenleme:


4MaGuS

4MaGuS

Üye
kısaca sana belirli bir alan sunuyor ve sadece o kısmımı kullanabiliyorsun doğrumu anladım acaba
 
BelaMonte

BelaMonte

Üye
İyi de ben telefonda ekrana çift tıkla yı tüm gün açık bırakıyorum, sonra ki gün Full kapatıyorum hiç bir şey fark etmiyor, batarya gene aynı gidiyor. Dokunmatik bataryanın %2 sini filan etkiliyor bence, gerek bile yok ona. Bataryanın %80 ni işlemci götürüyor orası kesin de, ona bir çözüm bulsunlar
 
beats

beats

Üye
    Konu Sahibi
İyi de ben telefonda ekrana çift tıkla yı tüm gün açık bırakıyorum, sonra ki gün fu ll kapatıyorum hiç bir şey fark etmiyor, batarya gene aynı gidiyor. Dokunmatik bataryanın %2 sini filan etkiliyor bence, gerek bile yok ona. Bataryanın %80 ni işlemci götürüyor orası kesin de, ona bir çözüm bulsunlar
İşlemciler küçüldükçe enerji kullanımı azalıyor, örneğin S810 işlemciler seneye kullanılacak 20nm teknolojisini kullanıyor. Birkaç seneye 10nm ile daha da az kullanacak. Sanırım Lumia'dan bahsediyoruz, dokunmatik ekran gün boyu çalışmıyor ahizenin yanındaki sensör hareketi algılıyor ve dokunmatik aktif oluyor bu şekilde çift dokunma uyanma uygulaması kullanılıyor.

kısaca sana belirli bir alan sunuyor ve sadece o kısmımı kullanabiliyorsun doğrumu anladım acaba
Parmağın altında kalan kısmın ışığı kapanıyor parmağın civarındaysa ışığı kısılıyor.
 
oznkrts

oznkrts

Üye
Haber Microsoft'tan görsel samsung ne iş:zzz:
 
beats

beats

Üye
    Konu Sahibi
Haber Microsoft'tan görsel samsung ne iş:zzz:
FingerShadow sunum dosyasında var, kaynak 2 ye bakabilirsin. Cihaza neden takıldın, Samsung'un Windows Phone kullandığı cihazı yok mu ?
 
oznkrts

oznkrts

Üye
FingerShadow sunum dosyasında var, kaynak 2 ye bakabilirsin. Cihaza neden takıldın, Samsung'un Windows Phone kullandığı cihazı yok mu ?
Bildigim kadarıyla Samsun'un wp kullanan bi telefonu yok Çokta önemli degil zaten gözüme takılan saçma bi Ayrıntı sadece
 
Fenomenon

Fenomenon

Üye
çok da faydası olmaz. android'de çok daha yenilikçi uygulamar var. ancak o uygulamalar bile çok iyi tasarruf sağlamıyor.
 
Fenomenon

Fenomenon

Üye
Haber Microsoft'tan görsel samsung ne iş:zzz:
çünkü oled ekranları samsung üretiyor ismine de amoled diyor. bildiğim kadarıyla samsung dışında telefon için oled üreten firma yok. :)
 
beats

beats

Üye
    Konu Sahibi
Bildigim kadarıyla Samsun'un wp kullanan bi telefonu yok Çokta önemli degil zaten gözüme takılan saçma bi Ayrıntı sadece
Samsung Windows Phone 8 cihazları:


çok da faydası olmaz. android'de çok daha yenilikçi uygulamar var. ancak o uygulamalar bile çok iyi tasarruf sağlamıyor.
Bu bir uygulama değil, OLED ekranlarda bulunan özelliği geliştirip kullanıcının görselini etkilemeyecek seviyede sunmayı planlıyorlar.
çünkü oled ekranları samsung üretiyor ismine de amoled diyor. bildiğim kadarıyla samsung dışında telefon için oled üreten firma yok. :)
Samsung AMOLED ekranı geliştirerek Super AMOLED ekranı yaptı daha ince daha esnek hâle getirdi ve geliştimeler, sadece kendine Super AMOLED üretiyor ve başka kullanan marka da yok çünkü lisansıydı patentiydi ödemek zorundalar.
 

furkankaya559758

Üye
Firmaların pil konusunda acilen bir şey yapması gerekiyor. Microsoft dışında başka firmalar da uğraşıyor diye biliyorum. Bakalım hangisi pil kullanımını azaltabilecek.
 
Fenomenon

Fenomenon

Üye
sonuçta yazılımsaıl birşey. yani uygulama diyebiliriz. parmağın geldiği yeri karatıyor böylece daha az enerji tüketmiş oluyor. samsung'lardaki saving modlarının da temel prensibi bu.
 
BelaMonte

BelaMonte

Üye
İşlemciler küçüldükçe enerji kullanımı azalıyor, örneğin S810 işlemciler seneye kullanılacak 20nm teknolojisini kullanıyor. Birkaç seneye 10nm ile daha da az kullanacak. Sanırım Lumia'dan bahsediyoruz, dokunmatik ekran gün boyu çalışmıyor ahizenin yanındaki sensör hareketi algılıyor ve dokunmatik aktif oluyor bu şekilde çift dokunma uyanma uygulaması kullanılıyor.


Parmağın altında kalan kısmın ışığı kapanıyor parmağın civarındaysa ışığı kısılıyor.
Anladım ama çift tıkla dokunmayı gece boyunca uyurken açık bıraktığımda dahil 8 9 saatte %1 yada 2 batarya gidiyor. En önemlisi işlemci batarya konusunda
 
beats

beats

Üye
    Konu Sahibi
Anladım ama çift tıkla dokunmayı gece boyunca uyurken açık bıraktığımda dahil 8 9 saatte %1 yada 2 batarya gidiyor. En önemlisi işlemci batarya konusunda
Batarya 3400 mAh olunca haliyle, normal.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Alper


Üst Alt