Linux Kullanıcıları Klübü / Kurulum & Yardım & Destek

Sponsorlu Bağlantılar

Mobilator

Mobilator

Emekli Yönetici
Ben Ubuntu kurmadan önce killdisk ile bi low level format atmıştım ama % 57'de felan takılıyordu, harddisk ses yapıyordu, ilerleme olmuyordu.
Herşey silinince bende fazla zorlamadım öylece kurdum :)
 


MaxiHan

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Ben Ubuntu kurmadan önce killdisk ile bi low level format atmıştım ama % 57'de felan takılıyordu, harddisk ses yapıyordu, ilerleme olmuyordu.
Herşey silinince bende fazla zorlamadım öylece kurdum :)

bence low level formata gerek yok bir ubuntu için :)
 
Nextman

Nextman

Emekli Yönetici


Disk eski değil.Ama kullana kullana eskittiğimi düşünüyorum.Hissettiriyor yani.
Modeli Samsung 7200 RPM 1 Tb

İki partion olarak ayırmadıysan ve günlük kullanımda 8 saaten fazla kullanıp 4 yılı geçtiyse korkmanda fayda var derim :oke: .Gelelim ne yapabilirsin ? 3 bölmeni tavsiye ederim ve bilgisayarındaki ram'in 1,5 katı kadar Swap alanı öneririm diğer alanları farklı şekilde kullanırsın böylece diskinin tümünü kaybetmektense hata oranını azaltırsın :oke:
 
PriZm

PriZm

Üye


İki partion olarak ayırmadıysan ve günlük kullanımda 8 saaten fazla kullanıp 4 yılı geçtiyse korkmanda fayda var derim :oke: .Gelelim ne yapabilirsin ? 3 bölmeni tavsiye ederim ve bilgisayarındaki ram'in 1,5 katı kadar Swap alanı öneririm diğer alanları farklı şekilde kullanırsın böylece diskinin tümünü kaybetmektense hata oranını azaltırsın :oke:

Günlük max 4-5 saat pc kullanmışlığım olmuştur ama o da tatillerde falan.Zaten fazla zamanımda olmuyor.
Harddiskte zaten 3 bölüm var.W8 (150 gb) Data (625 gb) Data 2 de geri kalanı.

Harddiskin performansının azalmaya başladığınıda hissediyorum zaten.Oyunlar daha yavaş açılıyor, açıldıktan sonra dahi okuma yazma sesleri geliyor vsvs
4 gb ram var.6 gb swap mı olsun yani?
 
Nextman

Nextman

Emekli Yönetici


Günlük max 4-5 saat pc kullanmışlığım olmuştur ama o da tatillerde falan.Zaten fazla zamanımda olmuyor.
Harddiskte zaten 3 bölüm var.W8 (150 gb) Data (625 gb) Data 2 de geri kalanı.

Harddiskin performansının azalmaya başladığınıda hissediyorum zaten.Oyunlar daha yavaş açılıyor, açıldıktan sonra dahi okuma yazma sesleri geliyor vsvs
4 gb ram var.6 gb swap mı olsun yani?

Evet Alican kardeşim swap alanı yeterli.Birde disk bölümlemeni yeniden yapmanı tavsiye ederim silerek şansın varsa tabi.Ayrıca İstersen bu işlemlerden önce Hdtune programı ile diskin sağlığına bakabilirsin tabi çeşitli bir sürü uygulama var ama ben işyerinde bunu kullanıyorum :oke:
 
PriZm

PriZm

Üye


Evet Alican kardeşim swap alanı yeterli.Birde disk bölümlemeni yeniden yapmanı tavsiye ederim silerek şansın varsa tabi.Ayrıca İstersen bu işlemlerden önce Hdtune programı ile diskin sağlığına bakabilirsin tabi çeşitli bir sürü uygulama var ama ben işyerinde bunu kullanıyorum :oke:

Yarın İstanbul'a gidiyorum artık anca bu hafta sonu geldiğimde bakabilirim bunlara.Hdtune'ı da S-Not'a kaydettim :ehe
 
  • Beğen
Tepkiler: MaxiHan ve Nextman
Nextman

Nextman

Emekli Yönetici
M@cros

M@cros

Üye
Usb den çalıştırabileceğim en iyi linux sürümünü hangisi?En iyi derken performans kullanım kolaylıgı vs..Ve Türkçe desteği olması.
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Turkcede ubuntu :) usb dede fena degil
 
M@cros

M@cros

Üye
Teşekkürler
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Bisey degil :) linux mint veya xubuntu gibi sistemler daha hafiftir bunlarida deneyebilirsiniz
 
M@cros

M@cros

Üye
Eger kullanmaya baslarsam haber veririm
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Peki :)

- - - Eklendi - - -

Duzceli ;)
 
ismail

ismail

Üye
ubuntu kullandım ama zor geldi :D
O yüzden win8e gaçtım :)
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Usb den çalıştırabileceğim en iyi linux sürümünü hangisi?En iyi derken performans kullanım kolaylıgı vs..Ve Türkçe desteği olması.

Bence slax linux veya macbuntu olabilir usb icin. Pc icinde mint kullaniyorum
 
CABBAR

CABBAR

Üye
Multiboot programı aşağıdaki linkte olan mı ?
 
KayraBey

KayraBey

Üye
Bence bu sistemlerin hiçbir zor yanı yok.Alışılmış windows'a tabi uzun zamandır.tabuları yıkmak zor.ben hiç yabancılık çekmedim.tesadufen bir özelliğini bile öğrendim.mouse u mp3 dosyasının üzerine getirince 2 saniye sonra çalmaya başlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MaxiHan
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Ney :hmmm
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede


Üst Alt