Windows Phone öncesi Nokia Samsung’a Sataştı!

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bulutsuzgece

bulutsuzgece

Üye
    Konu Sahibi
Windows Phone öncesi Nokia Samsung’a Sataştı!


Microsoft ve Nokia eylül başında Windows Phone 8’i ve yeni Lumia cihazları tanıtacakları bir basın toplantısı yapmayı düşünüyorlar.

Nokia satış ve pazarlama müdürü Chris Weber, Samsung’u hedef aldığı tweetinde lafını esirgemedi: "Samsung 'note' et, yeni nesil Lumia yakında geliyor".

Nokia ve Microsoft 5 Eylül’de New York’ta yapılması planlanan etkinlik için habercilere davetiyeleri gönderdikten sonra, bu sataşma saatlerce tweet olarak kaldı. Nokia ve Microsoft, artık tamamen gelecek nesil Windows Phone donanım ve yazılımlarını tanıtacakları ve sonbahar sezonunda akıllı telefon piyasasındaki savaşı bir üst seviyeye taşıması beklenen etkinliklerine odaklandılar.

Weber'in tweetindeki “note” kelimesi; o gün aynı zamanda Samsung’un Galaxy Note 10.1 tabletinin ABD’de çıkışını duyurduğu gün olduğu için, hoş bir kelime oyunu da içeriyordu. Hatta belki söz konusu tweet daha da ötesi, Samsung’un Çarşamba günü iftiharla tanıttığı Galaxy Note telefonunu hedef alıyordu.

Acaba Weber gelecek Lumia’nın geniş ekranlı olacağını mı kastediyordu? Kimbilir belki de.

Weber'in sataşması bir yana, Nokia gelecek nesil Windows telefonlarına ilişkin oynayacağı kartları şimdiye kadar kapalı tuttu.5 Eylül’de neler olacağına ve neyin tanıtılacağına dair henüz kesin bir sızıntı olmadı. Windows Phone 8 hakkında birkaç şey biliyor olsak da, henüz her şeyi bilmiyoruz.

Microsoft bu yıl başında Windows Phone 8 ile gelecek bazı değişiklikleri açıklamıştı. Microsoft kendi platformunu kullanan donanım türlerini oldukça çoğalttı. Daha da ötesi, Windows Phone artık çok çekirdekli işlemciyi ve genişletilebilir hafızayı destekleyecek. Ayrıca 480 x 800, 768 x 1280 ve 720 x 1280 gibi daha yüksek ekran çözünürlüklerini de destekleyecek.

Platformda yapılan bu değişiklikler Nokia gibi donanım üreticilerine akıllı telefon dizaynı alanında daha çok özgürlük sundu. 4 çekirdekli ve yüksek ekran çözünürlüklerine sahip son teknoloji Android cihazların üstünlüğü göz önüne alındığında, Nokia’nın daha rekabetçi amiral bir cihaz açıklama olasılığı oldukça yüksek. Şimdiye kadarki mevcut Windows Phone cihazlar tek çekirdekli işlemci ve 800 x 480 çözünürlüğe sahipti.

’in bir diğer önemli yönü de Windows 8’le aynı çekirdeği paylaşıyor olması. Bu durum uygulama geliştiricilerin, akıllı telefon, tablet, bilgisayar v.b olmak üzere Microsoft’un tüm cihazlarını kapsayan uygulamalar yazmasını kolaylaştıracak. Microsoft sisteme aynı zamanda yakın alan iletişimi (NFC) ve Mobil Cüzdan özelliği de ekliyor. Mobil Cüzdan işlevi, Windows Phone 8 kullanıcılarına kredi kartı, banka kartı ve çeşitli üyelik kartı bilgilerini depolama imkanı vererek her şeyin tek uygulamadan yürütülmesini sağlayacak. Daha da ötesi, NFC üzerinden yapılacak banka işlemleriyle “tıkla ve öde” kolaylığı sağlanacak.

Nokia ve Microsoft birlikte hit olacak bir cihaz üretebilirler. Bir yandan Nokia’nın donanımı ileriye düzeye taşıması önem taşırken, aynı şekilde Microsoft’un da ortaya daha çok Windows Phone 8 özelliği koyması önem arz ediyor.

Alıntıdır.
Çeviri: bulutsuzgece
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihanî Sultan, yilmazaga ve ecel54


yilmazaga

Üye
Buutsuz gece gelecekteki telefonun hakkında baya çalışmalar yapıyorsun
 
  • Beğen
Tepkiler: bulutsuzgece
Cihanî Sultan

Cihanî Sultan

Üye
Tamam Note'un içine ettik.:D
Teşekkürler.:D
 
Mazlum Somer

Mazlum Somer

Üye
Eylul Ayi Gelsinn .. :)
 
MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
Aynen Eylül gelsin de ben de N9 a bir ağabey alayım :ehe
 
  • Beğen
Tepkiler: Esendağlı ve Mazlum Somer
abandonware

abandonware

Üye
şu lumialar çıkıyoda türkiyeye gelmiyoki :dry:
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye


çift çekirdekli tepe modeli yaparlarsa sinek avlamaktan yetişemeyecekler ama :kop:

Öyle diyorsunda çift çekirdekli bir Wp'li model 4 çekirdekli bir çok Android'in altından girer üstünden çıkar.İlk nesillerde 4 çekirdek ben beklemiyorum açıkçası.
 
aleranol

aleranol

Üye


Öyle diyorsunda çift çekirdekli bir Wp'li model 4 çekirdekli bir çok Android'in altından girer üstünden çıkar.İlk nesillerde 4 çekirdek ben beklemiyorum açıkçası.

vallahi kardeşim çok haklısın ancak şöyle birşey var ki iphone5 çıkacak tahmini 4 çekirdek. Olmayadabilir. Jb çıktı androidlere hızlandılar. Çok önemli değil tabi ama diğer cihazlarala boy ölçüşebilmek için s4pro/+ gibi bişey olmak zorunda. Her marka yeni çıkartacak. Eğer gerçek bomba olmazsa yazık olur.
 
bulutsuzgece

bulutsuzgece

Üye
    Konu Sahibi
Bence 5-6 Eylül'deki etkinlikte 2 çekirdekli cihazların yanı sıra ses getirecek 4 çekirdekli bir cihaz da tanıtabilir Nokia.
Ancak tabii ki 4 çekirdeklinin piyasaya çıkışı diğerlerinden daha sonra olacaktır.
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
Bence 5-6 Eylül'deki etkinlikte 2 çekirdekli cihazların yanı sıra ses getirecek 4 çekirdekli bir cihaz da tanıtabilir Nokia.
Ancak tabii ki 4 çekirdeklinin piyasaya çıkışı diğerlerinden daha sonra olacaktır.

Ben 2 çekirdekli modeli bile ocak ve şubattaki kongrelerden birinde tanıtıp daha büyük etki yaratmak istediğini düşünüyorum.İnşallah dediğin gibi 4 çekirdekli bir modelde geli :eller:


- - - Eklendi - - -



vallahi kardeşim çok haklısın ancak şöyle birşey var ki iphone5 çıkacak tahmini 4 çekirdek. Olmayadabilir. Jb çıktı androidlere hızlandılar. Çok önemli değil tabi ama diğer cihazlarala boy ölçüşebilmek için s4pro/+ gibi bişey olmak zorunda. Her marka yeni çıkartacak. Eğer gerçek bomba olmazsa yazık olur.

Kardeşim şimdi hız diyince uygulama açılmalarındaki 1-2 saniselik fark hiç bir kullanıcının umrunda olmaz 4 çekirdekli Android'ler karşısında.Geriye tarayıcı ve HTML5 olayı kalıyor ki bunların Wp8'de ne kadar başarılı olduğunu google'a 2-3 kelime yazarak bulabilirsin.E geriye ne kaldı oyun.Bunuda entegrasyon ve Microsoft'un geliştiricilere yedirdiği, yedireceği milyarlar ile kapatıyor ve bir Android'ten, IOS'tan daha iyi bir şekilde gelişecek marketi uygulama sayısı olarak değil kalitesi olarak.Android market olarak IOS'a büyük ihtimalle asla yetişemez ama Wp'nin geçmesi işten bile değil (Tabi bu olay 1 yılda falan olmaz).Normal şartlar artında Wp7 en stabil işletim sistemi dediğim gibi 2 çekirdekli bir model zaten şuanki 4 çekirdekli modelleri altüst eder JB'li modellerlede babalar gibi yarışır ve hatta tarayıcısı ile ezer bence.Tabi 4 çekirdek olursa kötümü olur olmaz :) Birde Nokia'nın değişik çalışmaları vardı performans konusunda :hmmm
 
aleranol

aleranol

Üye


Ben 2 çekirdekli modeli bile ocak ve şubattaki kongrelerden birinde tanıtıp daha büyük etki yaratmak istediğini düşünüyorum.İnşallah dediğin gibi 4 çekirdekli bir modelde geli :eller:


- - - Eklendi - - -



Kardeşim şimdi hız diyince uygulama açılmalarındaki 1-2 saniselik fark hiç bir kullanıcının umrunda olmaz 4 çekirdekli Android'ler karşısında.Geriye tarayıcı ve HTML5 olayı kalıyor ki bunların Wp8'de ne kadar başarılı olduğunu google'a 2-3 kelime yazarak bulabilirsin.E geriye ne kaldı oyun.Bunuda entegrasyon ve Microsoft'un geliştiricilere yedirdiği, yedireceği milyarlar ile kapatıyor ve bir Android'ten, IOS'tan daha iyi bir şekilde gelişecek marketi uygulama sayısı olarak değil kalitesi olarak.Android market olarak IOS'a büyük ihtimalle asla yetişemez ama Wp'nin geçmesi işten bile değil (Tabi bu olay 1 yılda falan olmaz).Normal şartlar artında Wp7 en stabil işletim sistemi dediğim gibi 2 çekirdekli bir model zaten şuanki 4 çekirdekli modelleri altüst eder JB'li modellerlede babalar gibi yarışır ve hatta tarayıcısı ile ezer bence.Tabi 4 çekirdek olursa kötümü olur olmaz :) Birde Nokia'nın değişik çalışmaları vardı performans konusunda :hmmm

haklısın dostum ama bir de şu yönden bak androidciler 4 çekirdek diye diye bitiremiyor. Eğer nokia da 4 çekirdekli model yapıpda uzun süre destek esirgemezse, hızıda müthiş olacağı için bu bana yarar :) çünkü bu üniversiteye kadarki son telefonum desteği yine çift çekirdeklilerde kesecek onun için endişeleniyorum. Sinek avlaması dememin sebebi ise henüz çoğu kişi wp yi uyduruk görüyor stabil falan bilmeyen çok kişi var. 4 çekirdekli çıkış yaparsalar da dikkat çeker. S4 işlemcisinin gücünü biliyorum yoksa :D
 
  • Beğen
Tepkiler: kullanıcıadları
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye


haklısın dostum ama bir de şu yönden bak androidciler 4 çekirdek diye diye bitiremiyor. Eğer nokia da 4 çekirdekli model yapıpda uzun süre destek esirgemezse, hızıda müthiş olacağı için bu bana yarar :) çünkü bu üniversiteye kadarki son telefonum desteği yine çift çekirdeklilerde kesecek onun için endişeleniyorum. Sinek avlaması dememin sebebi ise henüz çoğu kişi wp yi uyduruk görüyor stabil falan bilmeyen çok kişi var. 4 çekirdekli çıkış yaparsalar da dikkat çeker. S4 işlemcisinin gücünü biliyorum yoksa :D

Ya böyle Wp9 çıkmadan öyle güncelleme kesecek kadar büyük bir güncelleme olmaz bence.Wp9'a da en az 2-3 sene var zaten.Tabi 4 çekirdekli telefona bende hayır demem ama hem sonra üzülmemek için beklentileri fazla yüksek tutmamak lazım hemde çift çekirdeğin bile iyi performans vereceğini bilmek ;) Zaten 4 çekirdekli bir modeli bu kış tanıtırsa mükemmel bir patlama yapar diye düşünüyorum gelsinlerde görelim bakalım :eller:
 
crazy_oruc

crazy_oruc

Üye


haklısın dostum ama bir de şu yönden bak androidciler 4 çekirdek diye diye bitiremiyor. Eğer nokia da 4 çekirdekli model yapıpda uzun süre destek esirgemezse, hızıda müthiş olacağı için bu bana yarar :) çünkü bu üniversiteye kadarki son telefonum desteği yine çift çekirdeklilerde kesecek onun için endişeleniyorum. Sinek avlaması dememin sebebi ise henüz çoğu kişi wp yi uyduruk görüyor stabil falan bilmeyen çok kişi var. 4 çekirdekli çıkış yaparsalar da dikkat çeker. S4 işlemcisinin gücünü biliyorum yoksa :D

bence de 4 çekirdekli bi model kullanması gerek. Hali hazırda zaten şu an için wp androidin yarısı kadar popüler değil. Böyle olunca da insanların en çok tanıdığı işletim sistemi android oluyor adamlar stabil nedir çalışma sistemi nedir araştırmadan direk 4 çekirdek 1.5 ghz işlemci ooo süpermiş bu alıyorum diyerek alirlar ama bilmizler ki 2 çekirdekli bi wp telefonunun 4 çekirdeklik androidi ezeceğini tek çekirdekli lumia 900 ile 4 çekirdekli galaxy s3ün yarıştırılabilmesinin yanında çift çekirdekli wp modelinin hızını söylememe gerek yoktur galiba. İşte bu yüzden insanların fazla araştırma yapmadan telefon almasından dolayı nokia 4 çekirdekli bi model çıkarmalı. Hadi diyelim çıkarmadı bu sefer iyi bir reklam yapması gerekir.
 
Del Rey

Del Rey

Üye
Nokia'nın canı ne de kime sataşıyor. Piyasa değeri 10 milyar dolar olan Nokia, piyasa dedğeri İsrail'in yıllık gelirine eş değer olan (156 milyar dolar) Samsung'la dalga geçmiş. :hmmm Bir sorun var bunda.
 
aleranol

aleranol

Üye
birisi telefoncu birisi herşeyi yapıyor dostum. Arkadaşlarım dediğim de buydu işte :alkis: :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt