Türkiye’de Bilim Neden İlerlemiyor

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Amaru Shady

Amaru Shady

Üye
    Konu Sahibi
Türkiye’de Bilim Neden İlerlemiyor
Geçtiğimiz gün otobüs beklerken
aklıma bir soru takıldı. “Sizce
Türkiye’de bilim neden ilerlemiyor?”
diye sordum duraktakilere. Kimseden
çıt çıkmadı. Bir kez daha sordum. Yine
cevap gelmedi. Anladım ki insanların bu konuda en ufak bir fikri yok.
Oturup ülkemizde bilimin önünde ne
gibi engeller var, onları yazdım.


1- Coğrafi koşullar: Kabul etmeliyiz ki Türkiye engebeli bir coğrafyaya sahip.
Gün içinde habire yokuş inip çıkıyoruz.
Düşünün ki laboratuvar evinizden
daha yukarılarda bir yerde. Oraya
gitmek için o bayırı çıkmak
zorundasın. Pek çoğumuz böyle bir durumda “Amaan kim çıkacak o
yokuşu, bugün de bilim
yapmayıvereyim!” der. Oysa ki bir
Hollandalı evinden laboratuvara
koşarak gider çünkü yol dümdüzdür.
Düz ülkede herkes bilim yapar.

2- Kıskanç kadınlar: Maalesef Türk kadınının kıskanç yapısı da bilimin
önünde engeldir. Geçtiğimiz günlerde
bilimsel bir araştırma için laboratuara
kapanayım dedim, kız arkadaşım
burnumdan getirdi. Ben tam deney
tüplerini ısıtırken habire telefon çalıyor, mesajlar geliyor “Nerdesin
sen?, kim var yanında” diye. En
sonunda lanet olsun deyip deney
tüplerini kırdım. Deneyin ortasında insan rahatsız edilir
mi? Arşimet suyun kaldırma kuvvetini
bulurken içeri biri girseydi ne olurdu
hiç düşündünüz mü? Ben söyleyeyim,
rezil olurdu. Çünkü banyodaydı.
Bugün gemiler suyun üstünde batma korkusu olmadan gönül rahatlığıyla
yüzüyorsa bunda Arşimet’in bizlere
aşıladığı güven

3- Kılık kıyafetine dikkat etmeyen öğrenciler: Bu öğrenciler akademisyen ve bilim insanlarının
vaktini çalmaktadır. Pek çok bilim
insanı buluş yapmak yerine kampus
kapısında bu öğrencilerin içeri
girmesine engel olmak, hatta onları
kameraya çekmekle meşgul. Yazık değil mi o bilim insanlarına? Bilim
üretecekleri vakitten çalıyorsunuz. Bu
öğrenciler derhal kıyafetlerine
çekidüzen vermeli.

4- Batı’nın acayip ilerlemesi: Batı son 200 yılda çok fazla ilerledi. Öyle
böyle değil, aşırı ilerledi. Bir yerde
durur dedik, hayır, gene ilerledi. Tam
bir tur bindirme söz konusu. İnsanın
ister istemez şevki kırılıyor. Biraz
müsaade etseler, şöyle bir 5-10 yıl hiçbir şey yapmadan bekleseler olmaz
mıydı? Maalesef bu vicdan Batılılarda
yok. Oysa ki biz onları tam 500 yıl
bekledik. Tabii çok ilerleyince anlamsız
mevzulara yüklenmeye başladılar.
Batılı bilim adamları şimdi de ışık hızını
geçmeye çalışıyorlarmış. Sizce de biraz
abartmadınız mı? Işık hızı neyinize
yetmiyor anlamış değilim. Bir yere mi yetişeceksiniz? Işık hızı bence gayet
iyi. Büyüklerimiz bize aza kanaat
etmeyi öğretti. Bence siz de yetinmeyi
bilmelisiniz.

5- Bilim insanlarının maaşları çok yüksek: Bugün bir akademisyen maaşı bin 500-2 bin liradan başlıyor.
Siz onlara bu kadar para verirseniz har
vurup harman savururlar. Bence hiç
maaş verilmemeli. “Buluşu getir parayı
götür”, “Üç buluş yapana aylık akbil
bedava” gibi kampanyalar bilim insanlarını gayrete getirecektir.
Neymiş, kendilerini geliştirmek,
Batı’daki gelişmeleri takip etmeleri için
paraya ihtiyaçları varmış… Ne gerek
var ki? Neyini takip edeceksin,
adamlar aşmış diyorum.

6- İklim koşulları: İskandinav ülkelerinin gelişmiş olması soğuk
iklimle alakalı. Onlar şu an serin serin
otururken burada kavurucu bir sıcak
var. Bu sıcakta insanın bilim yapası
gelmiyor ki… Deney için tüp ısıtsan
“Kapat la şunu” derler. Norveçli bilim adamı açıyor
laboratuvarın pencerelerini, iki
taraftan esiyor efil efil. O ortamda
herkes bilim yapar. Biz burada
pencereyi açtığımızda içeri adeta alev
giriyor.
10 yıllık AKP iktidarında sıcakların arttığını da not düşmek
lazım. Yoksa unuturuz. Benim böyle
bazen aklıma bir şey geliyor, bir yere
not etmeyince hop aklımdan
çıkıveriyor. AKP öncesi yazları sıcak ve kurak,
kışları soğuk ve yağışlı geçen bir
ülkeyken artık yazları ateşte
kavruluyoruz. Sokakta deve görsek
şaşırmayacağız. Gittikçe Ortadoğu
ülkelerine benzediğimizin farkındayızdır umarım. Buna sessiz
kalamayız, Türkiye Katar olmayacak.

not: alıntı
 


VKUCUKSAHİN

VKUCUKSAHİN

Üye
Gayet güzel :oke:
 
GuitaristBoy

GuitaristBoy

Üye
bence eğitimsizlik doğuda falan 14 tane birden doğuruyolar sonra o çocuklarla ilgilenmeyince böyle bi kısım oluşuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: 55_BeRKaN_55
KayraBey

KayraBey

Üye
.......... 10 yıllık AKP iktidarında sıcakların arttığını da not düşmek lazım.Yoksa unuturuz.Benim böyle bazen aklıma bir şey geliyor, bir yere not etmeyince hop aklımdan çıkıveriyor. AKP öncesi yazları sıcak ve kurak,kışları soğuk ve yağışlı geçen bir
ülkeyken artık yazları ateşte kavruluyoruz. Sokakta deve görsek şaşırmayacağız. Gittikçe Ortadoğu ülkelerine benzediğimizin farkındayızdır umarım. Buna sessiz kalamayız, Türkiye Katar olmayacak.

Furkan sadece yuh diyorum daha da birşey demiyorum.AKP gelmeden önce kışları baca dumanı yüzünden sokağa çıkamıyorduk.Okullar tatil oluyordu.Yazları içme suyu için sokaklara gelen tankerlerin peşinden koşuluyordu.Sen bunları bilmezsin tabi.Allah aşkına biraz daha objektif bakalım olaylara.Rabbim mevsimlerin nasıl olmasını istiyorsa öyle oluyor sen AKP yüzünden diyorsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 55_BeRKaN_55 ve avcitalip
Amaru Shady

Amaru Shady

Üye
    Konu Sahibi
alıntı yazıyor orda abi :ehe
 
  • Beğen
Tepkiler: 55_BeRKaN_55
seribro

seribro

Üye
bilim için en önce düşüncelerin ön yargıların kısacası bilimin önündeki tüm engellerin dayatmaların kaldırılması yani zihinlerin özgür olması lazım bizim türkiye de ise maalesef
 
GuitaristBoy

GuitaristBoy

Üye


Furkan sadece yuh diyorum daha da birşey demiyorum.AKP gelmeden önce kışları baca dumanı yüzünden sokağa çıkamıyorduk.Okullar tatil oluyordu.Yazları içme suyu için sokaklara gelen tankerlerin peşinden koşuluyordu.Sen bunları bilmezsin tabi.Allah aşkına biraz daha objektif bakalım olaylara.Rabbim mevsimlerin nasıl olmasını istiyorsa öyle oluyor sen AKP yüzünden diyorsun :)
metin abi bu mevsimlerin değişmesi sadece allaha bağlı değildir :D şimdi örnek olarak paris i örnek vericem 10 sene aralıkla gittim tek farkın sarkozy nin ihtidarda olmasıydı son gittiğimde çok sıcak ve her yer çöp doluydu sıcaklıklar bu yüzdende artıyor
 
KayraBey

KayraBey

Üye
alıntı yazıyor orda abi :ehe

Yaşlıyım biliyorum... Sakallarımda beyazlar var amma hala bir iki şeyden çakıyorum yani :)


Konu Pondusss tarafından (18.06.2012 Saat 17:33:53 ) değiştirilmiştir.

Tabi ben yazıyı yazana kadar sen konuya alıntı olduğunu eklemişsin.Çorba oldu gitti iyi mi :) Dur bende yazıyı editliyim :P:


- - - Eklendi - - -

Yok şimdi edit yapmiyim.Yoksa düzenleme hakkım gider :)
 
avcitalip

avcitalip

Üye
Allah aşkına biraz daha objektif bakalım olaylara.Rabbim mevsimlerin nasıl olmasını istiyorsa öyle oluyor sen AKP yüzünden diyorsun :)

Allah'ın İşine Karışılmaz,Sanki Dünya Bir Oyunda Hile Kurmuşlar Kafalarına Göre Sıcaklıkları Arttırıp Azaltıyorlar Harbi Yuh Diyorum:naughty:
 
M. tAHA

M. tAHA

Üye


Furkan sadece yuh diyorum daha da birşey demiyorum.AKP gelmeden önce kışları baca dumanı yüzünden sokağa çıkamıyorduk.Okullar tatil oluyordu.Yazları içme suyu için sokaklara gelen tankerlerin peşinden koşuluyordu.Sen bunları bilmezsin tabi.Allah aşkına biraz daha objektif bakalım olaylara.Rabbim mevsimlerin nasıl olmasını istiyorsa öyle oluyor sen AKP yüzünden diyorsun :)
kesinlikle katılıyorum abi sana. bu yazı ne kadar alıntı olsa da buraya kasıtlı yazılmıs. ayrıca
3- Kılık kıyafetine dikkat etmeyen öğrenciler: Bu öğrenciler akademisyen ve bilim insanlarının
vaktini çalmaktadır. Pek çok bilim
insanı buluş yapmak yerine kampus
kapısında bu öğrencilerin içeri
girmesine engel olmak, hatta onları
kameraya çekmekle meşgul. Yazık değil mi o bilim insanlarına? Bilim
üretecekleri vakitten çalıyorsunuz. Bu
öğrenciler derhal kıyafetlerine
çekidüzen vermeli.
burda demek istediğini(yazan kimse artık) gayet net anladık.
ve anlaşılan bu yazan türkiye ye fransız kalmış.
 
avcitalip

avcitalip

Üye


Yaşlıyım biliyorum... Sakallarımda beyazlar var amma hala bir iki şeyden çakıyorum yani :)


Konu Pondusss tarafından (18.06.2012 Saat 17:33:53 ) değiştirilmiştir.

Tabi ben yazıyı yazana kadar sen konuya alıntı olduğunu eklemişsin.Çorba oldu gitti iyi mi :) Dur bende yazıyı editliyim :P:


- - - Eklendi - - -

Yok şimdi edit yapmiyim.Yoksa düzenleme hakkım gider :)

:D:D:naughty:

- - - Eklendi - - -


kesinlikle katılıyorum abi sana. bu yazı ne kadar alıntı olsa da buraya kasıtlı yazılmıs. ayrıcaburda demek istediğini(yazan kimse artık) gayet net anladık.
ve anlaşılan bu yazan Türkiye ye fransız kalmış.

Halan daha bu gerici zihniyet dimi:off:size ne kılık kıyafetten orası üniversite Askeriye Değil:off::oke:
 
M. tAHA

M. tAHA

Üye
avcitalip

avcitalip

Üye

bende aynı seyi soyluyorum.insan stediğini giymekte özgürdür.

tabi canım bunların hepsi Türkiye'nin önünü kapatma girişimleri...AB'de falan neden bu giyim olayı problem olmuyorda bizim ülkemizde problem oluyor onuda anlamış değilim ama artık RTE'sağolsun düzeltiyor işte...
 
Amaru Shady

Amaru Shady

Üye
    Konu Sahibi

kesinlikle katılıyorum abi sana. bu yazı ne kadar alıntı olsa da buraya kasıtlı yazılmıs. ayrıcaburda demek istediğini(yazan kimse artık) gayet net anladık.
ve anlaşılan bu yazan türkiye ye fransız kalmış.

kasıtlı yazdım tabi, yanlışlıkla yazamam. Biraz güldürdü beni ben de yazdım . Siyasi bir amacım yok.
 
M. tAHA

M. tAHA

Üye
tabi canım bunların hepsi Türkiye'nin önünü kapatma girişimleri...AB'de falan neden bu giyim olayı problem olmuyorda bizim ülkemizde problem oluyor onuda anlamış değilim ama artık RTE'sağolsun düzeltiyor işte...
bu cevabından dolayı kutluyorum seni.:alkisAmaç Geçmişi Müslüman bir ülkenin geçmişinden yozlaştırmak. Artık baska söze gerek yyok.


- - - Eklendi - - -



kasıtlı yazdım tabi, yanlışlıkla yazamam. Biraz güldürdü beni ben de yazdım . Siyasi bir amacım yok.
kasıttan demek istediğim siyasi amaçlı idi
 
  • Beğen
Tepkiler: avcitalip
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Siyasete kayabilecek bir konu...
Bir mizah dergisinden alıntılanmışa benziyor ama herkes mizahtan anlamıyor. Hele ki yandaşı olduğu siyasi partinin adı bir şekilde olumsuz bir cümle içinde geçiyorsa.

:locked:
 
  • Beğen
Tepkiler: avcitalip
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt