Mertcan c7, n900 ile basa cikar diyorsun yani ? bence henuz yeterli sistem programlari olmadigindan ve buyuk bir ihtimalle de olmayacagindan n9 da cikamaz ya neyse...
Bu arada iphone evet hizlidir ama cihaz olarak abartmayalim cunku o n900 un yarisi kadar is basaramaz kullanmadigim bir cihaz degil, hem iphone4 u hem ipad i kullandim ve ipad i hala kullanmaktayim ki zaten ikisi birbiri ile ayni cihazlar ve ikisini toplasan program destegi haric bir n900 etmezler nedenmi demeyin nedenlerini saymaktan biktim ama n900 iphone 4 u benim gozumde dorde katlar iphone un tek artisi kullanisli telefon arayuzu ve kasasinin inceligi ama hepsi o kadar geriye ne kalirsa n900 ona fark atar
Ama android icin ayni seyi soyleyemeyecegim cunku denizci o konuda hakli cunku android iphone gibi degil o iyi bir sistem kisacasi sistem olarak maemo ve meego ayarinda diyebiliriz... Yazilim fazlaligi ise apayri birsey o zaman android hepsinin onunde gelir ama bu sisteminin en iyi oldugunu gostermez cunku simdide denizcinin haksiz oldugu yere gelelim cunku meego su anda en ileri sistem durumundadir ve onun otomasyona yonelik ozel bir altyapisida varki henuz onun kimse farkinda bile degil...
Bu arada yine goruyorum ki herkes farkli yonlere cekmis konuyu, mesela symbian ?
Gorunurde her seyi yapabiliyor ama o halde nerede kaybediyor ? Neden nokia ondeyken symbian ile geride kaldi ?
Yine Denizcinin de n9 da yanildigi buyuk bir nokta var o da hiz
Cunku nasil symbian i ne kadar hizlandirirsan hizlandir olmuyorsa demekki hizda degil isletim sisteminde bir sorun var ....
Nedir o sorun ?
Bir islemi bir kac komut ile yapabiliyor olmasi ve isletim sistemi olarak grafik yeteneginin sinirli kalmasi yani iphone veya android veya maemo veya meego gibi yuksek rezulasyonlu ekranlari surebilecek alt yapiya sahip olmamasi iste sirf bu yuzden e7 gibi kocaman ekranli bir symbianin bile rezulasyonunun daha kucuk ekranli n900 den dusuk olmasi gibi ornek verebiliriz kisacasi symbian herseyden once yuksek cozunurluge izin vermiyor bu birinci dezavantaj
İkinci dezavantaj ise bir islemin birkac komut ile yapilabilmesi sorunu var ornegin maemoda sadece bir komut ile yapabilecegin bir islem symbianda uc komut ile yapildigi yerler var bu ne demektir biliyormusunuz n900 un 600 mhz oldugu bir yerde ayni sonuca ulasabilmek icin 600x3 yani 1800 mhz cpu hizina ihtiyac vardir demektir
Buradan yola cikalim ve n9 ile androidi kiyaslayalim android meego ya gore daha fazla komut ile daha az islem yapabilen bir isletim sistemi oldugu icin n9 un 1 ghz ile cikardigi isi android zaten 1,3 ile cikaramayabilir veya diger taraftan gidelim bu konularda en hizlisi iphone ios tur 1 ghz ile androide gore belki 1.5 ghz hizinda sonuc verir ama o da isletim sistemi olarak yeteneksizdir
Kisacasi cpu hizlari sadece ayni isletim sistemleri icin baz alinabilir isletim sistemi degistigi anda hersey degisir kasmalar donmalar sistemin yavas olmasindan daha cok programin yazim lisaniyla ve ne kadar gelistirilmis olduguyla ilgilidir yani donanimsal hiz demek cokta birsey ifade etmez yani n9 1 ghz ile yavas degildir kaldiki cortex a8 ile a9 arasinda yetenek farki da yok ustelik n9 cortex a8 in in en ust versiyonunu kullanmaktadir ve nokia bence n9 da a9 kullanmamakta iyi yapmaktadir cunku a9 kullanan androidlerin batarya omurlerindeki sefilligi de gormekteyiz
Diger taraftan n900 e gelelim sadece 256 mb ram diye millet tutturmus gidiyor sanki bilgisayarlardan bahsediyorlar cunku bilgisayarlarda ram asimi durumunda yavas olan hard diskten faydalanilir ve bu sistemede buyuk yavaslama meydana getirir fakat telefonlarda hafizanin tamami ram dir ve n900 de 256 ram doldugu anda standart ram den devam eder ve hicbir fark olmaz
Kisacasi bu isler yaz yaz bitmez ama bir gercek varki c7 2 ghz cpu kullansa dahi yine n900 e teget bile gecemeyecegi
gibi n9 da android in 1,5 ghz cpu lari karsisinda hic cuvallamaz bircok yerde de onlardan hizli calisabilir
Yazilimlar sonuca giden durumlari belirlemelidir ama burada hizdan bahsediyorsunuz hiz hepsinde yeterlidir hatta n900 de bile onu fazla dert etmeyin