Ekran Kartı Seçimi İçin Yardım Lütfen.

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Silinen Üye 524728

Silinen Üye 524728

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
Ekran Kartı Seçimi İçin Yardım Lütfen.
Arkadaşlar ben yeni bir ekran kartı alıcam ama kararsız kaldım. 3 tane ekran kartı var hangisini alıyim sizce yardım eder misiniz? Benim şuan ki Power Supply im 250 watt lık. Eğer nvidia ekran kartını alırsam güç kaynağı almama gerek kalmayak. Ama alsam fena da olmaz gibime geliyo. Bu arada bütcem en fazla 280 tl dir. Önerileriniz varsa paylaşabilirsiniz.

1) Zotac Nvidia Geforce 9800gt ECO:

Hafıza (RAM) Kapasitesi : 1 GB
Bellek Tipi : GDDR 3
Bellek Hızı : 1800Mhz
Bellek Arayüzü : 256 Bit
Çekirdek Hızı : 550Mhz
DirectX Versiyonu : 10
Shader Model : 4.0
Open GL : 2.1





2) Ati PowerColor HD 4850

Hafıza (RAM) Kapasitesi : 1GB
Bellek Tipi : GDDR3
Bellek Hızı : 950 MHz
Bellek Arayüzü : 256 bit
DirectX Versiyonu : 10.1
Open GL : 3.0
Çekirdek Hızı : 625 MHz
Shader Model : 4.1





3) Ati PowerColor HD 5670

Hafıza (RAM) Kapasitesi : 1GB
Bellek Tipi : GDDR3
Bellek Hızı : 667 MHz
Bellek Arayüzü : 128 bit
DirectX Versiyonu : 11
Çekirdek Hızı : 775 MHz
Open GL : 3.2
Shader Model : 5.0





Sistemim aşağıda verdiğim gibidir.
Ekran Kartı: Nvidia Geforce 6600 512mb 128 bit
İşlemci: İntel core2 duo e4500 2.2GHz
Anakart: Gigabyte GA-G41M-Combo
RAM: Kingston HyperX ddr3 1333Mhz 4GB
Power Suplly: 250 watt Eyfel
Hard Disk: WD 250 GB
İşletim Sistemi: Windows 7 Ultimate 64bit
 


futbol123

futbol123

Üye
5670 i ele bir kere.
4850 yi tercih et

----------Eklendi @ 19:27:03 ---------- Yazıldı @ 19:20:25 ----------

bu ekran kartlarına bak kardeşim fiyat gayet iyi POWERCOLOR HD6790 GDDR5 1GB 256BIT
 
L-LumieRe

L-LumieRe

Üye
bu kartlardan hangisini alırsan 250watt power yetmez kart guce bındıgınde guc dengesızlılerı olusur ve buyk ıhtımalle ekran kartını yada anakartı yakarsın...
Ekran kartı konusunda hd4850 almanı tavsıye edıyorum ve
kasadakı dıyer bılesenlerıde goz onunde bulundurarak 350 watt gercek400watt peak bır power almanı onerırım
 
Silinen Üye 524728

Silinen Üye 524728

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
5670 i ele bir kere.
4850 yi tercih et

----------Eklendi @ 19:27:03 ---------- Yazıldı @ 19:20:25 ----------

bu ekran kartlarına bak kardeşim fiyat gayet iyi POWERCOLORHD6790 GDDR5 1GB 256BIT

Tavsiyen için teşekkür ederim. Nvidia zotac 9800gt hakkında ne düşünüyorsun?



bu kartlardan hangisini alırsan 250watt power yetmez kart guce bındıgınde guc dengesızlılerı olusur ve buyk ıhtımalle ekran kartını yada anakartı yakarsın...
Ekran kartı konusunda hd4850 almanı tavsıye edıyorum ve
kasadakı dıyer bılesenlerıde goz onunde bulundurarak 350 watt gercek400watt peak bır power almanı onerırım


Zaten bende o power ı değiştirmeyi düşünüyodum. normali 200watt 250watt peak oluyo işte :) şimdi 100tl ye 500watt lık bir power suplly buldum onu alıcam.
 
futbol123

futbol123

Üye
eski bir ekran kartı tavsiye etmem directx11 desteklemiyor fiyatıda çok 40-50tl daha ekleyip hd6790 almanı tavsiye ederim ddr5 256bit directx11 destekli açamayacağın oyun yok
 
L-LumieRe

L-LumieRe

Üye
yılbasını beklersen internet siteleri indirim yapıyor daha ucuza 6790 alabilirsın .. Power olarak high power element 500watt almani tavsiye ediyorum 6850 ye bile guc sağlayacak gucu var
 
Silinen Üye 94869

Silinen Üye 94869

Kapalı Hesap
6790 önerilerini dikkate alırken 4850 ile aralarındaki fiyat farkını değerlendirmelisin. Elimden bir sürü ekran kartı geçti: (Ati Radeon hepsi) 9200 SE, X1550, 3650, 4670, 4850. Edindiğim tecrübe: Nvidia ekran kartları işlemcinin üzerine fazla yük bindirmiyorlar. Bu yüzden bu ekran kartları pahalı oluyor. Fizik motorları sayesinde işlemcinin yükünü üstlenebiliyorlar. Ancak bir noktadan sonra bu kartlarda yetersiz kalıyor.

3 gün önce işlemcim Core 2 Duo E4600 2.4Ghz idi. Ekran kartım HD 4850. NFS The Run (özellikle herkeste kasan bir oyunu örnek veriyorum) oyununu bu işlemciyle oynamaya çalıştığımda 640x480 LOW ayarlarda bile max. 25 FPS oluyordu (oyunda 30 FPS max. kilidi var). Bu oyunu doğru dürüst oynamak istiyorsan 30 FPS yi kesintisiz elde etmen lazım. Saniyelik 20 FPS ye kadar düşebilir ancak bu işlemciyle oyun bir yerden sonra devamlı 15-20 FPS oluyordu.

3 gün önce Core 2 Duo E4600 işlemcim yerine Core i5 2500K aldım ve yeni Core i serisi için anakartımı ve ramlerimide değiştirmek zorunda kaldım. Ekran kartım aynı kaldı. Şimdi NFS The Run oyununda tüm ayarlar ULTRA'da, Shadow HIGH'de, Vsync AÇIK, çözünürlük 1440x900'de iken kesintisiz 30 FPS alıyorum. Bazen saniyelik 25-20 FPS ye kadar düştüğü oluyor ancak oyun oldukça hızlı. Sadece şehirde bu FPS düşme olayı yaşanıyor.

Sonuç olarak ati ekran kartları işlemci gerektiriyor. Bunuda güzelce kanıtlamış oldum. HD4850 DX10.1 destekli kartın NFS The Run'ı bu kadar rahat oynatabileceğini kim bilebilirdi?

Serdar senin önerilerin doğrultusunda bazı Benchmark puanlarını gösteriyorum, fikir verir:







Bu da HD4850 & Core i5 2500K benim yaptığım test videosu (Shadow kapalı "normalde high'de de aynı sonucu verir" çünkü açınca sistemden kaynaklı cisimlerde kaybolma oluyordu):

[video=youtube;XFUJXop_qwA]http://www.youtube.com/watch?v=XFUJXop_qwA[/video]
 
Silinen Üye 524728

Silinen Üye 524728

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
6790 önerilerini dikkate alırken 4850 ile aralarındaki fiyat farkını değerlendirmelisin. Elimden bir sürü ekran kartı geçti: (Ati Radeon hepsi) 9200 SE, X1550, 3650, 4670, 4850. Edindiğim tecrübe: Nvidia ekran kartları işlemcinin üzerine fazla yük bindirmiyorlar. Bu yüzden bu ekran kartları pahalı oluyor. Fizik motorları sayesinde işlemcinin yükünü üstlenebiliyorlar. Ancak bir noktadan sonra bu kartlarda yetersiz kalıyor.

3 gün önce işlemcim Core 2 Duo E4600 2.4Ghz idi. Ekran kartım HD 4850. NFS The Run (özellikle herkeste kasan bir oyunu örnek veriyorum) oyununu bu işlemciyle oynamaya çalıştığımda 640x480 LOW ayarlarda bile max. 25 FPS oluyordu (oyunda 30 FPS max. kilidi var). Bu oyunu doğru dürüst oynamak istiyorsan 30 FPS yi kesintisiz elde etmen lazım. Saniyelik 20 FPS ye kadar düşebilir ancak bu işlemciyle oyun bir yerden sonra devamlı 15-20 FPS oluyordu.

3 gün önce Core 2 Duo E4600 işlemcim yerine Core i5 2500K aldım ve yeni Core i serisi için anakartımı ve ramlerimide değiştirmek zorunda kaldım. Ekran kartım aynı kaldı. Şimdi NFS The Run oyununda tüm ayarlar ULTRA'da, Shadow HIGH'de, Vsync AÇIK, çözünürlük 1440x900'de iken kesintisiz 30 FPS alıyorum. Bazen saniyelik 25-20 FPS ye kadar düştüğü oluyor ancak oyun oldukça hızlı. Sadece şehirde bu FPS düşme olayı yaşanıyor.

Sonuç olarak ati ekran kartları işlemci gerektiriyor. Bunuda güzelce kanıtlamış oldum. HD4850 DX10.1 destekli kartın NFS The Run'ı bu kadar rahat oynatabileceğini kim bilebilirdi?

Serdar senin önerilerin doğrultusunda bazı Benchmark puanlarını gösteriyorum, fikir verir:







Bu da HD4850 & Core i5 2500K benim yaptığım test videosu (Shadow kapalı "normalde high'de de aynı sonucu verir" çünkü açınca sistemden kaynaklı cisimlerde kaybolma oluyordu):

[video=youtube;XFUJXop_qwA]http://www.youtube.com/watch?v=XFUJXop_qwA[/video]


Benim işlemcim iyi olmadığı için ekran kartı olarak tercihim 9800gt olacak galiba. :) biraz daha ucuz olsa işlemciler core2quad işlemci almayı düşünüyorum ama fiyatları 380tl civarında :)
 
futbol123

futbol123

Üye
Benim işlemcim iyi olmadığı için ekran kartı olarak tercihim 9800gt olacak galiba. :) biraz daha ucuz olsa işlemciler core2quad işlemci almayı düşünüyorum ama fiyatları 380tl civarında :)
200tl ye i3 550 satılıyor :)
 
Silinen Üye 524728

Silinen Üye 524728

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
futbol123

futbol123

Üye
Fiyatı iyi güzel ama işlemciyi değiştirince en az i5 almak gerekiyor. ve anakartıda değiştirmek gerekiyor.
i3 te güçlü bir işlemci i5 te birtek turboboost var ve fiyatı i3 ün 2-3katı. i3 e overclock yaptınmı tamamdır yapmana bile gerek kalmaz hızlı işlemci core 2 quat işlemcilerdende güçlüdür
 
L-LumieRe

L-LumieRe

Üye
Benim işlemcim iyi olmadığı için ekran kartı olarak tercihim 9800gt olacak galiba. :) biraz daha ucuz olsa işlemciler core2quad işlemci almayı düşünüyorum ama fiyatları 380tl civarında :)

2. El corequad ıslemcı alabılırsın... Herseyın sıfırı sart degıl....
 
fullwar

fullwar

Üye
Durumun i5'e yetmiyorsa i3'te iyidir. Fakat dediğin gibi anakart değişecek. 9800gt seni bir süre götürür. Daha önce Sapphire HD 4850 Toxic (firmadan özel overclocklu) ve Powercolor HD 4870 kullandım. İkiside güzel kartlardır fakat Nvidia'ya oranla daha sorunlular. Fakat almışken daha yeni nesil uygun fiyatlı kartlar mevcut. En azından son teknolojileri üzerinde barındırıyorlar ve daha az enerji tüketiyorlar.
 

sakaryam54500

Üye


kendim kullanıyorum asus gt 440 350 w power ile rahat çalışan bir kart 3200 bellek hızı 820 çekirdek hızı + aldıgında içinden cıkan cd 'de asus geliştirdigi smart doctor programı var bunla overclok yapabilirsin rahat bir şekidee bios girmeden buda 4000 bellek hızı 900 çekirdek hızı oluyor bit bakımından 9800gtden geri kalsada bencede 9800gt yerden yere vurur :D:oke:
 
Silinen Üye 524728

Silinen Üye 524728

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
Arkadaşlar konu ile ilgilenen herkese çok teşekkürler. Ben ATİ PowerColor HD4850 almaya karar verdim. Hem fiyatı, Hem performansı, Hemde istediğim özellikler bu tercihi yapmama zorladı beni. Benim 200 watt lık power supply im bu ekran kartını çalıştırmaz. Bende bunun için yeni bir psu buldum, 350watt lık. Sitedeki yorumlarına bakılırsa çok güzel bir psu. Fakat 350 watt yeter mi HD4850 için?.
 
Silinen Üye 94869

Silinen Üye 94869

Kapalı Hesap
Arkadaşlar konu ile ilgilenen herkese çok teşekkürler. Ben ATİ PowerColor HD4850 almaya karar verdim. Hem fiyatı, Hem performansı, Hemde istediğim özellikler bu tercihi yapmama zorladı beni. Benim 200 watt lık power supply im bu ekran kartını çalıştırmaz. Bende bunun için yeni bir psu buldum, 350watt lık. Sitedeki yorumlarına bakılırsa çok güzel bir psu. Fakat 350 watt yeter mi HD4850 için?.

Sanmıyorum ama o kartı 300W PSU da bile çalıştırabilen varmış (helal olsun :kıskıs:). Ben bile bu kart için Frisby 450W PSU almıştım. Bence alabiliyorsan geçrek 500W değeri veren bir PSU al bir daha ömür boyu düşünmezsin. Mesela ben ekran kartımı yükselteceğim zaman mecburen 500W OCZ marka PSU alacağım. Eğer önceden bütçem olsaydı şimdi böyle bir masrafa girmeyecektim :oke:
 
fullwar

fullwar

Üye
Sanmıyorum ama o kartı 300W PSU da bile çalıştırabilen varmış (helal olsun :kıskıs:). Ben bile bu kart için Frisby 450W PSU almıştım. Bence alabiliyorsan geçrek 500W değeri veren bir PSU al bir daha ömür boyu düşünmezsin. Mesela ben ekran kartımı yükselteceğim zaman mecburen 500W OCZ marka PSU alacağım. Eğer önceden bütçem olsaydı şimdi böyle bir masrafa girmeyecektim :oke:

Ben 300W'ta kullanıyordum HD 4850'yi.
 
fullwar

fullwar

Üye
işlemci modelin, anakartın, kasa içindeki fan sayısı, acaba bunlar nedir senin bilgisayarında?

O zamanki bilgisayarım Intel C2D E8400, Kingston 2gb DDR2 800mhz, Asus P5K SE, İşlemci ve ekran kartı hariç 2 tane fan. HD 4850'den sonrada aynı 300W psu'yla HD 4870 kullandım banamısın demedi. Tabi bu PC 2 yıl önceydi. Şimdi Intel i5 750, TeamXtreem Dark DDR3 1600mhz 4gb, 2 tane (SLI) Nvidia Galaxy GTX 260+ 896mb 448bit (fabrika çıkışlı özel overclocklu artırılmış performans), ASUS P7P55 LX, StealthXStream Absolute 1000W psu kullanıyorum.
 
Silinen Üye 524728

Silinen Üye 524728

Kapalı Hesap
    Konu Sahibi
O zamanki bilgisayarım Intel C2D E8400, Kingston 2gb DDR2 800mhz, Asus P5K SE, İşlemci ve ekran kartı hariç 2 tane fan. HD 4850'den sonrada aynı 300W psu'yla HD 4870 kullandım banamısın demedi. Tabi bu PC 2 yıl önceydi. Şimdi Intel i5 750, TeamXtreem Dark DDR3 1600mhz 4gb, 2 tane (SLI) Nvidia Galaxy GTX 260+ 896mb 448bit (fabrika çıkışlı özel overclocklu artırılmış performans), ASUS P7P55 LX, StealthXStream Absolute 1000W psu kullanıyorum.

Sen 300 watt lık psu ile kullanmışsın. Benimki 200watt üstelik psu in PCI-Express için güç çıkışı yok. :) bu durumda güç kaynağı almam farz oldu bana :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt