mustif
Üye
Nokia'dan Yeni İşletim Sistemi: Meltemi
Nokia'dan Yeni İşletim Sistemi: Meltemi
Son yıllarda zor günler geçiren Nokia, 'Meltemi' adını verdiği yeni bir işletim sistemi üzerinde çalışmaya başladı. Meltemi giriş seviyesi uygun fiyatlı akıllı telefonlarda kullanılacak.
Bu arada Reuters'un haberine gore 1400 kisiyi işten cikartan Nokia 3400 kişiyide birkac ay icinde işten cikartilacagini bildirdi.
Son yıllarda zor günler geçiren Nokia, 'Meltemi' adını verdiği yeni bir işletim sistemi üzerinde çalışmaya başladı. Meltemi giriş seviyesi uygun fiyatlı akıllı telefonlarda kullanılacak.
Wall Street Journal gazetesinin haberine göre akıllı telefon cephesinde kendine ait bir işletim sistemi bulunmayan Nokia, Meltemi adını verdiği Linux tabanlı yeni bir işletim sistemi üzerinde çalışıyor.Meltemi kelimesinin kaynağı ise Türkçe'de Meltem olarak bilinen rüzgarınYunanca ismi. Projede ortaya çıkacak olan yeni işletim sisteminin ağırlıklı olarak giriş seviyesi akıllı telefonlarda kullanılacağı belirtiliyor.Üst ve orta seviyedeki ürünlerde ise Microsoft ile yapılan anlaşma gereğiWindows Phone 7 tercih edilecek. Ancak uzun vadede bu yeni işletim sisteminin üst seviye modellerde de kullanılıp kullanılamayacağı şimdilik belirsiz bir konu.Symbian işletim sistemini sonlandırmaya karar vermesinden sonra ilk kez yeni bir çözüm üzerine yoğunlaşan Nokia, kendine ait bir işletim sisteminin önemini anlamış görünüyor
(shiftdelete)
(shiftdelete)
Bu arada Reuters'un haberine gore 1400 kisiyi işten cikartan Nokia 3400 kişiyide birkac ay icinde işten cikartilacagini bildirdi.
akşam akşam güldürdün beni helal olsun 

