nasa-mars aracıyla irtibatı kaybetti

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tofy

Üye
    Konu Sahibi
nasa-mars aracıyla irtibatı kaybetti
NASA Mars aracıyla irtibatı kaybetti
NASA’nın 10 yıldır Mars’ın yörüngesinde bulunan Mars Global Surveyor ile kopan iletişimi yeniden kurmaya çalışıyor.




NASA mühendisleri, Mars Global Surveyor’ın güneş panellerini kontrol eden motorlardan birinin devrde dışı kaldığı tahmin ediyor. Mars Global Surveyor’ın yönetiminden sorumlu Thomas Thorpe, enerji tasurrufu için güvenlik moduna alınması nedeniyle aracın anten ve vericilerinin Dünya ile irtibatının kaybolabileceğini vurguluyor.



Mars Global Surveyor, Kasım 1996’da uzaya gönderilmişti. O zaman için son derece gelişmiş bir kamera sayesinde Mars Global Surveyor, binlerce yüksek çözünürlüklü fotoğraf gönderdi. Mars yörüngesindeki 4 araçtan biri olan Mars Global Surveyor, suyun varlığına dair ipuçları bulmuş, Mars inmiş ve inecek araçlar için uygun bölgeler keşfetmişti. Diğer araçlar ise şöyle; Mars Reconnaissance Orbiter, Mars Odyssey ve ESA aracı Mars Express.

kaynak:ntvmsnbc
 


perfectlover

Üye
Opportunity, Surveyor derken Nasa'nın araçları birbir ellerinden kayboluyor.
 
SALVADORE

SALVADORE

Üye
kim yürütüyor bu araçları :bilmem: demekki uzaydada yan kesiciler var :ehe: :ehe:
 

perfectlover

Üye
İşte o tam bir komedi Dermantes.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular



Üst Alt