Tuncay.erol
Üye
Polis imdat'a tuhaf sorular
Vatandaşların "her konuda" aradıkları "155 Polis İmdat Hattı"na 1 yılda yaklaşık 8 milyon ihbar geldi. Telefon ve elektronik ortamdan yapılan ihbarların yüzde 27'si asılsız çıktı.
Vatandaşların gerek asayiş, gerekse özel konularda çekinmeden aradıkları 155 Polis İmdat Hattı, kesintisiz 24 saat hizmet veriyor. Hatta geçen yıl 7 milyon 943 bin 942 ihbar yapıldı.
İhbarların 106 bin 345'i e-mail yolu ile gelirken, 7 milyon 837 bin 597 ihbar telefonu da polis tarafından değerlendirmeye alındı.
Polis yaptığı araştırmalar sonucunda, 1 Ocak-31 Aralık 2008 tarihleri arasında gelen ihbarların yüzde 27'sinin "asılsız olduğunu belirledi. Telefonla yapılan ihbarların 2 milyon 214 bin 82'si, elektronik ortamdan yapılan ihbarların ise 33 bin 233'ü asılsız çıktı.
Türkiye genelinde en çok ihbarın yapıldığı iller İstanbul, Bursa ve Ankara oldu. Vatandaşlar, geçen yıl İstanbul'da telefon ve e-mail yoluyla 5 milyon 292 bin 270 başvuru yaparken, ikinci sırada yer alan Bursa'ya 556 bin 300 ihbar geldi. 378 bin 562 ihbarın yapıldığı Ankara'yı, 368 bin 800 ihbarla İzmir izledi.
İstanbul'da yapılan ihbarların yüzde 35.32'si, Bursa'da yüzde 1.2 si, Ankara'da ise yüzde 0.06'sı asılsız çıktı. En az ihbarların yapıldığı illerde ilk sırayı 454 ihbarla Hakkari alırken, bu ili 526 ihbarla Van, 866 ihbarla da Yalova izledi. Hakkari'de yapılan ihbarların yüzde 35.46'sı, Van'da yapılan ihbarların yüzde 26.62'si, Yalova'da yapılan ihbarların da yüzde 25.4'ü asılsız olduğu tespit edildi.
Türkiye genelinde vatandaşların ihbarda bulundukları 155 Polis İmdat Hattı'nda, toplam 650 personel görev yapıyor. Haftanın 7 günü, günde 24 saat dönüşümlü olarak çalışan ekipler, vatandaşların "her konuda" yaptığı şikayetleri dinliyor ve başvuruları değerlendiriyor.
155 Polis İmdat Hattı'na gelen ihbarlardan bazıları, polise bile "pes" dedirtiyor.
İzlediği dizinin sonunu soran meraklı bir vatandaştan, yaramazlık yapan çocuğunun korkutulmasını isteyen anneye kadar gelen birçok telefonda vatandaşlar polisten görevleri olmayan konularda yardım istiyor.
Gece yarısı kapıda kalan vatandaşın polisten çilingir istemesi, sabah okula geç kalmaktan korkan bir öğrencinin telefon numarasını vererek "uyandırın" demesi, ders yapmasını engelleyen çocuğun küçük kardeşini şikayet etmesi gibi vatandaşla polis arasında gerçekleşen ilginç diyaloglar, polisin asli görevini yapmasını engelliyor.
Görevliler, 155 Polis İmdat Hattı'nın, polise ihtiyaç duyan vatandaşlarla polis arasındaki irtibatı sağlamak amacıyla hizmet verdiğini belirtti. Hattın suçlunun bir an önce yakalanması veya devam eden mağduriyetin giderilmesi gibi konularda hayati önem taşıdığına işaret eden yetkililer, gereksiz 155 Polis İmdat Hattının meşgul edilmemesini istedi.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Vatandaşların "her konuda" aradıkları "155 Polis İmdat Hattı"na 1 yılda yaklaşık 8 milyon ihbar geldi. Telefon ve elektronik ortamdan yapılan ihbarların yüzde 27'si asılsız çıktı.
Vatandaşların gerek asayiş, gerekse özel konularda çekinmeden aradıkları 155 Polis İmdat Hattı, kesintisiz 24 saat hizmet veriyor. Hatta geçen yıl 7 milyon 943 bin 942 ihbar yapıldı.
İhbarların 106 bin 345'i e-mail yolu ile gelirken, 7 milyon 837 bin 597 ihbar telefonu da polis tarafından değerlendirmeye alındı.
Polis yaptığı araştırmalar sonucunda, 1 Ocak-31 Aralık 2008 tarihleri arasında gelen ihbarların yüzde 27'sinin "asılsız olduğunu belirledi. Telefonla yapılan ihbarların 2 milyon 214 bin 82'si, elektronik ortamdan yapılan ihbarların ise 33 bin 233'ü asılsız çıktı.
Türkiye genelinde en çok ihbarın yapıldığı iller İstanbul, Bursa ve Ankara oldu. Vatandaşlar, geçen yıl İstanbul'da telefon ve e-mail yoluyla 5 milyon 292 bin 270 başvuru yaparken, ikinci sırada yer alan Bursa'ya 556 bin 300 ihbar geldi. 378 bin 562 ihbarın yapıldığı Ankara'yı, 368 bin 800 ihbarla İzmir izledi.
İstanbul'da yapılan ihbarların yüzde 35.32'si, Bursa'da yüzde 1.2 si, Ankara'da ise yüzde 0.06'sı asılsız çıktı. En az ihbarların yapıldığı illerde ilk sırayı 454 ihbarla Hakkari alırken, bu ili 526 ihbarla Van, 866 ihbarla da Yalova izledi. Hakkari'de yapılan ihbarların yüzde 35.46'sı, Van'da yapılan ihbarların yüzde 26.62'si, Yalova'da yapılan ihbarların da yüzde 25.4'ü asılsız olduğu tespit edildi.
Türkiye genelinde vatandaşların ihbarda bulundukları 155 Polis İmdat Hattı'nda, toplam 650 personel görev yapıyor. Haftanın 7 günü, günde 24 saat dönüşümlü olarak çalışan ekipler, vatandaşların "her konuda" yaptığı şikayetleri dinliyor ve başvuruları değerlendiriyor.
155 Polis İmdat Hattı'na gelen ihbarlardan bazıları, polise bile "pes" dedirtiyor.
İzlediği dizinin sonunu soran meraklı bir vatandaştan, yaramazlık yapan çocuğunun korkutulmasını isteyen anneye kadar gelen birçok telefonda vatandaşlar polisten görevleri olmayan konularda yardım istiyor.
Gece yarısı kapıda kalan vatandaşın polisten çilingir istemesi, sabah okula geç kalmaktan korkan bir öğrencinin telefon numarasını vererek "uyandırın" demesi, ders yapmasını engelleyen çocuğun küçük kardeşini şikayet etmesi gibi vatandaşla polis arasında gerçekleşen ilginç diyaloglar, polisin asli görevini yapmasını engelliyor.
Görevliler, 155 Polis İmdat Hattı'nın, polise ihtiyaç duyan vatandaşlarla polis arasındaki irtibatı sağlamak amacıyla hizmet verdiğini belirtti. Hattın suçlunun bir an önce yakalanması veya devam eden mağduriyetin giderilmesi gibi konularda hayati önem taşıdığına işaret eden yetkililer, gereksiz 155 Polis İmdat Hattının meşgul edilmemesini istedi.