Güneydoğu'ya iki yeni il

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Love Prince

Love Prince

Üye
    Konu Sahibi
Güneydoğu'ya iki yeni il
Hükümet son dönemde sokak eylemlerinin en çok yaşandığı iki ilçe Yüksekova ve Cizre'yi il yapmak için harekete geçti. MGK'da ele alınan düzenlemeye Genelkurmay da sıcak baktı.






Hükümet, son dönemde terör merkezli sokak eylemlerinin en çok yaşandığı Yüksekova ve Cizre’yi il yapmaya hazırlanıyor. Bu amaçla, İçişleri Bakanlığı’ndaki yasal hazırlıkların son aşamasına geldiği öğrenildi.

Bakanlığın, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatını beklediği, bu talimat sonrasında ilgili düzenlemeleri Bakanlar Kurulu’nda görüşülmek üzere Başbakanlık’a göndereceği kaydedildi. Kararın Milli Güvenlik Kurulu toplantılarında da ele alındığı, Genelkurmay Başkanlığı’nın da olumlu görüş bildirdiği öğrenildi.

Sokak hareketlerinin merkezleri



Beş kentte büyükşehir belediye başkanlığı kurulması için çalışmalar yürüten İçişleri Bakanlığı, iki ilçenin il yapılması çerçevesinde başlattığı çalışmalarda son aşamaya geldi. Bakan Beşir Atalay’ın talimatı sonrasında harekete geçen İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Şırnak’ın Cizre, Hakkari’nin Yüksekova ilçelerinin “il statüsüne yükseltilmesi” için gereken yasal çalışmaların alt yapısını tamamladı.

Bugüne kadar geçen sürede özellikle terör örgütü PKK ve bağlantılı grupların Yüksekova ve Cizre’de gerçekleştirdiği sokak hareketleri kamuoyunda büyük yankı uyandırıyordu. Geniş bir yelpazede alınan tüm önlemlere karşın her iki ilçedeki örgüt yapısının tam olarak çözülememesi ve örgüt faaliyetlerinin halktan da destek görmesi dikkat çekiyordu.

Alınan bilgilere göre, geçtiğimiz MGK toplantılarında da konu masaya yatırılırken, Cizre ve Yüksekova’nın il yapılması görüşü değerlendirmeye alındı. Bu çerçevede, hükümetin açılım çalışmalarını koordine eden ve yürüten İçişleri Bakanlığı’nda her iki ilçenin de il yapılması için yasal çalışma başlatıldı. Genelkurmay Başkanlığı’nın da konuya olumlu baktığı kaydedildi.

Batıda il olmayı bekleyen birçok ilçe bulunmasına karşın, hükümetin hem demokratik açılım projesine destek olmak, hem de terör merkezli toplumsal olayların önlenebilmesi amacıyla Cizre ve Yüksekova’nın il yapılmasını benimsediği öğrenildi. İçişleri Bakanlığı’nın, terör örgütünün etkin olduğu söz konusu iki ilçenin il yapılmasıyla ilgili gereken tasarılarını geçtiğimiz günlerde tamamladığı belirtildi.

Bakanlığın, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’dan gelecek son talimat sonrasında, yasal düzenlemeleri Bakanlar Kurulu’nda görüşülmesi için Başbakanlık’a göndereceği öğrenildi.

İl olursa olanaklar artacak


İki ilçe, il olmaları halinde bir yandan yeni olanaklara, diğer yandan da güvenlik önlemleri kapsamında idarenin daha etkin olduğu bir yapıya kavuşacak. Ekonomik ve siyasi anlamda bir çok değişiklik iki ilçedeki halkın günlük yaşamını büyük ölçüde etkileyecek.

2554 sayılı İller İdaresi Yasası çeçevesinde her iki ilçe büyük olanaklara elde edecek. Halen il merkezlerinde faaliyet yürüten bir çok kamu kurum ve kuruluşun hem personel sayısı artırılacak hem de ilçelerde faaliyeti olmayan yeni kamu kurum ve kuruluşları kurulacak. Böylece, her iki ilçedeki kamu personeli istihdamı artırılacak.

İlgili yasa çerçevesinde hükümetin kaymakam yerine kentlere atayacağı valiler daha geniş yetkilere sahip olacak. Valiler il güvenliğinin sağlanmasında da etkin rol alacak.



CNNTÜRK
 


qirL1903

qirL1903

Üye
Alla alla şaşırdım hayırlısı ..
 
greenmile

greenmile

Üye
vay anası allahın köylerini bile il yapıyorlar biz hala balıkesire bağımlı kalıyoruz:S
 
aRdiLê

aRdiLê

Üye
HayırLı UğurLu Olsun ALLAH Kısmet ederse yaKında ERciş'te iL oLuyoR Doğu AnadoLu'yada yeni bir il geliyor ERciş'Li oLmak bir başka güzeL oLuyor böyLe haberler duyunca (.
 
aRdiLê

aRdiLê

Üye
Siverek'te iL oLur yaKında meraK etme (.
 
Love Prince

Love Prince

Üye
    Konu Sahibi
yahu bu 2 ilçe özel, güvenlik ve kalkınma gibi nedenlerle il oluyorlar.
 
greenmile

greenmile

Üye
siz mi biz mi

cizre 99.000 falan il oluyor
siverek 350.000 yerinde sayıyor


il olmak için sadece nüfus yetmez türkiyenin 6.büyük limanı bandırma'da,Dünyanın en büyük bor fabrikası bandırmada,Ortadoğunun en büyük gübre fabrikası bandırma'da.Dünyaya açılan bir sanayi şehiridir bandırma.Ayrıca türkiyenin tavukçuluk sektöründe lider yeri de bandırma'dır.Ayrıca Türkiyenin tüm il ve ilçeler arasında en gelişmiş 23.şehirde bandırmadır.İl olabilmek için nüfusun yanında pekçok kriterin sağlanması gerek aslında bunları göz önüne alındığında Bandırma siverek,cizrenin çok önünde.Zaten Akdeniz Üniversitesi'nin yaptığı çalışmada İl olması gereken ilçelerde alanya 1.ci bandırma ise 2. sırada ama siyasi görüşler hep engel bunlara.doğu daki yerler gelişsin diye il yapıyorlar çoğunlukla


--------------- Ekleme ---------------

yahu bu 2 ilçe özel, güvenlik ve kalkınma gibi nedenlerle il oluyorlar.

bende il olmak istiyorum:D:D kimliğimde hala balıkesir yazıyor utanıyorum ya başbakan bandırma da il olmayacak dedi umudumuz başka iktidara artık
 
arslansem

arslansem

Üye
Karar doğru ve mantıklı ;)
 
zaza

zaza

Üye
il olmak için sadece nüfus yetmez türkiyenin 6.büyük limanı bandırma'da,Dünyanın en büyük bor fabrikası bandırmada,Ortadoğunun en büyük gübre fabrikası bandırma'da.Dünyaya açılan bir sanayi şehiridir bandırma.Ayrıca türkiyenin tavukçuluk sektöründe lider yeri de bandırma'dır.Ayrıca Türkiyenin tüm il ve ilçeler arasında en gelişmiş 23.şehirde bandırmadır.İl olabilmek için nüfusun yanında pekçok kriterin sağlanması gerek aslında bunları göz önüne alındığında Bandırma siverek,cizrenin çok önünde.Zaten Akdeniz Üniversitesi'nin yaptığı çalışmada İl olması gereken ilçelerde alanya 1.ci bandırma ise 2. sırada ama siyasi görüşler hep engel bunlara.doğu daki yerler gelişsin diye il yapıyorlar çoğunlukla


--
tamam belki bandırma kadar olamaz ama siverek nufüs bakımından olsun illere olan uzaklık olsun yüz ölçümü bakımından olsun bu tür farklı istatistiklerde cizreden daha iyi konumda ve 84 yıl önce il olup tekrar ilçe statüsüne alınan bir şehirdir

araştırmalar 1 yıl sürmüş diyorlar ama
http://www.maxicep.com/haber-kosesi...ercekleri-yansitmiyor-436402.html#post3038009
 
greenmile

greenmile

Üye
tamam belki bandırma kadar olamaz ama siverek nufüs bakımından olsun illere olan uzaklık olsun yüz ölçümü bakımından olsun bu tür farklı istatistiklerde cizreden daha iyi konumda ve 84 yıl önce il olup tekrar ilçe statüsüne alınan bir şehirdir

araştırmalar 1 yıl sürmüş diyorlar ama
http://www.maxicep.com/haber-kosesi...ercekleri-yansitmiyor-436402.html#post3038009


cizrenin il olma sebebi tamamen güvenlik amaçlı bütün güvenlik tedbirleri bi kat artacak.Doğuda daha önce il olanlarda güvenlik sebebiyle il yapıldılar.Yoksa bırak cizreyi ili olan şırnak bile hak etmiyor il olmayı.

Nüfusa göre il yapmıyorlar yoksa pek çok örnekleri var ülkede anca şanlıurfa büyük şehir statüsüne geçerse o zaman olabilir.
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
siz mi biz mi

cizre 99.000 falan il oluyor
siverek 350.000 yerinde sayıyor

İl yaparken nüfusa bakılmıyor . Şayet bakılsa Ardahan'ı nüfusu 7 bin iken il yapmazlardı. Şu anki nüfusu ise 18 bin küsür.

Nüfus kriteri sadece Büyükşehir Belediyesi'nde var. 750 bin yazıyor kanunda ancak Erzurum 360 bin küsür nüfusa sahip iken Büyükşehir Belediyesi ile yönetiliyor.
 
zaza

zaza

Üye
cizrenin il olma sebebi tamamen güvenlik amaçlı bütün güvenlik tedbirleri bi kat artacak.Doğuda daha önce il olanlarda güvenlik sebebiyle il yapıldılar.Yoksa bırak cizreyi ili olan şırnak bile hak etmiyor il olmayı.

Nüfusa göre il yapmıyorlar yoksa pek çok örnekleri var ülkede anca şanlıurfa büyük şehir statüsüne geçerse o zaman olabilir.
urfa zaten büyük şehir statüsüne geçecek iller arasında ilk sırada zaten bakanlar sırf büyük şehir yapmak için toplantıları urfada düzenlediler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt