sarabin yararlari

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
Dinime küfreden müslüman olsa :)
Praetör u dinlemeyin o sizi doğru yoldan çıkarmaya çalışıyor :seytan: ayyas admin :d:
 


Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Dinime küfreden müslüman olsa :)
Praetör u dinlemeyin o sizi doğru yoldan çıkarmaya çalışıyor :seytan: ayyas admin :d:
Hee insanları yoldan çıkarmaya çalışan deccal benim. Zaten bugün yarın İsrafil de sûrunu çalar :d:
Hey Yarabbim :d:
Türkişikoyboy; ben küfrediyorsam ya bende de vardır ya sende de yoktur :yavrum:
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
Sende de var öyleyse Preatör :kro2: :d:
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
Tamam ışte ikisinde de aynı şeyi söylüyorum :D
Yani sen de yobazsn diyorum :d:
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Bir de kıvırabilse :d:
 
huri$

huri$

Üye
    Konu Sahibi
:ehe
:aha::aha::aha:
Biri şarap mı dedi? :D Damardan girmişsin Huriş, müthiş bir konu :D Kaptın teşekkürü!.. :D

Ya zulada bir tane Şirince'den gelme çilekli şarabım var, içemiyorum, kıyamıyorum :( Ama bozulacak sonunda:D
Huriş oyunuma gelirsen senden güzel bir şarap istiyorum :D Fransa'dan gelme bir Cabarnet Sauvignon istiyorum ona göre :D

Bu arada şarabın yararlarını görmemek için gözümüzü kapatmamız gerekiyor. 9-10 yaşından beri alkolle tanışığım, senelerdir de favori içkim olan kırmızı şarabı bol miktarda tükettim. Ancak bugüne kadar BİR KERE BİLE sarhoş olmadım!.. Sınırını bildiğiniz müddetçe kırmızı şarap en yararlı içeceklerden birisidir ve doktor reçetelerine dahi girmiştir!
Bana gelince... Son derece sağlıklıyım :oke:
Çoğu elbette zararlı!.. Ama kirazın da çoğu zararlı! Bir oturuşta bir kilo kirazı bitirmek hiç de zor değil. Sonra kolesterol-şeker ile uğraşır durursunuz. Her şeyi kararında kullanmak gerekiyor.

Bu arada şaraptaki her şey üzümde yok, "üzüm suyu içerim aynı şey" yanlış bir düşünce.Son olarak;
In vino veritas :oley
sagol ata
ben $arap hakkinda çok fazla bi$ey bilmem ama burda su dan fazla $arap tuketiliyor.. bir yere gidecegi zaman insanlar hediye olarak $arap goturuyor.. comte diye bi peynir çe$idi var onunla birlikte sarap onlara ziyafet gibi bi$ey diyebilirim .... bu ulke nufusunda ya$li orani çok çok yuksek açikçasi ben sarabin yararli olduguna inaniyorum.. haa içmiyorum haram oldugu için o ayri
yilba$i zamaninda e$imin i$yerinden bize çok $arap hediye ediyolar garaj $arapla dolu diyebilirim istedigin $arap olsun ne etcez onlari arabayla gelirsek hepsini getirem :)


rakı içen öldüde su içen ölmedi dimi ya:icelim:
:ehe:ehe

Avukat gelmiş, artık şarap çok masumdur :d:
hiç kari$miyorum bu tarti$maya:ehe:ehe
 
Mehmet

Mehmet

Emekli Yönetici
O halde aynen devam hesaplar pardon günahlar Praetor'e nasılsa:icelim::d:
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
Zemzem versem içmezsiniz he :ehe
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
garaj $arapla dolu diyebilirim istedigin $arap olsun ne etcez onlari arabayla gelirsek hepsini getirem
:aha:
O halde aynen devam hesaplar pardon günahlar Praetor'e nasılsa:icelim::d:
Adamın biri yapar eder Şeytana atarmış suçu... Öyle bir fıkra vardı sonunda Şeytan çıkıp geliyordu... Ama pek insan içinde anlatılabilecek bir şey değil, bir ara anlatırım özelden. Ona benzedi seninki de :D
 
Mehmet

Mehmet

Emekli Yönetici
:aha:Adamın biri yapar eder Şeytana atarmış suçu... Öyle bir fıkra vardı sonunda Şeytan çıkıp geliyordu... Ama pek insan içinde anlatılabilecek bir şey değil, bir ara anlatırım özelden. Ona benzedi seninki de :D
biliyorum Hacı biliyorum:kop2:
 
kol@j

kol@j

Üye
içmeye bir yudum varsa bir fıçıda vardır...
insanın da elinin ayarı yoktur...
üç beş yudum içilecek diye kimlerin başına ne dert açtı hesap edin...
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Şarap içmenin araba kullanmaktan daha zararlı olduğunu düşünmüyorum. Kontrolsüz insanın eline araba vereceğine şarap ver; en azından sızar kalır bir köşede, çoluğunu çocuğunu ezmez :d:
 
ĄRMOЙİ

ĄRMOЙİ

Üye
praetor imzan çok güzel :oke:" Leş, bize göre rezildir ama, domuza, köpeğe şekerdir,helvadır".
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Afiyet olsun :oke:
 
kol@j

kol@j

Üye
aman rakı içen öldü de su içen ölmedi mi?

Öldükten sonra münker nekir gelmedi mi?
:naughty:
 
Yasminozz

Yasminozz

Üye
satırlarıma başlamadan önce şunu belirtmeliyim ki konuyu okumadım... :aha: sadece son iki sayfaya göz attım...ki okumama gerek yok şarabın yararlarına dair bi çok konu okumuştum..sağlığa yararı konusunda problem yok... :)

ben içkinin dini boyutuna yaklaşıcam... :D kuran-ı kerim de içki ile alakalı bi çok ayet vardır...

“Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem bir içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz. Bunda aklı eren kavim için elbette ibret vardır.” (Nahl Sûresi, 67) Bu ayette içkinin güzel rızk olmadığı açıklanmıştır. Bu ayetin nüzulü ile, içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdi. Aslında bu ayetin inzali ile, içkinin ileride haram olacağı da anlaşılmıştı.

“Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür.” (Bakara Sûresi, 219)

“Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.” (Maide Sûresi, 90)

“Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide Sûresi, 91)

gibi...

içki içmek dinimizce haramdır...azı da çoğuda...ama bunun hesabı sadece tabiki de Allah a verilecektir...o yüzden de kimse kimseye genel ahlak ve kuralları aşmadığı sürece ve insanları rahatsız etmediği sürece karışamaz..insanlar günahlarını ve sevaplarını seçmekte özgürdürler...ama kimse kendinden fetva veremez...bişi haramsa haramdır...bunu söyleyen de ne Enes'tir ne Ali'dir ne Veli'dir ne de Yasminoz dur...bunu söyleyen kuran-ı kerim dir ve onu yollayan da inandığımız taptığımız kulu olduğumuz Allah cc dir...her ne kdr şaka ile söylenmiş olduğunu biliyo olsam da içkiyle ilgili yorum yapanlar yobaz değildir... :D

mesela ben orucumu 10 yaşımdan beri tutar ama namaz kılmam...ikisi de farzmıdır farzdır..ama bu bana kalmış bişi...hesabını Allah a vericem başka hiç kimseye deil...yararı vardır yoktur beni bağlamaz bnm baktığım pencerede o haramdır ve ben ağzıma sürmem...herkesin penceresi farklıdır...ve dediğim gibi bu bnm 4-4 lük bi müslüman olduğumu göstermez ama yobaz olduğumuda... :)
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici

:ehe

--------------- Ekleme ---------------

satırlarıma başlamadan önce şunu belirtmeliyim ki konuyu okumadım... :aha: sadece son iki sayfaya göz attım...ki okumama gerek yok şarabın yararlarına dair bi çok konu okumuştum..sağlığa yararı konusunda problem yok... :)

ben içkinin dini boyutuna yaklaşıcam... :D kuran-ı kerim de içki ile alakalı bi çok ayet vardır...

“Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem bir içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz. Bunda aklı eren kavim için elbette ibret vardır.” (Nahl Sûresi, 67) Bu ayette içkinin güzel rızk olmadığı açıklanmıştır. Bu ayetin nüzulü ile, içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdi. Aslında bu ayetin inzali ile, içkinin ileride haram olacağı da anlaşılmıştı.

“Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür.” (Bakara Sûresi, 219)

“Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.” (Maide Sûresi, 90)

“Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide Sûresi, 91)

gibi...

içki içmek dinimizce haramdır...azı da çoğuda...ama bunun hesabı sadece tabiki de Allah a verilecektir...o yüzden de kimse kimseye genel ahlak ve kuralları aşmadığı sürece ve insanları rahatsız etmediği sürece karışamaz..insanlar günahlarını ve sevaplarını seçmekte özgürdürler...ama kimse kendinden fetva veremez...bişi haramsa haramdır...bunu söyleyen de ne Enes'tir ne Ali'dir ne Veli'dir ne de Yasminoz dur...bunu söyleyen kuran-ı kerim dir ve onu yollayan da inandığımız taptığımız kulu olduğumuz Allah cc dir...her ne kdr şaka ile söylenmiş olduğunu biliyo olsam da içkiyle ilgili yorum yapanlar yobaz değildir... :D

mesela ben orucumu 10 yaşımdan beri tutar ama namaz kılmam...ikisi de farzmıdır farzdır..ama bu bana kalmış bişi...hesabını Allah a vericem başka hiç kimseye deil...yararı vardır yoktur beni bağlamaz bnm baktığım pencerede o haramdır ve ben ağzıma sürmem...herkesin penceresi farklıdır...ve dediğim gibi bu bnm 4-4 lük bi müslüman olduğumu göstermez ama yobaz olduğumuda... :)

Yorumstar :D
Güzeldi, bir de özgürlük kısmı var, biz söyleriz isteyen içer isteyen içmez :)
 
kol@j

kol@j

Üye
yolun ortasına mayın tarlasını koy, isteyen geçsin istemeyen geçmesin...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt