Doğuş Pertez
Admin
Porsche Cayenne S Hybrid: Elektrik İle Çalışabiliyor! ( Özellikleri / Fiyatı / Resimleri )
Otomobil hayali kuranların adresi olan Porsche firması, Toyota’nın Prius ve Honda’nın Civic Hybrid modellerinden sonra, yenilenebilir enerji ile çalışan Cayenne S Hybrid isimli modelini duyurdu. Yüksek maliyetli otomobiller üretmesine rahmen yükselen akaryakıt fiyatları, geri dönüşüme dönük çevre kaygıları ve yenilenebilir enerji olanağı Porsche firmasını yeni modelini duyurması üzerinde baskı yapmış gibi duruyor.
( Porsche Cayenne S Hybrid'in dış tasarımının önünden bir görsel resim )
Jip tasarımına sahip olan Cayenne S Hybrid, hem benzinli hem de elektrikli olarak çalışabiliyor. Buda araço kendi alanında hem en güçlü, hem yakıt bakımından en uygun, hemde yenilik bakımından en yenilikçi kılıyor. Araç bu gücünü ise ilk hibrit teknolojisi ile çalışan otomobil modelinin bundan 111 yıl öncesinde Porsche'nin kurucusu Ferdinand Porsche tarafından tasarlanmasından ele alıyor.
( Porsche Cayenne S Hybrid'in dış tasarımına ait arka yüzden bir görsel resim )
Araç 333 beygir (245 kW) gücündeki 3 litre V6 motor kullanırken, Hibrit tasarımın diğer kolu olan elektrik motoru ise 47 beygir (34 kW) gücünde yani Porsche Cayenne S Hybrid, toplamda 389 beygir (279 kW) güç ve 440nm tork üretebilen bir model. , 8 kademeli Tiptronic S şanzımanla ileten araç, DFI adı verilen Doğrudan Yakıt Enjeksiyon sistemi, tam hibrit yapısı, VarioCam Plus ve otmatik dur-kalk sistemi gibi teknolojilerle , daha çevreci bir kimlik ortaya koyarken, gerek performans gerekse de emisyon değerleri açısından sınıfının en güçlü temcilsilerinden biri olarak gösteriliyor.
( Porsche Cayenne S Hybrid'in içtasarımının araç kompitinden bir görsel resim )
Araç hiprit teknolojisinin yanı sıra 12 Kilometre başında bir litrelik yakıt tüketimiyle ve 6.1 saniyede 100 Kilometre hızına ulaşmasıyla da tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. 9-inç daha uzun olan ve dingil mesafesi 1.6-inç arttırılan araç, kozmetik anlamda da ciddi değişikler içeriyor. Ön tasarımı güncel Cayenne modellerine oldukça yakın olan 2011 model Cayenne S Hybrid, en radikal değişikliklerini ise iç ve arka tasarımında yaşıyor.
Araçın Amerika’da çok kısa bir süreç içerisinde 67.000 Dolar’a satışa sunulması bekleniyor.
( Porsche Cayenne S Hybrid'in dış tasarımının önünden bir görsel resim )
Jip tasarımına sahip olan Cayenne S Hybrid, hem benzinli hem de elektrikli olarak çalışabiliyor. Buda araço kendi alanında hem en güçlü, hem yakıt bakımından en uygun, hemde yenilik bakımından en yenilikçi kılıyor. Araç bu gücünü ise ilk hibrit teknolojisi ile çalışan otomobil modelinin bundan 111 yıl öncesinde Porsche'nin kurucusu Ferdinand Porsche tarafından tasarlanmasından ele alıyor.
( Porsche Cayenne S Hybrid'in dış tasarımına ait arka yüzden bir görsel resim )
Araç 333 beygir (245 kW) gücündeki 3 litre V6 motor kullanırken, Hibrit tasarımın diğer kolu olan elektrik motoru ise 47 beygir (34 kW) gücünde yani Porsche Cayenne S Hybrid, toplamda 389 beygir (279 kW) güç ve 440nm tork üretebilen bir model. , 8 kademeli Tiptronic S şanzımanla ileten araç, DFI adı verilen Doğrudan Yakıt Enjeksiyon sistemi, tam hibrit yapısı, VarioCam Plus ve otmatik dur-kalk sistemi gibi teknolojilerle , daha çevreci bir kimlik ortaya koyarken, gerek performans gerekse de emisyon değerleri açısından sınıfının en güçlü temcilsilerinden biri olarak gösteriliyor.
( Porsche Cayenne S Hybrid'in içtasarımının araç kompitinden bir görsel resim )
Araç hiprit teknolojisinin yanı sıra 12 Kilometre başında bir litrelik yakıt tüketimiyle ve 6.1 saniyede 100 Kilometre hızına ulaşmasıyla da tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. 9-inç daha uzun olan ve dingil mesafesi 1.6-inç arttırılan araç, kozmetik anlamda da ciddi değişikler içeriyor. Ön tasarımı güncel Cayenne modellerine oldukça yakın olan 2011 model Cayenne S Hybrid, en radikal değişikliklerini ise iç ve arka tasarımında yaşıyor.
Araçın Amerika’da çok kısa bir süreç içerisinde 67.000 Dolar’a satışa sunulması bekleniyor.