Ya Müslüman Olsalardı!!!

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

_KadirşinaS_

Üye
    Konu Sahibi
Ya Müslüman Olsalardı!!!
Ya bu ayini müslümanlar yapsaydı
25 09 2008 08:30
Atatürk Havalimanı'nda kendilerine has kıyafetlerle yaklaşık 60 Yahudi, yüksek sesle ayin yaptı. laiklik adına sevindirici. Ama ya onlar Müslüman olsaydı!






Tel Aviv'e gitmek için Dış hatlar Terminali 205 numaralı salonda uçak bekleyen aralarında çocukların da olduğu Yahudiler, boynuz çalarak ayine başladı.
Garip sesle irkilen çevredeki diğer yolcular Yahudilerin toplu halde ayakta sallanıp, koro halinde ilahiler söylemesini şaşırarak izledi.
Bazılarının sol kolları ve başlarına şeritler bağladıkları gözlendi. Yaklaşık 30 dakika süren ritüel sırasında, söz konusu yere hiçbir görevlinin gelmemesi dikkat çekti.
Boynuzun çalınmasıyla sona eren ayin sırasında İsraillilerin birbirlerine şakalar yapması dikkat çekti.
Her insanın kendi dininde ibadet hakkı en temel insanî hak. Bu dindar museviler kendi dinlerinin gereği olarak düşündüğümüz ayinlerini dünyanın her yerinde burada olduğu gibi özgürce yapabiliyorlar.
Bu arada mescitsiz bir ortamda seccade serip namaz kılan insanların Türk basınında manşet manşet aşağılanmalarını bir kısım cahillerce şovla itham edilmelerini de hatırlamadan edenmiyoruz.
(Zaman)
_____________________________________________________________________________
Yorumsuz...............
 


Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
:hmmm Laiklik adına sevindirici!?

Laiklikle sekülerliği karıştırmamak lazım tabii :)
 

omayra

Üye
laikliğin iki boyutu vardır.
1- Kişilere inanç özgürlüğü sağlar, ki bu özgürlük mutlaktır. Hiçbir şekilde kısıtlanamaz
2- Kişilere ibadet özgürlüğü sağlar, bu özgürlük mutlak değildir. Kamu düzeninin tehdit edilmesi durumunda müdahaleye tabi tutulabilir.

Ancak siz sanırım Anayasal anlamda düzenlemeyi değil, kişilerin vicdanlarındaki terazinin dengesinde bir sorun olduğunu kastediyorsunuz. Müslümanlar ayin yapsalardı aynı şekilde serbest bırakılırlar mıydı derken kastettiğiniz bu olsa gerek.

Hemen her yerde mescitlerimiz, camilerimiz bulunmakta. Camilerin kapısına kilit vurulduğunu görmedim ben. :) Çok şükür ki vurulmuyor ;)

Eğer havaalanında ortalık yerde topluca ibadet etmek özgürlük olarak algılanıyorsa, yahudiler için ibadet alanının bulunmadığını, anca müslümanlar için mescitlerin bulunduğunu da hatırlatmak isterim :)
 

_KadirşinaS_

Üye
    Konu Sahibi
:hmmm Laiklik adına sevindirici!?

Laiklikle sekülerliği karıştırmamak lazım tabii :)
Tabiki laiklik adına sevindirici.Bunun sekülerlikle ilgisini anlayamadım.

laikliğin iki boyutu vardır.
1- Kişilere inanç özgürlüğü sağlar, ki bu özgürlük mutlaktır. Hiçbir şekilde kısıtlanamaz
2- Kişilere ibadet özgürlüğü sağlar, bu özgürlük mutlak değildir. Kamu düzeninin tehdit edilmesi durumunda müdahaleye tabi tutulabilir.

Ancak siz sanırım Anayasal anlamda düzenlemeyi değil, kişilerin vicdanlarındaki terazinin dengesinde bir sorun olduğunu kastediyorsunuz. Müslümanlar ayin yapsalardı aynı şekilde serbest bırakılırlar mıydı derken kastettiğiniz bu olsa gerek.

Hemen her yerde mescitlerimiz, camilerimiz bulunmakta. Camilerin kapısına kilit vurulduğunu görmedim ben. :) Çok şükür ki vurulmuyor ;)

Eğer havaalanında ortalık yerde topluca ibadet etmek özgürlük olarak algılanıyorsa, yahudiler için ibadet alanının bulunmadığını, anca müslümanlar için mescitlerin bulunduğunu da hatırlatmak isterim :)

Bir kere yukarıda yazdıklarım benim yorumlarım değil, alıntı yaptığım haber.İkincisi havaalanında mescitlerin olduğunu ben de biliyorum, çünkü neredeyese her seyahatimde ziyaret ediyorum:oke:

Ama konuyu biraz geniş düşünmek lazım.Mevzu sadece havaalanı mevzusu değil, hatta ibadet edip edememek de değil.Ülkemizde insanların müslümanlığa bakışıyla ilgili.Ama konunun siyasete dönmemesi için daha fazla yorum yapmıyorum.:oke:

Bakın bir örnek daha vereyim. 1 ay önce Polonya'da, Hitler'in Avrupa'daki en büyük kampı olan Auschwitz'de idim.Orası normalde bir müze.Fakat orayı ziyaret eden bütün museviler gerek münferit olarak, gerek toplu halde her fırsatta, oturup özel ibadet halılarını serip, müzenin herhangi bir yerinde (yol ortası,bir anıtın önü vs.) sesli sesli dualar ederek ibadet ediyorlar. Bence olağanüstü bir manzara çıkıyor ortaya, çok doğal, duygusal bir ortam oluşuyor.Ve kimse onlara siz bu müzenin ortasında ne yapıyorsunuz kardeşim demiyor.Şimdi düşünsenize birisinin bizde Ayasofya Camii(Müzesinde) çok duygulanıp namaz kılmaya kalktığını.Yer yerinden oynar.Umarım farkı anlatabilmişimdir.
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Şimdi Müslüman Olsak İzin Verilirmiydi Bence verilimezdi.
 
mervecan

mervecan

Üye
bu konu çook tartışılır dün akşam hbrlerde izledim ve şimdide açıklamalarınızı okudum bu konu ortamı gerecek tarzda bi konu fakat ben sadece bu olayı ibadet olarak görmüyorum resmen fark yaratmak bazı zihniyete sahip olmadıkları için böyle davranışlar sergileemeleri doğal fakat aynı şey yurt dışında müslümanlar yapmış olsalardı merak ediyorum nası tepki alırdı hbr niteliği olurmuydu... Tabiki dinde özgürlük var ama ben bu insanların yaptıklarını ''din'' olarak görmüyorum..
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Laik devletin dine yaklaşımı ile seküler devletin dine yaklaşımı arasındaki farkı biraz araştırırsanız (google harici yöntemlerle, kapsamlı olarak), rahatça anlayabilirsiniz :)

Bazı çevreler bu durumdan hoşnut değil belki ama Türkiye Cumhuriyeti laik bir devlettir. Bunun gereği olarak da omayra'nın da bahsettiği gibi inanç özgürlüğü mutlakken, ibadet özgürlüğü belirli kayıt ve şartlar altında mümkündür. Kişinin dış dünyada bir etki yaratan ve diğer özgürlüklere değen her özgürlük kullanımı gibi bunun da sınırları vardır.
 

_KadirşinaS_

Üye
    Konu Sahibi
Laik devletin dine yaklaşımı ile seküler devletin dine yaklaşımı arasındaki farkı biraz araştırırsanız (google harici yöntemlerle, kapsamlı olarak), rahatça anlayabilirsiniz :)

Bazı çevreler bu durumdan hoşnut değil belki ama Türkiye Cumhuriyeti laik bir devlettir. Bunun gereği olarak da omayra'nın da bahsettiği gibi inanç özgürlüğü mutlakken, ibadet özgürlüğü belirli kayıt ve şartlar altında mümkündür. Kişinin dış dünyada bir etki yaratan ve diğer özgürlüklere değen her özgürlük kullanımı gibi bunun da sınırları vardır.

Bak güzel kardeşim şu kırmızıyla belirttiğim üslubunu değiştirmeni tavsiye ederim, çünkü seni tanıdığım kadarıyla bu sana yakışan bir tarz değil.
Ben sana sekülerliğin ne olduğunu bilmiyorum demedim, dikkat edersen sekülerlikle ne alakası olduğunu sordum.Yani o cümlede seküler kelimesini görür görmez hemen "aha bunu bilmiyor,şimdi sana gösteririm, hebe hübe..." diyerek klavyene sarılmak yerine, yazdığımı okuyup doğru bir şekilde anlamaya çalışsaydın belki daha mantıklı bir giriş yapardın. Mantık kelimesinin anlamını googleda da bulabilirsin.:)

Orada mevzu ibadet edip etmemek değil. Madem öyle o zaman gözümün önünde namaz kıldığı için zor duruma düşen havaalanındaki polis memurlarının durumuna ne diyeceksin. Adam orada kimseyi rahatsız etmeden ibadetini yapıyorken, arkasından onu fişleyenler sence ne kadar laik?:oke:
 

omayra

Üye
polis memurları görev sırasında ibadet mi ediyorlar ki? Görevlerini yerine getirmeleri gereken saatlerde kişisel tercihlerinin gereğini yerine getiriyorlarsa, görevi ihmal olur kardeşim. Görevi ihmal de suçtur, belirteyim :oke:
 

_KadirşinaS_

Üye
    Konu Sahibi
polis memurları görev sırasında ibadet mi ediyorlar ki? Görevlerini yerine getirmeleri gereken saatlerde kişisel tercihlerinin gereğini yerine getiriyorlarsa, görevi ihmal olur kardeşim. Görevi ihmal de suçtur, belirteyim :oke:


Evet işte bunu bekliyordum. Görev saati dışında tabiki. Hatta eğer inanmıyorsanız sizinle orada bu sıkıntıları yaşayan bir memuru tanıştırabilirim. Bizzat görüşütüğüm, tanıdığım birisidir kendisi.

Neyse daha fazla kişiselleştirmenin anlamı yok. Nedense bazı kişiler sanki kendilerine has bu konuyu açmışım gibi konuyu üstlerine alarak cevap verdiler. Devam etmeye gerek yok. Konumun gereksiz yere kapatılmasını istemem.
 

omayra

Üye
Evet işte bunu bekliyordum. Görev saati dışında tabiki. Hatta eğer inanmıyorsanız sizinle orada bu sıkıntıları yaşayan bir memuru tanıştırabilirim. Bizzat görüşütüğüm, tanıdığım birisidir kendisi.

görev saatleri dışında bir kimsenin yapmış olduğu ibadet kimseyi ilgilendirmez. Bu konuda sıkıntısı var ise, ilgililer hakkında gerekli işlemleri başlatabilir :)

neyi beklediğinizi anlayamadım :)
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Bak güzel kardeşim şu kırmızıyla belirttiğim üslubunu değiştirmeni tavsiye ederim, çünkü seni tanıdığım kadarıyla bu sana yakışan bir tarz değil.
Ben sana sekülerliğin ne olduğunu bilmiyorum demedim, dikkat edersen sekülerlikle ne alakası olduğunu sordum.Yani o cümlede seküler kelimesini görür görmez hemen "aha bunu bilmiyor,şimdi sana gösteririm, hebe hübe..." diyerek klavyene sarılmak yerine, yazdığımı okuyup doğru bir şekilde anlamaya çalışsaydın belki daha mantıklı bir giriş yapardın. Mantık kelimesinin anlamını googleda da bulabilirsin.:)

Orada mevzu ibadet edip etmemek değil. Madem öyle o zaman gözümün önünde namaz kıldığı için zor duruma düşen havaalanındaki polis memurlarının durumuna ne diyeceksin. Adam orada kimseyi rahatsız etmeden ibadetini yapıyorken, arkasından onu fişleyenler sence ne kadar laik?:oke:


Okuduğumu anlayabiliyorum, ayrıca mantık bilimi üzerine amatör çalışmalarım da mevcuttur ama yine de tavsiyeniz için teşekkürler.

Konuyu çok fazla kişiselleştiriyorsunuz. Yazdıklarınızın ikinci bölümüne zaten cevap almışsınız. Benimle ilgili olan ilk bölümünün cevabını da size özel mesaj yoluyla gönderiyorum. Bundan sonra kişisel konulardaki tartışmalarımızı özelden yapalım lütfen.
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
Giden haftalarda iki kadın uçağa biniş kapısında namaz kılmıştı; onlara da tepki gösterilmemişti. Merak ediyorum acaba bu haberi yapanların derdi ne?

ABD ile karıştırdılar galiba bizi ..
 

_KadirşinaS_

Üye
    Konu Sahibi
[/color]

Okuduğumu anlayabiliyorum, ayrıca mantık bilimi üzerine amatör çalışmalarım da mevcuttur ama yine de tavsiyeniz için teşekkürler.

Konuyu çok fazla kişiselleştiriyorsunuz. Yazdıklarınızın ikinci bölümüne zaten cevap almışsınız. Benimle ilgili olan ilk bölümünün cevabını da size özel mesaj yoluyla gönderiyorum. Bundan sonra kişisel konulardaki tartışmalarımızı özelden yapalım lütfen.
Hay hay buyrun efendim.

Giden haftalarda iki kadın uçağa biniş kapısında namaz kılmıştı; onlara da tepki gösterilmemişti. Merak ediyorum acaba bu haberi yapanların derdi ne?

ABD ile karıştırdılar galiba bizi ..

Olayı hatırlayamadığım ve araştırmama rağmen bu haberi bulamadığım içim buna bir yorum yapamayacağım. Yalnız o haberi hatırlayamamama şaşırdım.

Fakat söylediğiniz son şeye katılıyorum. ABD'de potansiyel suçlu kabul ediliyor bir çok müslüman.
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Giden haftalarda iki kadın uçağa biniş kapısında namaz kılmıştı; onlara da tepki gösterilmemişti. Merak ediyorum acaba bu haberi yapanların derdi ne?

ABD ile karıştırdılar galiba bizi ..

Bu Haberi Hatırlıyorum.. Zaten Namaz Kılanlar Namazlarını Kıldıktan Sonra Ters Yöne Doğru Yani Havaalanının Çıkışına Doğru Yöneliyorlar..

Buradaki Amaç Nedir ?? Biraz Düşünmek Lazım.. Eğer Uçağa Binecek Yolcu İsen Ki Bu Gibi Durumlarda İslamiyet Yolculara İbadet Konusunda Kolaylık Tanımış.. Uçağın Yolcusu Değilsen Orada Ne İşin Var ?? Hem de Yolcuların Uçağa Gideceği Yerde Namaz Kılıyorlar.. Arkada Onlarca Yolcu Bu İki Kadının Namazını Bitirmesini Bekliyor.. Aynı Şekilde Görevliler Yine Ortalıkta Yok..

Ülkemizde Bu Gibi Durumlarda Elbette ki Yahudi, Hristiyan, Müslüman Ayırtetmeksizin Aynı Şekilde Davranılması Gerekiyor.. Peki Müslümanlara Mescid Yapılıyorsa.. Aynı Şekilde Hristiyan ve Yahudilerin de Uluslararası Bir Havalimanında Sık Sık Bulunacağı Düşünülerek Aynı Şekilde İbadethane Açılması Gerekmez mi ?? Görevli "Burada Bu Şekilde İbadet Edemezsiniz." derse Sözkonusu Şahıs da "Peki Nerede İbadet Edelim ?" demez mi ??

Tartışma Konusu Yanlış Seçilmiş.. Müslümanlara Veya Diğer Dinden Olanlara Ayrım Yapılmıyor.. Tamamen Medyanın Şişirmesi..

Ama Şunu Diyebiliriz.. Avrupa veya Amerika'da Bu Gibi Bir Olayda Müslümana Bir Yahudi Veya Hristiyan Gibi Hoş Bakmazlar ki Bu da Bazı Müslüman Ülkelerin Sayesinde Gerçekleşen İslamiyet'in Kötü İmajından Kaynaklanıyor.. Bu Konuda Onları Bile Suçlayamayız..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt