Suyaka
Üye
Oyun Datalarını Hafıza Kartındayken Çalıştırmak - DirectoryBind ( Root Gerekli )
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle başlıkta da belirttiğim gibi, cihazına kök erişimi ( root ) sağlamamış arkadaşları kapsamamaktadır.
Evet arkadaşlar, büyük boyutlu hafıza katili sd data dosyalarını, telefon hafızasını işgal etmeden kullanabiliyoruz.
Olay çok basit, hemen anlatayım. Detaya gireceğim çünkü hiç fikri olmayan arkadaşlar olabilir.
1- İhtiyacımız olan data dosyalarını -ki büyük ihtimâlle indirmişsinizdir- hafıza kartına taşıma işlemiyle işimize başlayalım. Herhangi bir dizinde bulunabilirler fakat ben kategorize etmenizi öneririm. Örn: Oyun, Program, Uygulama vesaire.
Örnek üzerinden gidelim:
Atıyorum elimde Realracing gibi boyutu 3 GB'a yakın bir oyun var.
Normalde data dosyası "/sdcard/Android/data/com.ea.game.realracing2_OTD_na" adında bir klasörde olmalı. ( En azından bende öyle )
Şimdi, hafıza kartımıza Oyun adında bir klasör oluşturuyoruz. Bu klasörde, kullanacağımız data dosyaları bulunacak.
Benim hafıza kartı üzerindeki Oyun klasörüm:
( ÖNEMLİ NOT: Dosya isimlerinde boşluk ve Türkçe karakter kullanmayın. )
Bu RealRacing için meselâ, RR2 diyorum ben klasör adına. Üstte resimde de görüldüğü gibi. İçerisine de aslında telefon hafızasında olması gereken dosyayla aynı isimde bir klasör oluşturuyor ve orjinal dosyanın içerisini komple taşıyorum.
Yani artık SD dosyalarımız tamamen hafıza kartında "/mnt/extSdCard/Oyun/RR2/com.ea.game.realracing2_OTD_na" konumunda olacak.
Telefon hafızasında da data klasörü bulunacak ama içi boş olacak hâliyle çünkü hafıza kartına taşıdık.
Şu an ki durum,
Hafıza kartında, Oyun klasörü ve bu klasör içerisinde RR2 adında klasörde data dosyalarımız yer alıyor.
Telefon hafızasında ise, data klasörü duruyor fakat içi boş.
Amaç dosyaları telefon hafızasındaymış gibi göstermek. Bu işlemi de 'DirectoryBind' isimli muazzam bir uygulama ile yapıyoruz.
Programı
Uygulama Ana Ekranı:
Görüldüğü gibi, ADD NEW ENTRY, yani yeni giriş ekle diyerek kullanılacak data dosyalarının yollarını belirliyoruz.
Aşağıdaki örnekte olduğu gibi, İlk satır daima dosyalarının bulunduğu hafıza kartındaki dosya yolu olacak, alttaki de telefon hafızasındaki yol olacak.
NOT: Bende hafıza kartı adı extSdCard ama her telefon için aynı olmayabilir. Örneğin /sdcard/external_sd/ olabilir. Bunu elle değiştirebilirsiniz. Mühim olan, doğru yolu bilmek. Zaten yolun yazılacağı kısma basılı tutarsanız sizi otomatik olarak dosyalara yönlendiriyor.
Bakınız:
Şimdi RealRacing oyununun yollarının belirlenmiş hâlini görelim:
Evet, anlattığım gibi yolları yazdık. Yani programa şunu söyledik: Hafıza kartındaki data dosyalarını, oyunu ya da uygulamayı çalıştırdığım zaman telefon hafızasındaymış gibi göster. Dosya konumlarını yazdıktan sonra "ADD" tıklıyoruz.
Bakınız:
Sağda tik işaretli olmalıdır. Şu konumda işlem henüz bitmiş değil. Solda gördüğünüz diskete tıklayıp YEŞİL renk yandığını görmeniz gerekmektedir.
Zaten ya yeşil yanar ya kırmızı. Kırmızı da dosya konumlarının hatalı yazıldığı ya da böyle bir dosya olmadığı anlamına gelir.
Önemli NOT: Büyük küçük harf duyarlıdır. Dikkatli yazın. Dosya adı neyse tam olarak onu yazmanız gerekir.
Bakınız:
Herşey tamam. Disket yeşil yandığında, telefon hafızasına bakın aslında içi boş olan data dosyasının içinin dolduğunu göreceksiniz. Fakat ilginç olan şu ki, dolu olduğu hâlde hafızadan yer kaplamıyor
Yani şöyle ki, ben aşağıdaki resimde gördüğünüz bütün oyunları hafıza kartından çekiyorum uygulama sayesinde:
Fakat hafızadan yer kaplıyor gibi görünse de, aşağıdaki resimdeki gibi, kaplamıyor
Aynı anda birden fazla dosya bağlayabilirsiniz. Telefonunuzu yeniden başlattığınızda pasif olabilr tekrar bağlamanız gerekebilir. Bunun için her seferinde uğraşmamak için "Autobind on boot" işaretli olmalıdır ayarlar sekmesinde.
nike497 arkadaşımıza teşekkürler.
Elimden geldiğinde anlatmaya çalıştım. Mümkün olduğunca geri dönüşlere cevap vermeye çalışacağım.
Anlatım Galaxy S3 üzerinden yapılmıştır.
İyi eğlenceler.
Öncelikle başlıkta da belirttiğim gibi, cihazına kök erişimi ( root ) sağlamamış arkadaşları kapsamamaktadır.
Evet arkadaşlar, büyük boyutlu hafıza katili sd data dosyalarını, telefon hafızasını işgal etmeden kullanabiliyoruz.
Olay çok basit, hemen anlatayım. Detaya gireceğim çünkü hiç fikri olmayan arkadaşlar olabilir.
1- İhtiyacımız olan data dosyalarını -ki büyük ihtimâlle indirmişsinizdir- hafıza kartına taşıma işlemiyle işimize başlayalım. Herhangi bir dizinde bulunabilirler fakat ben kategorize etmenizi öneririm. Örn: Oyun, Program, Uygulama vesaire.
Örnek üzerinden gidelim:
Atıyorum elimde Realracing gibi boyutu 3 GB'a yakın bir oyun var.
Normalde data dosyası "/sdcard/Android/data/com.ea.game.realracing2_OTD_na" adında bir klasörde olmalı. ( En azından bende öyle )
Şimdi, hafıza kartımıza Oyun adında bir klasör oluşturuyoruz. Bu klasörde, kullanacağımız data dosyaları bulunacak.
Benim hafıza kartı üzerindeki Oyun klasörüm:
( ÖNEMLİ NOT: Dosya isimlerinde boşluk ve Türkçe karakter kullanmayın. )
Bu RealRacing için meselâ, RR2 diyorum ben klasör adına. Üstte resimde de görüldüğü gibi. İçerisine de aslında telefon hafızasında olması gereken dosyayla aynı isimde bir klasör oluşturuyor ve orjinal dosyanın içerisini komple taşıyorum.
Yani artık SD dosyalarımız tamamen hafıza kartında "/mnt/extSdCard/Oyun/RR2/com.ea.game.realracing2_OTD_na" konumunda olacak.
Telefon hafızasında da data klasörü bulunacak ama içi boş olacak hâliyle çünkü hafıza kartına taşıdık.
Şu an ki durum,
Hafıza kartında, Oyun klasörü ve bu klasör içerisinde RR2 adında klasörde data dosyalarımız yer alıyor.
Telefon hafızasında ise, data klasörü duruyor fakat içi boş.
Amaç dosyaları telefon hafızasındaymış gibi göstermek. Bu işlemi de 'DirectoryBind' isimli muazzam bir uygulama ile yapıyoruz.
Programı
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
indirelim.Uygulama Ana Ekranı:
Görüldüğü gibi, ADD NEW ENTRY, yani yeni giriş ekle diyerek kullanılacak data dosyalarının yollarını belirliyoruz.
Aşağıdaki örnekte olduğu gibi, İlk satır daima dosyalarının bulunduğu hafıza kartındaki dosya yolu olacak, alttaki de telefon hafızasındaki yol olacak.
NOT: Bende hafıza kartı adı extSdCard ama her telefon için aynı olmayabilir. Örneğin /sdcard/external_sd/ olabilir. Bunu elle değiştirebilirsiniz. Mühim olan, doğru yolu bilmek. Zaten yolun yazılacağı kısma basılı tutarsanız sizi otomatik olarak dosyalara yönlendiriyor.
Bakınız:
Şimdi RealRacing oyununun yollarının belirlenmiş hâlini görelim:
Evet, anlattığım gibi yolları yazdık. Yani programa şunu söyledik: Hafıza kartındaki data dosyalarını, oyunu ya da uygulamayı çalıştırdığım zaman telefon hafızasındaymış gibi göster. Dosya konumlarını yazdıktan sonra "ADD" tıklıyoruz.
Bakınız:
Sağda tik işaretli olmalıdır. Şu konumda işlem henüz bitmiş değil. Solda gördüğünüz diskete tıklayıp YEŞİL renk yandığını görmeniz gerekmektedir.
Zaten ya yeşil yanar ya kırmızı. Kırmızı da dosya konumlarının hatalı yazıldığı ya da böyle bir dosya olmadığı anlamına gelir.
Önemli NOT: Büyük küçük harf duyarlıdır. Dikkatli yazın. Dosya adı neyse tam olarak onu yazmanız gerekir.
Bakınız:
Herşey tamam. Disket yeşil yandığında, telefon hafızasına bakın aslında içi boş olan data dosyasının içinin dolduğunu göreceksiniz. Fakat ilginç olan şu ki, dolu olduğu hâlde hafızadan yer kaplamıyor
Yani şöyle ki, ben aşağıdaki resimde gördüğünüz bütün oyunları hafıza kartından çekiyorum uygulama sayesinde:
Fakat hafızadan yer kaplıyor gibi görünse de, aşağıdaki resimdeki gibi, kaplamıyor
Aynı anda birden fazla dosya bağlayabilirsiniz. Telefonunuzu yeniden başlattığınızda pasif olabilr tekrar bağlamanız gerekebilir. Bunun için her seferinde uğraşmamak için "Autobind on boot" işaretli olmalıdır ayarlar sekmesinde.
Sorun cozuldu. Preferencesdan enable logcat ve baypass path haricindeki tum secenekleri isaretleyince tel acilip kapandiginda da ise yariyor (surum 0.2.00o)
nike497 arkadaşımıza teşekkürler.
Elimden geldiğinde anlatmaya çalıştım. Mümkün olduğunca geri dönüşlere cevap vermeye çalışacağım.
Anlatım Galaxy S3 üzerinden yapılmıştır.
İyi eğlenceler.