technoshark
Üye
Optimus Black 2.3.7 Orjinal rom Değildir! >ANA KONU< Güncel
Arkadaşlar Öncelikle bu konuyu derleme yaparak düzenledim.. sıfırdan rom root nasıl yapılır anlatımı mevcuttur,
Teşekkürü borç bilmeniz yeterli olucaktır benim için..
@technoshark
Öncelikle telefonumuzda Nova yada herhangi bir custom rom kurulu ise, bu yazılımlar bizlere sorunlar çıkartabilir..
Bunun için ilk olarak telefonumuzu ilk almış olduğumuz rom!a getiriyoruz.
Ancak telefonumuz zaten v10a,v10b,v10c,v11c ise aşağıda anlatacağım işlemleri yapmanıza gerek yoktur.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nova rom yada bunun dışında herhangi bir romdan v10b ye geçiş. Ben burada v10b yi tercih ettim, root işlemi daha kolay diye =)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İNECEKLER LİSTESI
LG United Drivers
AneUTL V10B (Europe/Open)
KDZ_FW_UPD_EN
LG B2CTool
Windows Enabler
1-B2CTools'u kurun (Resim 1 De bulunan ilk dosyamız)
2-KDZ_FW_UPD_EN.7z 'i klasörünü buraya çıkart diyelim ve msxml.msi'i kuralım
3-Açılan klasörden mfc42.dll'i silin (64bit işletim sistemlerinde sorun çıkartıyor. 32bit sisteminiz varsa silmenize gerek yok.)
4-Windows Enabler'ı unpack edin.
5-Telefonunuzun pilini çıkarın ve soldaki ses açma tuşuna basarak USB'ye takın ve sürücülerin yüklenmesini bekleyin. (Telefon Software Update modunda açılacaktır.)
6-Aygıt Yöneticisini açın ve Modemler altında "LGE Mobile USB Modem" i deaktive edin.
7-KDZ_FW_UPD.exe'yi admin olarak çalıştırın.(Resim 17)
Ve sonra Windows Enabler.exe 'yi admin olarak çalıştırın.(Resim 20)
Taskbar'da ikonunu göreceksiniz, bir kere tıklayın ve ON oldugunu görün.
8 - Şimdi KDZ dosyasını seçeceğiz, o dosyayı seçtiğinizde ekran aşağıdaki ayarlarda kalsın. (Resim 18- 19)
9 - Launch Software Update'ye tıklayın.
İşlem bitene kadar bilgisayarı ellemeyin, bilgisayarınızın hızına göre 5-10 dk arası sürebilir. İşlem bitince telefonun açılacaktır. Program hala update devam ediyor desede aldırmayın. Sol alt köşeden Exit'e basın usb kablosunu çıkartın. Yeni Rom'unuz hayırlı olsun.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu işlemlerin sonunda tertemiz romlu telefonumuza sahip oluyoruz.
tabiki işlemlerimiz bitmedi.
Şimdi İse
yapmamız gereken bir kaç işlem var. Bu işlemler sonrasında 2.3.7 versiyonuna geçiş yapabiliriz.
öncelikle telefonumuza root özelliği kazandırmamız gerekiyor, bunun için yapmamız gerekenler.
İşlemi Yapmak Genel Anlamda 3 Aşamadan Oluşuyor
1- Telefona Root Özelliği Kazandırma
2- CWM Recover Kurma
3-Recoveryden Rom Kurma
Telefonu Root İle Yetkilendirme
Telefondaki yazılımınız v10b veya aşağısı ise:
a. GingerBreak
b. (Ayarlar > Uygulam
c. (Ayarlar > Uygulamalar > Geliştirme > USB hata ayıklama seçeneğini tikleyin.
d. Cihazınızda SD kartınız takılı ve kullanıma hazır olsun.
e. Polaris office veya bir dosya yöneticisi ile (astro, vb) telefona attığınız gingerbreak uygulamasını(a maddesi) kurun ve çalıştırın.
f. root yazan ikonua basın.
g. Telefon kendisini baştan başlatacak ve root hakları kazanmış olacaksınız her şey düzgünse. Menüde kurukafa ikonu çıkarsa olmuş demektir.
Telefondaki yazılımınız v10c veya üstü ise:
Dosyayı indirelim ve arşivden çıkartalım:
İşleme başlamadan USB sürücülerinin kurulu olduğundan, ayrıca telefonun ayarlar > uygulamalar bölümünden güvenilmeyen kaynaklar ve hata ayıklamanın etkin olduğundan emin olalım.
Cihazı bilgisayara bağlayıp SuperOnceClick 2.1.1 programını çalıştırın. Exploit: Auto modundayken(zaten böyle açılıyor) Shell Root tuşuna basın. 4. adımda program yanıt vermemeye başlayacak. Görevi sonlandırın.
Aynı programı tekrar açın. Exploit ayarını psneuter olarak değiştirip Shell Root'a basın. Cihazınızın root olduğuna dair onay alacaksınız. Ama olmadı. SuperOnceClick 2.1.1 programını kapatmadan SRP programını çalıştırın. Komut satırı birşeyler yapıp cihazınızı resetleyecek. Şimdi Root hakları kazandınız.
2. CWM Recovery
CWM kurulumunu yapmadan ezboot ile recovrye girerseniz telefonunuz hard reset atar haberiniz olsun arkadaşlar...
a.İlk olarak telefonumuzun sd kart bölümüne indireceğimiz 2.3.7. dosyamızı atıyoruz.
b. Sonra : pc USB sürücüleri kurulu olmalı. Cihaz root'lu olmalı ve (Ayarlar > Uygulamalar > Geliştirme > USB hata ayıklama seçeneği tiki olmalı.
c. Telefonu PC'ye takın ve sürücüleri yüklemesini bekleyin.(İlk bağlantı ise)
d. CWM 3.2 Uygulamasını PC'ye
e. Telefon ekranında bir onay penceresi çıkacak. Onayı verin. (Allow)
f. İşlem tamam. Marketten indirebileceğiniz
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu işlem sırasında cihazdaki tüm veriler silinecek. Yedeklerinizi alın
a. update-cm-7.1.0-SelfKANG7-2-OptimusBlack-signed yi indirin ve SD kartınızın kök dizinine atın.
b. daha önce indirdiğiniz Ezboot uygulaması ile "Recovery" moda girin.
Bundan sonraki adımlarda ses tuşları ile aşağı - yukarı hareket edip güç düğmesi ile seçeneği seçiyoruz
1- install zip from sd card
2- choose zip from sd kart
3- update-cm-7.1.0-SelfKANG7-2-OptimusBlack-signed.zip seç
4- bir sürü no arasından yes olanı getir ve seç
5- işlem bittiğinde reboot system now yani yeniden başlat.
6- telefon açılınca tekrar bir yeniden başlatın romunuz hayırlı olsun.
------------------------------------------------------------------------------------------
Olası sorunlar Olarak:
1. Diyelim ki
2. Superuser hata veriyorsa
3. Telefonunuza yeni romu yüklediniz ama ana ekranda dönüp duruyor animasyonu geçmedi ... o zaman yapmanız gereken işlemler; ilk olarak
Sonra Bu dosyamızı C nin içerisine aaa adlı klasör açıp dosyaları aaa nın içine yolluyoruz sonra
Msdos Komut satırına geliyoruz bu dakikadan sonra ki işlemleri yaparken telefonumuz usb bağlantısı ile pc mize takılı olması lazım.
komut satırına cd\ yazıyoruz
Sonra
aaa\adb.exe reboot recovery yazıp
enter dedikten sonra telefonumuz kendisine reset atıcaktır ve tekrar recovery ekranı gelicektir.
Bu ekranda yapmamız gerekenler, SD kart hariç diğer dosyaları silmek .. nasıl yapacağız.....
ilk olarak...
wipe data / factory reset 'e giriyoruz... yes delete all user data diyoruz...
sonra
wipe cache partition'a giriyoruz.. yes - Wipe Cache diyoruz...
sonra
mounts and storage diyoruz orada ki klasörlerden , sd card hariç diğerlerini siliyoruz aynı şekilde....
Silme işlemi bittik ten sonra
İnstall zip from sdcard diyoruz ...
Choose zip froum sdcard'ı seçiyoruz
Tekrardan 2.3.7 dosyamızı seçip sıfırdan tekrar kuruyoruz...
------------------------------------------------------------------------------------------
Bu işlemler sonrasında 2.3.7 versiyonumuz telefonumuza sorunsuz yüklenmiştir.
yapmamız gereken küçük bir kaç işlem daha var.. aslında uzun yazarak sizleri sıkmak istemiyorum ama .. anlatayım ki sorun olmasın.. bu romda google markettimiz yok ama indiriliyor, telefonumuz wifi mize bağlıyoruz. ve daha sonra ana menüden rom manager adlı yazılımızı çalıştırıyoruz, rom manager romla beraber geliyor bu arada.
Download ROM a giriyoruz. bir dosya indiricek, bu dosya indikten sonra telefonumuza reset isteyebilir. istemesede atarsak güzel olur )
Sonra tekrardan aynı uygulamaya giriyoruz, rom manager.. daha sonrasında yine download rom'a giriş yaptığımızda google apps gelmiş olması lazım.. tıklıyoruz ve karşımıza çıkan ekranda ilk çıkan en üstteki uygulamayı indiriyoruz. uygulama indikten sonra bir reset daha atıcak ve artık google marketimiz aktiftir...
herhangi, bir durum karşısında sorunlar yaşarsanız başlık altında sorularınızı sormanız yeterli olucaktır... PM atan arkadaşlar olduğundada lütfen PM kutusunu kontrol etsin, yazdıklarım boşa gitmiş oluyor..
Ama konu altında soru sorarsanız. yardımcı olurum...
İyi Günler hayırlı olsun romumuz...
Teşekkürü borç bilmeniz yeterli olucaktır benim için..
@technoshark
Öncelikle telefonumuzda Nova yada herhangi bir custom rom kurulu ise, bu yazılımlar bizlere sorunlar çıkartabilir..
Bunun için ilk olarak telefonumuzu ilk almış olduğumuz rom!a getiriyoruz.
Ancak telefonumuz zaten v10a,v10b,v10c,v11c ise aşağıda anlatacağım işlemleri yapmanıza gerek yoktur.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nova rom yada bunun dışında herhangi bir romdan v10b ye geçiş. Ben burada v10b yi tercih ettim, root işlemi daha kolay diye =)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İNECEKLER LİSTESI
LG United Drivers
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
AneUTL V10B (Europe/Open)
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
KDZ_FW_UPD_EN
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
LG B2CTool
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Windows Enabler
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
64 bit sistem kullananlar için gerekli, 32bit kullananlar indirmeyebilir.1-B2CTools'u kurun (Resim 1 De bulunan ilk dosyamız)
2-KDZ_FW_UPD_EN.7z 'i klasörünü buraya çıkart diyelim ve msxml.msi'i kuralım
3-Açılan klasörden mfc42.dll'i silin (64bit işletim sistemlerinde sorun çıkartıyor. 32bit sisteminiz varsa silmenize gerek yok.)
4-Windows Enabler'ı unpack edin.
5-Telefonunuzun pilini çıkarın ve soldaki ses açma tuşuna basarak USB'ye takın ve sürücülerin yüklenmesini bekleyin. (Telefon Software Update modunda açılacaktır.)
6-Aygıt Yöneticisini açın ve Modemler altında "LGE Mobile USB Modem" i deaktive edin.
7-KDZ_FW_UPD.exe'yi admin olarak çalıştırın.(Resim 17)
Ve sonra Windows Enabler.exe 'yi admin olarak çalıştırın.(Resim 20)
Taskbar'da ikonunu göreceksiniz, bir kere tıklayın ve ON oldugunu görün.
8 - Şimdi KDZ dosyasını seçeceğiz, o dosyayı seçtiğinizde ekran aşağıdaki ayarlarda kalsın. (Resim 18- 19)
9 - Launch Software Update'ye tıklayın.
İşlem bitene kadar bilgisayarı ellemeyin, bilgisayarınızın hızına göre 5-10 dk arası sürebilir. İşlem bitince telefonun açılacaktır. Program hala update devam ediyor desede aldırmayın. Sol alt köşeden Exit'e basın usb kablosunu çıkartın. Yeni Rom'unuz hayırlı olsun.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu işlemlerin sonunda tertemiz romlu telefonumuza sahip oluyoruz.
tabiki işlemlerimiz bitmedi.
Şimdi İse
yapmamız gereken bir kaç işlem var. Bu işlemler sonrasında 2.3.7 versiyonuna geçiş yapabiliriz.
öncelikle telefonumuza root özelliği kazandırmamız gerekiyor, bunun için yapmamız gerekenler.
İşlemi Yapmak Genel Anlamda 3 Aşamadan Oluşuyor
1- Telefona Root Özelliği Kazandırma
2- CWM Recover Kurma
3-Recoveryden Rom Kurma
Telefonu Root İle Yetkilendirme
Telefondaki yazılımınız v10b veya aşağısı ise:
a. GingerBreak
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
indirin ve telefona gönderin. b. (Ayarlar > Uygulam
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ar > Bilinmeyen kaynaklar seçeneğini tikleyin. c. (Ayarlar > Uygulamalar > Geliştirme > USB hata ayıklama seçeneğini tikleyin.
d. Cihazınızda SD kartınız takılı ve kullanıma hazır olsun.
e. Polaris office veya bir dosya yöneticisi ile (astro, vb) telefona attığınız gingerbreak uygulamasını(a maddesi) kurun ve çalıştırın.
f. root yazan ikonua basın.
g. Telefon kendisini baştan başlatacak ve root hakları kazanmış olacaksınız her şey düzgünse. Menüde kurukafa ikonu çıkarsa olmuş demektir.
Telefondaki yazılımınız v10c veya üstü ise:
Dosyayı indirelim ve arşivden çıkartalım:
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
İşleme başlamadan USB sürücülerinin kurulu olduğundan, ayrıca telefonun ayarlar > uygulamalar bölümünden güvenilmeyen kaynaklar ve hata ayıklamanın etkin olduğundan emin olalım.
Cihazı bilgisayara bağlayıp SuperOnceClick 2.1.1 programını çalıştırın. Exploit: Auto modundayken(zaten böyle açılıyor) Shell Root tuşuna basın. 4. adımda program yanıt vermemeye başlayacak. Görevi sonlandırın.
Aynı programı tekrar açın. Exploit ayarını psneuter olarak değiştirip Shell Root'a basın. Cihazınızın root olduğuna dair onay alacaksınız. Ama olmadı. SuperOnceClick 2.1.1 programını kapatmadan SRP programını çalıştırın. Komut satırı birşeyler yapıp cihazınızı resetleyecek. Şimdi Root hakları kazandınız.
2. CWM Recovery
CWM kurulumunu yapmadan ezboot ile recovrye girerseniz telefonunuz hard reset atar haberiniz olsun arkadaşlar...
a.İlk olarak telefonumuzun sd kart bölümüne indireceğimiz 2.3.7. dosyamızı atıyoruz.
b. Sonra : pc USB sürücüleri kurulu olmalı. Cihaz root'lu olmalı ve (Ayarlar > Uygulamalar > Geliştirme > USB hata ayıklama seçeneği tiki olmalı.
c. Telefonu PC'ye takın ve sürücüleri yüklemesini bekleyin.(İlk bağlantı ise)
d. CWM 3.2 Uygulamasını PC'ye
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve PC'den çalıştırın. e. Telefon ekranında bir onay penceresi çıkacak. Onayı verin. (Allow)
f. İşlem tamam. Marketten indirebileceğiniz
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
uygulaması ile Recovery'ye girebilirsiniz.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu işlem sırasında cihazdaki tüm veriler silinecek. Yedeklerinizi alın
a. update-cm-7.1.0-SelfKANG7-2-OptimusBlack-signed yi indirin ve SD kartınızın kök dizinine atın.
b. daha önce indirdiğiniz Ezboot uygulaması ile "Recovery" moda girin.
Bundan sonraki adımlarda ses tuşları ile aşağı - yukarı hareket edip güç düğmesi ile seçeneği seçiyoruz
1- install zip from sd card
2- choose zip from sd kart
3- update-cm-7.1.0-SelfKANG7-2-OptimusBlack-signed.zip seç
4- bir sürü no arasından yes olanı getir ve seç
5- işlem bittiğinde reboot system now yani yeniden başlat.
6- telefon açılınca tekrar bir yeniden başlatın romunuz hayırlı olsun.
------------------------------------------------------------------------------------------
Olası sorunlar Olarak:
1. Diyelim ki
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
yı beğenmediniz ve orijinal ROM'a döndünüz. Cihaz dahili hafızanızı 0mb olarak görüp program kurmanıza izin vermeyebilir. Bunu düzeltmek için yeni ROM'unuzu kurduktan sonra 3845#*970# kodu ile çıkan menüden veya Ayarlar > Gizlilik menüsünden cihazı fabrika ayarlarına döndürmeniz yeterli. 2. Superuser hata veriyorsa
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
indirin ve bilgisayarınızda bir klasöre çıkartın. Telefonun usb hata ayıklama modunu açıp pc'ye bağlayın. Klasörden su fixer bat dosyasını çalıştırın.3. Telefonunuza yeni romu yüklediniz ama ana ekranda dönüp duruyor animasyonu geçmedi ... o zaman yapmanız gereken işlemler; ilk olarak
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
adlı yazılımızı indiriyoruz,Sonra Bu dosyamızı C nin içerisine aaa adlı klasör açıp dosyaları aaa nın içine yolluyoruz sonra
Msdos Komut satırına geliyoruz bu dakikadan sonra ki işlemleri yaparken telefonumuz usb bağlantısı ile pc mize takılı olması lazım.
komut satırına cd\ yazıyoruz
Sonra
aaa\adb.exe reboot recovery yazıp
enter dedikten sonra telefonumuz kendisine reset atıcaktır ve tekrar recovery ekranı gelicektir.
Bu ekranda yapmamız gerekenler, SD kart hariç diğer dosyaları silmek .. nasıl yapacağız.....
ilk olarak...
wipe data / factory reset 'e giriyoruz... yes delete all user data diyoruz...
sonra
wipe cache partition'a giriyoruz.. yes - Wipe Cache diyoruz...
sonra
mounts and storage diyoruz orada ki klasörlerden , sd card hariç diğerlerini siliyoruz aynı şekilde....
Silme işlemi bittik ten sonra
İnstall zip from sdcard diyoruz ...
Choose zip froum sdcard'ı seçiyoruz
Tekrardan 2.3.7 dosyamızı seçip sıfırdan tekrar kuruyoruz...
------------------------------------------------------------------------------------------
Bu işlemler sonrasında 2.3.7 versiyonumuz telefonumuza sorunsuz yüklenmiştir.
yapmamız gereken küçük bir kaç işlem daha var.. aslında uzun yazarak sizleri sıkmak istemiyorum ama .. anlatayım ki sorun olmasın.. bu romda google markettimiz yok ama indiriliyor, telefonumuz wifi mize bağlıyoruz. ve daha sonra ana menüden rom manager adlı yazılımızı çalıştırıyoruz, rom manager romla beraber geliyor bu arada.
Download ROM a giriyoruz. bir dosya indiricek, bu dosya indikten sonra telefonumuza reset isteyebilir. istemesede atarsak güzel olur )
Sonra tekrardan aynı uygulamaya giriyoruz, rom manager.. daha sonrasında yine download rom'a giriş yaptığımızda google apps gelmiş olması lazım.. tıklıyoruz ve karşımıza çıkan ekranda ilk çıkan en üstteki uygulamayı indiriyoruz. uygulama indikten sonra bir reset daha atıcak ve artık google marketimiz aktiftir...
herhangi, bir durum karşısında sorunlar yaşarsanız başlık altında sorularınızı sormanız yeterli olucaktır... PM atan arkadaşlar olduğundada lütfen PM kutusunu kontrol etsin, yazdıklarım boşa gitmiş oluyor..
Ama konu altında soru sorarsanız. yardımcı olurum...
İyi Günler hayırlı olsun romumuz...

