Zina sadece Tam Olarak Birleşme mi Ben Zina Mı yaptım ?

Sponsorlu Bağlantılar

Tr_SERGEN

Tr_SERGEN

Üye
    Konu Sahibi
Zina sadece Tam Olarak Birleşme mi Ben Zina Mı yaptım ?
Arkadaşlar utanarak soruyorum gerçi ama bunu gidipte başkalarına soramazdım anca sanal ortamda rahatça konuşabilirim.Ben kız arkadaşımla sevişirken sadece ( özür dilerim ) penisim ile kalça bölümüne sürterek sevişmeyle o işimi hallediyorum kesinlikle anal yaya vajinal birleşme söz konusu değil bu günah mı nette çok saçma konular var anlamadım.Gerçekten dini bilgisi olan cevaplarsa sevinirim
 


Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
İSLAMDA ZİNA



Zina etmek, bir kadınla nikâhsız veya haksız olarak cinsel temasta bulunmak. Arapça "zenâ" fiilinden mastar. Zinanın sözlük ve terim anlamı birdir. Bu da; bir erkeğin kadınla bir akde veya haklı bir sebebe dayanmaksızın önden cinsel temasta bulunmasıdır. Zina eden erkeğe "zânî" kadına ise "zâniye" denir.

Hanefîler, bir fıkıh terimi olarak zinayı şöyle tarif etmişlerdir: İslâmî hükümlerle yükümlü bulunan bir erkeğin, kendisine cinsel istek duyulacak yaştaki diri bir kadına, İslâm ülkesinde nikâh akdine veya cariyelik gibi haklı bir nedene dayanmaksızın önden cinsel temasda bulunmasıdır.
Zinada had cezasının uygulanması için, erkeğin cinsel organının en az sünnet yerinin (haşefe) kadının cinsel organına girmiş olması gerekir. Bundan daha azına meselâ; öpmek, sarılmak veya uyluk arasına sürtünmek vb. hareketler haram olmakla birlikte had cezasını gerektirmez. Küçük çocuk ve akıl hastası yükümlü olmadığı için bunların fiili de kendileri bakımından haddi gerektirmez. Diğer yandan Ebû Hanîfe'ye göre erkek veya kadına arkadan temasta bulunmak (livâta) zina hükmünde değildir. Çünkü bu, zina olarak nitelendirilmez. Ebû Yusuf, İmam Muhammed, Şâfiî, Hanbelî ve Mâlikîler aksi görüştedir. Ölü kadın, hayvan veya ergenlik çağına gelmemiş olan ve kendisine cinsel istek duyamayan kız çocuğu ile temas da zina hükmünde değildir. Çünkü bu gibi temasları selîm fıtrat kabul etmez. Ayrıca erkek veya kadının zinaya zorlanmamış olması da şarttır. Çünkü Raslüllah (s.a.s): "Ümmetimden hata, unutma ve zorlandıkları şeyin hükmü kaldırıldı" (Buhârî, Hudûd, 22; Talâk, II; Ebû Dâvud, Hudûd, 17; Tirmizî, Hudûd, 1; İbn Mâce, Talâk, 15) buyurmuştur.

Zinaya zorlanan kadına had cezası gerekmediği konusunda İslâm bilginlerinin görüş birliği vardır. Zinaya zorlanan erkeğe gelince, Şâfiîlere ve Mâlikîlerde tercih edilen görüşe göre böyle bir erkeğe ne had ve ne de ta'zîr cezası gerekmez. Delil, yukarıdaki hadis ve zorlanma özrünün bulunmasıdır. Ebû Hanîfe'nin ilk görüşüne göre zinaya zorlama Devlet başkanı tarafından olmuşsa had gerekmez. Devlet başkanından başkası zorlamışsa istihsân'a göre had uygulanır. Çünkü, zorlama ancak sultan tarafından gerçekleşir. Ebû Hanîfe'nin istikrar bulan görüşü ise, zorlanana had cezasını uygulamamasıdır. Çünkü bazan erkeğin istek dışı cinsel temasa gücü yetebilir. Ebû Yusuf ve İmam Muhammed'e göre iki durumda da zorlanana had cezası uygulanmaz. İmam Züfer aksi görüştedir (el-Kâsânî, Bedâyiu's-Sanâyi', 2. baskı, Beyrut 1394/1974, VII, 34,180; eş-Şirâzi, el-Mühezzeb, Mısır t.y., II, 267; İbn Rüşd, Bidâyetü'l-Mûctehid, II, 267; İbn Rüşd, Bidâyetû'l-Müctehid, II, 431; İbn Kudâme, el-Muğnî, 3. baskı, Kahire,1970, VIII,187, 205; Vehbe ez-Zühaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletüh, 2. baskı, Dimaşk 1405/1985, VI, 27 vd.; Ömer Nasuhi Bilmen, Hukuk-ı İslâmiyye ve İstilâhat-ı Fıkhıyye Kamusu, İstanbul 1968, III,197 vd).

Zina İslâm'da ve önceki bütün semâvî dinlerde haram ve çok çirkin bir fiil olarak kabul edilmiştir. O büyük günahlardandır. Irz ve neseplere yönelik bir suç olduğu için cezası da hadlerin en şiddetlisidir.

Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur:

"Zinaya yaklaşmayın. Çünkü o, çok çirkin bir iş ve kötü bir yoldur" (el-İsrâ, 17/32). "Onlar Allah ile birlikte başka ilaha dua etmezler. Haksız yere, Allah'ın haram kıldığı kimseyi öldürmezler ve zina da etmezler. Kim bunları yaparsa cezaya çarpar. Ona kıyamet gününde kat kat azap verilir ve o azabın içinde alçaltılmış şekilde ebedî bırakılırlar" (el Furkân, 25/68).

Bekâr erkek veya bekâr kadının zina etmesinin cezası yüz değnek, evli ve iffetli erkek veya kadının zina cezası ise taşla öldürme (recm)dir. Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz değnek vurun. Eğer Allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız bunları Allah'ın dinini uygulama hususunda acıyacağınız tutmasın. Mü'minlerden bir topluluk da, onların cezasına şahid olsun" (en-Nûr, 34/2). Celde, ete geçmemek üzere, yalnız deriyi etkileyecek şekilde vurmak demektir. Vuruşta yalnız kürk ve palto gibi kalın elbiseler çıkartılır, diğerleri çıkarılmaz.

Evli, iffetli erkek veya kadına recm cezası ise, sünnetle sabittir. Çünkü Rasûlüllah (s.a.s) Mâiz'e ve Benî Gâmid'ten bir kadına recm cezasını uygulamıştır. Recm'in meşrûluğu konusunda sahabenin icmaı vardır.

Zina haddi Allah'a ait haklardandır. Bu, aileye, nesle ve toplum düzenine karşı işlenen bir suç olduğu için toplum haklarından sayılır.

Mezhep imamları çocuk ve akıl hastasına zina haddinin gerekmediği konusunda görüş birliği içindedir. Hadiste şöyle buyurulmuştur: "Üç kişiden kalem kaldırılmıştır. Çocuktan büyüyünceye kadar, uyuyandan uyanıncaya kadar, akıl hastasından iyileşinceye kadar" (Ebû Dâvud Hudûd, 17).

Zina Haddini Uygulamanın Şartları

Zina eden erkek veya kadına ceza uygulanabilmesi için bir takım şartların bulunması gerekir:

1- Zina edenin erginlik çağına ulaşması gerekir. Ergin olmayan çocuğa had uygulanmaz.

2- Akıllı olması gerekir. Akıl hastasına had uygulanmaz. Akıllı bir erkek, akıl hastası bir kadınla veya akıl hastası bir erkek akıllı bir kadınla zina etse, bu ikisinden akıllı olana had cezası uygulanır.

3- Çoğunluk fakihlere göre müslümana ve kâfire zina haddi uygulanır. Fakat Hanefilere göre muhsan olan kâfire recm uygulanmaz, değnek vurulur. Mâlikîlere göre kâfir bir erkek kâfir bir kadınla zina etse had uygulanmaz. Fakat zinasını açığa vurursa te'dib edilir. Müslüman bir kadını zinaya zorlarsa öldürülür. Şafii ve Hanbelîlere göre pasaportlu gayri müslim yabancılara ne zina ve ne de içki içme cezası verilmez. Çünkü bunlar Allah haklarından olup, müste'menler bu hakları üstlenmemiştir.

4- Zinanın istekle yapılmış olması. Çoğunluğa göre zinaya zorlanana had uygulanmaz. Hanbelîler aksi görüştedir.

5- Zinanın insanla yapılmış olması. Üç mezhebe ve Şâfiîlerde sağlam görüşe göre hayvanla temas edene had cezası gerekmez, ta'zir uygulanır. Hayvan öldürülmez ve çoğunluğa göre onun yenilmesinde de bir sakınca yoktur. Hanbelîlere göre ise, iki erkeğin şahitliği ile hayvan öldürülür, eti haram olur ve hayvanın tazmin edilmesi gerekir.

6- Zina edilen kadının ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta olması gerekir. Küçük kız çocuğu ile zina edilmesi halinde zina eden erkeğe de kıza da had cezası gerekmez. Ergin olmayan çocukla cinsel temasta bulunan kadına da had uygulanmaz.

7- Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir. Bir kimse kendi eşi veya cariyesi sanarak yabancı bir kadınla cinsel temasta bulunsa çoğunluğa göre had gerekmez. Ebû Hanîfe ve Ebû Yusuf'a göre ise had gerekir. Çünkü burada failde şüphe vardır. Mezhepler arasında ihtilaflı olan fasıt nikâhtan sonraki cinsel temasa had gerekmediği konusunda da görüş birliği vardır. Velisiz veya şahitsiz evlenme halinde durum böyledir. Bu da akitte şüphe bulunduğu içindir. Evlilik ittifakla fasit olursa had uygulanır. iki kız kardeşi bir nikâhta toplamak, beşinci eşle evlenmek, nesep veya sût cihetinden haram olan bir hısımla evlenmek, iddet beklemekte olan kadınla veya üç talâkla boşadığı kadınla hulleden önce evlenmek bu niteliktedir. Ancak bütün bunların haramlığını bilmediğini iddia ederse, bunlarla olan cinsel temas haddi gerektirmez.

8- Zinanın dârul İslâm'da olması. İslâm Devlet başkanının dârul harp veya dârul baği (âsiller ülkesi) üzerinde velâyet yetkisi yoktur. Yani orada hadleri uygulamaya gücü yetmez.

9- Kadının diri olması. Çoğunluğa göre, ölü kadınla cinsel temasta bulunana had gerekmez. Mâlikîlerde meşhur olan görüş bunun aksinedir.

10- Cinsel temasın önden olması ve sünnet yerinin girmiş olması. Arkadan ilişki yani livata Ebû Hanîfe'ye göre yalnız ta'zir cezası gerektirir. Ebû Yusuf, İmam Muhammed ve diğer üç mezhebe göre ise livata haddi gerektirir. Yabancı bir kadına cinsel organın dışında, uyluk, karın v.b başka yerine temas ise yalnız ta'ziri gerektirir. Çünkü bu, şer'an kendisine bir şey takdir edilmeyen münker bir fiildir.

Zinanın Cezası

Zinanın cezası, zina eden erkek veya kadının bekar ya da evli olmasına göre değişiklik gösterir. Dayak, taşlâ öldürme, sürgün ve İslâm Devletinin koyacağı bir ta'zir cezası bunlar arasındadır.

1- Yüz Değnek Cezası

Bekâr erkek veya kadının zina cezası yüz değnek olup, Kur'ân-ı Kerîm'le belirlenen bir had cezasıdır.

"Zina eden kadın ve erkekten her birine yüz değnek vurun" (en-Nûr, 34/2).

Dayak cezası uygulanan zina suçlusunun, suçun işlendiği yöreden bir yıl süreyle sürgün edilmesi İslâm'ın ilk dönemlerinde uygulanan bir ceza türü idi. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Bekâr'ın bekârla zinası için yüz değnek ve bir yıl sürgün. Dulun dulla zinası için ise yüz değnek ve taşla recm vardır" (İbn Mâce, Hudûd, 7). Ancak bu uygulama Nûr sûresi inmezden önceye aittir. Bu sûre inince bekârlar için yalnız değnek (celde), evli (muhsan) olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir (es-Serahsî, el-Mebsût, 3. baskı, Beyrût 1398/1978, IX, 36 vd).

Hanefilere göre celde cezasına sürgün ilâve edilmez. Çünkü âyette celde zina cezasının tümünü ifade eder. Ancak sürgün bir had cezası değil, İslâm Devlet başkanının görüşûne bırakılan ta'zir cezası kabilindendir. O sürgünde bir yarar görürse uygular. Nitekim, zina edenin tevbe edinceye kadar hapsedilebilmesi de bu niteliktedir.

Şâfiî ve Hanbelîlere göre celde ve bir yıl sürgün birlikte uygulanır. Sürgün yeri seferîlik mesafesinden uzakta olmalıdır. Dayandıkları delil, yukarıda zikredilen sürgün bildiren hadistir. Ancak kadın kocası veya mahrem bir hısmı ile birlikte sürgüne gönderilir. Çünkü Hz. Peygamber; "Kadın, yanında kocası veya mahremi bulunmadıkça yolculuğa çıkamaz" (Buharî, Taksîr, 4, Mescidü Mekke, 6, Sayd, 26, Savm, 67; Ebû Dâvud, Menâsik, 3; Müslim, Hacc, 413-434; Tirmizî, Radâ', 15) buyurmuştur.

Mâlikilere göre ise yalnız erkek sürgün edilir, yani bulunduğu beldeden uzakta hapsedilir. Kadın gittiği yerde de zina etmemesi için sürgün edilmez.

Diğer yandan sürgün hadisinin sonundaki dul için öngörülen celde ve taşla recmin birlikte uygulanması dört mezhebe göre amel edilmeyen bir esastır. Çünkü muhsan (evli) için yalnız recm uygulaması bildiren hadisler daha sahihtir. Nitekim Ebu Hureyre ve Zeyd bin Hillit'ten bir topluluğun naklettiği işçi kıssası bunu ifade eder. İşçisi ile zina eden evli kadın olayında Hz. Peygamber, bekâr olan işçi için yüz değnek ve bir yıl sürgün cezasına, kadın için ise recm cezasına hükmetmiştir (es-Serahsî, a.g.e., IX, 37; ez-Zühaylî, a.g.e., VI, 39). Zâhirîlere göre, celde ve recm birlikte uygulanır. Onlar, sürgün hadisinin sonundaki "...evli evli ile zinasına yüz değnek ve taşla recm vardır" kısmının açık anlamına dayanırlar.

2- Recm Cezası:

Muhsan olan erkek veya kadının zinası için recm cezası konusunda İslâm bilginleri görüş birliği içindedirler. Delil; Sünnet ve İcmâ'dır.

Hz. Peygamber'in evli olarak zina edene recm cezası uyguladığı tevâtüre ulaşan hadislerle sabittir.

Bir hadiste şöyle buyurulur: "Müslüman bir kimsenin kanı şu üç durumda helal olur. Zina eden evli kimse, nefse karşılık nefsi ve İslâm toplumundan ayrılarak dinini terkedeni öldürmek" (Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26; Ebu Dâvud Hudûd, 1; Tirmizî, Hudûd, 15, Diyât, 10; Nesâî, Tahrîm, 5, Kasâme, 6; İbn Mâce, Hudûd, Dârimî, Hudûd 2, Siyer, II).

Hz. Peygamber'in recm uyguladığı olaylar şunlardır.

a- Evli bir kadınla zina eden bekâr için yüz değnek ve bir yıl sürgün cezası uygulanmıştır. Allah elçisi bir sahabeyi kadına göndererek şöyle buyurmuştur: "O kadına git, eğer suçunu itiraf ederse, onu recmet" (Buhârî, Hudûd, 3, 38, 46, Vekâlet,13; Tirmizî, Hudûd, 5, 8).

b- Çeşitli yönlerden sabit olan Mâiz olayı. Mâiz, zinasını itiraf etmiş ve Rasûlüllah (s.a.s) onun recmedilmesini emir buyurmuştur (eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, VII, 95, 109; Zeylaî, Nasbu'r-Râye, III, 314 vd).

c- Gâmidiyeli kadın zinasını ikrar etmiş ve doğumdan sonra recm uygulannııştır (İbn Mâce, Diyât, 36; Mâlik, Muvatta ; Hudûd II; eş -Şevkânî, Neylü'I-Evtâr, VII, 109).

İslâm ümmeti recmin meşrûluğu üzerinde icmada bulunmuştur. Ancak hâricîler ekolü recmi inkâr etmiştir. Çünkü onlar tevatür sınırına ulaşmayan haberleri delil olarak kabul etmezler (es-Serahsî, a.g.e., IX, 36).

İhsan Terimi ve Kapsamı

İhsan bir İslâm hukuku terimi olarak; bir erkek veya kadına had cezası uygulanabilmesi için bunlarda şer'an bulunması gereken vasıfları ifade eder. Bu niteliklere sahip erkeğe "muhsan", kadına "muhsana" denir. Çoğulu "muhsanat" tır.

İhsan, zina iftirası (kazf) ve recm ihsanı olmak üzere ikiye ayrılır.

Zina iftirası atılan kimsenin muhsan sayılması için akıllı, ergin, hür, müslüman ve zinadan iffetli bulunması gerekir. Bu nitelikler olunca iftiracıya âyette şu ceza öngörülür: Namuslu ve hür kadınlara zina iftirası atan, sonra da bunu dört şahitle ispat edemeyen kimselere seksen değnek vurun. Onların ebedî olarak şahitliklerini kabul etmeyin. Onlar fâsıkların ta kendileridir" (en-Nûr, 24/4).

Ancak, kadın zinayı ikrar eder veya iftiracı dört şahitle bunu ispat ederse had cezası düşer (bk. "Kazf" mad)

Recm için muhsan sayılmada ise erkek veya kadında yedi niteliğin bulunması şarttır. Bu nitelikler şunlardır: Akıllı olmak, ergin bulunmak, hür ve müslüman olmak, sahih nikâhlı bulunmak ve bu nikâhtan sonra eşiyle meni gelmese bile guslü gerektirecek şekilde cinsel temasta bulunmak. Bu şartlardan herhangi birisi bulunmazsa ceza yüz değneğe dönüşür. Bu duruma göre, küçük çocuk, akıl hastası, köle, kâfir, fâsit nikâhla evli kimse veya cinsel temas olmayan mücerred nikâhla evli kimse için "muhsanlık" söz konusu olmaz. Diğer yandan erkek muhsanlık şartlarını taşır fakat karısı küçük, akıl hastası veya cariye olmak gibi bir sebeple muhsan bulunmazsa, ondan bu arızalar kalktıktan sonra kocası onunla eşit şartlarda yeniden cinsel temasta bulunmadıkça koca muhsan sayılmaz. Çünkü bu yedi şartın eşlerde birlikte bulunması gerekir.

Ebû Yusuf'a göre, bir müslüman sahih nikâhlısı olan bir gayri müslim kadınla cinsel temasta bulunmakla muhsan olur. Şâfiîler de bu görüştedir (eş-Şirâzî, el-Mühezzeb, II, 268). Buna göre, biri küçük, diğeri ergin, biri uykuda diğeri uyanık veya biri akıllı, diğeri akıl hastası olan karıkoca cinsel temasta bulununca, ehliyetli olan muhsan sayılır, daha sonra başkası ile zina ederse had cezası yalnız ona uygulanır.

Muhsanlık sıfatının devamı için evliliğin devam etmekte olması şart değildir. Bu yüzden ömründe bir defa evlenen ve eşiyle cinsel temasta bulunup da, dul kalmış olan kimse de muhsan olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tr_SERGEN
NiTr[O]gEn

NiTr[O]gEn

Üye
Helalin olmayan herkes zina ne yaparsan yap
Bende yapıyorum sende oda yatacak yerimiz yok
:duvar2:
 
Tr_SERGEN

Tr_SERGEN

Üye
    Konu Sahibi
Helalin olmayan herkes zina ne yaparsan yap
Bende yapıyorum sende oda yatacak yerimiz yok
:duvar2:
adminin paylaştığı yazıda birleşme olmadan sünnet derisi en az girerse diyor.Bende hiç bir şekilde birleşme söz konusu değil bu günah değilmiş gibi duruyor hadislerde sadece masturbasyon kaldı geriye oda eskilerde yoktu heralde hiç bahsedilmemiş
 
Mesut Aktaş

Mesut Aktaş

Co-Admin
adminin paylaştığı yazıda birleşme olmadan sünnet derisi en az girerse diyor.Bende hiç bir şekilde birleşme söz konusu değil bu günah değilmiş gibi duruyor hadislerde sadece masturbasyon kaldı geriye oda eskilerde yoktu heralde hiç bahsedilmemiş
"bu günah değilmiş gibi duruyor :hmmm
Ayette yapmayın denmiyor yaklaşmayın deniyor, bunun açıklamasını araştır.
 
Mesut Aktaş

Mesut Aktaş

Co-Admin
Bile isteye yaklaşmaktasın, tam günah olmasa da, evli olmayan biriyle bunları yapmaktasın ve umarım günah değildir diyorsun, malesef dini bilgilerin ya zayıf yada bilgin az.
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA. ve salock
NiTr[O]gEn

NiTr[O]gEn

Üye
adminin paylaştığı yazıda birleşme olmadan sünnet derisi en az girerse diyor.Bende hiç bir şekilde birleşme söz konusu değil bu günah değilmiş gibi duruyor hadislerde sadece masturbasyon kaldı geriye oda eskilerde yoktu heralde hiç bahsedilmemiş
"Davul patlamamış ama tokmağın değmediği yer kalmamış" davulcu olmak için illa patlatmakmı lazım davulu
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.
Tr_SERGEN

Tr_SERGEN

Üye
    Konu Sahibi
mhmtkrtp

mhmtkrtp

Üye
kardeşim sen minareyi çalmışsın kılıf arıyorsun sadece. buldukların kendini avutmaktan, kandırmaktan başka bir işe yaramaz. yapman gereken ise tövbe.
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA., avmehmet, Alo_Azrail ve 1 kişi daha
NiTr[O]gEn

NiTr[O]gEn

Üye
davulu çalmadan davulcu olunmazki sırf davulla oynuom diye davulcu mu oldum
Tesbihi alan delikanlı , arabayı alan şöför davulu alan davulcudur , he değilim diyorsa o zaman eline hiç almayacak
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA. ve Alo_Azrail
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
Sonuç olarak dinimizin yasakladığı bir işi yapmış oluyorsunuz. Nikah yapmadan kız arkadaşın veya nişanlınızla sevişmeniz, öpüşmeniz günahtır haramdır. Yani durumunuz zina olmamakla beraber, Allah'ın yasakladığı bir işi yapmış olduğunuzdan dolayı (zina vuku etmiş olmasa dahi) yine de haram işlemiş oluyorsunuz. Allah taksiratınızı affeylesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA., NiTr[O]gEn, salock ve 1 kişi daha
Tr_SERGEN

Tr_SERGEN

Üye
    Konu Sahibi
Sonuç olarak dinimizin yasakladığı bir işi yapmış oluyorsunuz. Nikah yapmadan kız arkadaşın veya nişanlınızla sevişmeniz, öpüşmeniz günahtır haramdır. Yani durumunuz zina olmamakla beraber, Allah'ın yasakladığı bir işi yapmış olduğunuzdan dolayı (zina vuku etmiş olmasa dahi) yine de haram işlemiş oluyorsunuz. Allah taksiratınızı affeylesin.

Onca şey yaşadıktan sonra ondan uzaklaşırsam bi sorun olduğunu zanneder büyük ihtimalle ayrılık olur.Sevgiliye dinin gereği desem onca şeyden sonra inandırıcı olmaz : /
 
Ebu Muhammed

Ebu Muhammed

Üye
Kardeşim, yaptığın fiil zina olmasa da yani zina yaptın diye evliye recm, bekara 100 sopa celde haddi tatbik edilmese de (zina günahı almamış olsan da), namahram olan bir kimseyle nikahsız yakınlaşıb ve zinaya yakınlaşacak fiillerde bulunmanın haram olması sebebiye günah işlemişsindir. Bundan dolayı bir daha işlememek üzere nasuh tevbesiyle tevbe etmen ve zinaya yaklaştıracak yakınlaşmalardan sakınman gerekir!
"Zinaya yaklaşmayın. Çünkü o, çok çirkin bir iş ve kötü bir yoldur" (İsrâ, 132)
 
Son düzenleme:
PALA.

PALA.

Üye
Kardeşim, yaptığın fiil zina olmasa da yani zina yaptın diye evliye recm, bekara 100 sopa celde haddi tatbik edilmese de (zina günahı almamış olsan da), namahram olan bir kimseyle nikahsız yakınlaşıb ve zinaya yakınlaşacak fiillerde bulunmanın haram olması sebebiye günah işlemişsindir. Bundan dolayı bir daha işlememek üzere nasuh tevbesiyle tevbe etmen ve zinaya yaklaştıracak yakınlaşmalardan sakınman gerekir!!
Zaman öyle bir hale geldiki yıllarca sabredip, hatta yaşlanıp helalinden bir yuva kuramayanlar var. Malesef insanlar bekaretin ne demek olduğunu dahi unuttu. Bakirlik sadece et parçasına bağlandı, her naneyi ye ama bakirim de evlendiğin insana.
Erkek-kız fark etmez. Mesela taciz deyince temas etmek şartmı sürekli bir kadına bakmak onu rahatsız etmekte tacizdir.
Demişsinizki Fiili zina sayılmaz neye göre diyorsunuz bunu, Bunun ölçüsü olur mu?... Tabiki tövbe kapısı her zaman açık o ayrı mesele, mutlaka tövbe edip hak yoluna yönelmeli
2 yıllık konu yeniden açıldı, hep birileri bu konuları açıp durur.
Neden insanlar bir günahı işlemeden önce araştırmazda işledikten sonra araştırır :hmmm
 
Ebu Muhammed

Ebu Muhammed

Üye
Demişsinizki Fiili zina sayılmaz neye göre diyorsunuz bunu, Bunun ölçüsü olur mu?...
Anlatılan fiilden dolayı "recm haddi" gerektiren (erkeğin zekerinin - cinsel organının - en az sünnet yerinin -haşefe- kadının cinsel organına girmiş olması) bir fiilin meydana gelmediği; aksine günah türünden olan fiilin meydana geldiğidir. Çünkü Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmaktadır:
"Hiç şubhe yok ki, Allah, âdemoğlunun zinadan nasibini yazmıştır. Buna erişecektir. Gözlerin zinası bakmak, kulakların zinası dinlemek, dilin zinası konuşmak, elin zinası tutmak, ayağın zinası da yürümektir. Kalb ise heves eder, temenni eder. Tenasul uzvu bunu tasdik eder veya yalanlar."
(Buharî, Kader 9, İstizan 12; Müslim, Kader 20, 21; Ebû Dâvûd, Nikâh 43)
 
Son düzenleme:
hançer

hançer

Üye
puhaha, kalçaya değdirmek nedir?
sevişiyorsan tam seviş; elbette günahı vardır. iki dilin birbirine değmesi bile sıradan sayılmıyor ki bunu yapıyorsun.
seviştikten sonra acaba zina yaptım mı demek nedir? git seviş, günahı senindir.
dini değerlere bu kadar kafa yoruyorsan bu işi yapma, yaptıktan sonra bu kafalara girmek pek acayip.
kopyala yapıştır girdi de çok anlamlıymış admin, adam bunu okumak isteseydi zaten buraya gelmezdi.
 
RomeusTR

RomeusTR

Üye
Bu yaptığında bir zinadır.Zaten İslam dininde evli olmayan kadınla erkeğin başbaşa kalması caiz değildir.Ve başbaşa kalınca çıkacak durumlar belli.
 
hasan3472ty

hasan3472ty

Üye
Gereğinden fazla karşı cinsin gözüne bile bakmak zina çeşidine girer. Kalp heves alıyorsa zinadır. İllede birleşmeye gerek yok. Yavaştan herşey olur bence kalbiniz ile toplantılar düzenleyin nefsinize caydırıcı projeler yapın. Şeytan güçlüdür ama insan gücü üstüne yok şu dünyada dünya inanın elinde. Allah bize verdi önce. Sonra diğer varlıklara.

NX531J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
SoulsEagle

SoulsEagle

Üye
bu soru aklıma daha ciddi bir soru getirdi bu tarz bir şey yapmadan önce bir imam nikahı kıysak zina olmuyor zaten imam nikahının sınırı da yok...
imam nikahı konusunda pek bilgim yok bilgisi olan biri cevaplayabilir mi ?
 


Üst Alt