'Davut
Üye
Yılın en iyi motoru, beşinci kez audınin
YILIN EN İYİ MOTORU, BEŞİNCİ KEZ AUDI’NİN Motor geliştirme ve bunları seri üretime aktarma konusunda lider otomobil üreticilerinden olan Audi, 2.0 litre silindir hacmine sahip turbo beslemeli ve FSI teknolojili motoruyla, peş peşe beşinci kez ‘Yılın En İyi Motoru’ ödülünü kazandı.
Audi birinciliği, 1.8 litre - 2.0 litre silindir hacim kategorisinde yarışan 2.0 litre hacimli TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) motoruyla elde etmeyi başardı.
Performans ve verimliliğin mükemmel bir birleşimi olan 2,0 TFSI motorun, tüm motor üreticileri için bir örnek teşkil ettiği konusunda fikir birliğine varan jüri, motorun aynı zamanda çekiş gücü ve ekonomisi açısından da son derece etkili özelliklere sahip olduğunu bildirdi.
Son versiyonu halen Audi A4, A5 ve Q5 modellerinde kullanılan 2,0 TFSI motor, valve liftler için iki bitişik profilin yer aldığı ‘Audi valvelift’ sistemiyle donatılmış. Kam millerini 60 dereceye kadar yavaşça ayarlayan sistem çekiş gücünü de artırmakta. Düşük devirlerde yüksek ve dinamik tork sağlayan Audi valvelift sistemi, sürücüyü motoru daha düşük devirlerde ve yakın zamanlı vites değişiklikleriyle kullanmaya teşvik ederek, çok daha ekonomik kullanım sağlıyor.
Audi’nin 2.0 TFSI motoru, 170 hp’den 265 hp’ye kadar, A3, S3, A4, A5 ve A6 modellerinde, ayrıca Audi Q5 ve TT’de kullanılıyor. Serinin en güçlü motoru, 272hp’lik Audi TTS Coupe; S Tronic şanzımanlı donatılmış araç, 0’dan 100 km/s hıza, sadece 5,2 saniyede ulaşabiliyor.
Dünyanın ilk kez, turboşarjlı ve direkt enjeksiyonlu benzinli motorunu seri üretime geçiren firma olan Audi’nin başarısının ilk halkası, 2004 yılında ödül alan A3 Sportback oldu. Aradan geçen 5 yılın sonunda, beşinci kez bu başarıyı gösteren motor aynı zamanda bütün dünyada 1,3 milyondan fazla kullanıcının tercihini oluşturmasıyla da önem kazanıyor.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Motor konusunda uzman, 30 ülkeden, 64 gazetecinin oylamalarıyla, sınıflarında en iyi motorların seçildiği “Uluslararası Yılın Motoru” (Engine of the Year) yarışmasının 2009 yılı sonuçları Audi’ye üst üste beşinci kez ‘En İyi Motor’ ödülünü getirdi.Audi birinciliği, 1.8 litre - 2.0 litre silindir hacim kategorisinde yarışan 2.0 litre hacimli TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) motoruyla elde etmeyi başardı.
Performans ve verimliliğin mükemmel bir birleşimi olan 2,0 TFSI motorun, tüm motor üreticileri için bir örnek teşkil ettiği konusunda fikir birliğine varan jüri, motorun aynı zamanda çekiş gücü ve ekonomisi açısından da son derece etkili özelliklere sahip olduğunu bildirdi.
Son versiyonu halen Audi A4, A5 ve Q5 modellerinde kullanılan 2,0 TFSI motor, valve liftler için iki bitişik profilin yer aldığı ‘Audi valvelift’ sistemiyle donatılmış. Kam millerini 60 dereceye kadar yavaşça ayarlayan sistem çekiş gücünü de artırmakta. Düşük devirlerde yüksek ve dinamik tork sağlayan Audi valvelift sistemi, sürücüyü motoru daha düşük devirlerde ve yakın zamanlı vites değişiklikleriyle kullanmaya teşvik ederek, çok daha ekonomik kullanım sağlıyor.
Audi’nin 2.0 TFSI motoru, 170 hp’den 265 hp’ye kadar, A3, S3, A4, A5 ve A6 modellerinde, ayrıca Audi Q5 ve TT’de kullanılıyor. Serinin en güçlü motoru, 272hp’lik Audi TTS Coupe; S Tronic şanzımanlı donatılmış araç, 0’dan 100 km/s hıza, sadece 5,2 saniyede ulaşabiliyor.
Dünyanın ilk kez, turboşarjlı ve direkt enjeksiyonlu benzinli motorunu seri üretime geçiren firma olan Audi’nin başarısının ilk halkası, 2004 yılında ödül alan A3 Sportback oldu. Aradan geçen 5 yılın sonunda, beşinci kez bu başarıyı gösteren motor aynı zamanda bütün dünyada 1,3 milyondan fazla kullanıcının tercihini oluşturmasıyla da önem kazanıyor.