t4r1k
Üye
X6 Telefonum Usbden Kısa Devre Yaptı :( + - Ters Bağlamışım..
Arkadaşlar ben dukkandakı bilgisayarın anakartını değiştirdim. ön panel ve kart okuyucuyu anakarta bağlarken kart okuyucunun kablo dizilimi beni yanılttı ve siyah kablo (gnd) = 5 volta * kırmızı kablo (5v) onuda anakartta gnd pinine bağlamıştım.
ayrıntılı olarak;
Anakart = Ön Panel Kablosu
+5volt = +5 volt
-data = -data
+data = +data
-nötr = - nötr
Yukardaki gibi bağlanması gerekirken (Doğru Olan Yukardaki Bağlama Şekli);
Anakart = Ön Panel Kablosu
+5volt = - nötr
-data = -data
+data = +data
-nötr = +5volt
Ben Bu şekilde + ve - uçları yanlış bağlamışım.DOğal olarka telefonu bagladıgımda once beyaz ekran sonra telefon kapandı ve daha açılmadı.Ve büyük bi aptallık yaparak bilgisayarda çıkan yeni donanım bulundu yükleniyor yüklendi kullanıma hazır gibi ibareler çıktığı için bi sürede bekledim oyle 5 10 saniye sonra usbyi çıkardım.Kvk dan garantili telefon ve garantiye göndereceğim aldıgım yere gittim önce yazılım atalım düzelmezse garantiye gönderelim dediler. tmm dedim buyuk ihtimal garanti bunuy emeyecek ve bana fatura kesecekler ne kadar maliyet çıkar? yada arıza buyukmudur yapılabilirmi bi arızamı?
teşekkürler
ayrıntılı olarak;
Anakart = Ön Panel Kablosu
+5volt = +5 volt
-data = -data
+data = +data
-nötr = - nötr
Yukardaki gibi bağlanması gerekirken (Doğru Olan Yukardaki Bağlama Şekli);
Anakart = Ön Panel Kablosu
+5volt = - nötr
-data = -data
+data = +data
-nötr = +5volt
Ben Bu şekilde + ve - uçları yanlış bağlamışım.DOğal olarka telefonu bagladıgımda once beyaz ekran sonra telefon kapandı ve daha açılmadı.Ve büyük bi aptallık yaparak bilgisayarda çıkan yeni donanım bulundu yükleniyor yüklendi kullanıma hazır gibi ibareler çıktığı için bi sürede bekledim oyle 5 10 saniye sonra usbyi çıkardım.Kvk dan garantili telefon ve garantiye göndereceğim aldıgım yere gittim önce yazılım atalım düzelmezse garantiye gönderelim dediler. tmm dedim buyuk ihtimal garanti bunuy emeyecek ve bana fatura kesecekler ne kadar maliyet çıkar? yada arıza buyukmudur yapılabilirmi bi arızamı?
teşekkürler

yerler dert etme. Kısa devre belki senin cihazın ara kablosunda oldu falan diye düşünebilirler. Sen ortalığı karıştırma bilgisayara müzik atmak için bağladım böyle oldu falan de. Safa yatarsan yerler.
