Türkçe Yazanlar İçin Hatırlatmalar;

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Türkçe Yazanlar İçin Hatırlatmalar;
Cümle büyük harfle başlar, nokta ile biter.
Noktadan sonra boşluk bırakılır, yeni cümle başlar.
“ gelcem, gitcem, gidiyom” denmez “geleceğim, gideceğim, gidiyorum ” denir.
“ Herkez ” denmez “ herkes ” denir.
“ Yaaaa ” çok laubali bir sözdür.
“ bU şEkiLDE ” yazmak sadece okuyanı yorar.
“ Yanlız ” değil “ Yalnız ” şeklinde yazılır.
“ ğ ” harfi “ g ” şeklinde yazılmamalıdır.
“ Dahi ” anlamındaki “ de ” ayrı yazılır. Yani “ Bende, sende ” değil, “ Ben de, sen de ” şeklinde yazılır.
“ Geldimi? ” yazılmaz “ Geldi mi? ” yazılır. Soru takıları ayrı yazılır. “ OKmi? ” değil, “ Tamam mı? ” yazılır.
“ ahmet, belgin, duru ” değil. “ Ahmet, Belgin, Duru ” şeklinde yazılır. Özel isimlerin, illerin, ülkelerin ilk harfleri büyük yazılır.
“ ki ” eki, bağlaç olarak kullanılıyorsa ayrı, ilgi zamiri ve yapım eki olarak kullanıyorsa birleşik yazılır. Ayşe’ninki, evdeki, sabahki, dünkü, bir de baktım ki.. gibi.
“ v ” yerine “ w ” yazılmaz…
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Furkan, Salihyet ve abdispowerr


Anıl Umut

Emekli Yönetici
Sen de yapıyorsun,ben de yapıyorum farkında olmadan bu hataları.:)
Aslında herkes yapıyor (Praetor bile:eheAma o sonradan kıvırıyor:ehe)
Teşekkürler duyarlılığın için Melek:)
 
maxibrk

maxibrk

Üye
Sen istersen bağlaç, zamir falan onları da açıkla :ehe
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
Melek bu konuyu sen mi açtın :ehe:ehe yahu senin imla ile ne alakan olur :ehe
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Dalarım Sizee Heee :ehe
Aslında Bende Her Kelımede
Başını Büyük Harfle Yazıyorum
Amaa Ell Alışnkanlığı
Ve Böyle Dahada, Hoşuma Gidiyor...
Açıkcası ! :ehe
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
yahu melek bütün yazım yanlışları sende (eleştirmiyorum:ehe) bu konuyu senin açtığını görünce de koptum valla :ehe:ehe:ehe:ehe
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Aşk Olsun Kadaa
Bişey Demiyorum Sana :D
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
ya alınma şakasına söylüyorum :ehe
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Bılıyorum Kada Yaa :D
 
Marchegiani

Marchegiani

Üye
Melek ' in msndeki yazıları :


biliom, (mesela 6500 yazacak, 65oo) Bu konuyu sen mi açtın şimdi Melek?:ehe
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Aynen Ben Açtım.
Aynen 65oo-2oo9 ;)
Taa Ne Zaman Dedim Sana
Belırtmeseydın Keşke
Sevmedıgım Seyler Bunlar.
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
™ мγdяєaм;1651949' Alıntı:
Aynen Ben Açtım.
Aynen 65oo-2oo9 ;)
Taa Ne Zaman Dedim Sana
Belırtmeseydın Keşke
Sevmedıgım Seyler Bunlar.


:oke::oke::oke:
 
Cynical

Cynical

Üye
™ мγdяєaм;1651701' Alıntı:
Cümle büyük harfle başlar, nokta ile biter.
™ мγdяєaм;1651801' Alıntı:
Bişey Demiyorum Sana :D


™ мγdяєaм;1651701' Alıntı:
“ Yaaaa ” çok laubali bir sözdür.
™ мγdяєaм;1651887' Alıntı:
Bılıyorum Kada Yaa :D


™ мγdяєaм;1651701' Alıntı:
“ Dahi ” anlamındaki “ de ” ayrı yazılır. Yani “ Bende, sende ” değil, “ Ben de, sen de ” şeklinde yazılır.
™ мγdяєaм;1651785' Alıntı:
Aslında Bende Her Kelımede
:islik
 
TuRkiShCowboy

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
Murat abi Süperdi :ehe
 
abdulk4dir

abdulk4dir

Üye
™ мγdяєaм;1651785' Alıntı:
Dalarım Sizee Heee :ehe
Aslında Bende Her Kelımede
Başını Büyük Harfle Yazıyorum
Amaa Ell Alışnkanlığı
Ve Böyle Dahada, Hoşuma Gidiyor...
Açıkcası ! :ehe
da ayrı dikkat edelim:ehe
 
Marchegiani

Marchegiani

Üye
Herşeyi yüzüme vurmana gerek yok Melek.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt