Sidretül Münteha
Üye
Türkçe Yazanlar İçin Hatırlatmalar;
Cümle büyük harfle başlar, nokta ile biter.
Noktadan sonra boşluk bırakılır, yeni cümle başlar.
“ gelcem, gitcem, gidiyom” denmez “geleceğim, gideceğim, gidiyorum ” denir.
“ Herkez ” denmez “ herkes ” denir.
“ Yaaaa ” çok laubali bir sözdür.
“ bU şEkiLDE ” yazmak sadece okuyanı yorar.
“ Yanlız ” değil “ Yalnız ” şeklinde yazılır.
“ ğ ” harfi “ g ” şeklinde yazılmamalıdır.
“ Dahi ” anlamındaki “ de ” ayrı yazılır. Yani “ Bende, sende ” değil, “ Ben de, sen de ” şeklinde yazılır.
“ Geldimi? ” yazılmaz “ Geldi mi? ” yazılır. Soru takıları ayrı yazılır. “ OKmi? ” değil, “ Tamam mı? ” yazılır.
“ ahmet, belgin, duru ” değil. “ Ahmet, Belgin, Duru ” şeklinde yazılır. Özel isimlerin, illerin, ülkelerin ilk harfleri büyük yazılır.
“ ki ” eki, bağlaç olarak kullanılıyorsa ayrı, ilgi zamiri ve yapım eki olarak kullanıyorsa birleşik yazılır. Ayşe’ninki, evdeki, sabahki, dünkü, bir de baktım ki.. gibi.
“ v ” yerine “ w ” yazılmaz…
Noktadan sonra boşluk bırakılır, yeni cümle başlar.
“ gelcem, gitcem, gidiyom” denmez “geleceğim, gideceğim, gidiyorum ” denir.
“ Herkez ” denmez “ herkes ” denir.
“ Yaaaa ” çok laubali bir sözdür.
“ bU şEkiLDE ” yazmak sadece okuyanı yorar.
“ Yanlız ” değil “ Yalnız ” şeklinde yazılır.
“ ğ ” harfi “ g ” şeklinde yazılmamalıdır.
“ Dahi ” anlamındaki “ de ” ayrı yazılır. Yani “ Bende, sende ” değil, “ Ben de, sen de ” şeklinde yazılır.
“ Geldimi? ” yazılmaz “ Geldi mi? ” yazılır. Soru takıları ayrı yazılır. “ OKmi? ” değil, “ Tamam mı? ” yazılır.
“ ahmet, belgin, duru ” değil. “ Ahmet, Belgin, Duru ” şeklinde yazılır. Özel isimlerin, illerin, ülkelerin ilk harfleri büyük yazılır.
“ ki ” eki, bağlaç olarak kullanılıyorsa ayrı, ilgi zamiri ve yapım eki olarak kullanıyorsa birleşik yazılır. Ayşe’ninki, evdeki, sabahki, dünkü, bir de baktım ki.. gibi.
“ v ” yerine “ w ” yazılmaz…

Ama o sonradan kıvırıyor


