TRT ' nin Kürtçe Kanalı Yayına Başladı

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
    Konu Sahibi
TRT ' nin Kürtçe Kanalı Yayına Başladı
TRT'nin Kürtçe kanalı “TRT Şeş” test yayınına başladı. İlk gün yayınında, Kürt sanatçı Rojin, Şivan Perwer'in yasaklı şarkısı ‘Mehemedo'yu seslendirdi. Diyarbakır'da bir TV bu şarkıyı çaldığı için kanalın sahibi ceza almıştı. TRT'nin Kürtçe yayın yapan yeni kanalı TRT 6, test yayınına başladı. Günde 4 saat yayın yapacak olan TRT 6, ilk yayın gününde Kürt sanatçı Şivan Perwer'in yasaklı şarkısı “Mehemedo”yu çaldı. 2002 yılında Diyarbakır'da yerel yayın yapan Aktüel Radyo ve Televizyonu'nda ‘Mehemedo' şarkısı çalındığı gerekçesiyle kanalın sahibine 5 yıl hapis cezası verilmişti.


TRT'nin uydudan yayın yapacak olan yeni Kürtçe kanalı “TRT Şeş”, dün 18.30'da test yayınına başladı. İstiklal Marşı'yla başlayan yayında, kanalın yayın hayatına başlamasıyla ilgili olarak Kürt aydınları ve vatandaşların görüşüne yer verildi. Gazeteci Muhsin Kızılkaya ve yayıncı Osman Tunç, TRT'nin Kürtçe yayınıyla devletin Kürt kimliğini kabul ettiğini belirterek, “Kimlik, dil demektir. Bu Kürt dilinin tanınması anlamına gelir. Bu televiyon, resmi ideolojinin sesi olmamalı, Kürt kültürünü yansıtmalı” dedi. Vatandaşlarla yapılan görüşmelerde ise, “Ji Bo TV'ya Kurdi Çı Gotin (Kürtçe televizyona ne dediler)” jeneriği ekrana geldi. Vatandaşlar, Kürtçe televizyonun yayına geçmesinin Kürtler açısından önemli bir gelişme olduğunu belirtti.



Program, Kürt sanatçı Rojin'in seslendirdiği “Mehemedo” ve Servet Kocakaya'nın seslendirdiği “Şi Le Le” şarkılarıyla devam etti. “Mehemedo”nun yasaklı şarkılar arasında bulunduğu öğrenildi. 2002 yılında Diyarbakır'da yerel yayın yapan Aktüel Radyo ve Televizyonu (ART), bu şarkıyı çaldığı gerekçesiyle, ART'nin sahibi Nezahat Dağtekin hakkında 5 yıl hapis cezası verildiği, bu cezanın para cezasına çevrildiği ortaya çıktı. RTÜK'ün de kanala uyarı cezası verdiği belirtildi. Ayrıca, bu şarkıyı seslendirdiği için bazı sanatçılar hakkında da davalar açılmıştı. Jenerikte, Kürtçe olarak “Aynen Osmanlı Gibiyiz” yazısına yer verilen TRT 6, 1 Ocak 2009'da Başbakan'ın katılacağı bir törenle açılacak ve 24 saat Kürtçe yayın yapacak.








 


HenryBenzema1410

HenryBenzema1410

Üye
Ya Şunlardan Nefret Ediyorum
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Ne kadar sevmesemde sonuna kadar yanındayım,
Türk Kürt kardeşliği başarı ile sonuçlanmalı.
 

Calaissien

Üye
iyi olmuş aferin TRT'ye geç bile kaldı çünkü o bölgedeki insanlar sadece roj tv yi izlemeye mahkum bırakılıyordu
 
Atakan

Atakan

Üye
Çok lazımdı:@
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
    Konu Sahibi
Hep Biz Taviz Veriyoruz.. :hmmm
 

Anıl Umut

Emekli Yönetici
Roj zıkkımını izleyeceklerine
trt yi izlerler daha iyi
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
    Konu Sahibi
Pek Sanmıyorum Ama Umarım Öyle Olur..
 
van_hoijdonk

van_hoijdonk

Emekli Yönetici
Kürtçe yayın yapmasına sadece şu açıdan karşıyım. Bu ülkenin dili anayasaya göre Türkçe'dir. O zaman Türkçe'den başka yayın yapılmaması gerekir. Eğer azınlıklara göre Trt kanal açacaksa ülkede bulunan diğer azınlıklara da yayın yapması gerekir.

Bu ülkenin içindeki herkes kardeştir, anayasaya göre dili de Türkçe'dir. ;)
 

Anıl Umut

Emekli Yönetici
Ya bir de w,x,q gibi harfler kullanılıyor bakalım nolacak!
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
    Konu Sahibi
Bakalım Nereye Kadar Sırtlarını Sıvazlayacağız..
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Yararlı olmuş ama geç kalındı!..

Siz birilerini yok sayar, onlara konuşma, siyaset yapma, yaşama hakkı vermezseniz adamlar da haklarını dağa çıkıp ararlar.
Şanlı tarihimizde Osmanlılar tüm yabancılara sayısız özgürlük tanıyordu. Kardeş kardeşe de gayet güzel yaşanıyordu.
Topa alttan ve üstten baskı uygularsanız top gün gelir yanlardan patlar! Ayağınızda tutup üstüne basmaya çalışacağınıza oynayın da sizin kontrolünüzde olsun!..

Tarihimizden ders almamız gerek!..
 
Nazy

Nazy

Üye
Kürt Türk ayırımı yapmıyorum ama ...
neden Lazca bir tv yok?
Lazlar dağa çıkmadı diyemi?
yada biz her dağa çıkana kanlamı vereceğiz?
bu safların sandığı gibi sadece bir kanal açılışımıdır?
bu haber beni üzdü ve şehit ailelerinide üzecek
 
Rainy Season™

Rainy Season™

Üye
Hepsinin Canı Cehenneme
 
iremm

iremm

Üye
Yararlı olmuş ama geç kalındı!..

Siz birilerini yok sayar, onlara konuşma, siyaset yapma, yaşama hakkı vermezseniz adamlar da haklarını dağa çıkıp ararlar.
Şanlı tarihimizde Osmanlılar tüm yabancılara sayısız özgürlük tanıyordu. Kardeş kardeşe de gayet güzel yaşanıyordu.
Topa alttan ve üstten baskı uygularsanız top gün gelir yanlardan patlar! Ayağınızda tutup üstüne basmaya çalışacağınıza oynayın da sizin kontrolünüzde olsun!..

Tarihimizden ders almamız gerek!..


+1:oke:
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
    Konu Sahibi
Ayrım Yapmıyorum Ama Devletin de Böyle Bir Girişimde Bulunmasına Üzülüyorum..
ABD'de Yaşayan İspanyol Azınlıklar İçin İspanyolca, Çin Azınlıklar İçin Çince, Yahudi Azınlıklar İçin de İbranice Yayınlar Yapan Bir Kanal Göremedik..

Bu Durum Avrupa Veya Diğer Ülkeler İçin de Aynı..

Bu Tamamen Kürt Azınlıklara Yapılan Kıyaktır.. Lazca, Çerkezce, Rumca, Türkmen Türkçesi İle ve Ermenice Yayınlar da Yapılsın O Zaman..
 
Daisy

Daisy

Üye
Anlamadığım husus şu, bu insanlar Türkçe bilmiyorlar diye Kürtçe yayın yapılacağına gitsinler okul açıp Türkçe öğretsinler. Eminim ki daha yararlı olacaktır!

Her azınlığa ayrı ayrı yayın mı yapılacak?

Sonuçta ülkemizin dili Türkçe, bu şekilde ben bir yarar sağlandığını düşünmüyorum.
 
Nazy

Nazy

Üye
Anlamadığım husus şu, bu insanlar Türkçe bilmiyorlar diye Kürtçe yayın yapılacağına gitsinler okul açıp Türkçe öğretsinler. Eminim ki daha yararlı olacaktır!

Her azınlığa ayrı ayrı yayın mı yapılacak?

Sonuçta ülkemizin dili Türkçe, bu şekilde ben bir yarar sağlandığını düşünmüyorum.
öğrenmek istemiyorki bazı kör cahiller
feci şekilde kandırılmış kuklalar
bir salağın yüzünden meclise giren birkaç teröristin
yaptıklarını görüyoruz
 
DiaBLoS

DiaBLoS

Admin
Yararlı olmuş ama geç kalındı!..

Siz birilerini yok sayar, onlara konuşma, siyaset yapma, yaşama hakkı vermezseniz adamlar da haklarını dağa çıkıp ararlar.
Şanlı tarihimizde Osmanlılar tüm yabancılara sayısız özgürlük tanıyordu. Kardeş kardeşe de gayet güzel yaşanıyordu.
Topa alttan ve üstten baskı uygularsanız top gün gelir yanlardan patlar! Ayağınızda tutup üstüne basmaya çalışacağınıza oynayın da sizin kontrolünüzde olsun!..

Tarihimizden ders almamız gerek!..


NOKTA.. İşte bu kadar ;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

bydexer
Cevap
3
Görüntüleme
741
spy ghost
hikmet366
Cevap
0
Görüntüleme
2K
hikmet366
Samsun55''
Cevap
2
Görüntüleme
463
'Maxi Genç
hikmet366
Cevap
0
Görüntüleme
1K
hikmet366


Üst Alt