Temizliğine dikkat etmen güzel, ben de tırnağımın uzamasına tahammül edemem, yalnız şu bir gerçek ki ne kadar uğraşırsan uğraş elindeki tüm mikroplardan kurtulamazsın, bu iş belli bir müddet sonra takıntı haline geliyor. elbette bunun için sana en iyi bilgiyi temizlik uzmanı değil, bir psikiyatrist verebilir.
Olaya birde şu noktadan bakarsak, başkasının uzattığı simiti yiyemem diyorsun ya, Acaba uzattığı simit uzatan kişinin elinden ne kadar temiz! bu noktada temizlik anlayışımızda büyük değişikliğe gitmek lazım. Dikkat etmek güzel ama işi takıntı noktasına getirmemek lazım.
Şöyle bir örnek vereyim, komşumun hanımı bir doktorun evine gündelik temizliğe gidiyor, Doktor ona hergün tüm evi dezenfektan etmesini söylüyor, her gün ama hergün tüm evi baştan aşağı kimyasal temizleyicilerle silmiş. Amaç doktorun 3 yaşındaki çocuğu mikrop kapmasın ve öylede olmuş. Mikropsuz ortamda zamanını geçiren çocuğu bir süre sonra yoğun bakıma kaldırmışlar, sebep mikroplardan uzak kalan çocuğun bağışıklık sistemi çökmüş, yani yaradan herşeyi bir sebebe binaen yaratmış, o nedenle su bütün mikropları temizlemiyor, çünkü insan bünyesinin onlara da ihtiyacı var...