Sony Xperia Sola - İnceleme

Sponsorlu Bağlantılar

ANIL

ANIL

Admin
    Konu Sahibi
Sony Xperia Sola - İnceleme
Sony Ericsson geçtiğimiz yıl bir çok Android akıllı telefona imza attı; Xperia neo, Xperia Ray ve neo V gibi. Bu yıl da aynı başarıyı yakalamayı deniyor. Japon firma bu yıl kullanıcılarına 3 tane daha orta derecede akıllı telefon duyurmuştu. Sony Xperia Sola Hindistan'da duyurulan üç telefondan biri.


1GHz çift çekirdekli işlemci, 3.7 inç Floating dokunmatik ekran, 5MP kamera ve Android 2.3 ile kutudan çıkıyor. Bu cihaz marketlerde ilgi gördü mü dersiniz? Hep birlikte ayrıntıları inceleyelim.



Xperia yine köşelerdeki keskin geçişleriyle geliyor. Öncelikle piyasadaki akıllı telefonlar size büyük geliyorsa ve 'cep' telefonu istiyorsanız Sola iyi bir seçenek olacak. Sola, 3.7 inç ekrana, 9.9 mm inceliğe ve 107g ağırlığa sahip. Sony Xperia Sola plastik bir dış yüzeyle kaplı. Elinize aldığınızda kibar bir duruşu var. Arka kısımda da 5MP kamera, LED flaş, Xperia logosu ve mikrofon bulunuyor.

3.7 inç ekranı 854x480p çözünürlük veriyor. Ekran boyutu internet, oyun ve günlük işler için ideal diyebiliriz. Renk dereceleri iyi fakat siyah ve beyaz renkler biraz düşük seviyede. Direk güneş ışığı altındaki görünürlüğü de iyi durumda. Sony akıllı telefonlarından beklediğimiz gibi 5MP kamera oldukça iyi çalışıyor. Güneş ışığında ve düşük ışıkta güzel fotoğraflar çekmemize rağmen flaş kullanarak çektiğimiz fotoğraflarda aynı sonucu elde edemedik.



Diğer bir eksik yönü ise Sola'nın ön kamerası bulunmuyor. İkincil kamera akıllı telefonlar için neredeyse standart fakat Sony'nin bu modelde neden ön kamera kullanmadığı konusunda bir şey söyleyemiyoruz. 720p video kapasitesi bulunan akıllı telefonun kamera uygulamaları da bir çok ihtiyaca cevap veriyor.



Sony Xperia Sola, Gingerbread ile gemilere yükleniyor. Buna şaşırmıyoruz çünkü firma henüz ICS işletim sistemi kullanan telefon yayınlamadı. Ayrıca kullanıcı ara yüzünü 2012 Sony modelleri gibi Android 2.3'e kendi ekliyor. Ayrıca telefonda dosya oluşturma ve ekran görüntüsü alma gibi seçenekler de var. ICS işletim sisteminin verdiği bu özellikleri Sony kendisi tamamlamış görünüyor.


TrackID, Timer, Stop Watch, Recommender, Neo Reader ve Office Suite gibi uygulamalarla geliyor. Önceden yüklenen tüm bu uygulamalar kullanıcıların ihtiyaçlarına göre düşünülmüş. Sony'nin Floating Dokunmatik ekran teknolojisiyle gelen ilk telefon Sola. İyi bir dokunmatik ekran deneyimi yaşattığını söyleyebiliriz.




Qualcomm ve NVIDIA çipleri kullanan akıllı telefon, ST-Ericsson NovaThor U8500 çift çekirdek işlemciyle çalışıyor. Oldukça iyi bir performansı olduğunu söyleyebiliriz. Yaptığımız testlerde herhangi bir takılma ya da duraksama yaşamadık. Temple Run, BackStab, Deer Hunter Pro gibi oyunlarda hiç problem çıkarmadı.



Bunlara ek olarak Sola Wi-Fi, Bluetooth, NFC ve DLA desteğine sahip. NFC henüz aktif olarak kullanılamıyor ancak firma ICS güncelleştirmesi yayınlarsa fonksiyonellik kazanacak. 1320 mAh bataryaya sahip cihaz şarj konusunda endişe etmenize engel oluyor. Son olarak eğer ICS bir telefon düşünüyorsanız HTC One V'ye bakmanızı tavsiye ediyoruz. HTC de çift çekirdek işlemciye sahip ve daha ekonomik.



(teknolojioku)
 


MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
bu sony nin kaçtane xperia sı var arkadaş :hmmm
 
Superfan

Superfan

Üye
Batarya az gelmiş.
İşlemci ve ekran çok iyi.
Boyutlar uygun.
Ön kamera kötü olmuş fakat ön kamera ilgimi çekmiyor.

Fiyatı 1000 TL ve ya altında olur.Alınır ya bu telefon.Off xperia neo bana 1000 tl ye patladı.. :ağlarım:
 
MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
Batarya az gelmiş.
İşlemci ve ekran çok iyi.
Boyutlar uygun.
Ön kamera kötü olmuş fakat ön kamera ilgimi çekmiyor.

Fiyatı 1000 TL ve ya altında olur.Alınır ya bu telefon.Off xperia neo bana 1000 tl ye patladı.. :ağlarım:

ekran nasıl iyi yahu :hmmm
 
yavuzkaraca

yavuzkaraca

Üye
telefon güzel tasarımı da iyi özellikleri de iyi fiyatta 1000tl altında olursa iyi olur.bilgi için teşekkürler
 
MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
çözünürlük düşük
 
Superfan

Superfan

Üye
çözünürlük düşük

Lumia 900 coming soon dan daha iyi sanırsam :ehe Şakayı bırakalım.Bence çözünürlük uygun.720p HD ekran olmasına gerek yok.qHD olmasına da gerek yok.Piksel değerlerini merak ettim.O da iyiyse kıracam neo yu.
 
MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
Lumia900 almıyorum wp8 bekliyicem n9 alıp. Gerek olduğundan demiyorum sony e göre düşük neyse salla
 
yavuzkaraca

yavuzkaraca

Üye
o kadar para verilmez .o fiyata sıfır s2 al daha iyi ama 800 tl falan olursa alınır.
 
yavuzkaraca

yavuzkaraca

Üye
niye hasarlı mı yada bozuk mu senin neo v ondan mı 1000tl ye mal oldu kardeşim
 
yavuzkaraca

yavuzkaraca

Üye
valla ben n9 u fazla sevmiyorum .iyi de senin neo v sorunlu mu ki hani 1000tl falan tuttu ki.
 
MasteLaa

MasteLaa

Üye
Keşke şu altındaki Xperia yazısının olduğu bölüm olmasa sırf bu yüzden soğuyorum bu Xperia lardan :kıskıs:
 
futbol123

futbol123

Üye
Bu telefona hastayım ya bekliyorum çıkmasını aveada çıkıcakmış ama tarih belli değil 1000tl olsa alınır.
 
StunnerDead

StunnerDead

Üye
bence telefon güzel. Satışını fiyatı belirler. eğer 800 tl felan olursa çok iyi bir telefon o fiyata.
 

NeoV

Üye
1-Bu telefon 4 ay önce tanıtıldı.
2-Tanıtım konusunu ben açmıştım zaten..
3-Ekranına değinmemişsin bile.. B utelefonun en önemli özelliği o çünkü. Biride çıkıp demedi ki Floating ekran ne diye.
Floating ekran, dokunmadan algılayan ekran demek. eliniz ekranın manyetik alanına girince parmağınızı değtirmeden internette sörf yapabilirsiniz. Oyunlarda ve ana menüde geçerli değil bu sony sadece internet tarayıcısını böyle yapmış. Ama ona özel oyun çıkaracaklarınıda söylemişti. İşte size video;

[video=youtube;vESGv2O5mhQ]http://www.youtube.com/watch?v=vESGv2O5mhQ[/video]

Kamera kısmı çok hoşuma gitti bu arada. :) Birde ekranın altındaki ışık.
 
futbol123

futbol123

Üye
1-Bu telefon 4 ay önce tanıtıldı.
2-Tanıtım konusunu ben açmıştım zaten..
3-Ekranına değinmemişsin bile.. B utelefonun en önemli özelliği o çünkü. Biride çıkıp demedi ki Floating ekran ne diye.
Floating ekran, dokunmadan algılayan ekran demek. eliniz ekranın manyetik alanına girince parmağınızı değtirmeden internette sörf yapabilirsiniz. Oyunlarda ve ana menüde geçerli değil bu sony sadece internet tarayıcısını böyle yapmış. Ama ona özel oyun çıkaracaklarınıda söylemişti. İşte size video;

[video=youtube;vESGv2O5mhQ]http://www.youtube.com/watch?v=vESGv2O5mhQ[/video]

Kamera kısmı çok hoşuma gitti bu arada. :) Birde ekranın altındaki ışık.
Çıkış tarihi ne? 1000tl olsa süper olur ama sanmıyorum xperia p bile 1300tl
 


Üst Alt