Aksi
Üye
Sivrisinek ısırığını kaşımayın
Sivrineklerin çoğaldığı aylar içinde olduğumuzu söyleyen Prof. Usluer'den uyarı.
Sivrineklerin çoğaldığı aylar içinde olduğumuzu söyleyen Prof. Dr. Gaye Usluer “Sivrisinek ısırmasından eğer kaşırsak yarayı enfekte etmiş oluruz. Dolayısıyla yarayı kaşılamamak kanatmamak yarayla sürekli oynamamak gerekiyor" dedi.
Haşerelerin çeşitli hastalıklara yol açtığını kaydeden Usluer sivrisineklerin sıtmayı bulaştırabildiklerini hatırlattı. Türkiye’nin güney ve güneydoğusunda sıtma görüldüğünü belirten Usluer şunları söyledi: "Kaşıntıya sivrisineğin taşıdığı bir takım maddeler yol açabileceği gibi vücudun gösterdiği alejik tepkimeye de neden olabilir.
Bu durumda kullanılan bir takım ilaçlar var. Doktorun onayı olmadan alınmasını çok doğru değil. Dolayısla böyle bir durumda en yakın sağlık merkezine başvurmak gerekiyor."
Sivrineklerin çoğaldığı aylar içinde olduğumuzu söyleyen Prof. Dr. Gaye Usluer “Sivrisinek ısırmasından eğer kaşırsak yarayı enfekte etmiş oluruz. Dolayısıyla yarayı kaşılamamak kanatmamak yarayla sürekli oynamamak gerekiyor" dedi.
Haşerelerin çeşitli hastalıklara yol açtığını kaydeden Usluer sivrisineklerin sıtmayı bulaştırabildiklerini hatırlattı. Türkiye’nin güney ve güneydoğusunda sıtma görüldüğünü belirten Usluer şunları söyledi: "Kaşıntıya sivrisineğin taşıdığı bir takım maddeler yol açabileceği gibi vücudun gösterdiği alejik tepkimeye de neden olabilir.
Bu durumda kullanılan bir takım ilaçlar var. Doktorun onayı olmadan alınmasını çok doğru değil. Dolayısla böyle bir durumda en yakın sağlık merkezine başvurmak gerekiyor."

ama zararlıymıs bak kasıma gebertırım
dün gecekı gibi babamı cagrıyorum bummm..sıkıyosa yesin bidaha


