Sabit Hat Taşımada Fiyasko!!

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
desperado111

desperado111

Üye
    Konu Sahibi
Sabit Hat Taşımada Fiyasko!!
10 Eylül’den beri yürürlükteki sabit hatlarda numara taşınabilirliği uygulamasının sonuçsuz kaldığı açıklandı
Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER) Genel Sekreteri Rıdvan Uğurlu sabit hatlarda numara taşınabilirliği uygulamasının yürürlüğe girdiği 10 Eylül’den beri hiçbir abonenin numarasını alternatif telefon hizmeti veren operatörlere taşımadığını söyledi. Uğurlu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) sabit hatlarda rekabete imkan tanıyan taşınabilirlik uygulamasının başarısız olduğunu savundu.
Uygulamanın yürürlüğe girdiği 1 ay içinde sadece telefon hizmeti veren şirket yetkililerinin deneme amaçlı 104 numarayı taşıdıklarını ifade eden Uğurlu Türk Telekom ya da cep numaralarına yapılan çağrıların başarısızlıkla sonuçlandığına dikkat çekerek şunları söyledi:
“Sabit hatlarda numara taşınabilirliği uygulamasının yürürlüğe girdiği 1 ay içinde hiçbir abone numarasını alternatif telefon hizmeti veren operatörlere taşımadı. Derneğimizin üyesi işletmeciler sabit numaralarını taşıdıklarında da bazı sorunlarla karşılaştı. Diğer işletmecilerden başlatılan çağrılar taşınmış numaralarda sonlanmıyor. Yani Türk Telekom ya da cep numarası abonesi taşınmış numarayı aradığında görüşme sağlanamıyor. Bu bir sorun. Bu sorunun şimdiye kadar hallolması gerekiyordu. BTK’nın devreye girerek bu sorunu çözmesi gerekiyor. Birinci madde bu. İkinci madde de numara taşınabilirliği var ama numarasını taşıtma imkanına sahip abone sayısı yok gibi bir şey. Bunun da nedeni sabit numara taşındıktan sonra Türk Telekom’un sabit ücreti almaya devam etmek istemesi.”
“UYGULAMANIN HİÇBİR ANLAMI YOK MAALESEF”
Sorunların önüne geçilmesi için BTK’nın iki farklı yönetmelik çıkarması gerektiğini belirten Uğurlu “Birincisi yalın DSL adını verdiğimiz uygulama. Bu uygulama telefon abonesi olmadan internet abonesi olma imkanı veriyor. Bu uygulamanın bugüne kadar uygulamaya geçmesi gerekiyordu ama geçmedi. İkincisi toptan hat kiralama yönetmeliği. Bu yönetmelik de Türk Telekom’a ödenmesi gereken sabit ücreti hizmeti veren işletmenin aboneden alıp kuruma vermesine imkan tanıyacak. Bu iki yönetmelik çıkmadığı için numara taşınabilirliği uygulaması olmasına rağmen numarasını taşıma imkanına sahip abone maalesef yok. Uygulamanın hiçbir anlamı yok maalesef” diye konuştu.
Türkiye’de sabit numara hizmeti veren 11 şirket bulunduğunu kaydeden Uğurlu şirketlerin alternatif telefon hizmeti vermek amacıyla yüklü miktarda yatırım yaptıklarını ve sabit numara taşınabilirliği uygulaması başarılı olmadığı için mağdur olduklarını savundu.
“İŞLETMECİLER OLARAK BU İŞİ İSTİYORUZ”
Uygulamanın hayata geçirilmesiyle rekabetin kızışacağını ve tüketici lehine fiyat politikaları belirleneceğini ifade eden Uğurlu şöyle konuştu:
“Bu şirketler numara taşınabilirliği gerçek anlamda uygulamaya geçse kampanyalarını tanıtabilecek. Bununla ilgili avantajlar ortaya çıkacak. Bir şirketin açıklaması oldu. ’Bana geçtiğinizde ben abonelerimden sabit ücret almayacağım ve görüşme ücretlerini de yarı yarıya düşüreceğim’ dedi. Tüketiciler lehine bu ve buna benzer kampanyalar olacak ama yeter ki numara taşınabilirliğinin önü açılsın. Sorunun çözümü için gerekli girişimleri yapıyoruz. Uygulamayı yapan kurum BTK. İşletmeciler olarak bu işi istiyoruz. Bununla ilgili olarak her türlü yatırımı yaptık. Her türlü testler yapıldı.
Dolayısıyla burada mağdur durumda olan kesimiz. İşin asıl sahibi BTK. İşletmeciler bununla ilgili yatırım yaptı hepsi şu anda boş bekliyor. 10 Eylül’de numara taşınabilirliğinin başlayacağı aylar öncesinden belliydi. Bu yönetmeliklerin eş zamanlı olarak uygulamaya geçirilmesi gerekiyordu. Böyle olacağı önceden belliydi.”
Uğurlu mobil numara taşınabilirliği uygulamasının 10 Kasım 2008’de uygulamaya geçtiğini ve 1 ay içinde 500 bin abonenin numaralarını farklı operatörlere taşıdığına dikkat çekerek “10 Eylül’de yürürlüğe giren sabit numara taşınabilirliği uygulamasında bir terslik var. Bu sorun tüketici lehine olan bir uygulamayı oldurmamakla ilgili bir şey” dedi.

Kaynak:

 


LAZOFLU

LAZOFLU

Emekli Yönetici
Zaten bir işi de eline yüzüne bulaştırmadan yapsalar oh diyeceğim de, yapamıyorlar ki. 3G aynı, şebeke erişimi aynı, çıkan tarifeler aynı, ADLS aynı.
 
Mehmet

Mehmet

Emekli Yönetici
Böyle olacağı belliydi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt