RAM Serisinin En Güçlüsü

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
RAM Serisinin En Güçlüsü





Ram serisinin en güçlüsü SRT 10 kardeşi Viper'dan aldığı motorla farkını ortaya koyuyor. Dodge’un kalbinde görev yapan V10 motor tanıtıldığı gün sadece iki modele can vereceği açıklanmıştı. Bunlar yarışçı Viper ve tork canavarı Ram’dı... V10 ile güçlendirilmiş bir Ram 2500 kamyonetin ivmelenmeden daha ziyade çekiş gücüne odaklandığı da bir gerçekti.
500 HP’lik gücü ve 711 Nm’lik torkuyla Ram SRT 10 şimdiye kadar üretilmiş olan en güçlü kamyonet... PVO (Performance Vehicle Operations – performans araçları operasyonu) takımı tarafından geliştirilen bu muazzam makine Viper ve Prowler mühendislerinin NASCAR ve LeMans organizasyonlarında da yer almış olanlarıyla yaratıldı. Viper modelinden alınan motorun üzerinde ufak değişiklikler yapıldı. Silindirlerin çap ve yüksekliklerinde yapılan artışlar bu modifikasyonun ana unsuruydu. Daha da hafifletilen ve sağlamlaştırılan motor, 1500-5600 d/d aralığında torkunun yüzde 90’ını sunuyordu. Ayrıca motorun silindir başları da yeniden biçimlendirilmişti. Böylesine ciddi bir performansı sunan ve korkunç ısınan bu motoru serinletmek için de mühendisler özel bir soğutma sistemi geliştirdi.
SRT takısını devam ettiren araç eskiden ‘Street and Racing Technology’ (asfalt ve pist teknolojisi) olarak anılırken şu aralar ‘Strip, Road and Track’ (arazi, asfalt ve pist) olarak anılıyor. Zira bu araç her üç ortamda da hem performansı hem de konforu sunabiliyor. Chelsea’de yer alan DaimlerChrysler pistinde teste tabi tutulan prototip SRT 10 maksimum sürat olarak 250 km/s seviyesine ulaşmıştı. Bir Guinness rekoru olarak da kayda geçen bu değer, Ford SVTF-150’nin daha önceden ulaştığı 238 km/s’lik değerden daha iyiydi... Aracın üretim versiyonunun ilk fotoğrafları Şubat 2003’de ele geçirildi. Resmi tanıtım ise 18 Kasım 2003’te gerçekleştirildi.
SRT 10’un tasarımını özetlemek gerekirse tek bir kelimeye ihtiyacınız olacak: ‘mükemmel’. Siyah, kırmızı ve gümüş renk seçenekleri sunuluyor. Kaputunun üzerinde yer alan devasal hava girişi aracın güçlü kimliğini vurgular nitelikte... Bir ‘artı’ işaretiyle bölünmüş olan büyük ön ızgara da oldukça heybetli. 22 inç boyutunda Viper tarzı jantlar üzerinde ilerleyen SRT 10, pick-up araçlar arasındaki en büyük tekerlek boyutuna sahip. Jantlara giydirilen siyah kostüm ise Pirelli’nin 305/40 Scorpion modeli...
Otomobil yandan incelendiğinde oldukça sportif ve akıcı hatlara sahip olduğu gözlemleniyor. Arka bölüme monte edilmiş spoyler ise sportifliğin doruğa çıktığı noktalardan birisi. Çift egzoz çıkışı sağ alt kısma konumlandırılmış.
İç mekana hakim olan malzemelerin başında deri, süet ve karbon-fiber geliyor. Koltuklar kaliteli deri ve süetten imal edilmiş. Direksiyon simidi ise deri ve fiber malzemelerden oluşturulmuş. Gümüş rengindeki kaplamalarla süslü olan ön panel, beyaz gösterge tablolarıyla uyum içerisinde... Kırmızı renkli ‘viper start’ düğmesi, performans canavarı olan motorun fitili olarak göze çarpıyor. Kendine has tasarımıyla göze çarpan uzun vites kolu ve sportif pedal takımı görüntüyü tamamlayan diğer unsurlar...
Dodge Ram SRT 10, Viper’da da kullanılan T56 kodlu 6 ileri şanzımanın modifiye edilmiş bir versiyonunu taşıyor. Elektronik aygıtlarla desteklenen sistem gücün yola en iyi şekilde iletilmesi hedefiyle yaratılmış.
SRT 10’un her türlü koşula ayak uydurabilmesi amacıyla özel geliştirilen süspansiyon sistemi PVO mühendislerinin son numarası olmuş. Önde 1 inç, arkada ise 2 inç’lik alçalma sağlayan bu sistem, önden bağımsız süspansiyonun da desteğiyle yük taşıma esnasında da aracın dayanıklılık ve yol tutuşunu artırıyor. Bilstein imzalı darbe emicilerin de bunda katkısı büyük...
 


doukan1989

Üye
çok güzel bi alet ama sanıyorum teorik olarak max sürati 270km/h bi de 0dan 100 e 5 sn de çıkıo :S yaw m3 le kafa kafaya çıkışır bu alet hatta geçer bile
 

vormound

Üye
ya bu cok delı yaw.... bunu alıp bırazdaha tunıng lıcen ondan sonra ucar bu ucar... :D
 
Gokhan43

Gokhan43

Üye
Muhteşem. ;;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt