Peygamberimiz teravih namazını kaç rekat kılmıştır

Sponsorlu Bağlantılar

Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
    Konu Sahibi
Peygamberimiz teravih namazını kaç rekat kılmıştır
Hz. Peygamber (s.a.s.)’in kıldırmış olduğu Teravih namazlarının kaç rekat olduğu konusunda bir rivayet bulunmamaktadır. Bu konuda Hz. Ömer’in Teravihi cemaatle kılınmasını başlatmasıyla ilgili haberlerden ve Hz. Aişe’nin, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in Ramazan ayındaki gece namazlarıyla ilgili hadisinden hareketle bir sonuca ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu konudaki haberler şöyle değerlendirilebilir:

Rasulullah’ın (s.a.s.) Ramazandaki gece namazları sorulduğunda, Hz. Aişe, “Rasulullah, Ramazan ve Ramazan dışındaki gecelerde on bir rekattan fazla (nafile namaz) kılmamıştır.” (Buhari, Teheccüd, 16) karşılığını vermiştir. Başka bir rivayette bu sayı on üç olarak zikredilmektedir (Müslim, Salatü’l-Müsafirin, 17). Öncelikle bu hadisin Teravih namazı hakkında olduğu konusunda bir açıklık bulunmamaktadır. Diğer taraftan Hz. Aişe’nin, Allah’ın elçisinin Ramazan ayında ve Ramazan dışındaki gecelerde on bir veya on üç rekat namaz kıldığını belirtmesi, onun devamlı olarak kıldığı bir gece namazının bulunduğunu göstermektedir. Zaten Kur’an-ı Kerim’de de, “Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl. Umulur ki Rabbin, seni övgüye değer bir makama gönderir.” (İsra, 17/79) buyurulmaktadır.

Bundan da anlaşılmaktadır ki, bu soru, Ramazan ayında Hz. Peygamber (s.a.s.)’in diğer ibadetlerinde olduğu gibi, gece namazlarında da bir artış olup olmadığını öğrenmek amacıyla sorulmuştur; teravih namazı ile ilişkisi yoktur. Hz. Aişe’den rivayet edilen, “Rasulullah (s.a.s.) Ramazan ayında, diğer aylarda görülmeyen bir gayrete girerdi. Ramazanın son on gününde ise çok daha şiddetli bir gayret gösterirdi. Son on günde, geceyi ihya eder, ailesini de uyandırırdı.” (Buhari, Fazlu Leyleti’l-Kadr, 5; Müslim, İtikaf, 8) hadisi bu görüşü desteklemektedir. Diğer yandan, bu hadisin teravihin meşru kılınmasından önce mi, yoksa sonra mı olduğu da belli değildir.

Hz. Ömer zamanındaki cemaatle kılınan Teravih namazlarının rekatları konusunda iki rivayet vardır; yirmi rekat, on bir rekat (İbn Ebi Şeybe, Musannef, II, 391, 393). Hz. Ömer’in dönemiyle ilgili farklı rivayetler; Nevevi ve Ayni tarafından, on bir rekatla ilgili rivayetin Hz. Ömer’in halifeliğinin ilk döneminde kılınan Teravih namazlarıyla ilgili olduğu, sonra Teravihin yirmi rekat olarak yerleştiği ve günümüze kadar da böyle devam ettiği şeklinde açıklanmıştır (İbnü’l-Hümam, Fethu’l-Kadir, I, 334; Ayni, Umdetü’l-Kari, V, 357; Şevkani, Neylü’l-evtar, III, 61).

Teravih namazı, Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali dönemlerinden başlayarak günümüze kadar cemaatle yirmi rekat olarak kılınmıştır. Sahabeden kimse buna itiraz etmemiş ve alimler tarafından da bu şekilde kabul edilmiştir. Günümüzde de, başta ülkemiz olmak üzere pek çok İslam ülkesinde Teravih namazı cemaatle 20 rekat olarak kılınmaktadır.

Bununla birlikte şunu da ifade etmek gerekir ki, Teravih namazı nafile bir ibadet olduğundan, farz gibi telakki edilmesi de doğru değildir. Bu nedenle, yorgunluk, meşguliyet ve benzeri sebeplerle, Teravih namazının evde 8, 10, 12, 14, 16 veya 18 rekat kılınması halinde de sünnet yerine getirilmiş olur. Ancak cemaate iştirak etmeye çalışmak daha iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Alper ve aycan54


murat3702

murat3702

Üye
Peygamberin bu namazi kildirdigina dair bir isaret ne yazikki bulunmamaktadir. Peygamber cemaate kildirmadigina gorede bu farz degildir sunnette degildir zira Peygamber kilinmasini tasdiklememistir. Sizce nedir.? Farzmi, vacipmi,?
Dinimizde Sunnet sadece Peygamberin izinden gitmektir. Ibadet tevkifi olur. Yani Peygamberden nasil gorulduyse oyle. Mahiyet ve yontemini kesinlikle degistiremezsin. Peygamber yapmadi ve yaptirmadiysa sizce uygunmudur?
Ornek verdiginiz kisiler Peygamber dostu sahabelerdir ancak dikkat edilmesi gereken en onemli husus Peygamber olmadiklaridir. Yani onlar oyle yapti diye Peygamberi es gecip verilen bir ornek sacmadir. Dine kimse ekleme yapamaz. Yaparsa bidat tir.
 
Son düzenleme:
messevim

messevim

Üye
Peygamberin bu namazi kildirdigina dair bir isaret ne yazikki bulunmamaktadir. Peygamber cemaate kildirmadigina gorede bu farz degildir sunnette degildir zira Peygamber kilinmasini tasdiklememistir. Sizce nedir.? Farzmi, vacipmi,?
Dinimizde Sunnet sadece Peygamberin izinden gitmektir. Ibadet tevkifi olur. Yani Peygamberden nasil gorulduyse oyle. Mahiyet ve yontemini kesinlikle degistiremezsin. Peygamber yapmadi ve yaptirmadiysa sizce uygunmudur?
Ornek verdiginiz kisiler Peygamber dostu sahabelerdir ancak dikkat edilmesi gereken en onemli husus Peygamber olmadiklaridir. Yani onlar oyle yapti diye Peygamberi es gecip verilen bir ornek sacmadir. Dine kimse ekleme yapamaz. Yaparsa bidat tir.
Peygamberimiz cemaate kıldırmadığına göre bu sünnet değildir diyemezsin. Önce Sünnetin açıklamasına bakmak gerek, Sünnet peygamberimizin yaptığı, veya yapmasını tavsiye ettiği hal ve davranışlardır.

Peygamberimiz cemaatle teravih kıldırmaması Teravihin Sünnet olduğunu değiştirmez. Aksine Teravih Namazı fıkıhta Müekked Sünnet olarak geçer. Müekked Sünnet ise Peygamberimizin çoğu zaman kılıp, çok az zamanda terkettiği Namazlardır.

Teravih Namazı Peygamber efendimiz zamanında Cemaat ile kılınmamıştır. Hz Ömer zamanında bu uygulamaya gidilmiştir. Dini yönden de hiçbir sakıncası yoktur. Çünkü " Sünnet Namazlar Cemaat ile kılınamaz" diye bir kaide yoktur. Aksine İslamın , Ramazan ayının bereketini, Rahetini, birlikteliğini Simgeleyen İnsanları Camiide buluşturan güzel bir gelişmedir.

Gelelim Bid-at konusuna. Senin Bid-at tarifine bakacak olursak öyleyse; Minareler bidattir. Başlara takılan Takkeler bidattir. Namazdan sonra Tesbih çekip dua etmek bidattir. ( daha birçok örnek var ) Bunlar peygamber efendimiz zamanında uygulanmamıştır. Peygamberimiz ezanları bir minarede değilde Kabenin üstünde veya Bir evin damından veyahut Mescidin damından okutmuştur. Peygamberimiz hiçbir zaman takke takmamıştır. Takke sonradan çıkmadır. Peygamberimiz zamanında sarıklar takılırdı. Yine peygamberimiz zamanında Namazdan sonra tesbih ve dua etme olayı yoktu, son sünnet namazını kılan camiiden çıkardı.

İslama sonradan girmiş herşey Bidat değildir!
 
  • Beğen
Tepkiler: 'Şeref', snapdroid, Mesut Aktaş ve 2 diğerleri
murat3702

murat3702

Üye
Omer halife idi Peygamber degildi.
Islamda iki onemli husus vardir.
1. Kur'anin dedigi
2.Peygamberin yaptigi

Sen otur kil sakincasi yok. Kolay gelsin.
 
messevim

messevim

Üye
Omer halife idi Peygamber degildi.
Islamda iki onemli husus vardir.
1. Kur'anin dedigi
2.Peygamberin yaptigi

Sen otur kil sakincasi yok. Kolay gelsin.
Yazdigimi bile okumadan cevap yazmissin.
 
Esendağlı

Esendağlı

Üye
çok teşekkürler @mehsevim ,çok güzel ve faydalı bir açıklama yapmışsın eyvallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehsevim

erkanby

Üye
Yazdigimi bile okumadan cevap yazmissin.
Çok güzel açıklama yapmışsın arkadaşım Allah senden razı olsun. Dediğin gibi yazılanı bile okumaktan üşenen birinin Teravih namazına muhalefet olmasını çok görmemek lazım. Bu tarz düşüncede ki insanlar hep vardı ve hepte var olacaklar, Rabbim onlarında kalbini nurlandırsın ve hidayet versin İnşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehsevim
messevim

messevim

Üye
Çok güzel açıklama yapmışsın arkadaşım Allah senden razı olsun. Dediğin gibi yazılanı bile okumaktan üşenen birinin Teravih namazına muhalefet olmasını çok görmemek lazım. Bu tarz düşüncede ki insanlar hep vardı ve hepte var olacaklar, Rabbim onlarında kalbini nurlandırsın ve hidayet versin İnşallah.
Malesef dediğiniz gibi. Amin inşAllah.
 
murat3702

murat3702

Üye
Okudum kardesim ancak isine geldigi gibi yazmissin. Neyse tartismaya gerek yok. Ben cok okudum halada okuyorum. Ilk okudugumda Allah kelami Kur'an.
Sizede tavsiye ederim iyi okuyun ama.

Bakara 170. Hâlbuki onlara (o müşriklere): “Allah’ın indirdiğine tâbi‘ olun!” denildiği zaman: “Hayır! (Biz) atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey(ler)e tâbi‘ oluruz!” dediler. Ya ataları bir şeye akıl erdirmeyen ve doğru yolu bulmayan kimseler idiyseler! (Yine de onlara mı tâbi‘ olacaklar?)

Lokman 21. Ve onlara: “Allah’ın indirdiğine tâbi‘ olun!” denildiği zaman: “Hayır! (Biz) atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye tâbi‘ oluruz!” derler. Ya şeytan, onları o alevli ateşin azâbına çağırıyor idiyse! (Yine de onlara mı tâbi‘ olacaklar?)
 
messevim

messevim

Üye
Okudum kardesim ancak isine geldigi gibi yazmissin. Neyse tartismaya gereknyok. Ben cok okudum halada okuyorum. Ilk okudugumda Allah kelami Kur'an.
Sizede tavsiye ederim iyi okuyun ama
Bakara 170. Hâlbuki onlara (o müşriklere): “Allah’ın indirdiğine tâbi‘ olun!” denildiği zaman: “Hayır! (Biz) atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey(ler)e tâbi‘ oluruz!” dediler. Ya ataları bir şeye akıl erdirmeyen ve doğru yolu bulmayan kimseler idiyseler! (Yine de onlara mı tâbi‘ olacaklar?)
Ayeti açıklasana bize ?
 
murat3702

murat3702

Üye
Acik ve net Kur'an ve Peygambere uyacaksin Omere degil. Sayet Omer de senin dedigin gibi yaptiysa ki oda muamma. Peygamber teravih denilen uygulamayi mescide hicbir zaman sokmamistir. Daha.neyini tartisiyorsunki.
 
Son düzenleme:
murat3702

murat3702

Üye
Senin yolun sana benim yolum bana. Allah selamet versin.
 

Karavelaa

Üye
Bilgilendirme için teşekkürler.
 
messevim

messevim

Üye
Acik ve net Kur'an ve Peygambere uyacaksin Omere degil. Sayet Omer de senin dedigin gibi yaptiysa ki oda muamma. Peygamber teravih denilen uygulamayi mescide hicbir zaman sokmamistir. Daha.neyini tartisiyorsunki.

HZ Ömere Askerlik arkadaşı gibi seslenip Ömer demen Senin zihniyetini zaten ortaya koyuyor. Peygambere uyuyoruz. Bak bakalım Peygamberimiz senin " ömer" diye hitap ettiğin Ashab için ne diyor ?

“Ashâbım yıldızlar gibidir. Hangisine tâbi olsanız hidayete erersiniz.” (Beyhakî, el-Medhal, s.164, Kenzu’l-ummal, h. no: 1002))

93-[1:148, Hadîs No: 159]
Ali (r.a.) rivayet ediyor ki:
Sıratta en sağlam yürüyeniniz, Ehl-i Beytimi ve Ashabımı en çok sevenlerdir.


835. [2:98, Hadîs No: 1442] Abdullah bin Mugaffel, Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: Ashabım hakkında Allah'tan kcrkun. Ashabım hakkında Allah'tan korkun. Sakın benden sonra onlara düşman olup sövmeyin. Onları seven bana olan sevgisinden dolayı sevmiş olur. Onlara kızıp kin duyan da bana olan kin ve düşmanlığından dolayı böyle yapmış olur. Onlara sıkıntı veren bana sıkıntı vermiş; bana sıkıntı veren de Allah'a eza etmiş gibi olur. Allah'a ezâ eden de büyük bir felâketle yüz yüze gelmiş olur.

3656. [6:146, Hadîs No: 8734]
İbni Abbas 'dan (r.a.) rivayetle:
Allah'ın, meleklerin ve bütün insanların laneti, Ashabıma dil uzatanların üzerine olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Aktaş
murat3702

murat3702

Üye
Canim ben hadislere pek fazla bakmiyorum. Zira Omer ve Ebubekir zamaninda 500 civari olan hadis sayisi nedense milyonu gecmis.
Ashab elbette kiymetlidir. Asker arkadasim olmasada oda bir insan.
Biz severiz merak etme. Hem Sevgili Peygamberimizi hemde Ashabini. Hemde diger butun Peygamberleri ve Allah'in tum yarattigi mahlukati. Birak o bizde kalsin. Yargilamak iyi degildir. Senin bilmedigin seyleri Allah bilir. O yuzden kimseyi su veya bu diye yargilamayin. Konumuz bu degil ayrica.
Allah'in cogu ayeti kafanizi kullanin size acikladik ayetleri apacik diyor. Senin dedigin hadislwre bakarsak en guvenilir Buhari de bile 6000 uzerinde hadis bulunuyor. 500 nere 6000 nere.
Ayrica Omer demekle dilmi uzatmis olduk simdi.? Komik olmayin lutfen.
Ilk inen ayet bile OKU diyor.
 
Hasand.

Hasand.

Üye
teşekkurler
 

CsWqIve34

Üye
guzel konu
 
Mesut Aktaş

Mesut Aktaş

Co-Admin
ilk zamanlarda Peygamberimizinde cemaat ile kıldığını haber veren deliller vardır fakat sürekli olması durumunda farz olarak emredilirse ümmetin zor yapacağını düşünerek evinde kılmaya geçmiştir, konuda dikkatimi çeken de ayrıca olarak belirteyim kişi nasıl düşünüyorsa bunuda yazısına duruşuna durumuna yansıtmaktadır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Esendağlı
murat3702

murat3702

Üye
ilk zamanlarda Peygamberimizinde cemaat ile kıldığını haber veren deliller vardır fakat sürekli olması durumunda farz olarak emredilirse ümmetin zor yapacağını düşünerek evinde kılmaya geçmiştir, konuda dikkatimi çeken de ayrıca olarak belirteyim kişi nasıl düşünüyorsa bunuda yazısına duruşuna durumuna yansıtmaktadır..
Tesekkurler iyi bir yerden konuya dahil oldunuz. Peygamberimiz Cemaat ile kilmamis. Kendi kilmis cemaat onunla kilmaya baslayinca farz olur diye mescitte kilmamis bir daha. Deliller bu yonde. Ayrica Sevgili Peygamberimize farz olan gece namazida vardir Kur'anda. Yani arastirinca cogu seylere gunumuzde erisilebiliyor.
Arkadaslar sandilarki beni Teravih karsiti biri gibi falan dusunduler. Evinde kil istedigin namazi istedigin kadar.
Ayrica Peygamberimiz zamaninda hicbir sunnet namaz mescitlerde kilinmamis.
 
  • Beğen
Tepkiler: Esendağlı
messevim

messevim

Üye
Canim ben hadislere pek fazla bakmiyorum. Zira Omer ve Ebubekir zamaninda 500 civari olan hadis sayisi nedense milyonu gecmis.
Ashab elbette kiymetlidir. Asker arkadasim olmasada oda bir insan.
Biz severiz merak etme. Hem Sevgili Peygamberimizi hemde Ashabini. Hemde diger butun Peygamberleri ve Allah'in tum yarattigi mahlukati. Birak o bizde kalsin. Yargilamak iyi degildir. Senin bilmedigin seyleri Allah bilir. O yuzden kimseyi su veya bu diye yargilamayin. Konumuz bu degil ayrica.
Allah'in cogu ayeti kafanizi kullanin size acikladik ayetleri apacik diyor. Senin dedigin hadislwre bakarsak en guvenilir Buhari de bile 6000 uzerinde hadis bulunuyor. 500 nere 6000 nere.
Ayrica Omer demekle dilmi uzatmis olduk simdi.? Komik olmayin lutfen.
Ilk inen ayet bile OKU diyor.
Gülüm, eğer sen hadislere pek bakmıyorsan nasıl amel ediyorsun anlamadım ? En basitinden Namazını neye göre kılıyorsun ? Namazda bir yanlış yaptığında sehiv secdesini hangi ayete dayanarak yapıyorsun ? İmama 3. rekatta yetiştiğinde Hangi ayete göre kalan namazını kılıyorsun ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut Aktaş


Üst Alt