Ortak ATM'de hangisi en ucuz?

Sponsorlu Bağlantılar

greenmile

greenmile

Üye
    Konu Sahibi
Ortak ATM'de hangisi en ucuz?
Ortak ATM'de hangisi en ucuz?

Ortak ATM'leri kullandığınızda kesilen rakam belli oldu. Bazı bankalar 4 TL alıyor bazıları 2 TL... İşte rakamlar;

1 Ekim'den başlayarak bankaların "Ortak ATM'lerini kullananlar bakiye görüntülemede 025 ile 2 lira para çekmede ise 1.70 kuruş ile 5 lira arasında komisyon ödeyecekler.

26 bankanın 23 bin ATM'sini biraraya getiren "ortak ATM" hizmetinde bankalar bu hizmeti fiyatlandırma konusunda serbest bırakıldılar.

Tüketicilerin pek çoğu komisyon uygulamasından habersiz olarak ATM'leri kullanıyorlar. Tüketici örgütleri uygulamanın başlamasından itibaren bankaların tüketicileri bilgilendirilmesi konusundan özellikle kaçındıklarını da ifade ediyorlar.

BAKİYE SORSANIZ BİLE PARA

Tüketici dernekleri tüketicileri bankaların ortak ATM komisyonlarına karşı uyarıyor ve "Kart sahibi olduğunuz banka dışında başka bir bankanın ATM'sini bakiye görüntüleme ya da para çekme için kullanmayınız" diyorlar.

İŞTE BAZI BANKALARIN
ATM İÇİN ALDIKLARI KOMİSYONLAR

Yapı Kredi Bankası
Bakiye Görüntüleme 050 kuruş
Para Çekme Komisyonu 3.5 Lira

İş Bankası
Bakiye Görüntüleme 025 kuruş
Para Çekme 1 lira 70 kuruş

Akbank
Bakiye Görüntüleme 050 kuruş
Para Çekme 4 lira

Ziraat Bankası
Bakiye Görüntüleme 020 kuruş
Para Çekme çekilen miktarın yüzde 1 + 75 kuruş

Garanti Bankası
Bakiye Görüntüleme 050 kuruş
Para Çekme 4 lira

Citibank
Bankanın ATM'lerinden işlem yapılabiliyor ancak banka ilgililerine komisyon miktarı bilgisi gelmemiş.

Fortis
Bakiye Görüntüleme 2 lira
Para Çekme 4 lira
 


darkman81

darkman81

Üye
Tam Olarak Anlayamadım Mesela Benim İş Bankasında Hesabım Var, Bunu Garanti Bankasındaki ATM'de Sorgulayınca 0,50 krş mu kesiliyor hesabımdan...
eğer İş Bankasından Sorgularsam 0,25 krş Kesiliyor mu ? yoksa Kesilmiyor mu ?
 

xErKaNx

Üye
Calistigin bankadan bakarsan sorun yok. Ama farklı bankalardan yapilan islemlerde gecerli diye biliyorum. Yani garantiden bakarsan, bakiye icin 0.50 kurus, para cekmek icin 4 ytl odersin. Is bankasiyla calisipta bu islemleri is bankasi atm lerinden yaparsan ucret yok. Ben boyle biliyorum .yanlisim varsa duzeltin. En guzel cozum, cok mecbur kalmadikca kendi calistigin bankanin atm sini kullanmak.
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Bir bu eksikti.:@ Yeter ya bankalar bile tefeci olmuş!
 
darkman81

darkman81

Üye
Calistigin bankadan bakarsan sorun yok. Ama farklı bankalardan yapilan islemlerde gecerli diye biliyorum. Yani garantiden bakarsan, bakiye icin 0.50 kurus, para cekmek icin 4 ytl odersin. Is bankasiyla calisipta bu islemleri is bankasi atm lerinden yaparsan ucret yok. Ben boyle biliyorum .yanlisim varsa duzeltin. En guzel cozum, cok mecbur kalmadikca kendi calistigin bankanin atm sini kullanmak.
cvp için tşkr ederim..:sukur: Genelde Kullandıgım bankanın ATM sinde işlem yapıyorum..:oke:
 
kacaksevgilim

kacaksevgilim

Üye
şimdi ziraat banaksında öğrenci hesabım var.Herhangi bir bankanın atm sine para gonderebilir miyim kodunu falan girerek?(bu para gonderme olayını bir türlü kavrayamadım da)
 


Üst Alt