Neden ALO deriz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tuna-TR

Üye
    Konu Sahibi
Neden ALO deriz?

Telefonda hemen hemen her gün kim bilir kaç kez kullandığımız "Alo" sözcüğü,
gerçekte bir sevgilinin kısaltılmış adıdır. Sevgilinin tam adı Allessandra Lolita Oswaldo'dur. Allessandra, telefonu icat eden A. Graham Bell'in sevgilisiydi. Graham Bell telefonu icat edince ilk hattı sevgilisinin evine çekmişti. Atölyesinde telefon çalınca arayanın Allessandra Lolita Oswaldo'dan başkası
olamayacağını bildiğinden Graham Bell, telefonu açar açmaz "Allessandra Lolita Oswaldo" diyordu. Bell, zamanla sevgilisine, adını kısaltarak hitap etmeye başladı ve telefonu her açışında onu "Ale Lolos" diye karşıladı. Çalışmaları uzadıkça Graham Bell, sevgilisinin adını daha da kısalttı ve iki heceli bir ad buldu. Bu kısa ad "Alo" idi. Allessandra Lolita Oswaldo, geliştirip, tüm kente yaymaya çalıştığı telefondan başka bir şey düşünmeyen sevgilisinin bitmek tükenmek bilmeyen deneylerinden rahatsız olmaya başlayınca Graham Bell'i telefonuyla baş başa bırakıp onu terk etti. Yaşlı Bell, sevgilisinin bir gün onu arayacağı umuduyla telefonun başından hiç ayrılmadı. Kentte çekilen telefon hatlarının sayısı da giderek artmaya başlamıştı. Graham Bell'i artık başka kişiler de arıyordu. Fakat o, telefonun her çalışında kendisini sevgilisinin aradığını sanarak telefonunu "Alo" diyerek açıyor ve artık
herkes "Alo" diyordu. O günlerde hemen herkes telefonu açtıklarında Alexander Graham Bell'in anısına saygı olarak "Alo" demeye başladı. Bugün tümümüzün kullandığı "Alo" sözcüğü işte o günlerden günümüze uzanmaktadır.
 
Son düzenleme:
Tepkiler: By_Casparov, TeknoÖmer ve .NeXuS.

NEXUS

Üye
biliyordum ama yinede bilmeyenler için faydalı
 
Tepkiler: TeknoÖmer ve atlantis52
Vée bütün dünya artık alo demiş. Masal gibi harbi .
Teşekkürler bilgi için
 
Tepkiler: TeknoÖmer

UpOneTR

Üye
Kullanmıyorum
 
Tepkiler: TeknoÖmer
"Efendim" Nerden Çıktı Aceba Bilgi İçin Teşekkürler
 

UpOneTR

Üye
Genelde telefonu efendim diyerek açarım
Birini arıyorsamda alo diye tekrar cevap vermek zaten saçma
Cevap vermiyosa ordamisin nere gittin gibi seyler soylerim olmadi kapatir geri ararım
ALO kadar saçma bir kelime yok
 
Tepkiler: TeknoÖmer

NEXUS

Üye
Genelde telefonu efendim diyerek açarım
Birini arıyorsamda alo diye tekrar cevap vermek zaten saçma
Cevap vermiyosa ordamisin nere gittin gibi seyler soylerim olmadi kapatir geri ararım
ALO kadar saçma bir kelime yok
he ben hiçbişey demeden söylüyorsun sandım , sen alo değil Sukut-u Hayal De
 

Tuna-TR

Üye
    Konu Sahibi
Genelde telefonu efendim diyerek açarım
Birini arıyorsamda alo diye tekrar cevap vermek zaten saçma
Cevap vermiyosa ordamisin nere gittin gibi seyler soylerim olmadi kapatir geri ararım
ALO kadar saçma bir kelime yok
Grahambell bunları duymasın kemikleri sızlar
 
Tepkiler: TeknoÖmer ve .NeXuS.
Genelde kullanırım.
--------------------------------------
Kapıyı çaldıklarında, ahizeden Alo diyorum, bina kapısındaki "Telefonla mı konuşuyorum lan?" diyor.
 
Tepkiler: atlantis52 ve .NeXuS.

xmustx

Üye
teşekkürler
 
Tepkiler: TeknoÖmer
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...