___kaptan___
Üye
NASA'DAN İNSANLIĞI MARS'ATAŞIYACAK!
NASA, Mars'a yapılması planlanan
yolculuklarda kullanılması için
tasarladığı 'uçan dairesini'n ilk
denemesini yaptı.
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi
(Nasa), gelecekte Mars'a yapılabilecek
yolculuklarda kullanılması planlanan
'uçan dairesini' Cumartesi günü
denedi.
Uçan daire şeklindeki araç büyük bir
balonla atmosfere taşındı.
Aracın Mars'a yaklaşırken yavaşlamasını
sağlayacak yeni tür bir paraşüt ve
şişilebilir hız kesici Kevlar halkaları test
edildi.
Hawaii'de yapılan deneyin, iniş
sırasında paraşütün tam açılmaması
dışında başarılı geçtiği ve diğer tüm
malzemelerin işlevlerini tam olarak
yerine getirdiği belirtildi.
NASA bu deney sayesinde, gelecek
yıllarda Mars'a yapılabilecek
yolculuklarda uzay aracına daha fazla
ağırlık konulması gerektiğinin
görüldüğünü ifade etti.
Mevcut durumda ağırlık sınırı yaklaşık
bir buçuk ton olarak belirlendi.
Mars'a insanların yolculuk yapabilmesi
için bu ağırlığın 10 tonu aşabileceği
kaydediliyor.
Düşük Yoğunluklu Süpersonik Hız Kesici
(LDSD) olarak bilinen uçan daire
şeklindeki aracın fırlatıldıktan sonra
Pasifik Okyanusu'na indi.
Uzay aracının içindeki veri kayıtlarının
kurtarılabilmesi için aracın düştüğü
yere araştırma ekipleri gönderildi.
Veri kayıtlarıyla beraber mühendisler,
deney hakkında daha ayrıntılı bilgilere
sahip olabilecek.
ŞİŞİRİLEBİLİR HALKA ÇALIŞTI,
PARAŞÜT 'TAKILDI'
Sahadaki ve LDSD üzerindeki kameralar
aracın uçuşunun büyük bir kısmını
kayda geçirebildi.
Helyum balonu, Havai'nin Kauai
Adası'ndaki ABD Donanması Füze
Menzili Tesisi'nde yerel saatle sabah
08.40'ta fırlatıldı.
Uçan daire şeklindeki aracın yaklaşık 35
kilometre irtifaya havalanması 2
saatten uzun sürdü.
Daha sonra füze motoru ateşlenen araç,
Mach 4 (ses hızının dört katı) süratle 50
km yüksekliğe çıktı. Mars'a yaklaşan
uzay araçlarında da bu şartlar
görülebilecek.
Uzay aracı yavaşlamaya başladığında,
iki yeni atmosfer frenleme
sistemlerinden ilkini harekete geçirdi.
İlk sistem, 6 metrelik şişirilebilir bir
halka şeklindeydi. Halka, uçan dairenin
çevresini genişletip sürüklenme
seviyesini arttırarak yavaşlamasını
hedefliyordu.
İkinci frenleme sistemi ise tam
faaliyete geçemedi.
Yukarıdan çekilen görüntülerde, 30
metre çağındaki süpersonik paraşütün
tam açılmadığı görüldü.
NASA mühendisleri bu deneyle elde
edecekleri verilerle LDSD
teknolojilerinin doğru çalışıp
çalışmadığına dair incelemelerde
bulunabileceklerini ifade etmişti.
Araştırmacılar, gelecek sene Hawaii'ye
dönüp iki uçuş deneyi daha yapmayı
planlıyor.
ALINTIDIR
yolculuklarda kullanılması için
tasarladığı 'uçan dairesini'n ilk
denemesini yaptı.
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi
(Nasa), gelecekte Mars'a yapılabilecek
yolculuklarda kullanılması planlanan
'uçan dairesini' Cumartesi günü
denedi.
Uçan daire şeklindeki araç büyük bir
balonla atmosfere taşındı.
Aracın Mars'a yaklaşırken yavaşlamasını
sağlayacak yeni tür bir paraşüt ve
şişilebilir hız kesici Kevlar halkaları test
edildi.
Hawaii'de yapılan deneyin, iniş
sırasında paraşütün tam açılmaması
dışında başarılı geçtiği ve diğer tüm
malzemelerin işlevlerini tam olarak
yerine getirdiği belirtildi.
NASA bu deney sayesinde, gelecek
yıllarda Mars'a yapılabilecek
yolculuklarda uzay aracına daha fazla
ağırlık konulması gerektiğinin
görüldüğünü ifade etti.
Mevcut durumda ağırlık sınırı yaklaşık
bir buçuk ton olarak belirlendi.
Mars'a insanların yolculuk yapabilmesi
için bu ağırlığın 10 tonu aşabileceği
kaydediliyor.
Düşük Yoğunluklu Süpersonik Hız Kesici
(LDSD) olarak bilinen uçan daire
şeklindeki aracın fırlatıldıktan sonra
Pasifik Okyanusu'na indi.
Uzay aracının içindeki veri kayıtlarının
kurtarılabilmesi için aracın düştüğü
yere araştırma ekipleri gönderildi.
Veri kayıtlarıyla beraber mühendisler,
deney hakkında daha ayrıntılı bilgilere
sahip olabilecek.
ŞİŞİRİLEBİLİR HALKA ÇALIŞTI,
PARAŞÜT 'TAKILDI'
Sahadaki ve LDSD üzerindeki kameralar
aracın uçuşunun büyük bir kısmını
kayda geçirebildi.
Helyum balonu, Havai'nin Kauai
Adası'ndaki ABD Donanması Füze
Menzili Tesisi'nde yerel saatle sabah
08.40'ta fırlatıldı.
Uçan daire şeklindeki aracın yaklaşık 35
kilometre irtifaya havalanması 2
saatten uzun sürdü.
Daha sonra füze motoru ateşlenen araç,
Mach 4 (ses hızının dört katı) süratle 50
km yüksekliğe çıktı. Mars'a yaklaşan
uzay araçlarında da bu şartlar
görülebilecek.
Uzay aracı yavaşlamaya başladığında,
iki yeni atmosfer frenleme
sistemlerinden ilkini harekete geçirdi.
İlk sistem, 6 metrelik şişirilebilir bir
halka şeklindeydi. Halka, uçan dairenin
çevresini genişletip sürüklenme
seviyesini arttırarak yavaşlamasını
hedefliyordu.
İkinci frenleme sistemi ise tam
faaliyete geçemedi.
Yukarıdan çekilen görüntülerde, 30
metre çağındaki süpersonik paraşütün
tam açılmadığı görüldü.
NASA mühendisleri bu deneyle elde
edecekleri verilerle LDSD
teknolojilerinin doğru çalışıp
çalışmadığına dair incelemelerde
bulunabileceklerini ifade etmişti.
Araştırmacılar, gelecek sene Hawaii'ye
dönüp iki uçuş deneyi daha yapmayı
planlıyor.
ALINTIDIR