Karlı Havalarda Aracınızın Altında Neler Oluyor?


DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Baktım Kamera Elden Gidecek Tadında Bıraktım :)
Bölüm 1:
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız


Bölüm 2:
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı, fatihmentes ve MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Altına ısıtıcı koyasım geldi . Buz tutuyormuş olan o . Drift mı yaptın ?
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Altına ısıtıcı koyasım geldi . Buz tutuyormuş olan o . Drift mı yaptın ?
Buz Yok Canım Ne Buzu Araba Ufaktan Sıcakya Yapışıyor Hafif Eriyor Yapışıp Kalıyor Altında.Bugun 40 Cm Arka Vurdum Arabayı Ön Panjure Kadar Kar Bırıktı.Bir Ara Hararet Yaptı Bende Noluyor Diyorum Meğer Hava Almadığı İçin Hararet Yapmiş :D Temizledim Düzeldi.Taa Arka Tamponun İçine Kadar Kar Girmiş.

Drift Yapamadım Arabada Zincir Takılı Değildi.Yazlık Lastik Olunca Güvenemiyorum Durmaya Kalkarım Duramam Sıkıntı.O Yüzden Zinciri Takıp Tekrar Yola Koyuldum Çıktım Yukarılara :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK

Oswaldd

Üye
bana boyle bir sistem lazim, bir vuruntu var arabada sanzimandanmi difransiyeldenmi en iyi boyle anlarim sanirim.
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
arkadan itiş keske önden olsa işim daha kolay olurdu
Yine Kolay.Hatta Daha Kolay.

Araç Yolda Giderken Ses Geliyorsa Vitesten Çıkart Boşa At Halen Ses Geliyorsa Vites Kutusundan Olma İhtimali Yok.Eğer Ses Viteste İken Geliyorsa Vites Kutusundanda Olur.

Mantık Şu Araç Boşta İken Şaft ve Diferansiyel Aktif Halde Döner Yani Lastikler Dönüyorsa Şaftta Diferansiyelde Döner.

Eğer Araç Viteste İse Motordan Gelen Güç Baskı \ Vites Kutusu \ ve Diferansiyelden Akslara İletilip Lastikler Sayesinde Hareket Edersiniz.

Araçtan Tam Olarak Ne Arızası Var? Eğer Şaft İse Bulunduğunuz İldeki Şaftçilara Gösterebilirsiniz Aracı.

Vites Kutusundan Şüpheleniyorsunuz O Zaman Aracı Yerden Kesin Takin Vitese Bakın Ses Varmı Yok mu
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK

Oswaldd

Üye
Yine Kolay.Hatta Daha Kolay.

Araç Yolda Giderken Ses Geliyorsa Vitesten Çıkart Boşa At Halen Ses Geliyorsa Vites Kutusundan Olma İhtimali Yok.Eğer Ses Viteste İken Geliyorsa Vites Kutusundanda Olur.

Mantık Şu Araç Boşta İken Şaft ve Diferansiyel Aktif Halde Döner Yani Lastikler Dönüyorsa Şaftta Diferansiyelde Döner.

Eğer Araç Viteste İse Motordan Gelen Güç Baskı \ Vites Kutusu \ ve Diferansiyelden Akslara İletilip Lastikler Sayesinde Hareket Edersiniz.

Araçtan Tam Olarak Ne Arızası Var? Eğer Şaft İse Bulunduğunuz İldeki Şaftçilara Gösterebilirsiniz Aracı.

Vites Kutusundan Şüpheleniyorsunuz O Zaman Aracı Yerden Kesin Takin Vitese Bakın Ses Varmı Yok mu
Aciklamalar icin tesekkurler oncelikle. Arac e36 bu arada kronik aktarma bosluklari ama hangisi onu bulamadim. Bu bosluk sorunu zaten Mb ve Bmw nin bas belasidir bilirsiniz kesin. Benimki debriyaja biraz sert basinca basinca arka orta kisimdan gelen iki metalin birbirine vurma sesi gibi bir ses. Yani sanziman cikisindami yoksa difransiyel girisindemi bosluk onu bulmam lazim. Belkide difransiyel askisinda.. Bunu bulacak usta sayisida 5i gecmez ne yazikki o ustalarda nerede kim bilir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Aciklamalar icin tesekkurler oncelikle. Arac e36 bu arada kronik aktarma bosluklari ama hangisi onu bulamadim. Bu bosluk sorunu zaten Mb ve Bmw nin bas belasidir bilirsiniz kesin. Benimki debriyaja biraz sert basinca basinca arka orta kisimdan gelen iki metalin birbirine vurma sesi gibi bir ses. Yani sanziman cikisindami yoksa difransiyel girisindemi bosluk onu bulmam lazim. Belkide difransiyel askisinda.. Bunu bulacak usta sayisida 5i gecmez ne yazikki o ustalarda nerede kim bilir :)
Yok Maalesef Bilmiyorum O Araçlara Biraz Uzağım Maalesef Pek Tüpüm Değiller :)


Bana Sorununun Şaftan Geliyormuş Gibi Geliyor. Söyle Yapın Aracı Vitese Takın ve 1.Viteste İken Hafif Rampaya Vurun Araç Bayılmazsa Hafif Frene Dokunun ve O Sesin Çıkıp Çıkmadığını Kontrol Edin.Yani Amaç Şu Araç Kendini İleri Atmak İsteyecek ve Siz Engelleyeceksiniz O Sesi Kontrol Edeceksiniz.Hatta Frene Bas Çek Yapın O Sesi Yapıyorsa Muhtemelen Şaftır.

Eğer Şaft ile Diferansiyel Arasında Boşluk Varsa O Tuzluya Çıkar Diferansiyel Baştan Yapılır Min 1.500 Tlden Başlar Bir Diferansiyel.

Eğer Arka Akslarda Filan Boşluk Yoksa O Bahsettiğiniz Metal Sesi %90 Şaft. Diğer %10 ise Baskıdanda Olabilir veya Ayırma Çatalı vsdende Olur Şemşiyelerde Sorun Olur Çatalda Olur
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK

Oswaldd

Üye
Yok Maalesef Bilmiyorum O Araçlara Biraz Uzağım Maalesef Pek Tüpüm Değiller :)


Bana Sorununun Şaftan Geliyormuş Gibi Geliyor. Söyle Yapın Aracı Vitese Takın ve 1.Viteste İken Hafif Rampaya Vurun Araç Bayılmazsa Hafif Frene Dokunun ve O Sesin Çıkıp Çıkmadığını Kontrol Edin.Yani Amaç Şu Araç Kendini İleri Atmak İsteyecek ve Siz Engelleyeceksiniz O Sesi Kontrol Edeceksiniz.Hatta Frene Bas Çek Yapın O Sesi Yapıyorsa Muhtemelen Şaftır.

Eğer Şaft ile Diferansiyel Arasında Boşluk Varsa O Tuzluya Çıkar Diferansiyel Baştan Yapılır Min 1.500 Tlden Başlar Bir Diferansiyel.

Eğer Arka Akslarda Filan Boşluk Yoksa O Bahsettiğiniz Metal Sesi %90 Şaft. Diğer %10 ise Baskıdanda Olabilir veya Ayırma Çatalı vsdende Olur Şemşiyelerde Sorun Olur Çatalda Olur
Keske şaft olsa hocam onun tamiri kolay 400-500 liraya hallederim 5 sene once elden gecirmistim belki yine zamani geldi. Diff yada sanziman bosluguysa zaten girmek mantikli degil oralara 1-2 sene sonra tekrar yapacak bosluk buyuk ihtimal hemde dedigin paralara cikarim. Zaten bu sorunu yasamayan e36 yok gibi hatta e46 lar bile benim kaşıntım tuttu heralde :) Neyse yaz gelsinde saglam bi girisirim alt tarafa.. alakan icin tesekkur ederim tekrardan.

edit:bu arada istanbulda bu kasalardan anlayan paraya biat etmeyen usta tavsiyeniz varsa alirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Keske şaft olsa hocam onun tamiri kolay 400-500 liraya hallederim 5 sene once elden gecirmistim belki yine zamani geldi. Diff yada sanziman bosluguysa zaten girmek mantikli degil oralara 1-2 sene sonra tekrar yapacak bosluk buyuk ihtimal hemde dedigin paralara cikarim. Zaten bu sorunu yasamayan e36 yok gibi hatta e46 lar bile benim kaşıntım tuttu heralde :) Neyse yaz gelsinde saglam bi girisirim alt tarafa.. alakan icin tesekkur ederim tekrardan.

edit:bu arada istanbulda bu kasalardan anlayan paraya biat etmeyen usta tavsiyeniz varsa alirim.
Arkadan İtişli Araçlarda Ağırlık ve Yük Dağılımı Olarak Avantajlı Olsada Şaft ve Diferansiyel Maalesef Sorun Çıkartan Parçalar.Aracın Yaşı İtibariyle BU Tarz Şeyler Normaldir Diye Düşünüyorum.

Size Son Bir Tecrubemide Anlatmak İstiyorum ki Sizde Aynı Duruma Düşmeyin. 2018 Yılında Diferansiyeli 970 Tlye Tamir Ettirdim.1 Yıl Sorunsuz Bindim Bu Sefer 1 ve 2 Viteste Özellikle Kalkarken Şafttan Tak Diye Metal Sesi Geliyordu.Anlık Böyle Vurup Geçiyordu.Mekanikçiye Getirdim Abi Şafta Bişey Yok Dedi Yoldada Bırakmaz Birşey Olsa Görürdük İşimiz Yoğun Başka Zaman Gel Bakalım Dedi. 2.Mekanikçiye Getirdim Aracı Bu Sefer Tur Attık Sesi Duydu Bunun Şafta Sorun Var Dedi Mekanik Değil Şaftçiya Getirmemi Önerdi.Öylede Yaptım Getirdim ve Adam Nokta Atışı Direk Şaft Dedi.Tamam Dedik 350 Kağit Verdik Onardık Ses Gitti Bu Seferde Diferansiyelden Lak Luk Vurma Sesi Gelmeye Başladı.Özellikle Kalkışlarda ve Çok Düşük Devirlerde. Nedeni İse Diferansiyelin Şafta Göre Ayarlanmayıp Boşluk Yapması.Sonuç Olarak 3 Tane Sözde Usta Gezdim Kimse Bana Boşluk Olur Diferansiyel Falan Filan Muhabbeti Yapmadı.Şimdi Aracı Böyle Biniyorum ve Bakalım 2.Kez Diferansiyeli Ne Zaman Yaptırırım Göreceğiz.Bunu Muhakkak Göz Önünde Bulundurmanı Öneririm.

Son Olarakta Önerim Eğer Sağlıklı Olacaksa Elindeki ŞAfti Onarmak Olacaktır. Altıgen Takozundan Vites Kutusunun Kulaklarına Kadar Kontrol Ettir Aracı.Bir Ara Trabzondakı Mekanikçim Sağolsun Vites Kutusundan Ses Geliyor Diye Gittim Meğer Hidrolik Direksiyonun Koruma Şaçı Egzoza Vuruyormuş Belirli Devirlerde.En Son Pokut Yaylasına Çıkarken Aracın Altını 10 Kez Filan Vurdum Şaçı Eğmişim.Hemen Eski Yerine Getirdi ve Para Bile Almadı Adam.O Yüzden Ben Ne Kadar Şaft Desemde Sen İlk 1 2 Mekanikçi Bul Durumu Anlat Kardeşim Motor İnecek Derse Tamam Abi De Başkasına Getir Oda Şaft Derse Tamam Abi De En Son Şaftçiya Getir Aracı Kontrol Etsin.Bu Tarz Durumlarda Şaftçilar Daha Tecrubeli.Hatta İlk Rot Balanscıya Getirebilirsin Aracı Kontrol Etsin Altını. Usta Tavsiyemde Maalesef Yok. Ankarada O Kadar Sözde Usta Gezdim Ama Nafile.Birine Abi Merkezi Kilite Bagajı Bağlamak İstiyorum Dedim Olmaz Yapamazsın Dedi Gittim Merkezi Kilitin Şemasını Buldum Kendim Bağladım.Daha Neler Neler Maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK

Oswaldd

Üye
Arkadan İtişli Araçlarda Ağırlık ve Yük Dağılımı Olarak Avantajlı Olsada Şaft ve Diferansiyel Maalesef Sorun Çıkartan Parçalar.Aracın Yaşı İtibariyle BU Tarz Şeyler Normaldir Diye Düşünüyorum.

Size Son Bir Tecrubemide Anlatmak İstiyorum ki Sizde Aynı Duruma Düşmeyin. 2018 Yılında Diferansiyeli 970 Tlye Tamir Ettirdim.1 Yıl Sorunsuz Bindim Bu Sefer 1 ve 2 Viteste Özellikle Kalkarken Şafttan Tak Diye Metal Sesi Geliyordu.Anlık Böyle Vurup Geçiyordu.Mekanikçiye Getirdim Abi Şafta Bişey Yok Dedi Yoldada Bırakmaz Birşey Olsa Görürdük İşimiz Yoğun Başka Zaman Gel Bakalım Dedi. 2.Mekanikçiye Getirdim Aracı Bu Sefer Tur Attık Sesi Duydu Bunun Şafta Sorun Var Dedi Mekanik Değil Şaftçiya Getirmemi Önerdi.Öylede Yaptım Getirdim ve Adam Nokta Atışı Direk Şaft Dedi.Tamam Dedik 350 Kağit Verdik Onardık Ses Gitti Bu Seferde Diferansiyelden Lak Luk Vurma Sesi Gelmeye Başladı.Özellikle Kalkışlarda ve Çok Düşük Devirlerde. Nedeni İse Diferansiyelin Şafta Göre Ayarlanmayıp Boşluk Yapması.Sonuç Olarak 3 Tane Sözde Usta Gezdim Kimse Bana Boşluk Olur Diferansiyel Falan Filan Muhabbeti Yapmadı.Şimdi Aracı Böyle Biniyorum ve Bakalım 2.Kez Diferansiyeli Ne Zaman Yaptırırım Göreceğiz.Bunu Muhakkak Göz Önünde Bulundurmanı Öneririm.

Son Olarakta Önerim Eğer Sağlıklı Olacaksa Elindeki ŞAfti Onarmak Olacaktır. Altıgen Takozundan Vites Kutusunun Kulaklarına Kadar Kontrol Ettir Aracı.Bir Ara Trabzondakı Mekanikçim Sağolsun Vites Kutusundan Ses Geliyor Diye Gittim Meğer Hidrolik Direksiyonun Koruma Şaçı Egzoza Vuruyormuş Belirli Devirlerde.En Son Pokut Yaylasına Çıkarken Aracın Altını 10 Kez Filan Vurdum Şaçı Eğmişim.Hemen Eski Yerine Getirdi ve Para Bile Almadı Adam.O Yüzden Ben Ne Kadar Şaft Desemde Sen İlk 1 2 Mekanikçi Bul Durumu Anlat Kardeşim Motor İnecek Derse Tamam Abi De Başkasına Getir Oda Şaft Derse Tamam Abi De En Son Şaftçiya Getir Aracı Kontrol Etsin.Bu Tarz Durumlarda Şaftçilar Daha Tecrubeli.Hatta İlk Rot Balanscıya Getirebilirsin Aracı Kontrol Etsin Altını. Usta Tavsiyemde Maalesef Yok. Ankarada O Kadar Sözde Usta Gezdim Ama Nafile.Birine Abi Merkezi Kilite Bagajı Bağlamak İstiyorum Dedim Olmaz Yapamazsın Dedi Gittim Merkezi Kilitin Şemasını Buldum Kendim Bağladım.Daha Neler Neler Maalesef.
Aynen dedigim gibi eski kasa arkadan itis araclarin ozellikle alman araclarindan anlayan usta bulmak cok zor bakalim bi yaz gelsinde nokta atisi hareket icin cabalicaz. Benimde amacim orjinal parcalari tamir ettirmek en sagliklisi..Tavsiyeler icin tesekkurler hocam kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve DarkredBlue61




MaxiCep.com internet sitesi 5651 Sayılı Kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında BTK kurumu tarafından onaylı Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermektedir. İçerikler, ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır.

MaxiCep.com; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir.

MaxiCep.com’un yer sağladığı içeriğin 5651 Sayılı Kanun’un 8 ila 9. maddelerine aykırı şekilde; kişilik haklarınızı ihlal ettiğini ya da hukuka aykırı olduğunu düşünüyorsanız Buradan yada [email protected] mail adresine e-mail göndererek iletişime geçerek bildirebilirsiniz.

Bildirimleriniz dikkatle ve özenle incelenmekte olup kişilik haklarınızın ihlali ya da hukuka aykırılığın tespiti halinde mevzuat kapsamında en kısa sürede işlem yaparak bilgi vereceğiz.
Üst Alt