Haydar
Emekli Yönetici
Kahvaltıda neler yiyorsunuz?
Beslenme uzmanları kahvaltıda karbonhidrat deposu besinlerden uzak
durulması gerektiğini söyledi Adıyaman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Diyetisyeni Sezen Ballı,
kahvaltı öğününde poğaça, açma, simit gibi karbonhidrat deposu olan
besinlerden uzak durulması gerektiğini söyledi. Ballı, yaptığı açıklamada, yavaşlayan metabolizmanın eski haline dönmesinde
en önemli yardımcının düzenli ve erken saatte yapılan kahvaltı olduğunu
belirtti. Kahvaltı öğününde karbonhidratlı besinlerden kaçınılması gerektiğini ifade
eden Ballı, ''Poğaça, açma, simit gibi karbonhidrat deposu besinlerden uzak
durunuz. Peynirle hazırlanmış kepekli veya tam buğday ekmekli bir sandviç,
tam buğday unundan yapılmış lavaş ile peynirli–maydanozlu dürüm,
yumurtanın lezzetli hallerinden biri olan menemen 2-3 dilim esmer ekmek
eşliğinde yenilebilir ve bunlar sağlıklı alternatifler olabilir'' dedi. Öğle yemeğinin özellikle ev hanımları arasında en çok atlanan öğün olduğunu
vurgulayan Ballı, öğle yemeğinin ihmal edilmemesi gerektiğini belirterek, etli
bir sebze yemeğiyle yanında bir kase cacık, salata ve 2-3 dilim tam buğday
ekmeğinin güzel bir öğle yemeği seçeneği olacağını aktardı. ''İKİNDİ ARA ÖĞÜNÜ YEMELİ" Ballı, özellikle akşam yemeğine çok yüklenmemek ve akşam atıştırmalarından
kurtulmak isteyenlerin mutlaka akşam yemeğinden 2-3 saat önce bir ara öğün
tüketmesi gerektiğini vurguladı. Bu ara öğünde de bir kase yoğurt ve yanında bir adet kepekli galeta veya bir
fincan şekersiz sütlü kahve ile 4 adet kepekli diyet bisküvi yenilebileceğini
aktaran Ballı, şöyle devam etti: ''Akşam yemeğinde ise salata ve yoğurt sofranızın vazgeçilmezi olsun.
Özellikle akşam geç saatlerde yemeye alışmış bedenin eski biyolojik saatine
dönebilmesi içi en geç akşam saat 20:00'de yemeğinizi bitirin. Gece ara
öğününde de meyveyi tabak tabak değil azar azar tüketin. Günde
tüketeceğiniz meyveleri akşam yemekten sonra bir çırpıda tüketmeniz
tartıdaki artışların gizli nedeni olabilir. Genellikle 2-3 porsiyon meyveden fazla meyve tüketilmemesi gerekiyor.'' AA
durulması gerektiğini söyledi Adıyaman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Diyetisyeni Sezen Ballı,
kahvaltı öğününde poğaça, açma, simit gibi karbonhidrat deposu olan
besinlerden uzak durulması gerektiğini söyledi. Ballı, yaptığı açıklamada, yavaşlayan metabolizmanın eski haline dönmesinde
en önemli yardımcının düzenli ve erken saatte yapılan kahvaltı olduğunu
belirtti. Kahvaltı öğününde karbonhidratlı besinlerden kaçınılması gerektiğini ifade
eden Ballı, ''Poğaça, açma, simit gibi karbonhidrat deposu besinlerden uzak
durunuz. Peynirle hazırlanmış kepekli veya tam buğday ekmekli bir sandviç,
tam buğday unundan yapılmış lavaş ile peynirli–maydanozlu dürüm,
yumurtanın lezzetli hallerinden biri olan menemen 2-3 dilim esmer ekmek
eşliğinde yenilebilir ve bunlar sağlıklı alternatifler olabilir'' dedi. Öğle yemeğinin özellikle ev hanımları arasında en çok atlanan öğün olduğunu
vurgulayan Ballı, öğle yemeğinin ihmal edilmemesi gerektiğini belirterek, etli
bir sebze yemeğiyle yanında bir kase cacık, salata ve 2-3 dilim tam buğday
ekmeğinin güzel bir öğle yemeği seçeneği olacağını aktardı. ''İKİNDİ ARA ÖĞÜNÜ YEMELİ" Ballı, özellikle akşam yemeğine çok yüklenmemek ve akşam atıştırmalarından
kurtulmak isteyenlerin mutlaka akşam yemeğinden 2-3 saat önce bir ara öğün
tüketmesi gerektiğini vurguladı. Bu ara öğünde de bir kase yoğurt ve yanında bir adet kepekli galeta veya bir
fincan şekersiz sütlü kahve ile 4 adet kepekli diyet bisküvi yenilebileceğini
aktaran Ballı, şöyle devam etti: ''Akşam yemeğinde ise salata ve yoğurt sofranızın vazgeçilmezi olsun.
Özellikle akşam geç saatlerde yemeye alışmış bedenin eski biyolojik saatine
dönebilmesi içi en geç akşam saat 20:00'de yemeğinizi bitirin. Gece ara
öğününde de meyveyi tabak tabak değil azar azar tüketin. Günde
tüketeceğiniz meyveleri akşam yemekten sonra bir çırpıda tüketmeniz
tartıdaki artışların gizli nedeni olabilir. Genellikle 2-3 porsiyon meyveden fazla meyve tüketilmemesi gerekiyor.'' AA
