İşte Sigara Tiryakilerinin Avuntuları

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ALpeRenBuGRa

ALpeRenBuGRa

Üye
    Konu Sahibi
İşte Sigara Tiryakilerinin Avuntuları
İşte Sigara Tiryakilerinin Avuntuları

Sigara içerim, ama dudak tiryakisiyim

Birçokları ‘Dumanı katiyen içime çekmem; onun için de kendimi sigara içiyor saymam’ diye avunurlar.

Tamamen yanlış bir düşünce. Sigarayı yaktıktan sonra siz de yandınız demektir, dumanı ister içinize çekin ister çekmeyin. Nefes alıp veriyorsanız, yanan sigaranın dumanını da soluyorsunuz demektir; işlem tamamdır.

Sigara dudağınızda tütse de... Kül tablasının kenarında yansa da... Parmaklarınızın arasında dursa da; hiç mi hiç fark etmez.

Asla aç karnına sigara içmem

Bir çok tiryaki ‘aç karnına sigara içmemekle’ öğünür. Sanırım şu sözler pek çoğunuz için yabancı değildir: ‘Sabah kalkarım, mutlaka biraz peynir, birkaç zeytin, bir parça ekmek atıştırırım, sigarayı ondan sonra yakarım. Asla ve kata aç karına sigara içmem.’

Marifet sanki. Sigarayı aç karnına da içseniz, tıka basa yedikten sonra da içseniz hiçbir şey fark etmez. İçinize çektiğiniz o duman ciğerlerinizden kanınıza karışıp bir güzel zehirler sizi.

Ben bağımlı değilim hemen bırakabilirim

Bazı tiryakiler sigara içmelerini hiç mi hiç önemsemezler.

‘Aslında ben sigara bağımlısı değilim. Keyif için içiyorum hepsi bu. İstesem ‘şu mereti’ hemen şimdi bırakırım. Zaten ne kaldı şurada, yılbaşı gelsin bırakacağım inşallah.’

Bu kaçıncı yılbaşıdır, bu kaçıncı bayramdır veya bu kaçıncı yaş günüdür sigarayı bırakmaya ‘kesin karar’ verdiğiniz, saydınız mı?

Sigara benim en iyi arkadaşım

‘Sigara benim en iyi arkadaşım’ sözünü eminim ki, hepiniz çevrenizdeki birinden, belki annenizden, belki babanızdan, belki arkadaşınızdan veya komşunuzdan birinden mutlaka duymuşsunuzdur.

Kendinizi kandırmayın.

Hiç sizi bronşit, kalp hastası, felç, kanser yapan sigara en iyi arkadaşınız olur mu?

Hem öyle iyi bir arkadaş ki, siz yatağa düştüğünüzde, nefes alamaz, adım atamaz hale geldiğinizde ‘sizi terk edip giden’ bir arkadaş.

Stresimi alıyor

Sigara tiryakilerinin en önemli yanılgılarından biri de ‘Benim işim çok stresli ondan içiyorum’ bahanesinin arkasına sığınmaktır. Sanki bu dünyada stressiz iş varmış gibi; sanki herkesin bir eli yağda, bir eli balda.

Herkes bir başkasının yaptığı işin kolay ve bol kazançlı olduğunu sanır. Kimse kimseye imrenmesin. İşçinin de, patronun da, memurun da, amirin de, fakirin de, zenginin de herkesin işi kendine göre zordur, streslidir.

Light sigara içerim

Light sigaraların daha az zararlı olduğuna inanılır, ama sigaranın hafifi ağırı yoktur. Hatta, light sigaralar belki de daha tehlikelidir, çünkü bazıları ‘Bu nasıl olsa light dokunmaz’ diye daha çok sigara içerler; bazıları ise light sigaranın dumanını daha sık ve derin içlerine çekerler.

Sigara içmezsem kilo alırım

Kilo almamak için sigara içenler de vardır. ‘Sigarayı iki hafta bıraktım 10 kilo aldım’ sözü sanırım kimseye yabancı değildir. Sigaranın beyindeki iştah merkezini baskıladığı, iştahı azalttığı ve sigarayı bırakanların kilo almaya başladıkları doğrudur. Ama bu geçici bir süre böyledir. Önemli olan ilk haftalar yüksek kalorili besinlerden kaçınmak ve spor yaparak bu dönemi atlatmaktır. Bir süre sonra metabolizma normal ritmine kavuşacaktır.

Balgam söktürüyor, ciğerlerim temizleniyor

Sigara öksürüğü diye ‘masum’ bir öksürük yoktur. Bir iki haftadan fazla devam eden öksürük, hele de sigara içenlerin öksürüğü mutlaka araştırılması gereken ciddi bir hastalık belirtisidir.

Bu, iyi ihtimalle yeni başlayan kronik bronşitin ilk belirtisidir. Kötü ihtimal ise, akciğer kanseridir. Tek başına öksürük kanserin ilk ve tek belirtisi olabilir.

Hele de her zamanki öksürüğün karakterinde bir değişiklik varsa... Meselá, öksürük daha uzun sürüyorsa, geceleri uyandırıyorsa, şiddetli daha fazla ise... Mutlaka üzerinde titizlikle durulmalıdır.

Gelelim neticeye

Kendinizi daha fazla avutmayın. Sigara sizi bırakmadan siz onu terk edin, olsun bitsin.

AHMET R.KÜÇÜKUSTA/STAR
 


mservank

mservank

Üye
babam "ben bağımlı değilim bıraabilirim" annam ise sigare içmezsem kilo alırım diye kendini kandırıyo
 

omayra

Üye
Kendimi başlarda bağımlı değilim diye kandırdım ama yatkınlığım da varmış çok çabuk bir parçası haline geldi sigara hayatımın. Zamanla ayrılmaz bir şekilde bütünleştim. Muhabbetimin, sevincimin, çalışmamın, üzüntümün, keyfimin en önemli unsuru oldu sigara. Öyle ki, sigara içmeden dilekçe yazamaz, bilgisayarda vakit geçiremez, arkadaşlarımla sigarasız sohbet edemez oldum. İlk zamanlar anlayamadım üzerimdeki etkisini. Sonra dişlerimdeki kahverengi lekeleri görmeye başladım. Çabuk yorulur oldum, cildimin eskisi gibi parlamadığını farkettim. Sabahları ağzımda iğrenç bir tatla uyandım her seferinde. Çokça öksürür oldum. Bağımlı olduğumu kabullendim. Bırakamam dedim. Korktum. Sigarasız çok zorlanacağımı düşündüm ve korktum. Sonra bir gün bırakmaya karar verdik eşimle. Korktuğum gibi oldu. Ciddi şekilde etkilendim ilk günlerde. Dayandım. Zamanla sinirim yatıştı, iştahım arttı, kilo almaya başladım. Şimdi diyetteyim :) Yaklaşık 2 aydır içmiyorum. Halimden memnunum. Ah şu kiloları da bir versem, süper olacak :)
 
keremerson

keremerson

Üye
Kendimi başlarda bağımlı değilim diye kandırdım ama yatkınlığım da varmış çok çabuk bir parçası haline geldi sigara hayatımın. Zamanla ayrılmaz bir şekilde bütünleştim. Muhabbetimin, sevincimin, çalışmamın, üzüntümün, keyfimin en önemli unsuru oldu sigara. Öyle ki, sigara içmeden dilekçe yazamaz, bilgisayarda vakit geçiremez, arkadaşlarımla sigarasız sohbet edemez oldum. İlk zamanlar anlayamadım üzerimdeki etkisini. Sonra dişlerimdeki kahverengi lekeleri görmeye başladım. Çabuk yorulur oldum, cildimin eskisi gibi parlamadığını farkettim. Sabahları ağzımda iğrenç bir tatla uyandım her seferinde. Çokça öksürür oldum. Bağımlı olduğumu kabullendim. Bırakamam dedim. Korktum. Sigarasız çok zorlanacağımı düşündüm ve korktum. Sonra bir gün bırakmaya karar verdik eşimle. Korktuğum gibi oldu. Ciddi şekilde etkilendim ilk günlerde. Dayandım. Zamanla sinirim yatıştı, iştahım arttı, kilo almaya başladım. Şimdi diyetteyim :) Yaklaşık 2 aydır içmiyorum. Halimden memnunum. Ah şu kiloları da bir versem, süper olacak :)

omayra sen çok ii bi şekilde direk bıraktın walla tebrik ederim.. ilk günlerde çok zorlandığını falan yazmıştın sakın geri başlama haa tut kendini :p :oke: :)





çok doğru bilgiler saolasın alperenbugra :oke:
 
Yasminozz

Yasminozz

Üye
sigaradan nefret ediyorumm...keşke herkes bırakabilse.... ;)

omayra sevindim senin adına...inşallah tamamen kurtulursun ömrün boyunca.... :)
 
ALpeRenBuGRa

ALpeRenBuGRa

Üye
    Konu Sahibi
Nazy

Nazy

Üye
Ben İçiyorum Bırakmayı Düşünmedim:ehe
Ama Bilgi İçin Sağol
 

omayra

Üye
sigaradan nefret ediyorumm...keşke herkes bırakabilse.... ;)

omayra sevindim senin adına...inşallah tamamen kurtulursun ömrün boyunca.... :)


Hoşgeldin yasminoz, seni gördüğüme sevindim. Umarım tekrar ayrılmazsın :oke:
 
dreamgirls

dreamgirls

Üye
"Sigara sizi bırakmadan siz onu terk edin, olsun bitsin" :oke:
güzel bi söz...;)
umarım bu çabalarında başarılı olursun omayra ablacım... tekrar başlama ama...:oke:
 

islam61

Üye
dusunmedım
 
kurt bey

kurt bey

Üye
valla çok kez niyetlendim hatta bi keresinde nerdeyse başarıyordum ama olmadı. saçma gelir ama seviyom ben ya şu naleti
 
ALpeRenBuGRa

ALpeRenBuGRa

Üye
    Konu Sahibi
8 Yıl Içtim 2 Tıl önce Bıraktım :nargile:
 
mservank

mservank

Üye
inş ben başlamam büyüyünce
 
ChavRash

ChavRash

Emekli Yönetici
inş ben başlamam büyüyünce

Özentilik yapmazsan ve kendi başına takılmayı sevmiyorsan başlamazsın.

Ben ilk sigarayı 11 yaşımda kafama esti içtim. O gün bu gündür içiyorum. 3 ay dağda koyun yaydım, içmemiştim ama şehre inince durum değişti. :)
 

researcher

Üye
ben zaten istesem bırakırım....hafta sonları icmiyorum diyen birini biliyorum... :)
 
FirstClasss

FirstClasss

Üye
çok güzel bi paylaşım tşkler.. inşallah bırakıcam bende günde yarım paket içiyorum
 
tugberk16

tugberk16

Üye
İçen Öldüde İnmeyen Ölmedi mi? :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular



Üst Alt