Çok fazla fark ediyor, birincisi android başlı başına bir hata, vm üzerinde çalışıyor. İkincisi android 4'e dek donanım hızlandırma desteklemiyor. Apple ürünlerindeki ios ise sadece o ürünler için yapıldığından, işlemciyi ve rami köküne dek kullanıyor, çok da hızlı çalışıyor. Bu durumda donanımdan çok yazılım devreye giriyor ve farklı yazılım taşıyan iki cihazda önce yazılımı karşılaştırmak mantıklı oluyor. Yazılım aynı ise donanım karşılaştırılır. Android'ler her türlü cihaza yüklenebilen açık kaynak kodlu olduğu için, hiçbir cihaza tam olarak oturmuyor, mutlaka problemler oluşabiliyor. Son olarak, iPhone serisi karşısında gelip de Galaxy Ace öneren birine bunları anlatmam boşuna.