i7 mi i5mi

Sponsorlu Bağlantılar

Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
i7 mi i5mi
yeni laptop alacağım (asus k55vj sx077d) laptop i7 363OQM fakat laptobun aynı modellerin i5 lisi 1400tl civarı (ve 5400rpm) tek farkı bunlar sizce sadece bunlar için 7200rpm+i7 için 300 tl fazla vermeye değermi??
Bu laptoba win8 mi yükliyim wın7mı
 


canertopal

canertopal

Üye
maddi durum müsaitse değer tabi müsait değilse önemli değil sonuçta aynı işi görür ama para varsa daha iyisi niye olmasın :bilmm pahalı olanı alırsan ben buna boşu boşuna fazladan para verdim demezsin, ama ucuz olanı alırsan acaba öbürünü alsam daha mı iyidi dersin
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
sadece i7 farkı 300-400 tl fark alıyorlar zaten + 7200 rpm imiş bence değer bütçe sıkıntın yoksa ver derim işletim sistemi olarakta win 8 derim.
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
sağolun i7 olanı almak istiyorum daha uzun süre idare eder diye düşünüyorum.bu arada notebkcheckten 630 ile 635m ile bakıyordum 630m bazı oyunlarda daha yüksek fps değeri veriyor kafam karıştı.(s40 java destek bölüüümünde konu acamıyorum mad eagle bir el at) asus k55vj de ekran karyı sonradan değiştirilebilirmi 650m taktırabılırmıyım acaba veya ssd taktırabılırmıyım sonradan (tasınabılır ssd varmı)
daha sorularım var ama sabah sorarım saat gec olmus herkese iiii geceler...
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
sağolun i7 olanı almak istiyorum daha uzun süre idare eder diye düşünüyorum.bu arada notebkcheckten 630 ile 635m ile bakıyordum 630m bazı oyunlarda daha yüksek fps değeri veriyor kafam karıştı.(s40 java destek bölüüümünde konu acamıyorum mad eagle bir el at) asus k55vj de ekran karyı sonradan değiştirilebilirmi 650m taktırabılırmıyım acaba veya ssd taktırabılırmıyım sonradan (tasınabılır ssd varmı)
daha sorularım var ama sabah sorarım saat gec olmus herkese iiii geceler...

konularınız onaya düşüyor olabilir diyecem ama destek bölümünde düşeceğini sanmıyorum bu şikayetinizle ilgileneceğiz.

ekran kartları güncellendiğinde fps artışı olabiliyor site güncellememiş olabilir nvidia'nında bol güncelleme çıkardağını düşünürsek...

650m taktırma olayına gelince zor görünüyor muhtemelen lehimlidir yani taktıramazsınız ama yinede araştırın belki değiştirilebiliyor olabilir bir ihtimal. Ssd yuvası varsa taktırabilirsiniz iyi geceler.
 
Silinen Üye 14714

Silinen Üye 14714

Kapalı Hesap
sağolun i7 olanı almak istiyorum daha uzun süre idare eder diye düşünüyorum.bu arada notebkcheckten 630 ile 635m ile bakıyordum 630m bazı oyunlarda daha yüksek fps değeri veriyor kafam karıştı.(s40 java destek bölüüümünde konu acamıyorum mad eagle bir el at) asus k55vj de ekran karyı sonradan değiştirilebilirmi 650m taktırabılırmıyım acaba veya ssd taktırabılırmıyım sonradan (tasınabılır ssd varmı)
daha sorularım var ama sabah sorarım saat gec olmus herkese iiii geceler...

650m taktiramazsin. SSD taktirabilirsen i7+SSD ile guzel bir performans yakalarsin. DVD rom ile isin yoksa DVD rom yuvasina HDD/SSD takabilecegin aparatlar var. Ekstra depolama alani sahibi olursun. Cikan DVD romuda harici slim bir kutuya koyarak ihtiyacin oldugunda usb den kullanabilirsin.

630/635m ekstra performans icin nvdianin overclock programini kullanabilirsin.

6.08-nvidia-system-tools
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
overclock hakkında hiç bir şey bilmıyorum netten ızledım bır kac kere adamlar yanında yangın sondurucu falan bulunduruyor.bu yuzden korkuyorum.630mye overclock yapsam performanss yüzde kac artar acaba
 
Silinen Üye 14714

Silinen Üye 14714

Kapalı Hesap
overclock hakkında hiç bir şey bilmıyorum netten ızledım bır kac kere adamlar yanında yangın sondurucu falan bulunduruyor.bu yuzden korkuyorum.630mye overclock yapsam performanss yüzde kac artar acaba

Yuzde olarak birsey soyleyemem. Benim laptopum

Asus N73SV

Core i7 2670qm

Nvidia gt540m

sana bahsettigim program zaten ekran karti yongasini ureten firmanin programi. Asagidaki gibi kullaniyorum. Bir sorunum yok. Yangin sondurucuye ihtiyacim olmadi. (ekran kartina uygun frekanslari arastirisan yangin sondurucuye ihtiyacin olmaz)

gpu stok 672mhz / oc 800mhz
gpu memory clock 900mhz / oc 1010mhz

Crysis 3 falan oynamak istiyorsan 630/635m 'e nitro koysan bile janjanli bir sekilde oynayamazsin. GTX serisi ekran kartlari ile satilan ust seri oyun laptplarini arastirman gerek ( butcene gore uygunsa)
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
neyse ilerde ihtiyacım olursa o.c. Yaptırtırım sımdılık geregi yok sonra yaparım

- - - Eklendi - - -

laptobun max. Çözünürlük 1344x........ Böle bişi ben sony tv ye bagladıgımda 1940x1080 de kullanabılırmıyım.max cozunurluk dedıgı laptobun ekranınınmı , ekran kartının destekledıgı max. Cozunurlukmu


süper hızlı cevaplar için tesekkurler...
 
Silinen Üye 14714

Silinen Üye 14714

Kapalı Hesap
neyse ilerde ihtiyacım olursa o.c. Yaptırtırım sımdılık geregi yok sonra yaparım

- - - Eklendi - - -

laptobun max. Çözünürlük 1344x........ Böle bişi ben sony tv ye bagladıgımda 1940x1080 de kullanabılırmıyım.max cozunurluk dedıgı laptobun ekranınınmı , ekran kartının destekledıgı max. Cozunurlukmu


süper hızlı cevaplar için tesekkurler...

HDMI dan 1920*1080 goruntu alabilirsin.
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
bu laptobu alsam pıyasa bunun bataryasını adaptorunu vs. bozuldugunda Bulabılırmıyım

bıldıgıme gore laptobların boyutları farklı farklı bu laptoba uygun laptop sogutucuyu nasıl alacagım
 
sincarezindan

sincarezindan

Üye
i7 tabiki ama i5 de çoğu işi görür boşuna fazla para ödemeye gerek yok :)
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
internette okuduğıum kadarıyla
ıvy ısınıyormus dogrumu acaba
ben oyun oynumak için alıyorum
ıvy sıkıntı yaratırmı
22mm trnsstr oldugundan
ısınmaması lazım deılmı
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
internette okuduğıum kadarıyla
ıvy ısınıyormus dogrumu acaba
ben oyun oynumak için alıyorum
ıvy sıkıntı yaratırmı
22mm trnsstr oldugundan
ısınmaması lazım deılmı
i7'lerin şarjı çabuk biter daha hızlı işlem yaptığından ve çok enerji harcadığından biraz daha çabuk ısınır ama bu fark çok olmaz ona göre fanı olur zaten :oke:
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
7200rpm de sarj durumu nası olur cok etkılermı
batarya uzun sure gıtsın dıye evin içinde bataryasız kullancam dırek kablodan almayı düşünüyorum(bataryasız calısır demı)fakat elektrık yüksek gelırse voltajı falan laptoba bı zarar gelırmı bataryasızken (bu arada pcdepo dakı sx077d harıc dıger k serısı laptopların ramı 8gb yazıo fakat netteki tum sitelerde 4gb)

- - - Eklendi - - -

1600mhz ram kafamı karıştırdı nette düzgün bilgi bulamadım 1333mhzler daha iyi gibisinden bazı yazılar okudum dogrumu acaba.

- - - Eklendi - - -

laptobu alırken entegrelı ekran kartının bı faydası olacakmı orn;635m lı bır ekran kartı alırken yanında bıde enregrelı intel HD 4000grafık kartı gelecek.ben 635yı kullanırken hd 4000bi işe yarıyacakmı
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
7200rpm de sarj durumu nası olur cok etkılermı
batarya uzun sure gıtsın dıye evin içinde bataryasız kullancam dırek kablodan almayı düşünüyorum(bataryasız calısır demı)fakat elektrık yüksek gelırse voltajı falan laptoba bı zarar gelırmı bataryasızken (bu arada pcdepo dakı sx077d harıc dıger k serısı laptopların ramı 8gb yazıo fakat netteki tum sitelerde 4gb)

- - - Eklendi - - -

1600mhz ram kafamı karıştırdı nette düzgün bilgi bulamadım 1333mhzler daha iyi gibisinden bazı yazılar okudum dogrumu acaba.

- - - Eklendi - - -

laptobu alırken entegrelı ekran kartının bı faydası olacakmı orn;635m lı bır ekran kartı alırken yanında bıde enregrelı HD 4000grafık kartı gelecek.ben 635yı kullanırken hd 4000bi işe yarıyacakmı
bende i7 7200rpm fu.ll hd ekran var 3 saat gidiyor batarya ile kullan artık eskisi gibi değil şarjda olması problem değil ara sıra çıkar fişi bitene kadar kullan kalibre olsun süreklide fişte kullanma ama bataryayı çıkarma elektrik kesintisinde daha zararlı sonuçlar alabilirsin nette gezerken falan arada fişi çek batarya ile kullan %10'un altına düşünce şarja tak oyun ovnarkende priz takılı olsun makine çok ısınıyorsa bataryayı çıkar ısı bataryaya zarar verir.

1600 mhz tabiki daha iyi pek fark olmasada.

yarayacak tabiki normalde entegreyi kullanacak oyun gibi yüksek grafik performansı isteyen işlemlerde 635m'i kullancak yoksa sürekli onu kullanırsa şarj dayanmaz.
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
entegreyı kullanmayı benmı sececem.yada oyna girerken benmı 635yı sececem yoksa pc otomatık yapacakmı.senin pcnın markası ve özellikleri ne merak ettim.
 
bycoo32

bycoo32

Üye
sadece i7 diye almaya kalkma derım ben reelde 6 cekırdeklı amd aldım ama cok net performanslı hıssetmıyorum.i7 nın bırcok turu var onu iyi arastır derım sadece bı onerı cok bıldıgımden degıl yardımcı olmak amaclı soyluyorum
ıyı forumlar
 
avcitalip

avcitalip

Üye


Yuzde olarak birsey soyleyemem. Benim laptopum

Asus N73SV

Core i7 2670qm

Nvidia gt540m

sana bahsettigim program zaten ekran karti yongasini ureten firmanin programi. Asagidaki gibi kullaniyorum. Bir sorunum yok. Yangin sondurucuye ihtiyacim olmadi. (ekran kartina uygun frekanslari arastirisan yangin sondurucuye ihtiyacin olmaz)

gpu stok 672mhz / oc 800mhz
gpu memory clock 900mhz / oc 1010mhz

Crysis 3 falan oynamak istiyorsan 630/635m 'e nitro koysan bile janjanli bir sekilde oynayamazsin. GTX serisi ekran kartlari ile satilan ust seri oyun laptplarini arastirman gerek ( butcene gore uygunsa)

bence oyun için pc değil konsol alınmalı baksana sizin pc'leriniz bile son çözünürlükte oynarken zorlanıyor ki fiyatları 1.000 TL'nin üstünde benim ps3'üm 500 TL civarı hiçbir oyunu kasmadan oynuyorum...

daha karlı yani,bence iş görür bir leptop alınmalı oyun içinde bir konsol alınmalı...
 
Uhops

Uhops

Üye
    Konu Sahibi
bu pc yapanlar neden ps3 ün grafik işlemcisini pc ye koymuyor.işlemcinin sayıısı yükseldikce performansıda yükseliyormu.örn:3630qm mi 3610qm mi iyi.
 


Üst Alt