_RYUK_
Üye
HÜRKUŞ ilk uçuşunu gerçekleştirdi
Türk mühendisle tarafından
tasarlanan eğitim uçağı ilk uçuşunu
yaptı.
Türk Silahlı Kuvvetleri’nin olası eğitim
uçağı ihtiyacına cevap verecek ve
dünya pazarında pay sahibi olabilecek
özgün bir eğitim uçağının yurtiçi
imkanlar kullanılarak tasarımı,
geliştirilmesi, prototip üretimi ve uluslararası sertifikasyonunun
gerçekleştirilmesi kapsamında
geliştirilen HÜRKUŞ, bu sabah ilk
uçuşunu yaptı.
Havacılık ve uzay merkezi TUSAŞ'ın
2006'da çalışmalarına başladığı HÜRKUŞ,
Türk mühendislerin ürettiği özgün
eğitim uçağı niteliklerine sahip. Avrupa
Sivil Havacılık Otoritesi EASA CS 23
kurallarına göre tasarlanan eğitim uçağında, öğretmen ve öğrenci pilot
arka arkaya oturabiliyor. Tek turboprop
motorlu bir konfigürasyona sahip
HÜRKUŞ'un, gece ve gündüz görev
yapabilme kabiliyeti bulunuyor.
Genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer
ve formasyon eğitim aşamalarını
gerçekleştirebilme amacıyla üretilen
HÜRKUŞ'da, standart uçak sistemlerinin
yanı sıra, kabin basınçlandırma, koltuk
fırlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemi (OBOGS) de yer alıyor.
Türkiye'nin, gelişmiş bir hava aracının
tüm unsurlarıyla hazırlanan ilk projesi
HÜRKUŞ'un tasarımında 50 mühendis,
seri üretim safhasında ise 50 mühendis
ve 350 teknisyen çalıştı.
Adını, Türk havacılık tarihinin en önemli
pilotlarından Vecihi Hürkuş'tan alan
uçak, tamamen Türk mühendisler
tarafından geliştirildi.
tasarlanan eğitim uçağı ilk uçuşunu
yaptı.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Türk Silahlı Kuvvetleri’nin olası eğitim
uçağı ihtiyacına cevap verecek ve
dünya pazarında pay sahibi olabilecek
özgün bir eğitim uçağının yurtiçi
imkanlar kullanılarak tasarımı,
geliştirilmesi, prototip üretimi ve uluslararası sertifikasyonunun
gerçekleştirilmesi kapsamında
geliştirilen HÜRKUŞ, bu sabah ilk
uçuşunu yaptı.
Havacılık ve uzay merkezi TUSAŞ'ın
2006'da çalışmalarına başladığı HÜRKUŞ,
Türk mühendislerin ürettiği özgün
eğitim uçağı niteliklerine sahip. Avrupa
Sivil Havacılık Otoritesi EASA CS 23
kurallarına göre tasarlanan eğitim uçağında, öğretmen ve öğrenci pilot
arka arkaya oturabiliyor. Tek turboprop
motorlu bir konfigürasyona sahip
HÜRKUŞ'un, gece ve gündüz görev
yapabilme kabiliyeti bulunuyor.
Genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer
ve formasyon eğitim aşamalarını
gerçekleştirebilme amacıyla üretilen
HÜRKUŞ'da, standart uçak sistemlerinin
yanı sıra, kabin basınçlandırma, koltuk
fırlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemi (OBOGS) de yer alıyor.
Türkiye'nin, gelişmiş bir hava aracının
tüm unsurlarıyla hazırlanan ilk projesi
HÜRKUŞ'un tasarımında 50 mühendis,
seri üretim safhasında ise 50 mühendis
ve 350 teknisyen çalıştı.
Adını, Türk havacılık tarihinin en önemli
pilotlarından Vecihi Hürkuş'tan alan
uçak, tamamen Türk mühendisler
tarafından geliştirildi.